Prodej aut s hybridním pohonem v ČR loni stoupl o 26 procent na 51 432 vozů
Nejprodávanější elektrickou značkou byla loni Tesla s 3716 prodanými vozy, druhá je Škoda s prodejem 1644 vozů Enyaq a třetí Volvo, které prodalo 971 elektromobilů. Na dalších místech jsou Volkswagen a BMW.
"V minulém roce se ukázalo, že hybrid je přirozenou alternativou a přechodovým můstkem k plné elektromobilitě. Letos bude nárůst hybridů z hlediska počtu i váhy na trhu pokračovat kvůli snaze automobilek podporovat snižování emisní stopy. Zhruba 70 až 85 gramů dosahovaných u full hybridů je podle nás optimální cesta, jak dále snižovat uhlíkovou stopu a zároveň naplnit požadavky našich zákazníků," uvedl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.
Celkový prodej nových aut v Česku loni vzrostl o 4,6 procenta na 231.600 vozů. Z toho 29 procent aut mělo některý z alternativních pohonů.
reklama