dTest nabízí hromadný nákup fotovoltaických panelů
Ceny dodávek elektřiny dlouhodobě rostou. Využití vlastního zdroje solární energie přináší domácnostem možnost ušetřit na nákladech a získat energetickou soběstačnost. Výhodou je také snadná instalace a nízké náklady na údržbu.
„Pro řadu domácností je obtížné pustit se do přechodu na solární energii na vlastní pěst," říká ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová. "Často je odradí vysoká pořizovací cena zařízení i nedostatek relevantních informací. Proto jsme se rozhodli spotřebitelům tento krok usnadnit. Jedná se o první podobnou akci v Česku,“ říká Eduarda Hekšová. Pro registrované účastníky bude dTest vyjednávat výhodnější podmínky nákupu a instalace fotovoltaických systémů. „Naším cílem je dojednat nižší ceny panelů, ale i nadstandardní služby, jako je například delší záruční doba, bezplatná údržba, monitorování výkonu nebo podpora při přípravě podkladů pro žádost o dotaci MŽP,“ uvádí Hekšová.
Jak bude hromadný nákup probíhat? Počínaje dnešním dnem se lidé mohou registrovat na webových stránkách kampaně www.ChciSlunecniEnergii.cz. Účast v kampani je otevřená všem domácnostem z ČR, které žijí v domě, na jehož střechu je možné umístit solární panely. Registrace je zdarma a bez závazků. Účastníci musí při registraci uvést pouze několik základních údajů, jako je jméno, e-mailová adresa a PSČ. Později budou vyzváni k doplnění dalších informací, například o sklonu a orientaci střechy, ploše pro umístění panelů či požadovaném výkonu a typu fotovoltaické elektrárny.
„Uvedení těchto rozšířených informací není povinné, ale zpřesnění požadavků nám pomůže k tomu, abychom pro účastníky našli tu nejlepší nabídku. Po ukončení registrační fáze oslovíme dodavatele fotovoltaických systémů a budeme se snažit získat co nejvýhodnější podmínky pro skupinu registrovaných spotřebitelů. Nepůjde jen o cenu, důležité budou i vstřícné a férové podmínky smlouvy. Jednat budeme s více dodavateli, abychom mohli vyhovět zájemcům z různých krajů ČR,“ vysvětluje Eduarda Hekšová.
Zapojeným domácnostem dTest během dubna zašle podrobné informace o vyjednaných podmínkách. Spotřebitelé pak budou mít několik týdnů na rozmyšlenou. Pokud se budou chtít do hromadného nákupu zapojit, předá dTest jejich kontaktní údaje dodavatelské společnosti, která s nimi uzavře smlouvu.
reklama