https://ekolist.cz/cz/publicistika/priroda/vyleceny-vlk-z-krusnych-hor-byl-vyfotografovan-v-sasku?fbclid=IwAR2YULD2y0cIJIqMiqAWaXu1cZpf3yG3A3o93ryfdd4y8W9SjxjhWSX0mLI
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Vyléčený vlk z Krušných hor byl vyfotografován v Sasku

29.6.2023 10:55 | PRAHA (Ekolist.cz)
Foto | Gerd Eiselt / Mendelova univerzita v Brně
Krušnohorský vlk, který byl letos v lednu znovu vypuštěn do volné přírody poté, co se zotavil z vážných zraněních po srážce s vozidlem, se zřejmě usadil v Sasku, konkrétně v okrese Saské Švýcarsko-Východní Krušné hory. Informuje o tom Mendelova univerzita.
 
Fotograf Gerd Eiselt, od kterého Mendelova univerzita v Brně získala souhlas s publikací snímků, jej zachytil v okolí města Bad Gottleuba-Berggießhübel, tedy oblasti na levém břehu Labe mezi Drážďany a Ústím na Labem. Což je vzdušnou čarou asi devadesát kilometrů od místa vypouštění. Je to už druhý potvrzený záznam tohoto jedince ze stejné oblasti během června.

“Rehabilitovaný vlk je podle pořízených fotografií v dobré kondici. Už na začátku jsme avizovali, že je několik možností, jak se bude situace s vlkem vyvíjet. Buď se připojí k mateřské smečce, nebo bude hledat nové teritorium. Je zřejmé, že mladý samec jednoznačně opustil mateřskou smečku a je ve stádiu rozptylu. Podobně jako jiní jedinci ve stejném věku se může přemisťovat na značné vzdálenosti,“ uvedl Martin Duľa, zoolog z Ústavu ekologie lesa LDF MENDELU, který se dlouhodobě věnuje potravní a populační ekologii velkých šelem v podmínkách střední Evropy.

Příkladem jsou nedávné přesuny jedinců z Rakouska nebo Polska do České republiky, kde si mladí jedinci stabilizovali vlastní teritorium. „Jestli se mladý samec z Krušných hor usadil u Drážďan trvale, ukáže další období. Osud jedince budeme i nadále sledovat,“ dodal Duľa.

Zdokumentování pohybu je důležité pro vyhodnocení historicky prvního vypouštění úspěšně rehabilitovaného vlka v Česku. Vzhledem k velké mobilitě vlků je přitom nutná mezinárodní spolupráce s německými organizacemi zabývajícími se monitoringem a výzkumem vlků.

„Navzdory spekulacím o tom, že ve volné přírodě vlk živoří, se znovu potvrdilo, že jeho vypuštění bylo nejlepší možné řešení. A svědčí také o dobré přípravě v záchranné stanici ČSOP Vlašim v koordinaci s Agenturou ochrany přírody a krajiny ČR,“ zhodnotil zoolog.

Zhruba měsíc po vypuštění vlka do krušnohorské přírody bohužel přestal fungovat telemetrický obojek. Vědci proto jeho pohyb nadále sledovali pomocí fotopastí. V únoru jej opakovaně zachytila fotopast Hnutí DUHA v okolí Božího Daru, v březnu se objevil na fotopasti místních myslivců poblíž Karlových Varů. V dalších měsících však byly zprávy o jeho výskytu jen sporadické.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (59)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Zbyněk Šeděnka

29.6.2023 10:17
Já nejsem moc znalec vlků, ale jestli je fotka v úvodu článku obrázkem toho vyléčeného vlka, tak asi každý vidíme něco jiného. Já vidím vylysalého. vychrtlého vlka, který má navíc nepřirozeně hrbatý hřbet. Rozhodně bych to nepopsal jako zdravé zvíře.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

29.6.2023 10:55 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
vidím to stejně, požná je noční párty z vlčicemi :-D
Odpovědět
Sl

Slovan

29.6.2023 11:48 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
To musí být zklamání, co? Celou dobu se na něj ptáte a naznačujete, že to nedal. A on si mezitím běhá u sousedů a ještě k tomu evidentně nijak nestrádá. Je totiž léto a vlci mají tedy i letní srst. Pak vypadají víc jak ti indičtí, než ti huňatí z dalekého severu. Na zimu pak zase srst změní a vypadají opět jak ti "skuteční" vlci :-) Ale to přeci víte...
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

29.6.2023 14:45 Reaguje na Slovan
To přece není o krátké a méně husté letní srsti. Pokud by takto vypadal například nějaký německý ovčák, tak na jeho majitele ochranáři volají úřady. No tady evidentně platí jiný metr. Vlk se má přímo skvěle.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

29.6.2023 16:34 Reaguje na Slovan
Letní a zimní srst je stejně dlouhá, akorát letní srst je mnohem řidší, aby se zvíře horkem neuvařilo. Souhlasím s panem Schindlerem, že kdyby takhle vypadal sousedovic vlčák, volám na něho úřady.
Odpovědět
Sl

Slovan

30.6.2023 09:29 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Ten vlk vypadá úplně normálně, jen je bohužel vyfocen v trošku nestandartní pozici. Video by bylo lepší.
Poté, co jste naznačoval, že zemřel, se evidentně nově soustředíte na to zpochybňovat jeho zdravotní stav z jedné jediné fotky. Tak to gratuluju.
Hruď má normální a nepřijde mi nijak vychrtlý. Je bez smečky, tudíž to má těžší, ale na to, že mu tady každý druhý "takyodborník" předvídal do měsíce smrt se nám Bubla drží pěkně.

A sorry, ale německý ovčák má k vlkovi fakt hodně daleko. Vlčák to opravdu není, je to ovčák... těch rozdílů je tam celá řada.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

30.6.2023 21:24 Reaguje na Slovan
Takže chyba preparátora - měl vlk vycpat lépe.
V BRD mu bude lépe, dokud se nepustí do poníka madame Lejnové.
Odpovědět
Anyr

Anyr

3.7.2023 17:28 Reaguje na Petr Pekařík
Táhni do Ruska, švábe :*
Odpovědět
MJ

Marcela Jezberová

30.6.2023 13:15 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Vidím totéž: vyhublý vlk s nahrbeným hřbetem a ocasem přitisknutým mezi zadníma nohama pod břicho. U psa bych tipla na podvyživené a vystresované zvíře, u vlka bych tipovala totéž. V podstatě je to jedno, vlků je v Evropě spousta, úspěšně se množí a rozšiřují, takže jestli tento exemplář nepřežije příští zimu, vůbec nic se nestane ani přírodě, ani vlčí populaci.
Odpovědět
Pe

Petr

29.6.2023 11:07
Dali mu obojek a ten fungoval měsíc. Takže od února vláčí na krku naprosto zbytečné závaží (které mu při lovu zrovna nepomůže). A to jsem se tu dozvěděl, že data jsou potřeba a jsou prý naprosto klíčová k ochraně a přežití zvířat. No jasně že nejsou, jen to zvířata otravuje. Kdyby mu nic nedali, tak by dnes bylo stejné a nemusel by nic vláčet na krku.
Ale aspoň si na takové věci pěkně zvykáme, stále víc sami sebe přesvědčujeme, že víme co je dobré pro druhé, už to dáváme i našim dětem, a jednou určitě všem. Přece pro naše dobro.
Odpovědět
Pe

Petr

29.6.2023 11:17 Reaguje na Petr
Mám takový pocit, že víc než o samotná zvířata nám jde o informace o nich. Potřebujeme informace, potřebujeme data. Bez chytrého telefonu a internetu už neuděláme krok, data se prodávají a kupují, stáváme se informační společností. V podstatě Matrix, živé baterie. Jen místo elektřiny vyrábíme data a peníze.
Odpovědět
Sl

Slovan

29.6.2023 11:57 Reaguje na Petr
Fakt měsíc jo? Však jste říkal že pouze pár dní...

Ten obojek je s mechanismem drop-off, měl by mu tedy po určité době sám odpadnout. Takový standard, se kterým ochranáři počítají bude cca. rok, tudíž pokud není samotný mechanismus drop-off poškozen, odpadne někdy v zimě. Technika není bohužel bezchybná, vysílač selhal již po měsíci, nicméně to se prostě někdy stává. Dělat z toho tragédii umíte ale asi jen vy. Že byste pochopil proč se to dělá už jsem tak trochu i vzdal.
Odpovědět
Pe

Petr

29.6.2023 12:24 Reaguje na Slovan
Já z toho nedělám žádnou tragédii, jen se na tom ukázalo jak je to ve skutečnosti s tou potřebností a vaší klíčovostí dat. Bez nich je to úplně stejné, zbývá jen ta otravnost pro zvířata.
A jako shrnutí bych použil rčení: Účel světí prostředky.
To je totiž přesně ono.
Odpovědět
Pe

Petr

29.6.2023 12:42 Reaguje na Slovan
A v případě sledování pohybu takového vlka si umím představit, že se použije úspornější systém, který není online, ale kvůli úspoře energie a maximalizaci doby provozu snímá polohu v určitých intervalech a pak to najednou odešle. V případě medvěda, na kterého číhaji rangeři u krmeliště, nebo turisti, toto samosebou nejde, tam je nutný online provoz = malá výdrž.
Odpovědět
Sl

Slovan

29.6.2023 13:02 Reaguje na Petr
Z jiného projektu:
"Sledování vlka pomůže vyvracet fámy.

„Zároveň budou údaje z obojku významné i z ochranářského pohledu, data mohou například dokládat, jaký podíl času vlci věnují návštěvám farem s hospodářskými zvířaty ve srovnání s lovem volně žijící kořisti,“ komentuje Aleš Vorel.
Podle jeho slov návrat vlka do české krajiny doprovází i množství fám. Sledování jasně ukáže pevná data o vzácné šelmě."

https://www.impuls.cz/regiony/jihocesky-kraj/vlk-sumava-selma-vedci-odbornici-narodni-park-smecka-czu.A201207_100806_imp-jihocesky_kov

Pevná data, ne "já si myslím, že". To jsou přesně věci, které ochranáři v dnešní době potřebují ať se to vám líbí nebo ne. S těmi mohou pracovat mnohem lépe a chránit tak i samotný druh. Pokud mám fakta, argumentuje se s tím mnohem lépe jak s veřejností a farmáři, tak politiky. Díky těmto údajům mohou ochranáři i říct, která opatření fungují více a která méně. Neplatí to jen u vlka, platí to u všech druhů.
Odpovědět
Pe

Petr

29.6.2023 13:23 Reaguje na Slovan
Jasně že to s daty jde lépe, psal jsem to sám několikrát. Ale bez nich to jde taky a pro mě to za to otravování zvířat nestojí.
Jen jak vidím už ta data neoznačujete na naprosto klíčová, ale už jste přešel spíš na druhotný význam takových údajů, než pro samotná zvířata, která slouží v podstatě jen jako nosič, nebo fackovací panák. A jen jste tím potvrdil to rčení o účelu, který světí prostředky. Pro naše data uděláme cokoliv, však to zvířata přežijou. Takže žádná empatie, ale obyčejný cynismus, maskovaný za "dobro".
Odpovědět
Sl

Slovan

30.6.2023 09:05 Reaguje na Petr
Co to tady zase zkoušíte? Ano, tyto data jsou NAPROSTO KLÍČOVÁ (Kolikrát to chcete ode mě napsat? Musím se neustále opakovat?), protože bez nich nevíme takřka nic! A pokud nic nevíme, nemáme informace, pak nemůžeme reagovat na hrozby tak, jak je třeba. Jak tyhle data získat jinak jste nám neřekl. Nemáte alternativu, pouze kecy o tom, jak ta zvířata "trpí"... kdyby trpěla, živořila by. Což se neděje. Tečka. Konec.
Odpovědět
Pe

Petr

30.6.2023 15:40 Reaguje na Slovan
Co znamená naprosto klíčová? A na jaké hrozby potřebujete reagovat? A když najednou obojek přestane fungovat a nemáte ta vaše klíčová data, tak co? Konec světa? Všechna zvířata v tu chvíli zemřou?
Já žádnou alternativu nepotřebuju, protože nejsem paranoidní a vím, že zvířata umějí žít úplně normálně i bez vašich klíčových dat. A bez závaží na krku.
Odpovědět
Sl

Slovan

1.7.2023 09:28 Reaguje na Petr
Vy nevíte, co znamená slovo “klíčové”? Škoda, vraťte se do školy.
Neznáte hrozby, kterým dnešní příroda a její obyvatelé čelí? No to je taky škoda, možná byste si to mohl zjistit.

“Záznamy o pohybu vlků přinesou přesná data o tom, jak vlci fungují, kde tráví většinu času či jak často a kam chodí lovit.”
Ochranáři tedy postupně získávají údaje o tom, které biotopy zvířata preferují, kde jsou nejvíce času a díky tomu pak mohou chránit celý druh i biotop kde žijí mnohem efektivněji. Když budete chtít doma potěšit svoji přítelkyni/manželku ale nebudete vědět kam sáhnou a nebudete ani vědět co má ráda, taky moc efektivní nebudete…
K tomu, v případě třeba toho vlka, zjistíte, která opatření chovatelů jsou vice a která méně efektivní. Opět výrazný příspěvek k ochraně celého druhu, nemyslíte?
Píšete milion příspěvků (nejste schopen napsat jeden?) a neustále opakujete jedny a ty samé otázky.
Ano, zvířata umí bez toho žít. Umíme je ale i my bez těch dat chránit tak dobře, jak je třeba? To je to… podle mě ani náhodou. Bez sledovacích obojků nebo fotopastí jsme stejně slepí jako armáda bez satelitů a dronů. Šance na “výhru” se pak radikálně snižují.
Odpovědět
Pe

Petr

3.7.2023 23:23 Reaguje na Slovan
Ale to vy tady stále dokola používáte slova jako klíčové, hrozby a podobně. Tak byste je měl i odůvodnit. Jenže to by se pak ukázalo, že jste si to jen vycucal z prstu a nic takového není. Vy tomu říkáte slepý, já tomu říkám normální.
Odpovědět
Pe

Petr

30.6.2023 15:51 Reaguje na Slovan
Když vím, že před týdnem byl vlk tam, předevčírem tamhle, včera zase jinde, tak mi vysvětlete co je na tom naprosto klíčové? A jak takové informace pomohou ochránit celé druhy, nebo území? Nebo jaké hrozby z toho plynou?
Odpovědět
Pe

Petr

30.6.2023 15:59 Reaguje na Slovan
A jen pevně doufám, že nejste lékař. To byste měl samé zdravé pacienty. Živoříte? Neživoříte. Tak jste v pořádku a nic vám není. Další.
Odpovědět
Pe

Petr

29.6.2023 13:31 Reaguje na Slovan
A fakt mě mrzí, že si to odmítáte vyzkoušet a snadno mi dokázat, že nemám pravdu, a že závaží na krku nijak nevadí.
V jednou vašem odkazu se uvádělo 3 - 5 % hmotnosti zvířete. Jestli máte 80 kg, tak tři procenta, ať jsme při zemi, jsou dvě kila čtyřicet. Zvířata jsou ale mnohem silnější, tak by stačila polovina, tedy kilo dvacet, ale kilo úplně postačí. Na krk a na jediný den. Abychom měli ta pevná data a nebavili se jen stylem Já si myslím, že.
Odpovědět
AD

Alice D

29.6.2023 16:40 Reaguje na Petr
Mluvíte mi z duše.
Odpovědět
AD

Alice D

29.6.2023 16:43 Reaguje na Alice D
Mluvíte mi z duše
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

29.6.2023 17:26 Reaguje na Petr
Škoda jen, že jste se nenarodil o cca 200 let zpátky:-)) To by ti sedláci chudáci schytali, že týrají koně s chomoutem a potahem či pluhem.

Člověče vzpamatujte se! Jen díky tomu, že vlk má viditelné označení, je identifikovatelný zdálky. Žije, normálně funguje, ale vy si budete mlít svou. Doufám, že všude chodíte nahý a bos, neb ta zátěž musí být nesnesitelná.
Odpovědět
Pe

Petr

29.6.2023 17:43 Reaguje na Karel Zvářal
Identifikovat zvíře závažím na krk? Jo, to jste vymyslel skvělý důvod, to těžko někdo překoná.
Lidi, kteří si to odmítají vyzkoušet, mě tu přesvědčují že to nijak nevadí a je to pro dobro zvířete. A dokonce člověk, který se tu zastává hmyzu a ptáků. To jsou věci.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

29.6.2023 17:52 Reaguje na Petr
Podobných neználkovských komentářů jsem si užil od kamarádů za to, že "kroužky ptákům vadí". Létají s nimi do Afriky a zpět, někteří mají i satelitní batůžky. Ale vždy se najde pár lblbů, kterým to "vadí". Vono nedělat nic a kibicovat je jistota, že, jo!-)
Odpovědět
Pe

Petr

29.6.2023 18:48 Reaguje na Karel Zvářal
A jak víte že jim to nevadí? Jen podle toho, že s tím mohou létat? To vám stačí? To jste dost prostoduchý. A pro ta zvířata nebezpečný. Už je jasné, že zkoušet nic nemůžete, protože hrozí, že byste mohl zjistit něco jiného než jste si celou dobu myslel a celé vaše dosavadní snažení by rázem nebylo až takové dobro, jak se domníváte, tak udělat z nesouhlasících blbce je prostě jistota. V minulosti byste lidi, co s vámi nesouhlasí a mají jiný názor, upalovali.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

29.6.2023 19:19 Reaguje na Petr
viz níže
Odpovědět
Pe

Petr

30.6.2023 23:01 Reaguje na Karel Zvářal
Když vám víc lidí něco říká, nikdy vás nenapadlo jestli třeba nemají trochu pravdu? Máte je za blby a pořád si myslíte svoje?
Že s nimi létají vám stačí?
Když vám dám malé boty, které vás budou tlačit, můžete v nich chodit? Jasně že jo. Bez problémů můžete, dokonce i běhat, jen vás budou bolet nohy, možná časem slezou nehty, a za pár let si vychodíte artrózu kloubů. A já budu tvrdit, že vám malé boty nijak nevadí. Vždyť jste v nich normálně chodil. A slovy Slovana - neživořil jste, tak je vše v pořádku a malé vám nejsou.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

1.7.2023 06:36 Reaguje na Petr
Vám opravdu není pomoci. Kdybych dal na každého štěkající psa, tak asi také nebudu dělat nic. Jo, někteří říkali... ale drtivá většina to bere normálně, že se ptáci kroužkují. Je to jen zlomeček populace, ale je to takový "dotazník", který věda potřebuje. A zprostředkovaně i ti ptáci, neb mise do Afriky odnaučují místní tento způsob obživy (bušmít). Pro každý druh je stanovena velikost, a někteří s tím žijí "od narození" až třeba 20 let (poštolka, sovy). A právě kvůli kritice měkkých nízkých kroužků jsem byl odejit... Holt, pravdu každý neunese.
Odpovědět
Pe

Petr

4.7.2023 00:05 Reaguje na Karel Zvářal
No přesně - pravdu každý neunese. Obzvlášť když hrozí, že ta pravda zbortí všechny jejich dosavadní "ideály" a vše, co celý život dělali a považovali za správné.
Já doufám a věřím, že jednou se lidé budou dívat na naše chování ke zvířatům asi jako my se díváme na rituální zvířecí obětiny našich předků. My jsme stále na úrovni divochů. Jen jsme si za obětování zvířat bůhům našli moderní náhrady. A stejně jako divoši věříme, že nám to něco přinese.
Odpovědět
Pe

Petr

4.7.2023 00:06 Reaguje na Petr
Bohům, ne bůhům. Pardon.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

29.6.2023 15:13 Reaguje na Slovan
To myslíte třeba tu ochranářskou fámu, že se vlk živí z 98% přirozenou divokou kořistí a na domácí zvířata připadají tedy jen ty dvě procenta. No a vidíte. V zimě stačili vlkovi ty 2 % . V létě už žerou celých 8%.
Odpovědět
JV

Jaroslav Vozáb

29.6.2023 16:56
je hubený jak plot..., tomu loví max. silnice... výhozy od myslivců.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

29.6.2023 19:19
https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/kareln-zvaral-architektonicke-pasti-tichy-zabijak-ptaku

https://ekolist.cz/cz/ekolist/mesicni-souhrn/kareln-zvaral-architektonicke-pasti-ptakum-nebezpecne-sklo-a-nadrze

https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/karel-zvaral-jak-dal-v-mestske-cerveni-aneb-diverzitu-nicime-vedome

https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/kareln-zvaral-ticha-voda-nam-ornici-odnasi

https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/kareln-zvaral-klimaticky-antropicky-a-predacni-tlak-na-populaci-zab

https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/kareln-zvaral-premnozeny-puvodni-predator-muze-skodit-stejne-drtive-jako-nepuvodni-invazni

...

Tyto věci škodí ptákům TISÍCINÁSOBNĚ VÍCE, než kroužek o váze jednoho prstu. A díky kroužkování víme o všech pastech (komíny, šachty, nádrže, sklo), zástřely, jejich tahových trasách, věku, věrnosti lokality apod. Prostě minimální omezení s nedocenitelným vědeckým a ochranářským přínosem a efektem.

Je mi líto, že jsem se musel uchýlit k narcismu, ale takového “neprostoduchého” trolla aby svět pohledal.

Ač vysoce vzdělán, zůstal blbem.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

29.6.2023 20:04
Takže žije stále sám, pozoruje fotografa a jako jedinec loví mršiny?
Taky záslužná činnost, dokud ho na cestě opět srazí auto. V oblasti s vysokým výskytem vlků se nemůže dostat do žádné smečky? Divné, nějaký
důvod to asi má. Pokud by putoval napříč Českem, tak by na vlky u Prahy nenarazil, ale v Sasku ? Nahrbený hřbet a pokleslý zadek s vyzáblými
zadními nohami o dobré kondici ale moc nesvědčí. Chtělo by to více
fotek a hlavně v pohybu, který jediný potvrdí a nebo vyvrátí dobrý
zdravotní stav. Takhle stát může i chromý jedinec neschopný uštvat
zvěř, ale jaro přežije i lovem zajíčků, srnčat a jiných odložených
mláďat. Prubířským kamenem bude druhá polovina léta, kdy už schází
za bezbranná mláďata a už nejsou na loukách ani ta posečena srnčata
a jiná zvířata.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

29.6.2023 22:08 Reaguje na Břetislav Machaček
Ani jedinec ve špičkové kondici nemá moc velkou šanci na přijetí do smečky. Proč by smečka měla riskovat následné boje o vedení smečky a tím i spojené možné poranění některých členů? Největší šance bývá v okamžiku, kdy některý jedinec z alfa páru uhyne a ve smečce není žádný vlk, který by jej nahradil. Je to myšleno tak, že třeba uhyne samice a mezi omladinou jsou samí samci. Mnohem větší šancee u takových osamělých vlků je, že si založí vlastní smečku a vybojují si svoje lovecké teritorium. A na to vlk Bubla protě nemá. Aby si vybojoval vlčici proti silnějšímu protivníkovi, to nezvládne a soucit se v přírodě prostě nenosí.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

29.6.2023 22:37
Autor článku by si měl zajít k očaři a pokud by ten žádnou vadu zraku nezjistil, měl by se autor odebrat k hodně dobrému psychiatrovi. Já jsem si totiž tu fotku z článku uložil na plochu a následně zvětšil. Budu hodnotit pouze to, co vidím. Většina pravé zadní nohy je totálně bez srsti, na hřbetě má buď velkou plochu srsti vykousnutou nějakým konkurentem., nebo vypadanou. Zbytky srsti na hřbete jsou ježaté a hodně vypovídají o zdravotním stavu jedince. Podle mě tento vlk trpí prašivinou, nebo něčím podobným. Při zvětšení je vidět apatický výraz v očích. Kromě toho, jak už jsem uvedl, to zvíře trpí nedostatkem potravy, což je vidět na břichu. Když to porovnám s fotkou z článku o vlčích stopách v Krkonoších, kde je rovněž vlk v letním kožichu, jeden by řekl, že se jedná o dva rozdílné druhy.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

30.6.2023 07:03 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Bubla je vlčí bezdomovec (konstitucí určitě), kterého živí převážně "co provoz dal". Ale takový někdy bývá osud vlků-samotářů, protloukání se světem na hranici života a smrti. Nejhorší má za sebou, teď ještě nějakou parťačku - jen se obávám, že by se jako živitel rodiny moc nepředvedl. Ale i to je příroda, o ten přírůstek se většinou stará smečka, jinak zákon džungle je tvrdý.
Odpovědět
Sl

Slovan

30.6.2023 11:20 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Vám i redakci se omlouvám, to nahlášení je mé ukliknutí… sice s tímto názorem nesouhlasím, ale to samozřejmě není důvod k mazání :-)
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

30.6.2023 11:54 Reaguje na Slovan
Můžete mi napsat, s čím nesouhlasíte? Udělejte totéž co já, zvětšete si tu fotku a pak se můžeme bavit o rozdílnosti názorů.
Odpovědět
Sl

Slovan

30.6.2023 12:43 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Ale já se nechci bavit :-D
Omluvil jsem se za své ukliknutí. Svůj názor sem ostatně popsal nahoře, tak nemám důvod se opakovat.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

30.6.2023 13:29 Reaguje na Slovan
Mi nejde o to ukliknutí. Vysvětlil jste to a já to beru. Manipulační plocha na mobilu je mnohem menší než na notebooku a o to je větší prostor na chybu. Takže to mě neštve. Mě zajímá, proč dogmaticky trváte na tom, že Bubla je v pořádku? Zkuste to porovnat s fotkou vlka v článku o stopách vlků v Krkonoších. To je nádherné zvíře s letní srstí, na které je radost pohledět. Je vitální, má jasné oči a energie z něj doslova sálá. Je to přesný opak toho Bubly, kterého by se asi hodilo utratit, aby se ta prašivina,nebo co to má, nešířila na další zvířata.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

30.6.2023 17:38 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Uvidíme v dalších týdnech, snad bude zachycen v pohybu. On ten pojem z nadpisu "vyléčený" je poněkud ošemetný. Byl sražen autem, těch zranění měl možná více, třeba i na páteři (posunutí obratle). Kdo marodí se zády, ví, jak si musí hlídat každý pohyb, hlavně nic rychlého, prudkého, točivého. Je tedy možné, že se mu projevil nějaký skrytý problém, a s takovým by asi štvát nemohl. Tak je odkázán na nálezy kolem cest apod. A jestli to na nějaký pohybový defekt ukáže, jsou dvě možnosti, jak s tím naložit...
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

30.6.2023 18:06 Reaguje na Karel Zvářal
Jenže ta jeho zranění nevysvětlují ten problém se srstí. Já už jsem pár zvířat zasažených prašivinou viděl, ale tohle je děs.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

30.6.2023 18:32 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Při podvýživě dochází ke kumulaci problémů, zejména kvůli snížené imunitě. Takže pokud by ho limitovaly důsledky úrazu, nemůže lovit, strádá, a to s sebou nese další rizika. Kdyby to byl býložravec, měl by to mnohem snazší, alespoň s potravou.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

1.7.2023 09:37 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Konzument mršin se nakazí ledasčím
a taky to může šířit dál. Bezmezná
ochrana se nezabývá ani regulací
nemocných zvířat a končí tragicky pro celou populaci. Na jedné malé
vodní ploše byl zákaz lovu dravců
tak dlouho, až se z nich stali
zakrslí kanibalové. Bylo otřesné
vidět pouze vyhublé štiky ve vodě
zcela zbavené jejich kořisti.
Tak dopadá laické hospodaření
blba, který se tím snažil zbavit
karasů a perlínů. Výsledkem ale
bylo i vyhubení línů, hořavek,
okounů, hrouzků atd. Nakonec ale
přišel i o ty štiky, které se
hromadně udusily pod ledem.
Odpovědět
Hu

Hunter

30.6.2023 12:28 Reaguje na Slovan
Taková náhoda, kdo by to řek😳
Odpovědět
Sl

Slovan

30.6.2023 12:38 Reaguje na Hunter
Na mobilu se to stane celkem lehce… proto sem se taky omluvil.
Odpovědět
RS

Robert Seifried

30.6.2023 06:07
Zemědělci, lesáci a myslivci jsou největší škůdci přírody. Tenhle názor si udělá (nebo potvrdí) každý, kdo si přečte většinu komentářů k tomuto článku. Těm pár výjimkám se omlouvám.
O tom, že je potřeba rázná změna legislativy, a důkladnější dozor nad těmito profesemi, není pochyb. Poté všem paušálně odebrat povolení k činnosti, a znovu povolit pouze těm, kteří prokáží, že si přírody skutečně váží.
Nechápu, jak lidé, kteří mají svou práci spojenou s přírodou, mají se o ni starat, tráví v ní většinu času, můžou mít takové názory. A vím, že většina zemědělců, lesaků a myslivců takové názory má. To je selhání systému, které se musí řešit rázně. Bohužel.
Jsem rád, že vlk žije a má se dobře. Nezávisle ma žvástech a zlých úmyslech zdejších škůdců.
Odpovědět
AN

Aleš Nebáznivý

30.6.2023 07:19 Reaguje na Robert Seifried
Já Vám nevím. V zemědělství i myslivosti pracuje pár procent obyvatelstva. Nebylo by asi od věci, aby věčně kritizující většina si tu práci nejdříve vyzkoušela a snažila se tím uživit a pak přešla na model, co by se mělo zlepšit. Všichni víme, že to v celé společnosti jaksi skřípe a do náročných prací s minimem volna se nikdo nehrne.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

30.6.2023 10:12 Reaguje na Aleš Nebáznivý
Už starý Rokšild říkal, že on se živí procenty a nejhorší možnost živit se je prací.
Proč by to dělali, když se uživí kecy?
Odpovědět
MJ

Marcela Jezberová

30.6.2023 10:18 Reaguje na Robert Seifried
Zrovna zemědělství je masivně dozorovaný obor, kontroluje ho spousta úřadů, od MZE, přes SZIF, UKZUZ, SVS, ČPI až po všechny úřady kontrolující ostatní podnikatele (FÚ, celní správa, ČSSZ, státní úřad inspekce práce atd.). Kontrolují je družice, každý "aktivista" s mobilem je jim pořád v patách. Zemědělci jsou společně s rybáři a lesníky jedinými podnikateli, kteří přímo pracují s přírodními zákonitostmi a jsou na nich závislí. Proto přírodu úmyslně nepoškozují, byli by sami proti sobě. Ovšem jejich prvotním úkolem není péče o přírodní stanoviště (a nahrazení péče všech ostatních občanů ČR, kteří o přírodu nijak nepečují, ani o tu, kterou v podobě půdy vlastní), ale výroba potravin, aby ti, kteří o přírodu celý rok rukama nezavadí, ale rádi o ní zapáleně mluví, měli denně co do úst. Pokud zemědělcům vlk nebude škodit, bude jim v podstatě ukradený. Doufám, že tenhle exemplář, s takovým humbukem a tak draze zachráněný, zůstane v Sasku a bude se od hospodářských zvířat držet co nejdál. Pak nebude mít se zemědělci nejmenší problém.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

1.7.2023 10:03 Reaguje na Marcela Jezberová
Já si osobně myslím, že vlk v takovém stavu nezaútočí ani na
ovce, protože by si z něho výbojnější beran udělal boxovací
pytel. Ten vlk je sběrač mršin a maximálně "uloví" odložené
srnče, nebo jiná mláďata. Smutný život "zachráněného" vlka,
kterých se ročně jen u nás zdravých rodí desítky. Bohužel toto je výsledek výchovy dnešních ochranářů, kteří v dětství žádali veterináře o vyléčení myšky, či křečka. Veterinář
byl v šoku, když s takovou myškou přivezla dítě do ordinace
vysokoškolsky vzdělaná matka a i ona to s tím léčením
myslela vážně. Myška měla 3 roky, tak jim vysvětlil, že
umírá stářím a vnutil jim bezprizorní kotě. To ale netušil,
že ho budou otravovat s kdejakým problémem toho kotěte!
Odcizení lidí z měst od přírody přináší své plody a bude
to stále horší a horší. Já měl jako kluk úkol nastražovat
na myši pastičky a za každou myš jsem dostal od dědy
korunu a za potkana dvě, protože byl děda proti jedům a
raději mi dal tu korunu, než vidět přiotrávenou kočku po
pozření tehdejším jedem prosáklé myši. Naučil mne tak to,
že i smrt škůdce má být rychlá, bez zbytečného týrání a
to byl prosím za 1.republiky příležitostný pytlák. Oni
si ti jeho zachránci neuvědomují jaký život ho čeká a co
je to samota u smečkového zvířete.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

30.6.2023 21:38 Reaguje na Robert Seifried
Já bych nejprve zkontroloval, kdo kde bydlí. A ty jedince z paneláku bych do přírody nepouštěl a i zakázal se k tomu jakkoliv vyjadřovat.
Ať si jdou sklízet kuřecí řízky vyrostlé v chlaďáku místního marketu, odpoledne se mohou lepit někam na průtah městem.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

30.6.2023 21:42 Reaguje na Petr Pekařík
1* To byl fór dne!-)
Odpovědět
Anyr

Anyr

3.7.2023 17:30 Reaguje na Petr Pekařík
Tobě když dojdou argumenty, tak z každého uděláš kohokoliv, jen abys je mohl utřít, že? Doufám, že nemáš děti, a nemohl jsi svůj vadný genofond množit dál, ani šířit obludnou výchovu tvojí rodiny :)
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist