Angelika Winklerová: Řešení parkování aut ve Vídni? Město místo osobních aut podporuje šetrnou dopravu
Vídeň si pokládá - tak jako mnoho dalších měst - otázku k této problematice jinak. Vídeň sází ve svém konceptu zabývající se mobilitou ve městě obzvláště na podporu mobility, která je šetrná k životnímu prostředí (zaměřuje se na chodce, cyklisty a městskou hromadnou dopravu), a ne na osobní automobilovou dopravu. Podíl motorizované individuální dopravy má být i nadále snižován, aby přibývalo více veřejných ploch pro alternativní využití - a ne vyžití jako parkovacích míst - a aby tak došlo ke zlepšení kvality života všech. Pod motem "sdílet město férově" jsou v centru zájmu potřeby nemotorizované dopravy stejně jako všech -nejen řidičů soukromých vozidel - účastníků. Obecně je cílem města, aby do roku 2025 bylo možné vozem absolvovat pouze 20 % cest, na zbylých 80 % mají být uplatňovány dopravní prostředky, které jsou šetrné k životnímu prostředí.
Mezinárodní trend "užívání" namísto "vlastnění" nalezne i v budoucnu ve Vídni podporu, tak jako podpora různých "sharing"-projektů s cílem, aby počet osobních vozidel i nadále klesal.
Zavedením parkovací správy na silnicích a dalších veřejných prostranstvích, do které od podzimu 2016 bude spadat další vídeňský městský obvod, disponuje Vídeň dobrou regulací, která zprostředkovává více parkovacích možností rezidentům v jednotlivých městských čtvrtích. Obecně je ale cílem, aby parkovací místa pro osobní vozidla zmizela ze silnic a ulic a přesunula se do garáží, popř. na soukromá parkoviště v rámci veřejných garáží.
Další informace na internetu:
reklama
Autorka je zástupkyně vedoucího vídeňského magistrátního odboru 18, vedoucí oddělení pro strategie mobility.