https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/oddeleni-ma-18-pro-mestsky-rozvoj-a-planovani-mesta-vidne-reseni-parkovani-aut-ve-vidni-mesto-misto-osobnich-aut-podporuje
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Angelika Winklerová: Řešení parkování aut ve Vídni? Město místo osobních aut podporuje šetrnou dopravu

16.9.2016
Vídeň místo automobilové dopravy podporuje šetrné formy dopravy. Třeba městskou hromadnou dopravu.
Vídeň místo automobilové dopravy podporuje šetrné formy dopravy. Třeba městskou hromadnou dopravu.
Redakce Ekolistu oslovila řadu odborníků, politiků a aktivistů s jednoduchou otázkou: Jak vyřešit parkování ve městech, aby byli všichni spokojeni? Zde je odpověď vídeňského magistrátního oddělení MA 18 pro městský rozvoj a plánování.
 

Vídeň si pokládá - tak jako mnoho dalších měst - otázku k této problematice jinak. Vídeň sází ve svém konceptu zabývající se mobilitou ve městě obzvláště na podporu mobility, která je šetrná k životnímu prostředí (zaměřuje se na chodce, cyklisty a městskou hromadnou dopravu), a ne na osobní automobilovou dopravu. Podíl motorizované individuální dopravy má být i nadále snižován, aby přibývalo více veřejných ploch pro alternativní využití - a ne vyžití jako parkovacích míst - a aby tak došlo ke zlepšení kvality života všech. Pod motem "sdílet město férově" jsou v centru zájmu potřeby nemotorizované dopravy stejně jako všech -nejen řidičů soukromých vozidel - účastníků. Obecně je cílem města, aby do roku 2025 bylo možné vozem absolvovat pouze 20 % cest, na zbylých 80 % mají být uplatňovány dopravní prostředky, které jsou šetrné k životnímu prostředí.

Mezinárodní trend "užívání" namísto "vlastnění" nalezne i v budoucnu ve Vídni podporu, tak jako podpora různých "sharing"-projektů s cílem, aby počet osobních vozidel i nadále klesal.

Zavedením parkovací správy na silnicích a dalších veřejných prostranstvích, do které od podzimu 2016 bude spadat další vídeňský městský obvod, disponuje Vídeň dobrou regulací, která zprostředkovává více parkovacích možností rezidentům v jednotlivých městských čtvrtích. Obecně je ale cílem, aby parkovací místa pro osobní vozidla zmizela ze silnic a ulic a přesunula se do garáží, popř. na soukromá parkoviště v rámci veřejných garáží.

Další informace na internetu:

Urban Mobility Plan Vienna.

Parkovací správa


reklama

 
Angelika Winklerová
Autorka je zástupkyně vedoucího vídeňského magistrátního odboru 18, vedoucí oddělení pro strategie mobility.
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist