Tiskové zprávy
Občanské sdružení spotřebitelů TEST: TEST: Carvingové lyže pod lupou
V každoročním testu carvingových lyží bylo tentokrát zastoupeno 21 párů lyží jedenácti renomovaných značek. TEST se tentokrát zaměřil na modely určené pro ženy a na unisexové modely. V obou testovaných kategoriích se nejlépe umístily lyže značek Head a Völkl.
Testované lyže se pohybují v cenovém rozpětí od devíti do osmnácti tisíc korun. Opět se potvrzuje, že se při nákupu spotřebitel nemůže orientovat jen podle ceny. Vyšší cena automaticky neznamená lepší kvalitu. „Nejhorší testované unisexové lyže jsou skoro o třetinu dražší než ty nejlepší,“ uvedl Václav Beneš, redaktor časopisu TEST. Rozdíly v kvalitě také nejsou zanedbatelné - tři modely získaly nejlepší hodnocení „velmi dobré“, většina byla vyhodnocena jako „dobrá“ a tři modely získaly horší čili „uspokojivé“ hodnocení.
Hlavní částí testu byly jízdní zkoušky. Ty prováděli různě zdatní lyžaři a lyžařky. Hodnotil se přitom nejen „carving“, tedy styl jízdy, k němuž jsou tyto lyže určeny, ale i klasický styl a jízda „šusem“. Kromě jízdních vlastností byly zkoušeny technické vlastnosti lyží. Zkoušena byla odolnost vůči pádu, pružnost lyží, ale také síla kovové hrany. „Síla hrany je u carvingových lyží klíčová. Při agresivní jízdě nebo jízdě na rozbředlém sněhu dochází k rychlému opotřebení a slabá hrana se tak může zcela vybrousit,“ dodává Beneš.
Nepřehlédnutelným aspektem letošní kolekce lyží je jejich design. Netýká se pouze modelů určených pro lyžařky. Lyže podléhají módě jako každé jiné zboží a atraktivita vnějšího vzhledu se samozřejmě podepisuje i na ceně. Které lyže jsou nejvíce „šik“ se časopis TEST ovšem posoudit neodvážil.
„Příležitostní lyžaři, kteří se chtějí svůj týden na horách opravdu užít, si mohou podle časopisu TEST vybírat i modely k zapůjčení. Některé půjčovny umožňují přes internet rezervaci konkrétního modelu,“ doporučuje Beneš.
Srovnání 21 carvingových lyží vyšlo v prosincovém vydání časopisu TEST. V testu naleznete 11 dámských a 10 unisexových modelů kategorie Allround.
Dále v prosincovém vydání čtenáři naleznou test multimediálních přehrávačů, dětských jízdních kol, srovnání spořicích účtů a informace o mase ze zvěřiny.
Časopis TEST, Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Kontakty:
JUDr. Ida Rozová, dtest@dtest.cz, tel.: 227 027 632
Václav Beneš, benes@dtest.cz, tel.: 227 027 632, mobil: 604 660 290
Zajištění nezávislosti a objektivity testů: výrobky se nakupují v obchodech a analýzy probíhají v nezávislých laboratořích a zkušebnách. Na stránkách spotřebitelského časopisu nesmí být publikovány žádné reklamy či inzeráty. Náklady spojené s testováním výrobků hradí spotřebitelská organizace. Finanční prostředky získává prodejem časopisu, z grantů a státní dotace.
Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu TEST. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady. V letech 1994 až 2007 publikovalo sdružení na stránkách časopisu TEST informace o 7302 výrobcích, varovalo před 471 nebezpečnými výrobky (většina byla určena dětem) a upozornilo na 467 nekvalitních a klamavých výrobků. Sdružení je členem mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT).
Testované lyže se pohybují v cenovém rozpětí od devíti do osmnácti tisíc korun. Opět se potvrzuje, že se při nákupu spotřebitel nemůže orientovat jen podle ceny. Vyšší cena automaticky neznamená lepší kvalitu. „Nejhorší testované unisexové lyže jsou skoro o třetinu dražší než ty nejlepší,“ uvedl Václav Beneš, redaktor časopisu TEST. Rozdíly v kvalitě také nejsou zanedbatelné - tři modely získaly nejlepší hodnocení „velmi dobré“, většina byla vyhodnocena jako „dobrá“ a tři modely získaly horší čili „uspokojivé“ hodnocení.
Hlavní částí testu byly jízdní zkoušky. Ty prováděli různě zdatní lyžaři a lyžařky. Hodnotil se přitom nejen „carving“, tedy styl jízdy, k němuž jsou tyto lyže určeny, ale i klasický styl a jízda „šusem“. Kromě jízdních vlastností byly zkoušeny technické vlastnosti lyží. Zkoušena byla odolnost vůči pádu, pružnost lyží, ale také síla kovové hrany. „Síla hrany je u carvingových lyží klíčová. Při agresivní jízdě nebo jízdě na rozbředlém sněhu dochází k rychlému opotřebení a slabá hrana se tak může zcela vybrousit,“ dodává Beneš.
Nepřehlédnutelným aspektem letošní kolekce lyží je jejich design. Netýká se pouze modelů určených pro lyžařky. Lyže podléhají módě jako každé jiné zboží a atraktivita vnějšího vzhledu se samozřejmě podepisuje i na ceně. Které lyže jsou nejvíce „šik“ se časopis TEST ovšem posoudit neodvážil.
„Příležitostní lyžaři, kteří se chtějí svůj týden na horách opravdu užít, si mohou podle časopisu TEST vybírat i modely k zapůjčení. Některé půjčovny umožňují přes internet rezervaci konkrétního modelu,“ doporučuje Beneš.
Srovnání 21 carvingových lyží vyšlo v prosincovém vydání časopisu TEST. V testu naleznete 11 dámských a 10 unisexových modelů kategorie Allround.
Dále v prosincovém vydání čtenáři naleznou test multimediálních přehrávačů, dětských jízdních kol, srovnání spořicích účtů a informace o mase ze zvěřiny.
Časopis TEST, Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Kontakty:
JUDr. Ida Rozová, dtest@dtest.cz, tel.: 227 027 632
Václav Beneš, benes@dtest.cz, tel.: 227 027 632, mobil: 604 660 290
Zajištění nezávislosti a objektivity testů: výrobky se nakupují v obchodech a analýzy probíhají v nezávislých laboratořích a zkušebnách. Na stránkách spotřebitelského časopisu nesmí být publikovány žádné reklamy či inzeráty. Náklady spojené s testováním výrobků hradí spotřebitelská organizace. Finanční prostředky získává prodejem časopisu, z grantů a státní dotace.
Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu TEST. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady. V letech 1994 až 2007 publikovalo sdružení na stránkách časopisu TEST informace o 7302 výrobcích, varovalo před 471 nebezpečnými výrobky (většina byla určena dětem) a upozornilo na 467 nekvalitních a klamavých výrobků. Sdružení je členem mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT).
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk

