Ing. Rudolf Kunzmann,CSc: Vážně a stručně k parkingu
1. Vliv, který přímo tvrdě a rychle ohrožuje život lidí, který zabíjí. V této době jsou to v našem případě jednoznačně kontaminované emise z výfukových plynů. Tato skutečnost je v mediích celosvětově denně skloňována málem ve všech pádech. Všichni to tedy ví. Při mocném bodovém soustředění exhalací u Vjezdových parkovacích domů(VPD) a velkých parkovišť zapříčiňují kontaminované emise 6x vyšší výskyt rakoviny, neboť z každého litru benzinu vzniká 2,5kg NO2. Při zaparkování a vyparkování jednoho vozidla je spotřebováno 0,3l benzinu. Katalyzátory totiž při rozjezdu nejsou ještě v činnosti. Je velmi lehce spočitatelné množství spotřebovaného benzinu pro každý (VPD), či velké parkoviště, dislokovaných zejména v centru měst.
2.Vliv, který ohrožuje a působí na lidi povlovně. To je na příklad hluk z dopravy, atd.
3.Následně vlivy všechny ostatní nejpomaleji působící.
Z hlediska výše uvedeného a odborného nelze nežli prohlásit, že bohužel není znám žádný jiný ekologický a bezpečnostní způsob parkování, nežli automatizovaný způsob parkování, neboť při něm nejsou vytvářeny žádné životu nebezpečné exhalace a jiné pro lidi nepříznivé a nebezpečné situace. Kdyby existoval další jiný lepší ekologický a bezpečnostní způsob parkování, byl by prosazován. Další jedinou možností pak je vozidly vůbec nejezdit, což je nesmysl.
Proto je správnější a přesnější rozdělení lidí na ty, kteří svojí rozhodnou činností a svými rozhodnutími prosazují naplnění dohod o snižování exhalací za lepší a zdravější život lidí, a dále na ty, kteří prosazují i nadále požadavky mocné stavební „betonové loby“, naprosto bezohledně na životy lidí jen v zájmu svých zakázek a zisků, pod krytím různých diletantských důvodů.
K tomu nemusíme být „Zelení“, abychom jako vzdělaní lidé s citem pro nové pochopili, že ekologické řešení dopravy, zejména pak v centrech měst, je nejen možné, ale i nutné, a to i proti momentálním zájmům nějakých bezohledných stavebních „loby“ v regionech. Železnice na příklad to již oprávněně vyřešila, bytˇs vysokými náklady - nejezdí kouřící lokomotivy, ale elektrické. Za ekologického teroristu by byl dnes považován každý kdo by použil DDT.
Za současné situace zveřejněného Regionálního operačního programu(ROP) umožňujícího získání prostředků z EU je v obecném „ velkoústém“ znění průhledně vše naprosto cílevědomě zastíráno, aby na konto ekologického řešení parkování bylo možné čerpat především finance z EU na „cokoliv“, tedy především pro mocnou místní stavební „betonovou loby“ v tichosti i na bezohlednou výstavbu neekologických Vjezdových parkovacích domů(VPD), bohužel zejména v centrech měst. Takovým příkladem je i právě Brno a chování představitelů Brna z minulého volebního období. To lze jednoznačně a průkazně doložit! Zajímavé však je, že oproti městu Brnu investoři v soukromém sektoru ve třech případech již realizovali v Brně automatizované parkovací systémy(APS) pro komerční využití, z nichž jeden, zdá se , bude možná využit i částečně pro veřejnost, klienty oné organizace. K využití APS je přivedla skutečnost, že mají k realizaci minimální prostory a především pod budovami.
Proto nelze, podtrhuji nelze, přistupovat k věci tak, že „ by došlo k jednostrannému zvýhodnění navrhovaného „automatizovaného parkovacího systému“. To přeci není vůbec systém jednotlivců! To je nový progresivní směr a technický princip, správný a potřebný pro život lidí. Proto je výše uvedené tvrzení o jednostranném zvýhodnění špatné, dokonce z principu velmi špatné! Zvláště u lidí se základním VŠ vzděláním! Naší povinností je prosazovat nové, a zejména to co je v zájmu lidí a jejich zdraví! Na to jsme kolegové při promoci všichni slibovali s položením ruky na rektorské žezlo! Rozpomeňte se! Slibovali jsme, že ve všech námi zastávaných funkcích tak budeme v zájmu lidstva pevně činit. Žádám Vás a vyzývám Vás, čiňte tak každý ve Vámi zastávané funkci a zejména veřejné.
reklama
Online diskuse
Pan Dasa je úvahou úplně mimo - 25. 1. 2007 - RadekVaše názory pane Dasa jsou zcela diletantské.Autor článku totiž řeší správně objektivní realitu, kterou nezměníte ani Vy a nikdo jiný.Vozidla prostě jsou a budou. Musí se proto řešit, aby škodily co nejméně a to i v centrech měst.Bohužel i tam musí některá vjíždět a budou i nadále.Heuristickými názory o úplné likvidaci vozidel jen potvrzujete, že problému buď nerozumíte, nebo jste nesoudný.Na rozdíl od Vás a Vaší ilegality má autor článku racionální přístup a pravdu. |