https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/jana-patkova-klidne-muj-navrh-na-zakaz-norovani-opiste-hlavne-kdyz-pomuzeme-prirode
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Jana Patková: Klidně můj návrh na zákaz norování opište, hlavně když pomůžeme přírodě

10.6.2026 | Jana Patková |
Konec norování se zatím nekoná. Místo rozhodujícího hlasování se bude Sněmovna návrhem znovu zabývat v druhém čtení. Proč to může zvýšit šanci na skutečný zákaz této kruté lovecké praktiky.
 

Zvířata nemají zvonky. Polovičatý zákaz by byl legislativní paskvil

Vláda původně do Sněmovny předložila zákaz norování lišek. Jenže takový návrh byl od začátku problematický. Zvířata přece nemají u nory zvonek se jménem. Zákaz zaměřený pouze na jeden druh by byl v praxi jen velmi obtížně vymahatelný. Vždy by bylo možné tvrdit, že cílem nebyla liška, ale jiné zvíře. Takové řešení by sice vypadalo dobře na papíře, skutečnou ochranu zvířat by ale nepřineslo.

Proto jsem předložila pozměňovací návrh na úplný zákaz norování. Je to jediné logické řešení, které tuto praxi ukončuje bez výjimek a bez kliček. Podepsali ho se mnou poslanci Pirátů, Zelených, TOP 09 a STAN. Společně chceme skutečnou ochranu zvířat.

Jde o politická trička, nebo o podstatu věci?

V kuloárech mi dávali za pravdu i někteří koaliční politici. Shodovali jsme se, že polovičaté řešení nedává smysl a skutečnou změnu nepřinese. Přesto se kolem návrhu rozjel politický taneček, jehož výsledkem je i vrácení zákona do druhého čtení.

Právě ve druhém čtení lze znovu předkládat pozměňovací návrhy. A člověk se pak bohužel neubrání dojmu, že některým koaličním politikům nevadí ani tak obsah návrhu, jako spíš to, kdo ho předložil. Chápu, jak politika funguje. Někdy je pro některé lidi těžké podpořit správnou věc jen proto, že pod ní jsou jako první podepsaní opoziční poslanci. A obzvlášť tehdy, když jde o Piráty.

Sdílení je aktem lásky

Proto jsem na plénu Sněmovny vyzvala vládní poslance, aby vzali náš pozměňovací návrh, slovo od slova ho opsali, podepsali se pod něj a předložili ho jako vlastní. Sdílení je přece aktem lásky.

Nebudu jim za to tleskat, ale stejně tak jim to nebudu vyčítat. Naopak. Pokud ten návrh v této čisté a vymahatelné podobě předloží sami, my Piráti ho podpoříme. Nám totiž nejde o to, kdo si nakonec připíše zásluhy v tiskové zprávě. Jde nám o to, aby tahle krutá praktika definitivně skončila a my se k přírodě chovali zase o něco ohleduplněji.

Pojďme chránit přírodu doopravdy

Využijme tedy opakované druhé čtení k tomu, abychom odhodili politickou ješitnost a schválili zákon, který bude dávat smysl, bude vymahatelný a na který můžeme být jako moderní společnost hrdí. Teď máme příležitost udělat to konečně správně a posunout se k definitivnímu zákazu norování.


reklama

 
foto - Patková Jana
Jana Patková
Autorka je poslankyně za Piráty.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (59)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Karel Zvářal

Karel Zvářal

10.6.2026 06:54
Víte, paní poslankyně, ochrana lišek přírodě nepomáhá, a je sporné, zda pomáhá i liškám samotným. Těch je mnohonásovně více, než bývalo v minulosti, kdy ještě "řádila" vzteklina. Člověk eliminací této nebezpečné nákazy chránil především lidskou populaci, až potom lišky a jiné šelmy.

A když lišku ochránil proti přenosné vzteklině, musel se postarat o regulaci její přemnožené populace, tj lovem, včetně (dnes minimálního) norování. Jiné sympatické zvířátko - po kapsách nosený (bílý) potkan/"krysa, je systematicky tráven deratizátory, neb je dobře ukryt v kanálech a jiných antropogenních místech. Tady křik na jejich ochranu asi nebude, že... Nechte prosím regulaci lišky na odbornících, populistickými výkřiky upozorňujete spíše sami na sebe, neb liška jakožto špičkový predátor, páchá v naší přírodě na tzv zranitelných/mnohde vymizelých druzích doslova genocidu. Ale jich se nikdo nezastane, bohužel...
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

10.6.2026 07:18 Reaguje na Karel Zvářal
Když jsem nastoupil do praxe,byly možnosti lidstva jiné.Vzteklina byla,ne málo.A u kdečeho.
Mrtvá liška se na středisku vypitvala,tedy oddělila hlava,ta se předpisově zabalila a odeslala poštou,označena jako infekčí materiál do ústavu.Výslede pozitivní přišel poštou.

Odpovědět
EB

Emil Bernardy

10.6.2026 07:21 Reaguje na Karel Zvářal
Ještě je dobré opakovat,že lišky dávno nejsou vakcinovány proti vzteklině a ta na území Evropy je.Žádné informace nemáme z Ruska a Bělorusko si nevzpomínám,za rok mapku výskytu máme.A nákaza nezná hranice států.
Odpovědět
II

Imarr Imarr

10.6.2026 08:31 Reaguje na Karel Zvářal
Poslankyně Jana Patková je pirátka a nenávistná ekologistka. Proto prosazuje něco, co ničí přírodu a biodiverzitu. Bohužel je smutné sledovat, kolik a jakých poslanců nemá žádný rozumný program, a pouze se snaží zviditelnit na nějakém kontroverzním tématu. Je mi zle a stydím se z faktu, že jsem minulou vládní garnituru volil. ( lidovce)
Odpovědět
DA

DAG

10.6.2026 08:44 Reaguje na Imarr Imarr
Tak lidovci se zdáli v pohodě, ale bohužel se taky dosti zprogresivnili. Celá pravá strana spektra je dost progresivní, ale není koho jiného volit. Klasický střed už neexistuje. Všechny strany si s ním vytírají řiť, ve snaze zalíbit se extrémům v pravo a levo. Kdyby teď lidovci začali být středovou stranou, tak věřím, že Hrabišovi pět procent seberou. Jeho voliči, kteří mají IQ nad sto z něj musí být taky nešťastní. Jenže lidovci jsou problémoví se svojí pověstí(i když myslím, že za ni úplně nemůžou.) Žádná jiná strana z bývalé vlády totiž do středu politického spektra nepůjde a tudíž rozložení hlasů zůstane stejné.
Odpovědět
II

Imarr Imarr

10.6.2026 13:33 Reaguje na DAG
Bohužel. Posledních voleb jsme se s manželkou nezúčastnili. Jeli jsme raději na dovolenou. Jenže v letadle mi nějak " odlehlo" a neučinil jsem ani jeden ponor. Takže taky zle.
Odpovědět
Pája Žížala

Pája Žížala

11.6.2026 22:58 Reaguje na DAG
Na pravo jsou již jen Motoristé a SPD. ANO je střed a vše ostatní je levice a ultralevice.
K liškám: v polní honitbě (jsem hospodář) jsme jich lovili min.50 ks ročně a i více, z toho lov norováním dosahoval cca 85%. Změna nastala zavedením doby hájení, kdy lov klesl na 5 kusů ročně. Nenorovali jsme, protože tradiční a nejefektivnější dobu norování kryla doba hájení. Již v létě mě zaslal MěÚ ORP dopis, že občané si stěžují, na požírání domácího zvířectva liškami (kde se ty mršky berou). Jasně že nehonební pozemky.
Jak přemluvit chlapy a ženský (máme 30% členek), aby neefektivně lovili lišky po jedné za velké investice svého času, když díky analfabetickým zásahům fanatických aktivistů nesmí provádět lov, kde jsme zvládli v deseti (pět lovců a pět psů) běžně 25 lišek za odpoledne?
Tak brzy uvidíme populační logaritmu lišky...
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

12.6.2026 06:46 Reaguje na Pája Žížala
1* To se mi líbí - "v deseti - pět lovců a pět psů"... kde to dneska maj?-) No a liška zvládne od setmění do rozednění pět hnízd, pět zajíčků a pět slepic - někdo se o tu "přírodní rovnováhu" postarat musí, nu ni?
Odpovědět
DA

DAG

12.6.2026 07:49 Reaguje na Pája Žížala
No myslím, že jak motorky, pitomio tak Agrofert, pardon Ano jsou populisti, ale rozhodně ne pravicový.
No s těma liškama. Při porušení společenské smlouvy politiky se zákony nemusí dodržovat. Bůh je vysoko a babiš daleko ;) Horší, že na to nepůjde připravit psy. Taky záleží, kde máte honitbu. U nás bych se vůbec nebál, ale honitby u měst s jejich změkčilými obyvateli je problém. Víc práskají "svině"
Odpovědět
Hu

Hunter

12.6.2026 08:02 Reaguje na Pája Žížala
Uz nekolik let tvrdim, ze by se mela myslivost a lov zvete v Evrope zakazat. Protoze do roka do dvou by vsichni prilezli po kolenou a prstickem hrabali. Zaplat panbu ze za par dni odsud odjizdim.
Odpovědět
JO

Jarka O.

13.6.2026 15:23 Reaguje na Hunter
A nejsou konflikty s takovymi lidmi snad už všude...? Vám šťastnou cestu.
Odpovědět
LB

Lukas B.

10.6.2026 10:03 Reaguje na Karel Zvářal
pane Zvářale, správně jsme zmínil potkany. to jsou mimochodem velmi inteligentní zviřátka s velmi složitým a strukturovaným sociálním chováním. ale je to potvora přemnožená a nikdo (snad kromě úplných obzvláštníků) nerozporuje nutnost jejich chemické deratizace.

u lišky je to jiné (přestože bych si na její drtivé vítězství v souboji v testu inteligence s potkanem nevsadil); dělá se z redukce tohoto částečně synartopního přenašeče nemocí folklor a halali, což člověku bez pochopení pro mysliveckou vášeň může připadat jako nonsens.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

10.6.2026 10:09 Reaguje na Lukas B.
No, dnes se asi (mediálně!) zdůrazňuje ta vášeň/"nenávist", ale já tam vidím v první řadě RACIONALITU. Naši předkové (z GB, D) nevyšlechtili norníky z dlouhé chvíle, ale jako ekonomickou nutnost. Liška vybílí kurník, stejně jako pastvinu od jehňat. Puška byla vzácnost - o von ten teriér stejně tak ohlídal dům, jako metráková obluda, kterou živit mohl leda řezník nebo boháč.
Odpovědět
LB

Lukas B.

10.6.2026 10:30 Reaguje na Karel Zvářal
nejsme ve sporu. svého času byl drobný inteligentní statečný pes univerzál na krysy i lišky velmi racionální řešení.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

10.6.2026 10:36 Reaguje na Lukas B.
Lidstvo v mnoha směrech zdegenerovalo, zpakatělo. Co bylo dřív samozřejmé, se dnes ostrakizuje a odsuzuje - a tím nemyslím jen ochranu majetku před škodnou - ale i přírodu jako takovou. Viz "vymizelé"=vyhubené druhy, které údajně mizí kvůli "změně klimatu" či zemědělcům. Na spoustě míst se hospodaří postaru - louky, pastviny, bez chemie- ale vymizelé druhy absentují. Stačí pohlédnout na oblohu či do fotopasti - a člověk se divit přestane. Hodně psů - zajícova smrt...
Odpovědět
II

Imarr Imarr

10.6.2026 13:38 Reaguje na Lukas B.
Potkan u nás neškodí přírodě a biodiverzitě. Proto jeho likvidace nevadí. Ekologisté chrání pouze to, co škodí lidem, přírodě a biodiverzitě. Proto měl třeba kormorán takovou dlouhodobou ochranu, stejně jako má krkavec nyní.
Odpovědět
II

Imarr Imarr

14.6.2026 19:39 Reaguje na Karel Zvářal
Čekal jsem, že paní poslankyně Jana Patková vysvětlí, jak lišky chrání přírodu. Nota bene, když v poslaneckém klubu má i dvě zelené kolegyně. Uplynul týden. Jsem asi naivní.
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

10.6.2026 07:03
Vaše kampaň, na podporu přemnožených lišek, přírodě, zejména pak drobným živočichům, nijak nepomůže. Naopak, neregulované přemnožení chráněného predátora, lišky, vybíjí populace jím lovené zvěře a ptáků, hnízdících na zemi. To vámi kritizované norování je pouze způsob, jak ukrytou lišku vyhnat z její nory na volné prostranství, aby proti ní mohl myslivec použít svou střelnou zbraň. Svou kampaní a pomluvami myslivců, tedy přírodě jen škodíte!
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

10.6.2026 07:11
Děs.
Odpovědět
JO

Jarka O.

10.6.2026 08:49 Reaguje na Emil Bernardy
Ano, hrozné, nevěřím ani slovíčku, když zeleno pirát mluví a píše o lásce. V minulém volebním období projevovali jen nenávist.
Norování jako způsob lovu je potřeba, my to víme, ale oni ne a jiní poslanci asi taky ne, kvůli nemocem, invazním druhům a ochraně majetku, třeba lesa. Pletu se, p. Bernardy, když si myslím, že i někteří toulaví psi si hrabou nory? Zároveň s tím chtějí zrušit právo myslivecké stráže lovit toulavé psy a kočky, což je špatně také kvůli nemocem, kočka podle mě je malý problém, ale nechala bych rozhodnutí odlovit na samotných myslivcích.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

10.6.2026 09:57 Reaguje na Jarka O.
Nory ne.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

10.6.2026 09:57 Reaguje na Emil Bernardy
Potomek vlka,ne lišky.
Odpovědět
JO

Jarka O.

10.6.2026 14:29 Reaguje na Emil Bernardy
Tak dobře, děkuji za vysvětlení.
Odpovědět
II

Imarr Imarr

10.6.2026 13:46 Reaguje na Jarka O.
A hlavně že v nadpise je ještě navíc napsáno: když to pomůže přírodě! Zvrhlé, deviantní a cynické.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

10.6.2026 07:34
Mě docela překvapuje to, že vědci=ekologové , znalí funkce potravní pyramidy, se nesnaží vysvětlit, nutnost regulace přemnožených karnivorů i herbivorů lidmi.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

10.6.2026 07:49 Reaguje na Slavomil Vinkler
Jim stačí, např v případě sýčka, oplechovat vletový otvor, aby kuna nemohla dovnitř (hurá, zvítězili jsme!). Že si počká na výskočky, které na asfaltu/betonu pod vysokou plechovou stěnou posbírá (kuna, kočka, liška) jak maliny, neřeší...

Jede se systematická kampaň proti nejklíčovějšímu druhu, člověku/myslivci, který jako jediný může s přemnnoženými predátory zásadněji pohnout. A aby ta (_!_) byla dokonalá, jede se proti nim kampaň, že za pokles dnes vymizelých druhů (dříve naprosto běžných: koroptev, čejka, chocholouš sýček, vrabčák...) mohou oni a zemědělci. To nevymyslíš...
Odpovědět
DA

DAG

10.6.2026 08:09
Když tedy nebudeme sahat do populací lišek, tak já jsem pro, až přijde vzteklina, tak ji nechat populací projít bez vakcinace.
Jinak podle těch pindů je to jen aktivistická osoba nerozumící přírodě ani etologii nerozumí.
Odpovědět

Jarek Štipčák

10.6.2026 08:44
Akt lásky nemá co dělat v rozhodovacím procesu který může ovlivnit jakekoliv zákony týkající se přírody.
Odpovědět

Jarek Štipčák

10.6.2026 08:45
Akt lásky nemá co dělat v rozhodovacím procesu který může ovlivnit jakekoliv zákony týkající se přírody.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

10.6.2026 08:48
Pane Bože, do čeho jsi to mozek dal? Kdybych otevřeně napsal, co si o Pátkové myslím, tak mě Ekolist doživotně vybanuje. Tak radši budu mlčet.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

11.6.2026 14:22 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Tak já to vidím jako krásnou otázku do křížovky. Pátková, poslankyně za Piráty na čtyři.
Odpovědět
VP

Vít Pátek

15.6.2026 18:46 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Pánové Šeděnko i Schindlere, prosím nekomolte té slovutné pirátce příjmení a nechte jí její krátké a.
S touhle nedovtipnou ale o to drzejší ženštinou kdybych, byť jen náhodnou shodou, měl sdílet příjmení, by mě fakt hodně ranilo ;-)
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

15.6.2026 22:16 Reaguje na Vít Pátek
Ano, promiňte. Příště si dám pozor.
Odpovědět
Peter

Peter

10.6.2026 09:11
Ekolist degradoval na hlásnou troubu nejprimitivnějšího agitpropu Zelených Khmérů.
Odpovědět
II

Imarr Imarr

10.6.2026 15:10 Reaguje na Peter
1*.
Odpovědět
Ra

Radek

10.6.2026 10:27
Pokud vám jde o přírodu/biodiverzitu v ní pak byste měla navrhovat zrušení doby hájení lišky nikoli zákaz norování .
Odpovědět
LB

Lukas B.

10.6.2026 10:54 Reaguje na Radek
a taky železa a otrávené návnady a místo norování plynování nor.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

10.6.2026 11:02 Reaguje na Lukas B.
A co navrhujete vy?
Odpovědět
LB

Lukas B.

10.6.2026 11:11 Reaguje na Slavomil Vinkler
já pouze rozvádím myšlenku předřečníka pana Radka - že je potřeba argumentovat buď věcně (potřebujeme/nepotřebujeme snižovat počet lišek jako přenašečů a predátorů), nebo emočně (norování je surové a fuj, v době rozmnožování hájit, protože co chudáčci mláďátka, norování je tradice apod.). obě argumentace jsou zcela v pořádku, ale jak je začneme míchat, tak získáme guláš.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

10.6.2026 11:27 Reaguje na Lukas B.
Argumentace obě nejsou v pořádku. Lišky je třeba omezovat. Každé omezování je zabíjení. Pokud dotáhnete zabíjení do těch nejsurovějších metod, Jako jed nebo železa neargumentujete, citově vydíráte. Navíc v norách žijí i jiní predátoři, jako je psík, někdy i medvídek. Zrušit hájení a ponechat norování a odstranit vydírání za užití kožichů je zlatý střed.
Odpovědět
LB

Lukas B.

10.6.2026 11:31 Reaguje na Slavomil Vinkler
souhlasím.
Odpovědět
Ra

Radek

10.6.2026 11:42 Reaguje na Lukas B.
Žasnu, co se dá vyfabulovat z mé věcné reakce, bohužel .
Odpovědět
Ra

Radek

10.6.2026 11:57 Reaguje na Radek
Asi jsme opravdu tak klesli jako společnost, že musíme jako myslivci pořád dokola obhajovat to, že nikdo z myslivců v době mláďat nenoruje , protože je tento způsob lovu všemi myslivci potírán a dlouhá léta v myslivecké praxi nepoužíván. Nepotřebujeme nesmyslné zákony, jsme prostě mnohem dál a jde nám o pestrost/biodiverzitu v přírodě. Je nesmyslné hájit jedny na úkor druhých. To opravdu musíme v každé reakci pořád dokola opakovat aby jsme nebyli napadání .
Odpovědět
Hu

Hunter

10.6.2026 11:59
Paneboze, jak tohle mohl nekdo zvolit do parlamentu?
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

10.6.2026 12:29 Reaguje na Hunter
Co se divíte, když volby mohl vyhrát Bureš.
Odpovědět
Hu

Hunter

10.6.2026 12:31 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
No Bures je proti tomuhle devceti, ktere je vylizany az na morek, neskodny agent.
Odpovědět
RJ

Robert Jirman

10.6.2026 12:58 Reaguje na Hunter
jasně, Bureš je neškodný agent-), koblihu ?
Odpovědět
II

Imarr Imarr

10.6.2026 14:04 Reaguje na Hunter
Uvidíme při hlasování jak neškodný ten agent je.
Odpovědět
JO

Jarka O.

10.6.2026 14:27 Reaguje na Imarr Imarr
No .. nechápu, kde mu norování zvěře překáží v byznyse nebo proč chce takhle ještě víc zatěžovat společnost, protože on prý ten hlupácký zákaz podporuje. Stejné zlo jako jeho podpora zákazu klecových chovů, a ČR je díky němu nakonec jediná v EU, která ho má, se všemi důsledky.
Odpovědět
DA

DAG

10.6.2026 15:03 Reaguje na Jarka O.
Myslím, že začíná senilnět. Kdo s ním mluví naposledy a co mu řekne, tak to potom řeší. To s těma liškama mu říkala nějaká tetka na náměstí na mítinku.
Odpovědět
DA

DAG

10.6.2026 15:04 Reaguje na DAG
Jinak on to řešil ještě za minulé vlády a chtěl to dát jako přílepek k zákonu o myslivosti.
Myslím, že tady v tom státě za ty čtyři roky udělá takovej bordel, že to budou další vlády dávat dlouho dohromady.
Odpovědět
JO

Jarka O.

11.6.2026 14:10 Reaguje na DAG
B.. už myslím dělali jiní. Ten zákaz by nebyl vylepšením zákona. Vylepšením zákona by bylo, kdyby referent myslivosti měl zároveň funkci městského myslivce a organizoval nutné odlovy v obci a okolí. A kdyby myslivec nemusel být vlastníkem pozemku. Jen můj názor, nevím přesně, co tam máte a nemáte.
Odpovědět
II

Imarr Imarr

10.6.2026 15:13 Reaguje na Jarka O.
Bureš je největší podporovatel ekologistů. Oni mu naopak dělají reklamu a lobbing na jeho ekologická biopaliva. Pokud ale zklamou, mají smolíka. Viz mladý Stropnický. Pakoval se i s fotříkem, jelikož nesplnili zadání.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

10.6.2026 15:43 Reaguje na Jarka O.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Populismus

(Matouš 7:16)

Nemusím snad připomínat, že v souvislosti s momentálně vládnoucí "elitou" měli ti dovtipnější z nás jasno už před pěknou řádkou let... že? :-)) Pamatujete jak explicitně vám to tu esvéčko vysvětloval? Nechápete... se potrhám smíchy:-))
Odpovědět
Hu

Hunter

10.6.2026 16:23 Reaguje na Imarr Imarr
No to rozhodne nemelo vyznit tak, ze bych se Burese nejak zastaval, je to populista kam vitr tam plast. Jenze v jeho bubline bohuzel slysi prave tyhle vymydleny ekologistky. Kdyby nekdo tam rek, ze norovani ano protoze a proto a proto, tak klidne otoci o 180.
Odpovědět
II

Imarr Imarr

10.6.2026 14:03 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
1*.
Odpovědět
LK

Luděk Králíček

11.6.2026 07:03
Takže jak to dopadne, když se podaří prosadit tohle "dobro"? Všechny lišky držené v zajetí půjdou utratit. Stejně jako zvířata chovaná na kožešinu zachráněná podobnými individui v minulosti. Zachránili Šumavu, ale musely uschnout i porosty staré přes 300 let. Koně z měst co vozili turisty a dělali práci, která je bavila poslali na jatka. Prostě samé dobré úmysly a ve finále peklo. Proč někdo vůbec řeší norování? Jen si honí trička.
Odpovědět
ML

Miroslav Linda

11.6.2026 07:34
Piráti by udělali dobře, kdyby se drželi témat jako legalizace drog a kradení porna na netu, s kterými se dostali za podpory narkomanů a deviantů do Strakovky.
Né se pouštět na tenký led témat o kterých nic neví.
Sdílení je projev lásky jako motto asi mluví za vše.
Piráti, Top 09 a černoprdelníci byli předkladateli přílepku celoročního lovu gravidní a laktační zvěře, neboť je lokálně přemnožena až na dvojnásobek kmenových stavů.OK.
Stejným přílepkem naopak prosadili hájení 15ti‼️‼️‼️ násobně přemnožené lišky a ještě se snaží omezit metodu jíž je uloveno ročně 8000‼️ ks lišky.Přenašeče pro člověka smrtelných chorob, jež jsou díky populacní expanzi druhu na vzestupu.
My nepotřebujeme projevy lásky nekompetentních zástupců zdredovaných bosonohů, potřebujeme racionální myšlení.
Širokou diskuzi odborníků nad novým zákonem o myslivosti.
Ne přílepek k lesnímu, stavebnímu, nebo rostlinářskému zákonu.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

13.6.2026 06:23 Reaguje na Miroslav Linda
Ano, racionální myšlení, souhlas. Jenže ono se jaksi nehodí do krámu v podstatě žádné vládě, protože pokud někdo začne myslet racionálně, nejde to moc dohromady s lobbingem, zájmy těch, kdo skutečně ovládají politickou scénu a potažmo ani s preferencemi ve volbách-a o to jde především.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist