Toyota je v elektromobilitě opatrnější, závod v Kolíně vyrábí jen hybridní model
"Toyota začala vyrábět první hybridní automobil v roce 1997, v té době neměla Evropská unie Green Deal, ani neuvažovala o karbon neutralizaci, a Toyota se k tomu už hlásila, nicméně vycházela u toho z potřeb zákazníka, který si uvědomuje svoji odpovědnost," uvedl Kiml. Připomněl další možnosti, jak snižovat emise CO2, například auta hybridní a plug-in hybridní, na plyn nebo biopaliva.
Sadu politických iniciativ, které mají vést k dosažení klimatické neutrality v roce 2050, takzvanou Zelenou dohodu pro Evropu, představila Evropská komise před pěti lety. Výrazně dopadá zejména na automobilový průmysl, EU nyní počítá se zákazem prodeje aut se spalovacím motorem po roce 2035. Evropským automobilkám hrozí za neplnění emisních limitů u vyráběných osobních a užitkových vozů vysoké sankce. Zájem o elektrické vozy ale v současnosti spíše klesá. Česko a Itálie s podporou dalších zemí vyzvaly Evropskou unii, aby zmírnila sankce, které se mají od příštího roku vůči automobilkám, které neprodávají dost elektromobilů, uplatňovat.
Kolínská automobilka vyrábí vedle hybridního ještě dva modely aut se spalovacími motory, a to Aygo X a Yaris. Letos do konce listopadu vyrobila celkem přes 210 000 aut, modelu Yaris Hybrid bylo téměř 107 000. Jaký objem výroby bude tvořit hybridní model příští rok, zatím podle mluvčího není jasné.
Značka Toyota si podle údajů Svazu dovozců automobilů drží na českém trhu v kategorii aut s hybridním pohonem prvenství, letos do konce října jich prodala 10 168. Celkově trh s hybridními vozy meziročně rostl o 26 procent na 42 270 aut.
reklama