https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/svet-je-na-ceste-k-otepleni-o-2-4-stupne-tvrdi-klimaticti-aktiviste
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Svět je na cestě k oteplení o 2,4 stupně, tvrdí klimatičtí aktivisté

10.11.2021 09:16 | GLASGOW (ČTK)
Foto | NASA / Unsplash
I přes sliby, které zatím přinesla klimatická konference OSN v Glasgow, je svět na cestě k nárůstu globálních teplot o 2,4 stupně Celsia do konce století, konstatuje nově zveřejněná zpráva iniciativy Climate Action Tracker (CAT). Zvýšení teplot by se tak oproti době před průmyslovou revolucí výrazně dostalo nad hranici 1,5 stupně Celsia, kterou si jako limit stanovili světoví lídři na pařížské klimatické konferenci v roce 2015 ve snaze odvrátit nejnebezpečnější dopady klimatických změn. Informovala o tom stanice BBC.
 

Konference COP26 v Glasgow má "výrazné limity v důvěryhodnosti, činech i závazcích," tvrdí projekt CAT, za nímž stojí několik organizací včetně například prestižního německého Postupimského institutu pro výzkum dopadů klimatu. Konference v Glasgow je přitom vnímána jako klíčový moment pro odvrácení negativních dopadů klimatických změn.

Iniciativa CAT se zaměřila na sliby, které učinily vlády před rokováním v Glasgow i během něho. Tvrdí, že v roce 2030 bude objem emisí skleníkových plynů dvakrát tak velký, než jaký by měl být, aby se podařilo udržet nárůst globálních teplot pod hranicí 1,5 stupně.

Přední světoví odborníci na klima před konferencí COP26 upozornili, že limit zvýšení globální teploty o 1,5 stupně Celsia oproti předprůmyslové době není nahodilý. "Zvýšení o 1,5 stupně Celsia není nahodilé číslo, není to politické číslo. Je to hranice planety. Každý další zlomek stupně je nebezpečný," podtrhl například podle deníku The Guardian šéf Postupimského institutu pro výzkum dopadů klimatu a jeden z předních světových odborníků na tuto problematiku Johan Rockström.

Přestože nově zveřejněná zpráva mírní nadšení z konference v Glasgow, výhled projektu CAT se od pařížské klimatické konference v roce 2015 přece jen zlepšil. Tehdy totiž platforma odhadovala, že je planeta na cestě ke zvýšení průměrných teplot o 3,6 stupně Celsia.

CAT uvedl, že vyhlídky zlepšily sliby USA a Číny dosáhnout uhlíkové neutrality, tedy rovnováhy v objemu vyprodukovaných a pohlcených skleníkových plynů. Upozornil ale, že vize většiny zemí, jak neutrality dosáhnout, nejsou kvalitní a jen hrstka států má plány, jak tohoto cíle dosáhnout.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (52)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

10.11.2021 10:24
Svět je na cestě ke ztrátě globální ekologické stability, vedle níž je klimatická změna marginálním problémem.
Zatímco proti změně klimatu se nasadila primitivní materialistická technika (všechno špatně), proti ztrátě zejména biodiverzity se nedělá nic.

Proč? Protože se na tom nedá vytřískat kapitál. Ani finanční, ani politický.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.11.2021 10:48 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ztráta biodiverzity silně souvisí se změnou klimatu (odumírání korálů ve velkém). Ale hlavní znečištění planety nemají na svědomí vyspělé země (z 10. nejšpinavějších řek světa není ani jedna v civilizovaném světě), ale primitivní, většinou totalitní státy, které dohmátly k západním technologiím. A vládne tomu samožřejmě komunistická Čína.

Ovšem potenciál zničit velmi rychle ekosystém celé Země má v současnosti jen CO2.
Odpovědět
JO

Jarka O.

10.11.2021 14:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, potenciál zničit velmi rychle ekosystém a život na celé Země má v současnosti člověk. K technologiím se Asie dohmátla, protože nejsou hloupí i když si někdo myslel opak. Je to zakázané? A dnešní údaj o budoucí teplotě? Úžasné. Zase nová důvěruvzbuzující vědecká hodnota :-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.11.2021 17:43 Reaguje na Jarka O.
Pokud nevěříte, že Země je kulatá a obíhá kolem Slunce, tak to máte dost blbý.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

10.11.2021 17:18 Reaguje na Pavel Hanzl
CO2 je pro vegetaci to, co pro křesťana svěcená voda.
Z tohoto pohledu je sodovkáč pozitivním přínosem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.11.2021 18:00 Reaguje na Miroslav Vinkler
CO2 je pro rostliny přínosem (nevím, jestli tu změnu koncentrace vůbec poznají), jenže ony potřebují především vodu.
A u nás nepomřely smrkové lesy kvůli CO2, ale kvůli suchu.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pobeha

26.6.2023 12:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak holt nebudú u vás rásť smrekové lesy s plytkými koreňmi. Bude pršať ale bude vyšší odpar v lete, takže sa zníži hladina spodnej vody.
Preto sú smreky na odpis.
Bude viac vysychať aj tráva a časstejšie horieť.
Odpovědět
TK

Tomáš Kvítek

10.11.2021 17:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Ztráta biodiverzity probíhá i v ČR. A to nemáme korále, nejsme totalitní a nejak ten klimat překrývá land use a land cover naši krajiny. CO2 je růstu plodin a keřů a stromů prospěšné. Naučte se rovnici fotosyntezy z 8b.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.11.2021 17:45 Reaguje na Tomáš Kvítek
ČR je taky na Zeměkouli a klimatická změna se jí taky týká. A více, u nás se už oteplilo o +2°C.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.11.2021 11:07
Dobrý systém vymysleli právě pro nejšpinavější řeky.
Přes celou šířku se položí na dno dirkovaná roura a pomocí kompresoru vytvoří bublinkovou clonu. přes ni můžou jezdil lodě i plavat ryby, ovšem odpadky zadrží. Člunek se sítí, který je sbírá, musí jezdit prakticky pořád.
Účinnost odhadují na třeba 90%, pokud by bylo takových stěn několik po sobě, (plus služba, která by odchytávala velké kusy velikosti lednice),
tak se do moře nedostane skoro nic.
Otázkou ale je, kdo to bude v Indii nebo Číně dělat a za jaké groše.
Odpovědět
TK

Tomáš Kvítek

10.11.2021 17:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Jo a pak to vše na břehu spálí. Nebo odvezou do Malešické. Tak co s tim udělají?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.11.2021 18:14 Reaguje na Tomáš Kvítek
Netuším. Měli by to zrecyklovat.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

10.11.2021 13:34
co stupeň Celsia, to 6% úspor za vytápění. Vzhledem k rostoucím cenám energií je žádoucí, aby se oteplilo co nejdříve.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.11.2021 14:17 Reaguje na Richard Vacek
Co stupeň, to 8 - 10 stupňů v letnímu extrému, což může dělat +12% energie na klimatizaci. Navíc tím prakticky končí zemědalství a lesnictví, potraviny ale koupíme. Voni sou hlava....
Odpovědět
RV

Richard Vacek

10.11.2021 16:05 Reaguje na Pavel Hanzl
A proč si myslíte, že vzrůst střední teploty o 1 st.C povede k 8 st.C v létě? Kouzlo?
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

10.11.2021 17:17 Reaguje na Richard Vacek
Už minule som sa na top. Hanzla pýtal. Nebolo by logickejšie očakávať oteplenie rovnomerné a hlavne v noci a cez zimu?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

10.11.2021 17:23 Reaguje na Vladimir Mertan
Výjimečně se našeho mudrlanta musím zastat. Nebylo.
Velmi stručně řečeno fyzikálně - více páry v ovzduší=více energie v soustavě.
A s tím spojená vyšší četnost dříve vzácných jevů v krátkém časovém intervalu.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

10.11.2021 17:40 Reaguje na Miroslav Vinkler
ALternativa tvrdí, že oteplení se odehraje hlavně ve vyšších zeměpisných šířkách - to už vlastně zažíváme. Tím poklesne gradient teplot mezi rovníkem a pólem, ten hlavní motor způsobující větry i mořské proudy. A méně proudění znamená méně tajfunů. Obdobné klima bylo už za doby dinosaurů - alespoň dle Encyclopedia Britannica:

https://www.britannica.com/science/Jurassic-Period/Paleoclimate
Odpovědět
TK

Tomáš Kvítek

10.11.2021 17:53 Reaguje na Miroslav Vinkler
Správně. Tak by mne zajimalo se ten náš mudrlant vystudoval. No, že je tak " chytrej".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.11.2021 18:18 Reaguje na Vladimir Mertan
Nebylo. Už první klimatické modely ze 60. let předpovídaly přesně takové "divoké počasí", které mám dnes. Více energie v atmosféře vytváří více divokých jevů.
Ale počasí není klima, to naše je určeno polohou jet-streamu a on se mění dost chaoticky, ale zase v nějaké závislosti s teplotou.
Klimologie je fakt věda.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

10.11.2021 19:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Má stejnou pověst jako věštění z kávové sedliny nebo rozhozených hůlek či kostí.
Dovolím si upozornit, že letošní rok má zcela odlišný průběh než zněly "odborné" prognózy.

O klimatologii se dá říct, že má 100% pravdu v tom jaká byla minulost, přítomnost jí nezajímá, a poskytuje vachrlaté pravděpodobnostní prognózy do budoucnosti (+30let), kdo z nás tady ještě bude, aby posoudil.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.11.2021 20:43 Reaguje na Miroslav Vinkler
Dokud nepochopíte rozdíl mezi počasím a klimatem, nemá to cenu.
Já píšu o modelech z 60. let, protože se dnes už ví, jestli měly pravdu, nebo ne.
A měly ty alarmistické. Ne extrémní, ale z těch seriózních ty nejtvrdší.
Takže se už ví, která metodika je ověřená, tj. správná.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.11.2021 20:45 Reaguje na Miroslav Vinkler
Prognózy na letošní rok byly meteorologické, nikoliv klimatologické.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.11.2021 09:20 Reaguje na Richard Vacek
Četl jsem to v někajém klimatologickém článku a zaujalo mě to, samozřejmě to uložené nemám. Ale vy jste mistr světa v gůglování, určitě bys si to našel.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

12.11.2021 14:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy už jste jak Miloš s Peroutkou:-)))
Odpovědět
Pája Žížala

Pája Žížala

10.11.2021 23:55
Může mi někdo z vyznavačů teorie globálního oteplení vysvětlit,
proč před cca tisíci lety Grónsko bylo jedna zelená louka a nebyl tam ledovec (podle té zelené se jmenuje)?
Proč v té době byly moře výše něž dnes, a bylo to OK?
Proč globální teplota byla také vyšší než dnes a .... proč jsme tedy ještě tady a nevyhynuli jsme díky tomu již před tisíci lety, či než začala průmyslová revoluce??!
Proč v dobách vývoje Země zvaném kambrium nebo jura, kdy byla koncentrace CO2 až sedmnáctkrát vyšší než dnes, globální teplota o téměř deset stupňů vyšší než dnes, došlo k bouřlivému vývoji druhů (kambrijská evoluční exploze, v juře dinosauři a savci)!?

Může mi tu někdo na základě faktů (nikoliv Grétovských hysterických hesel) odpovědět na mé otázky?
Chovat se ekologicky osobně považuji za normální a standard. Ale být ovládaný fanatismem a obsesemi, to je mimo. A neomluví to ani nové víra v nové náboženství s vrchní vědmou Grétkou.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

11.11.2021 05:13 Reaguje na Pája Žížala
Moc se ptáte a to není dobře. Máte věřit a ne se ptát.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

11.11.2021 07:20 Reaguje na Pája Žížala
Kdo nechce chápat, klade pořád dokola otázky, na které nikdy nemůže dostat odpověď, kterou by chtěl slyšet, protože by mu někdo musel lhát.... hele klidně si věřte čemu chcete... je to úplně v pohodě... jen tím pomáháte zničit tuto planetu i všechno na ní... pohoda :)
Odpovědět
va

vaber

11.11.2021 08:40 Reaguje na Pája Žížala
jak jste přišel na to že ledovec v Gronsku je 1000let starý vždyť jen podle vrtů je starý nejméně 100 000 let a to mohlo ještě mnoho vrstev roztát?
takové hloposti se ovšem někteří tvrdí,
jak jste přišel na to že moře bylo výše? ,všude v mělkých mořích se nacházejí lidské stavby ,myslíte že je stavěli lidé pod vodou? nebo si myslíte že hladina v oceánech kolísá o desítky metrů jako nějaká přehrada, za stovku let?
o tom jaké bylo klima v v prvohorách se spekuluje, ty trvaly stovky milionů let a to si myslíte že tam bylo stále stejné počasí?,
v té době létala monstra která by v dnešní řídké atmosféře, dle zákonů aerodynamiky létat nemohla ,to znamená že atmosféra byla hustší (protože v hustší atmosféře tyto monstra létat mohou, díky většímu vztlaku) a vyšší a teploty mnohem rovnoměrnější a ne extremní jak dnes
Odpovědět
va

vaber

11.11.2021 08:52 Reaguje na vaber
ještě dodatek ,
existují zprávy, že právě v letech 800 a 1000 NL naposledy zamrz Nil a podle odborníků prý bylo právě v této době teplo ,tak jak to jde dohromady?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.11.2021 09:18 Reaguje na Pája Žížala
Zkusím odpověď z amatérské pozice:
Grónsko nikdy nebylo zelenou zemí, ten název pochází z vikingského označení určitého typu mlhy.
Výška hladiny moře je sama dost problematický pojem, pevnina není pevná a svislé pohyby probíhají stále.
Teploty vyšší než dnes byly naposled snad ve třetihorách.

V té době byl ekosystém vyvíjen milióny let pro úplně jinou teplotu a jiné složení vzduchu, člověk by tam bez skafandru nepřežil.
U nás padesátistupňové vedro nepřežije jediný strom, tenkrát to byla normální pohodička, ještěři neměli často vůbec termoregulaci těla - byli studenokrevní. A rostlinsvo to samé.
Odpovědět
JO

Jarka O.

12.11.2021 10:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Odkud máte informaci o tom vikingském označení mlhy? Dokázané teda je, že název Zelená země si vylhal vikingský vrahoun Erik Rudý, aby do Grónska přilákal osadníky. Jako typický viking často lhal, vraždil a musel utíkat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.11.2021 12:12 Reaguje na Jarka O.
V nějakém článku řešili, odkud se vzalo označení Greenland, když Grónsko nikdy zelené nebylo.
A došli k tomuto, jestli tam někdo ještě něco nalhal netuším.
Každopádně ty osady tam existovaly, živily se lovem tuleňů a mrožů, tj. kšeftem s mrožovinou a kožešinami.
Něco málo tam zeleného asi bylo, nějaký dobytek možná pásli. Prostě skoro stejná teplota byla ve středověku daleko delší dobu.
Odpovědět
JO

Jarka O.

12.11.2021 12:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Grónsko trochu zelené bylo, stupínek nahoru, stupínek dolu, zkrátka jako ted, žádný stres, tak nestrašte nesmyslama o 50 °C. Odkud to máte, z Kremlu, že?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.11.2021 14:48 Reaguje na Jarka O.
U nás je průměrná teplota někde kolem +9°C a extrém naměřili přes 40.
Jeden stupeň nahoru udělá asi +8 - +10°C, což je možné za 20 - 30 let.
A v téhle teplotě nepřežije u nás venku VŮBEC NIC.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pobeha

26.6.2023 12:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Vymýšľate si hovadiny. Takto to vôbec nefunguje, že jeden stupeň nahor urobí v maxime +8 - +10°C.
PRiemeerná teplota bude rásť o to viac, o čo je bližšie k polom. To preto, lebo teploty sa budú čiastočne vyrovnávať s rovníkom ale nikdy ho nedosiahnu.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pobeha

26.6.2023 12:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Ste amatér a diletant , hlavne že plevelíte každú diskusiu svojimi pseudoznalosťami.
V jure, kriede,a skoro celom kenozoiku bola teplota vyššia ako dnes viac ako 4 stupne.
Žiaden z cicavcov nebol extremofil, ak by bolo cez 50 stupňov bielkoviny by sa im zrazili a zahynuli by.
Ešte v strednom pliocéne bola vyššia teplota o 2-4 stupne. V tej dobe sa vyvíjali ľudoopi a vznikol australopitecus. Podľa vás mali inú termoreguláciu tela ako dnešné ľudoopi v tropoch ? Nič také, plus mínus mali rovnakú ako dnes.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

11.11.2021 09:47 Reaguje na Pája Žížala
Napsal jste hromadu nesmyslů. Ale jako pejskový profil s divným jménem a bláboly o víře, vás odhaduji na trolla.

1) Grónsko nebylo celé zelené. Jen jeho část.

2) Hladina oceánů nebyla výše než dnes.
(Early Holocene sea level rise; https://en.wikipedia.org/wiki/Early_Holocene_sea_level_rise)

3) Globální teplota nebyla vyšší než dnes.
(A global database of Holocene paleotemperature records; https://www.nature.com/articles/s41597-020-0445-3)

4) Jaké organismy obývaly v době 545-490 mil. lety Zemi? Bezobratlí - mořské houby, červi, mechovky, trilobiti, atd. Jak vypadaly kontinenty? Existoval jeden velký - Gondwana a několik malých. Život byl tedy celkem jednoduchý a soustředil se do oceánů. Ano, bylo tehdy tepleji, ale srovnávat to s dneškem je holý nesmysl.

(https://www.cbg.zcu.cz/OB/veda/paleontologie/zoopaleontologie/w_kam.htm; https://www.britannica.com/science/Cambrian-Period/Paleoclimate#ref69830)

Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

11.11.2021 07:16
Ještě, že nemám děti, abych jim musel vysvětlovat co to kur** lidstvo dělá, že všechno jen ničí.... že takový jako já přemýšlejí co dělat jinak ve svém životě, aby tak neškodili je spíš pro dobrý pocit jednotlivce s takovým přístupem, než že by to něco změnilo, protože 99% lidí je krajně nezodpovědná a bezohledná.... co mi ale hlava nebere, tak většina lidí neřeší ani to, že svou pohodlností a bezohledností ničí budoucnost svým dětem a vnoučatům.... a ještě se cítí dotčení (často až agresivní), že je vůbec někdo na tento fakt upozorňuje...

O ničem.... moje teorie je, že svět bude do 100-200 let přesně takový jak to ukazují všechny ty post-apo filmy poslední doby.

Ale ono to tak asi má prostě být no.... lidstvo se vymklo kontrole planetárního ekosystému, a tak se zlimituje samo.... bohužel ale zlimituje i úplně všechno ostatní na této kdysi neuvěřitelně bohaté a krásné planetě...

A třešnička na dortu pak je, že už se lidstvo rozhlíží i po jiných planetách, které by mohlo svým hovadským přístupem zničit.

Good job people!
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

11.11.2021 07:46 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Taky to nevidím dobře, současná spotřeba lidstva by potřebovala několik Zemí.
Takže čtyři scénáře:
- Gaia se naštve a samoregulací umravní lidský rod
- společnost zkolabuje a bude jenom přežívat
- kolonizace Marsu a Měsíce
- vyhlazení civilizace

Mně by se líbil pátý scénář, hodíme zpátečku a budeme vyznávat skutečně udržitelný rozvoj , ale co by potom dělali politici a vojáci ? Takové mírové směřování nepřipustí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.11.2021 08:56 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vy a zpátečku, tolik sexu naráz??
Právě vy tady nejvíc bečíte, že EU nedrží krok s Čínou ve šponování HDP za každou cenu. Vy tu bečíte, že se zdražují energie a hrozí nám "energetická chudoba" a ztráta konkurenceschopnost našeho průmyslu!!

A najednou se má brzdit, dělat "udržitelný rozvoj" který je popsán v Green dealu, který přímo nenávidíte?
Nemáte trochu v halvě bordel??
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

