https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zhruba-kazde-treti-jizdni-kolo-prodane-v-cesku-letos-bude-elektrokolo
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Zhruba každé třetí jízdní kolo prodané v Česku letos bude elektrokolo

2.6.2020 09:28 (ČTK)
Pražené si prohlíží vystavená elekrokola, zatím je berou spíše jako raritu.
Pražené si prohlíží vystavená elekrokola, zatím je berou spíše jako raritu.
Foto | Martin Singr / Ekolist.cz
Prodej elektrokol na českém trhu letos vzroste až o polovinu na zhruba 120.000. Zhruba každé třetí jízdní kolo prodané v Česku tak bude mít elektrický pohon. Loni tvořila elektrokola asi čtvrtinu cyklotrhu. ČTK to dnes řekl jednatel největšího tuzemského obchodu s elektrokoly Ekolo.cz Jakub Ditrich.
 

Letos se podle Ditricha elektrická kola prodávají daleko více on-line a také na více místech. Nově je začaly nabízet velké řetězce jako například Mountfield, Hecht, Eurosport nebo Decathlon.

"Naprosto jasný trend, který jsem ale zaznamenal jenom v Česku, je eMTB, tedy terénní elektrokola, které mají podíl asi 55 procent. V Německu je to maximálně 30 procent, ve Francii a Itálii méně než 20 procent. Je to dáno tím že Češi si jízdní kolo asociují právě s tlustými plášti a širokými řídítky," podotkl.

Dalším trendem je, že většina horských elektrokol je již z prodejny zrychlená na více než 25 km/h, protože se předpokládá, že kola budou primárně používaná mimo veřejné komunikace.

Současnou nabídku na trhu má představit testovací festival elektrokol EbikeFest, jehož třetí ročník se uskuteční v pražské Krči v sobotu a v neděli 13. a 14. června. Na festivalu se představí 22 českých a světových značek elektrických kol, celkem bude k otestování asi 250 různých modelů. Okolo 60 procent z nich budou terénní (eMTB) e-kola.

Na EbikeFestu budou poprvé veřejnosti představená nákladní elektrokola. K reálnému otestování bude deset různých modelů, některé s nosností až 260 kilogramů nákladu.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (6)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ig

2.6.2020 15:01
Zajímavé, vypadá to, že přechod k individuální elektromobilitě by mohl vést přes bicykly :-) Fakt je, že jenom zelené koloběžky a elektrokola jsou věci, které lidi akceptují spontánně, bez mediální masáže a daňových pobídek :-)
Odpovědět
LB

Lukas B.

2.6.2020 16:43 Reaguje na
problém ovšem je, že elektrokola se neprodávají jako dopravní prostředky a nijak nenahrazují jiné formy dopravy, ale prodávají se drtivou většinou jako sportovní nářadí. je to tedy z hlediska mobility srovnatelné třeba s motokrosem - ve srovnání s ním je pozitivem nehlučnost a nesmrad, negativem je(paradoxně) láce a tím pádem přemnoženost a to, že expandují mimo uzavřené areály.

ostatně soudím, že elektrokolo (elektrokoloběžka) by mělo být považováno legislativně za kolo pouze pro využití invalidním nebo starobním důchodcem, jinak bych na něj hleděl jako na malý motocykl.
Odpovědět
LB

Lukas B.

2.6.2020 16:44 Reaguje na Lukas B.
doplňuji - boom elektrokol je částečně způsoben deformací trhu dotacemi - a dotace je legislativní povahy. když si zdravý třicátník vyjede k luční boudě na motorce, bude právem za kreténa. na elektrokole...?
Odpovědět
ig

2.6.2020 17:28 Reaguje na Lukas B.
S tím se dá asi souhlasit, aspoň podle co vídám jezdí významné množství lidí na elektrokolech právě na různých výletních trasách. Ale podle toho, jak si lidi v Praze oblíbili koloběžky a už občas i ta elektrokola soudím, že by se tak mohl splnit sen různých těch aut'o'matů že lidi začnou kola používat jako dopravu. I když tak v 0.00001 % jejich předpokladu :-)
Odpovědět

Viktor Šedivý

2.6.2020 16:21
Ovšem když si člověk zjistí, že takové kolo se středovým motorem přijde aspoň na 40 a když si nebude chtít vzít to úplně nejlevnější s úplně nejslabším aku, je na 60÷70 ani neví jak, najednou stopětadvacítkové skútry za 70 tisíc nevypadají až tak zle.
Odpovědět
ig

2.6.2020 17:30 Reaguje na Viktor Šedivý
Ale s tím se nedá jezdit po cyklostezkách a s tichou tolerancí chodců a policie občas i po chodnících, což je zásadní výhoda kola :-) Časem si lidi zvyknou a budou možná tolerovat na chodníku i ty babety jako v Jakartě :D
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist