Zhruba každé třetí jízdní kolo prodané v Česku letos bude elektrokolo
Letos se podle Ditricha elektrická kola prodávají daleko více on-line a také na více místech. Nově je začaly nabízet velké řetězce jako například Mountfield, Hecht, Eurosport nebo Decathlon.
"Naprosto jasný trend, který jsem ale zaznamenal jenom v Česku, je eMTB, tedy terénní elektrokola, které mají podíl asi 55 procent. V Německu je to maximálně 30 procent, ve Francii a Itálii méně než 20 procent. Je to dáno tím že Češi si jízdní kolo asociují právě s tlustými plášti a širokými řídítky," podotkl.
Dalším trendem je, že většina horských elektrokol je již z prodejny zrychlená na více než 25 km/h, protože se předpokládá, že kola budou primárně používaná mimo veřejné komunikace.
Současnou nabídku na trhu má představit testovací festival elektrokol EbikeFest, jehož třetí ročník se uskuteční v pražské Krči v sobotu a v neděli 13. a 14. června. Na festivalu se představí 22 českých a světových značek elektrických kol, celkem bude k otestování asi 250 různých modelů. Okolo 60 procent z nich budou terénní (eMTB) e-kola.
Na EbikeFestu budou poprvé veřejnosti představená nákladní elektrokola. K reálnému otestování bude deset různých modelů, některé s nosností až 260 kilogramů nákladu.
Přečtěte si také |

reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (6)
ostatně soudím, že elektrokolo (elektrokoloběžka) by mělo být považováno legislativně za kolo pouze pro využití invalidním nebo starobním důchodcem, jinak bych na něj hleděl jako na malý motocykl.