https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/greenpeace-nominaci-filipa-turka-vznikajici-vlada-naznacuje-ze-ji-na-ochrane-prirody-a-zivotniho-prostredi-nezalezi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Greenpeace: Nominací Filipa Turka vznikající vláda naznačuje, že jí na ochraně přírody a životního prostředí nezáleží

26.11.2025 | Greenpeace |
Filip Turek.
Filip Turek.
Foto | Marek Musil / Wikimedia Commons
Andrej Babiš dnes předal prezidentu Petru Pavlovi seznam nominantů na ministerská křesla. Nově má Ministerstvo životního prostředí připadnout Filipu Turkovi místo původně navrhovaného Petra Macinky. V žádném případě ale nejde o lepší řešení pro ochranu přírody ani lidí. Vznikající vláda tím vytváří dojem, že pouze přesouvá nepohodlného politika na post, který sama považuje za méně důležitý.
 
Greenpeace Česká republika dlouhodobě poukazuje na to, že Motoristé představují pro vedení tohoto resortu zásadní riziko: jejich program i zájmy jsou v přímém rozporu s ochranou přírody, klimatu a veřejného zdraví. Nominace jakéhokoli zástupce této strany ohrožuje schopnost ministerstva plnit své základní poslání.

„To, že se ministrem životního prostředí má stát zástupce Motoristů – ať už Petr Macinka nebo Filip Turek – znamená přímé ohrožení ochrany přírody v České republice. V tomto ohledu se nic nemění. Strana, která odmítá obnovitelné zdroje, chce rušit ekologické dotace a oslabovat pravidla chránící klima a krajinu, nemůže vést resort, jehož úkolem je hájit zdravé prostředí pro lidi a přírodu. Ministerstvo životního prostředí musí řídit někdo, kdo chápe jeho poslání a staví se za ochranu klimatu, vody, krajiny a zdraví lidí, ne někdo, kdo v ochraně životního prostředí vidí nepřítele. Pokud je nepřijatelné, aby byl Filip Turek ministrem zahraničí, nemůže stát ani v čele Ministerstva životního prostředí,“ říká vedoucí energetické kampaně Greenpeace ČR Jaroslav Bican.

Kromě problematických postojů k vědeckým faktům mají Motoristé také vazby na uhelný byznys a sporné sponzory. Patří mezi ně například František Fabičovic, který usiluje o zrušení CHKO Soutok, jednoho z nejcennějších území české přírody, jež má Ministerstvo životního prostředí naopak chránit. Jde o závažný střet zájmů, vystupování Motoristů a jejich program totiž míří proti samotnému poslání resortu.

Nominace Filipa Turka na funkci ministra životního prostředí i přes to, že prezident označil jeho postoje za neslučitelné s výkonem funkce ministra, ukazuje, že Motoristé a část vznikající vlády považují resort za méně významný. Ministerstvo životního prostředí je ale klíčové pro budoucnost země. Tisíce lidí to jasně vyjádřily během demonstrací, podepsáním petice i posíláním dopisů prezidentovi. Příroda, životní prostředí a naše budoucnost nejsou na prodej a nejsou okrajovou záležitostí. Budoucí vláda podle toho musí jednat.

Greenpeace Česká republika proto vyzývá prezidenta Petra Pavla, aby Filipa Turka do čela Ministerstva životního prostředí nejmenoval a důsledně trval na svém stanovisku, že pro výkon jakékoli ministerské funkce není vhodný.


reklama

 
Greenpeace

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (51)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

26.11.2025 18:39
Takže další vyznavači zeleného náboženství, nedají 100dní chránění !
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

27.11.2025 07:59 Reaguje na smějící se bestie
no, když jsem zjistil, že to má být Turek, tak mi bylo jasný, že ekomanijaci se z toho podělaj. No, a presumpce neviny platí všude, jen ne v ČR.
Odpovědět

Jan Šimůnek

26.11.2025 19:26
Jsem toho názoru, že záleží. Proto tam nechtějí lidi, co zničili lesy na Šumavě a vytvořili podmínky pro devastační požár v Českém Švýcarsku.
Odpovědět
MK

Martin Králík

26.11.2025 19:46 Reaguje na Jan Šimůnek
Kdo prosím může za devastační požár u Bzence v r.2012?
Odpovědět

Jan Šimůnek

26.11.2025 20:54
to Martin Králík 26.11.2025 19:46
Ekologové blekotají, že měl pozitivní vliv na biodiversitu. Takže cui prodest?
Odpovědět
MK

Martin Králík

26.11.2025 21:09 Reaguje na Jan Šimůnek
Kdo může za nepořádek na lesních pozemcích drobných vlastníků? Kdo může za neudržované pozemky drobných vlastníků zarůstající pajasanem, javorem jasanolistým, turankou, netýkavkou, klejichou nebo křídlatkou?
Odpovědět
Dorian Černý

Dorian Černý

26.11.2025 21:13
Turek ministrem životního prostředí, tvl to už je Silvestr?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

1.12.2025 15:23 Reaguje na Dorian Černý
Pokud se zruší něco velmi drahého, co nefunguje, nemusí to být špatný krok.
Odpovědět
ig

26.11.2025 21:54
Spíš ji nezáleží na různých Greenpeacech a podobných spolcích :D
Odpovědět
Pe

Peter

26.11.2025 22:40
Greenpeace sa môže zaregistrovať ako politická strana, kandidovať vo voľbách a získať dosť hlasov na to, aby predviedla, ako jej na ochrane prírody a životného prostredia záleží.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

26.11.2025 23:39
Turek kvůli svým pubertálním provokacím do vlády nepatří. Ministrem ŽP by měl být někdo, u koho bude důvěra, že toto ministerstvo nebude destruovat, ale bude zastupovat zájmy ochrany přírody a ochranu přírody upřednostňovat před ekonomickými zájmy. Motoristé neříkají nic o tom, jak reálně chtějí přírodu chránit. Naopak chtějí zrušit Soutok, kde se pak bude moct klidně vykácet další lužní les, až nebudeme mít u nás žádnej. Je to politická strana, která nemá šajn, co ochrana přírody obnáší.

Vzhledem k jejich názorovému nastavení by jim podle mého názoru slušelo ministerstvo dopravy a tam by mohli ukázat, co užitečného dokáží udělat pro motoristy i všechny ostatní občany naší země.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

27.11.2025 06:50 Reaguje na Majka Kletečková
Jen 6 ministrů od roku 1990 mělo nějaké vzdělání v oboru, ten poslední mezi ně nepatří. Motoristé uspěli ve volbách, mohou nominovat koho chtějí a je pouze na parlamentu jaká vláda bude vládnout s důvěrou.
Odpovědět
MJ

Marcela Jezberová

27.11.2025 09:17 Reaguje na Majka Kletečková
Naopak, buďme rádi, že ministra dopravy bude dělat člověk, který je z oboru. Ty miliardy, které se tam budou točit, bych Turkovi ani Macinkovi nesvěřila. Úředníci na MŽP si s Turkem nějak poradí. Zase Turek může přibrzdit příliš ambiciózní nápady neziskových organizací. Jinak, samozřejmě, Turek je přerostlé dítě. Kamkoliv ho strčí, všude bude dělat potíže. Jenže lid a politické strany se svými prohlášení o tom, s kým mluvit budou a s kým ne, takhle rozdali karty, tak se s nimi holt musí nějak hrát. Jen v aktuálním nastavení může být těžký problém neschopného ministra vyměnit, aby se nerozpadla koalice. Ale co naplat, vařit musíte z toho, co máte ve spíži.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

27.11.2025 09:46 Reaguje na Marcela Jezberová
A přesto jste s důvěrou svěřila miliardy současné vládě, která prohloubila dluh o 1,2 bilionu. A navíc vládě, kde není žádný odborník na své ministerstvo. Až na jednu výjimku, ale to také není žádná výhra.
Odpovědět
sv

s v

27.11.2025 22:37 Reaguje na Milan Dostál

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

27.11.2025 09:36 Reaguje na Majka Kletečková
Opět opsané stránky z ekologických příruček! Milá paní! Ten člověk
má DŮVĚRU VOLIČŮ danou koalici 108 poslanců z 200 u voleb ! Tak
taková důvěra je vám málo? Vy jste členka strany Motoristů, že víte,
že ta strana neví co ochrana přírody obnáší? KDU-ČSL ze které je
ministr v demisi o ochraně přírody ví co? Mimochodem na dopravu je
nominován za posledních pár období nejkompetentnější odborník, jaký
je ochoten se tomu věnovat. Ochrana přírody je možná pouze tehdy,
když na ni někdo vydělává a to musí ti, co tomu rozumí. Chránit
přírodu na dluh umí kdejaký idiot, ale vrátí se do jeskyně. Můj
kamarád má svůj les v Beskydech, ten chrání před brouky, před
suchem a před ochranáři, kteří by mu tu jeho ochranu nejraději
zakázali. Prý nenechává v lese tlít souše a má prý les uklizený
od klestí, aby se klestím nešířil požár a že kácí kůrovcový
strom při příznacích a nikoliv, až brouci vyletí. To je ochrana
přírody vlastníkem a má na ni pouze proto, že mu na to ten les
vydělává. Pokud by ale nevydělal, tak žádné zásahy nebude dělat
a bude pouze pozorovat zmar. To není ochrana přírody, ale pouhé
přihlíženi cyklickému zmaru a vzestupu. Je to stejné, jako nemoc
neléčit a čekat, jak si s ní organismus sám poradí a tvrdit, že
vyčkávání bez léčení (bezzásah) je nejlepším řešením! Zkuste to
někdy na sobě, zda si bez léčení zvnějšku organismus sám poradí
s každou nemocí a nebo přijde zmar. Přeji hodně štěstí bez pomoci
lékařů a léčiv při spoléhání na sílu vašeho organismu. Pokud vám
to nevyjde nevadí! Budete stejně jako uschlý strom v přírodě
nahrazena na Zemi někým jiným. Chápete už, že ochrana je o záchraně
a nikoliv pouze v přihlížení zmaru a vzniku nového života?
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

27.11.2025 09:40 Reaguje na Břetislav Machaček
Ano, ten člověk získal důvěru voličů, o tom není sporu. Ale jen k tomu, aby se stal poslancem. Nikde není řečeno, že musí být ministrem. Volili jsme poslance, ne ministry...
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

27.11.2025 09:51 Reaguje na Ladislav Metelka
Tak iniciujte jiný způsob vládnutí, kdy nebudou
voliči volit strany a poslance, ale rovnou vládu.
Ušetříme miliardy za parlamentní a senátní volby,
za platy zastupitelů , za příspěvky stranám atd.
Je ale problém vybrat z 10 milionů konkrétní
osobu a nesplést se stejně, jako u rozvědčíka.
Přímá volba je fajn tam, kde se lidé znají a tam
to taky tak funguje i když kandiduje za stranu.
Dobrého starostu lidé volí i když mění strany a
nebo je nestraník, ale zkuste to praktikovat u
10 miliónů občanů. Tam už to bude pouze o reklamě
a kdo tu reklamu zaplatí.
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

27.11.2025 09:53 Reaguje na Břetislav Machaček
O způsobu voleb jsem nic nepsal. Jen to, že ten, kdo byl právoplatně zvolen poslancem, ještě nemusí být ministrem. Na tu funkci žádný nárok není.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

27.11.2025 14:38 Reaguje na Ladislav Metelka
No nárok na to není ale současně také nezáleží na voliči jak si zvolení poslanci dále rozdělí funkce.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

1.12.2025 15:28 Reaguje na Jarek Schindler
Ano, voliči rozdali karty a dál už nic moc ovlivňovat nemohou. Inu zastupitelská demokracie. Vymyslel už někdo něco lepšího?
Odpovědět
MJ

Marcela Jezberová

27.11.2025 09:10
Domnívám se, že každé ministerstvo má své vnitřní "vyrovnávací" mechanismy, které úředníci dokážou spustit v případě, že je ministr příliš "ambiciózní". Navíc Turek ani Macinka neznají legislativu, takže případně přibrzdit je v rozletu nemusí být příliš složité. Spíš ale půjde o oslabení vlivu "neziskového" sektoru, který má aktuálně na MŽP poměrně velké slovo. Takže nejde o ministerstvo a ochranu přírody, ale o moc, o kterou některé neziskovky mohou přijít.
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

27.11.2025 09:19 Reaguje na Marcela Jezberová
On může ale dost zasahovat i do práce přímo podřízených organizací...
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

27.11.2025 09:42 Reaguje na Ladislav Metelka
Některé ten zásah potřebují jako prase drbání, protože jsou
jejich výsledky v porovnání s přínosy záporné. Říká se tomu
"zadarmo drazí" a oni přitom zdarma nepracují.
Takže provětrání zasmrádlého chlívečku neuškodí!
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

27.11.2025 09:49 Reaguje na Břetislav Machaček
Jde o to, co je provětrání chlívku a co je destruktivní zasahování do činnosti organizace.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

27.11.2025 09:59 Reaguje na Ladislav Metelka
Víte to provětrání nikdy nepřijde zevnitř, ale jen
zvenčí a je to jako s kapry, kteří si rybník sami
nevypustí. Pro někoho bude provětrání ozdravný úkon
a pro někoho destrukcí jeho pohodlného života v
teplém zasmrádlém chlívečku. Tak už to v demokracii
bývá, že podřízené si vybírá nadřízený a nenechá si
tam ty, kteří kopali proti němu. Obklopí se sobě
rovnými a nikoliv oponenty a nebo přímo nepřáteli.
Vám se asi líbí demokracie po VAŠEM a nikoliv to
střídání stráží podle výsledků DEMOKRATICKÝCH
VOLEB ! Chápete vůbec pojem DEMOKRACIE?
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

27.11.2025 10:01 Reaguje na Břetislav Machaček
Chápu, ale tam, kde ideologie začne zasahovat do odborných věcí, je něco hodně špatně.
Odpovědět
Pe

Peter

27.11.2025 10:59 Reaguje na Ladislav Metelka
Otázka je nakoľko je politika eurogreendealu, proti ktorej sa motoristi vyhranili, odborná a nakoľko ideologická.
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

27.11.2025 11:11 Reaguje na Peter
Oni nerozlišují, co je ideologie a co je odborné.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

27.11.2025 14:42 Reaguje na Ladislav Metelka
Takže odboné je pouze to co za odborné určí a posvětí správně orientovaný ochranář z Greenpeace, Hnutí Duha či Dětí Země.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

1.12.2025 15:34 Reaguje na Ladislav Metelka
Když se ministr obklopí lobbisty, kteří mu doporučují, co má dělat, tak je to odborné? Já to vidím, že s novým ministrem přijdou jen jiní lobbisté, na které dá.
Odpovědět
JH

JH

27.11.2025 12:58 Reaguje na Břetislav Machaček
Je otázka, jestli vy chápete, co je to demokracie. Demokracie neznamená, že si musíme od volených zástupců nechat všechno líbit.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

27.11.2025 14:47 Reaguje na JH
Jak vypadá zneužitím moci a pravomocí a co vše musí občan od politika skousnout jsme viděli například při vyhlašování CHKO Soutok. No a nyní se to díky volbám změnilo a skousávat věci příští budou jiní.
Odpovědět
JH

JH

27.11.2025 15:33 Reaguje na Jarek Schindler
Takže zvolíme ještě horší trouby a budeme očekávat, že zázrakem všechno napraví po těch předchozích? To je trochu naivní.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

1.12.2025 15:36 Reaguje na JH
V praxi ale většinou nic jiného nezbývá.
Odpovědět
JH

JH

2.12.2025 06:52 Reaguje na Jiří Svoboda
To nezamená, že je to musíme automaticky brát jako normu.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

2.12.2025 08:52 Reaguje na JH
Nemusíte, to je tak asi vše, co s tím lze nadělat.
Odpovědět
JH

JH

2.12.2025 20:51 Reaguje na Jiří Svoboda
Bohužel voliče asi nelze bránit před následky vlastní hlouposti.
Odpovědět
sv

s v

29.11.2025 19:34 Reaguje na Břetislav Machaček

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

29.11.2025 19:33 Reaguje na Marcela Jezberová
To je velmi naivní. Stačí si vzpomenout na zrůdnosti které vymyslely burešovy ministerské podržtašky minule ... o tom co páchají diletanti, kterým vládne fico nemluvě.
Odpovědět

Jan Šimůnek

27.11.2025 11:40
to Ladislav Metelka 27.11.2025 09:53
Pokud byl někdo právoplatně zvolen poslancem, tak asi má důvěru občanů obecně a občané předpokládají, že na tom ministerstvu bude více - méně prosazovat priority, s nimiž šel do voleb.

to Ladislav Metelka 27.11.2025 09:49
Jsem toho názoru, že na MŽP je tč. takový chlív, že kdyby se to tam totálně zdestruovalo, bylo by jen dobře.

to Ladislav Metelka 27.11.2025 10:01
A co jiného než zasahování ideologie do odborných věcí je celá moderní ekologie? Vždyť celá "klimavěda" není nic jiného než jakási moderní obdoba Lysenkismu.
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

27.11.2025 11:46 Reaguje na Jan Šimůnek
ad 1: Že se stane poslancem - OK. Neznamená to, že se musí stát ministrem. Volili jsme poslance, ne ministry.
ad 2: Názor mít můžete, nikde ale není dáno, že je pravdivý.
ad 3: Pletete ekologii a ekologismus. To první je věda, to druhé ideologie. Ta Vaše "klimavěda" je založena na fyzice. Pokud Vám fyzika přijde jako Lysenkismus,...
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

27.11.2025 14:53 Reaguje na Ladislav Metelka
1. Ano volil jste poslance. Do toho jak se poslanci popasují s rozdělováním funkcí už těžko můžete zasahovat.
2. Názor mít můžete, nikde ale není dáno, že je pravdivý.
3. Zatím to snad není o vědě ale právě jen a jen o tom ideologismu. Pokud se chcete ohánět vědou můsite si počkat až budoucí ministr udělá něco nevědeckého.
Odpovědět
RJ

Robert Jirman

27.11.2025 12:12
tak si poránu všichni zahajlujou a bude zase líp
Odpovědět

Jan Šimůnek

27.11.2025 14:53
Pane Metelko (27.11.2025 11:46)
ad 1 Pokud by se lidem (více než 600 000) jeho program nelíbil, nevolili by ho, a je vysoce pravděpodobné, že budou akceptovat naplňování toho programu i na pozici ministra.
ad 2 V tom nejsme ve sporu, nicméně řada ekologických kauz ukazuje jasně, že na tomto poli je u nás cosi velmi shnilého.
ad 3 Víc-méně odmítám rozlišovat ekologii a ekologismus, protože mezi těmi, co jsou formálně ekologové, a ekologisty je tak úzká spolupráce, že se jedni bez druhých neobejdou. Možná ještě někde existují nějací kabinetní učenci v oboru (vědeckém) ekologie, bádající sine ira et studio, a hlavně nenapojení na byznys ekologických grantů, dotací apod., ale je jich nejspíš tak málo, že je lze zanedbat. Všichni ostatní formálně vědci, žijící grantů a dotací, založených na generování katastrofických předpovědí, případně majících peníze v akciích "alternativní" energetiky, emisních povolenkách apod., jsou jen sofistifikovanější varianta ekologických politických aktivistů, tedy ekologistů.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

28.11.2025 13:10 Reaguje na Jan Šimůnek
těch 600tis.voličů neví co je to program,jeho,ale to asi neví ani pan Turek sám.Jsou to nejspíše lidé nespokojeni sami se sebou .
Odpovědět

Jan Šimůnek

28.11.2025 10:37
to Ladislav Metelka 27.11.2025 11:46
Problém (k tomu bodu 3) vidím také v tom, že oficiální "klimavěda" fyziku respektuje jen selektivně; kde se jí fyzika (a další exaktní disciplíny) nehodí, tam ji ignoruje.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

28.11.2025 11:46
Nalejme si čistého vína. Voliči Motoristů jsou buď NESPOKOJENÍ VOLIČI pravice a nebo levice, kteří jsou se stávajícím stranami NESPOKOJENÍ. Upnuli se tak k novému subjektu, který nebyl předem odsouzen k izolaci
jako třeba STAČILO.
Ti voliči mají široký rozptyl názorů stejně, jako poslanci Motoristů. Mají ale společný názor, že Pětikolka zklamala a je lépe se spojit s ANO a SPD, než s Pětikolkou a zradit své voliče, kteří mají stejný názor. Říká se
tomu spojení čerta s ďáblem, aby z pekla vyhnali Lucifera. Tak nějak vypadá
dnešní politická scéna , která je výsledkem dosavadní politiky všech
vlád od revoluce. Každá vláda kopala vždy pouze za své voliče a opozice
zase opačně. Zlatý střed konsensu není možný, když jde politikům pouze
o koryta a nikoliv o stát a občany. Demokracie je nejdokonalejší ze všech
nedokonalých zřízení a je navíc zdeformována nedemokratickými institucemi
jako třeba ústavní soud dosazený do funkcí těmi, kteří byli zrovna u moci.
No a ti rozhodují podle chlebodárců a nikoliv podle výsledků voleb. Je
to deformace demokracie honosně nazývaná jako brzda radikálních změn podle
názorů voličů. Pokud se na demokratické instituce nabalují instituce
jmenovaných ouřadů, tak dostává přímá demokracie na frak. To je chybou
i v EU, když má hlavní slovo vedení volené na základě zákulisních čachrů
s funkcemi a prioritami. Dnešní demokracie je paskvilem původního pojmu
demokracie a o vládě lidu.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

29.11.2025 09:17 Reaguje na Břetislav Machaček
Pane Břetislave,no tak máme šestikolku. :-)
Odpovědět
Sl

Slovan

29.11.2025 09:15
Však ho tam nechce ani Babiš, který se ani nesnaží předstírat, že o něj bojuje. Nejlepší řešení je tedy změna ministerstev - Babiš nominuje někoho důvěryhodného na MŽP a nějaký traktorista hurá třeba na dopravu.
Odpovědět

Jan Šimůnek

4.12.2025 11:23
to Emil Bernardy28.11.2025 13:10
Pokud vláda zavede povinná paliva, která ničí motory aut (norma E10), tak jsou Motoristé poměrně jasná volba. Klidně mohli dostat i víc. Až se ty auta začnou podělávat, určitě jim hlasy přibudou.
Čili žádný protest, ale zcela konkrétní věci.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist