Ing. Rudolf Kunzmann, CSc: Parkovací kriminalitu lze zastavit!
Jednoznačné řešení zastavení parkovací kriminality existuje a je možné! Požaduje to však radikální změnu myšlení u lidí odpovědných za dopravní situaci ve městech. Musí se již v projektech razantně a jednoznačně zařídit a zajistit, aby nikdo, tedy řidiči, jejich doprovod a vůbec kdokoli jiný, neměl přístup do parkovacího domu. A to je jedině možné zajistit v Automatizovaných parkovacích domech (APD)! Tam přístup nikdo nemá! Příjem a výdej vozidel se koná v chráněné části pro řidiče před APD a bez spuštěných motorů (Nevytváří se exhalace při parkingu,což je přínos i pro ekologii).Vozidla jsou automaticky ukládána a vyjímána ze stání bez přítomnosti osob. APD zaujímají velmi malý prostor, jejich montáž umožňuje rychlou výstavbu. APD mohou být realizovány jako nadzemní, nebo podzemní. Je řada typů APD, které umožňují parking i při nárazových akcích (divadla, sportovní utkání,atd) a realizují je i české firmy. To se řeší bezproblémově buď APD s více vjezdy, nebo realizací potřebného počtu samostatných APD kryjících předpokládaný počet parkujících vozidel při nárazové akci. Není znám jiný systém řešení bezpečného parkingu, který umožňuje policii okamžitou lustraci uložených vozidel dle SPZ. SPZ jsou ukládána při příjmu vozidla automaticky do databáze a umožní tím zjištění zda není právě uloženo ukradené(hledané) vozidlo. Kdyby byl znám jiný systém zamezující zlodějnu, byl by nepochybně prosazován. Proto již nelze mluvit o alternativním řešení, někdy VPD a někdy APD. Nikoli! V zájmu razantního boje proti zlodějně, a i z ekologických důvodů, lze dnes již jednoznačně podporovat a realizovat z uvedených důvodů výhradně jen APD!
Realizace APD však naráží na zájmy stavebních firem a na ně provázané podporovatele (z provizních důvodů) na odpovědných místech rozhodování, včetně navrhujících architektů. Takové uskupení se nazývá „betonové loby“, které ovšem nezáleží na likvidaci zlodějny a ekologii, ale jen na jejich zisku a provizích, které plynou ze získané zakázky stavby VPD.
I tomu se dá zabránit, jestliže Rady měst přijmou zásadní rozhodnutí, kterým uloží jednoznačně realizaci APD při řešení parkingu svého města. Měla by to být dopravní komise města, která by měla být z hlediska odborného pro Radu města a Zastupitele prosazovatelem staveb APD, tedy jednoznačně progresivního, rychlého řešení parkingu ve městě zamezující parkovací kriminalitu. Právě k realizaci progresivních APD je vhodné využít dotací z EU z ROP NUTS 2 příslušných regionů.
reklama
Online diskuse
Hezká pohádka. - 25. 7. 2007 - PetrHlavně ty pasáže o ekologii. Asi aby měla nějakou spojitost s ekolistem.A což takhle vozidla automaticky posouvat po dálnicích bez spuštěných motorů, to by bylo něco pro ekologisty! |