11.11.2021 09:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Dobrým mravům jste doma i ve škole jak vidět nepodlehl. Asi ty zkušenosti z Ruska ,které se na vás podepsaly a vedly k neotřelému a vulgárnímu projevu navenek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.11.2021 13:09 Reaguje na Miroslav Vinkler
Sorry jako, když čtu ty vaše zmatečné názory, tak se mi to vyjadřování trochu ujíždí.
Odpovědět
va

vaber

11.11.2021 08:48
"Zvýšení o 1,5 stupně Celsia není nahodilé číslo, není to politické číslo. Je to hranice planety. Každý další zlomek stupně je nebezpečný,"
to říkají odborníci a já bych se jich zeptal,proč je to nebezpečné ,co se stane? ,jeden a půl stupně nikomu neublíží, měli by jasně vysvětlit kde je nebezpečí a ne mlžit, jak se dnes dělá a nebo to neví
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.11.2021 09:05 Reaguje na vaber
Současný ekosystém celé Zeměkoule se vyvíjel milióny let v určitých teplotách nižších, než je současná. My jsme dnes asi na teplotní špičce a vědci spočítali, že těch ještě +0,3°C průměrné teploty dokáže ekosystém ještě absorbovat.

Potom začne ve velkém kolabovat, tj. rozšíří se mrtvé pouště, vyhynou celé rostlinné i živočišné druhy, většina planety se stane pro člověka neobyvatelná a hlavně nastanou zcela nečekané a nepředvídatelné destruktivní jevy.
Jen samo roztátí permafrostů má potenciál oteplení Země ve stupních, je v nich zakonzervovano mnoho patogenních bakterií a virů atd. atd. atd.
Odpovědět
va

vaber

12.11.2021 08:41 Reaguje na Pavel Hanzl
mě zajímá odpověd odborníků ,ale očekávám ,že by blábolili něco podobného a nekonkrétního asi jako vy nebo Baba Vaga, ale ví zcela přesně že 1,5°C je hranice, jen neví co je za hranicí,
rád bych viděl tu rovnici podlé které počítají,
klimatolog si může vykládat co chce ,stejně mu nikdo nedokáže že si vymýšlí
vy zde vyprávíte jak jsou přesní, v 60tých letech ,min, století ,předpovídali nástup doby ledové a jaká je realita? přesný opak
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.11.2021 12:18 Reaguje na vaber
V začátcích klimatologie byl samozřejmě velký rozptyl názorů a bylo taky minimum přesných dat.
Samozřejmě se objevovaly i ochlazující teorie, ale nikdy nebyly dominatní.
Každopádně už víme, která metodika zpracování dat a tím předpovědí je správná, protože už víme, která předpověděla současnost nejpřesněji.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.11.2021 12:22 Reaguje na vaber
Za tou hranicí je asi už jen pyramidový jev, tj. nekontrolované oteplování stále vyšší rychlostí bez jakéhokoliv vlivu člověka.
Tj. konečná, klimatu Venuše (+300°C) sice nedosáhneme, ale +50°C je konečná naprosto totální a prakticky pro všechno živé.

"Zatímco na Zemi se vyvinuly nespočetné formy života, je Venuše doslova pekelnou planetou. Pod jejími oranžově-žlutými mraky z kyseliny sírové dosáhl skleníkový efekt apokalyptických rozměrů".
Odpovědět
JO

Jarka O.

12.11.2021 12:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Zas provokujete nesmyslama o Venuši. Odkud ty srovnání se Zemí a informace o skleníku na té planetě berete, kdo tu blbost vydumal když vám naopak straaašně vadí srovnání soucasnosti Země s minulostí Země?!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.11.2021 14:53 Reaguje na Jarka O.
Venuše je skutečně silně odstrašující planeta, ale nastat to u nás nemůže.
Srovnávání s minulými teplotami naopak rád uvádím. Proto, že tehdejší ekosystém byl úplně jiný, vyvíjel se v úplně jiné teplotě a člověk by tam bez skafandru nepřežil.
Odpovědět
va

vaber

13.11.2021 09:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Venuše je špatná a samozřejmě její vysoká teplota je způsobena také složením a hustotou atmosféry
Mars je taky špatný, tam už dávno zmizel život ,voda, atmosféra,kyslík,vše nutné k životu, je to studená poušť,na které zůstaly zřetelné stopy velikých a časově dlouhých erozí po vodě, to znamená, že tam bylo kdysi i teplo ,
Země je stará a nyní je ředa na ní, bouřlivé a zdravé mládí už má za sebou ,dnes je to churavá babička
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.11.2021 09:07 Reaguje na vaber
Já nejsem žádný odborník, tak můžu udělat odhad. Klimatolog je přísný a něco takového by udělat nemohl.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist