Zhruba každé třetí jízdní kolo prodané v Česku letos bude elektrokolo
Letos se podle Ditricha elektrická kola prodávají daleko více on-line a také na více místech. Nově je začaly nabízet velké řetězce jako například Mountfield, Hecht, Eurosport nebo Decathlon.
"Naprosto jasný trend, který jsem ale zaznamenal jenom v Česku, je eMTB, tedy terénní elektrokola, které mají podíl asi 55 procent. V Německu je to maximálně 30 procent, ve Francii a Itálii méně než 20 procent. Je to dáno tím že Češi si jízdní kolo asociují právě s tlustými plášti a širokými řídítky," podotkl.
Dalším trendem je, že většina horských elektrokol je již z prodejny zrychlená na více než 25 km/h, protože se předpokládá, že kola budou primárně používaná mimo veřejné komunikace.
Současnou nabídku na trhu má představit testovací festival elektrokol EbikeFest, jehož třetí ročník se uskuteční v pražské Krči v sobotu a v neděli 13. a 14. června. Na festivalu se představí 22 českých a světových značek elektrických kol, celkem bude k otestování asi 250 různých modelů. Okolo 60 procent z nich budou terénní (eMTB) e-kola.
Na EbikeFestu budou poprvé veřejnosti představená nákladní elektrokola. K reálnému otestování bude deset různých modelů, některé s nosností až 260 kilogramů nákladu.
Přečtěte si také |
Elektrokola jsou dobrá pro lidi, hromadné přepravě a byznysu s ekoauty ale nesvědčíreklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (6)
Lukas B.
2.6.2020 16:43 Reaguje naostatně soudím, že elektrokolo (elektrokoloběžka) by mělo být považováno legislativně za kolo pouze pro využití invalidním nebo starobním důchodcem, jinak bych na něj hleděl jako na malý motocykl.