https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/rady-a-navody/ikea-da-nabytku-druhy-zivot-ve-vsech-svych-ceskych-prodejnach
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

IKEA dá nábytku Druhý život ve všech svých českých prodejnách

1.11.2017 15:46 | PRAHA (Ekolist.cz)
IKEA nábytek nemusíte vyhazovat, můžete ho prodat zpět IKEA. Ona ho prodá dál.
IKEA nábytek nemusíte vyhazovat, můžete ho prodat zpět IKEA. Ona ho prodá dál.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | IKEA
Na začátku roku 2017 spustila IKEA v pilotním režimu službu Druhý život nábytku, která umožňuje zákazníkům prodat nevyužitý či nepotřebný nábytek IKEA. Doposud byla v pilotním režimu dostupná jen v obchodním domě IKEA Praha – Zličín. Díky velkému zájmu zákazníků se od 1. listopadu rozšíří i do dalších obchodních domů a budou ji moci využít zákazníci také v Praze na Černém Mostě, Brně i Ostravě. Informuje o tom IKEA.
 

„Důležitou součástí naší strategie je snaha o minimalizaci odpadu. Vzniku odpadu chceme na každodenní bázi co nejvíce předcházet," uvádí Roman Bojko, manažer pro udržitelný rozvoj IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko. "Služba Druhý život nábytku umožňuje, aby se do naší snahy zapojili i zákazníci a nábytek, který by jinak skončil nevyužitý, nabídli někomu dalšímu a prodloužili mu tím životnost.“

Prostřednictvím služby Druhý život nábytku mohou zákazníci nabídnout svůj nevyužívaný nábytek na webových stránkách www.druhyzivotnabytku.cz, kam nahrají fotografie, popis produktu a požadovanou cenu. Za stejnou cenu se potom nábytek nabízí v koutku se zlevněným zbožím. Zákazník následně dostane slevovou kartu a o samotný prodej se postará obchodní dům.

IKEA věří, že vykoupený nábytek prodat dokáže.
IKEA věří, že vykoupený nábytek prodat dokáže.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | IKEA

„V průběhu deseti měsíců jsme službu testovali a postupně vylepšovali tak, aby byla pro naše zákazníky co nejjednodušší,“ vysvětluje Roman Bojko. „Výsledkem je nový přehlednější web a zjednodušení celého procesu. Kromě toho tam zákazníci nově najdou i přehled prodaných výrobků včetně fotek, aby získali lepší představu o ceně a nabídce.“

Za devět měsíců fungování se díky Druhému životu nábytku prodalo 1 200 výrobků v celkové hodnotě přesahující 1,1 milionu korun. V průměru čeká nábytek na nového majitele v koutku se zlevněným zbožím 1,5 dne. „Ze všech nabídek, které nám přijdou, nepřijmeme zhruba 30 %. Důvodem může být to, že se nejedná o nábytek IKEA, nepatří mezi vykupovaný nábytek nebo už je neprodejný,“ říká ze svých zkušeností Jan Král, vedoucí oddělení Recovery v IKEA Praha-Zličín, které je zodpovědné za provozování služby Druhý život nábytku. „S prodejem použitého nábytku máme zkušenosti. A věříme, že veškerý vykoupený nábytek následně prodáme. V případě, že by se tak nestalo, bude nábytek rozebrán a ekologicky zlikvidován.“

Náhradních dílů je dost.
Náhradních dílů je dost.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | IKEA

V oblasti oběhového hospodářství se IKEA obecně soustředí na využívaní obnovitelných, recyklovaných a recyklovatelných materiálů, inovativní design, který umožňuje snadnou péči, opravu a recyklaci výrobků a také na poskytovaní služeb pro zákazníky, které umožňují prodloužení životnosti výrobku. Právě tyto služby se chystá IKEA i v budoucnu testovat. Kromě obchodních domů IKEA v České republice byla služba od začátku listopadu spuštěna také na Slovensku. Do budoucna se chystá její rozšíření i v Maďarsku.

IKEA a cirkulární ekonomika

IKEA je členem celosvětové platformy Circular Economy 100. Ta dává podnět společnostem, aby minimalizovaly odpad a nahradily jej systémem oprav, dalšího využití produktů či recyklací. Má za cíl podpořit koloběh věcí od jednoho uživatele k druhému. Tím se zároveň zvyšuje využitelnost výrobků a prodlužuje se jejich životnost. Cílem IKEA je stát se inspirací pro miliony lidí v oblasti šetrného bydlení. Tento cíl si IKEA vytyčila v roce 2012 ve strategii Dobré pro lidi a pro planetu (People and Planet Positive). Do roku 2020 chce dosáhnout výrazného posunu ve třech hlavních oblastech – nabízet chytrá řešení a produkty pro šetrnější život v domácnostech, vyrábět 100 % energie, kterou IKEA celosvětově spotřebuje, z obnovitelných zdrojů a vytvářet podmínky pro lepší každodenní život lidí i celých komunit.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
Vydání článku finančně podpořilo Hlavní město Praha v rámci projektu Ekoporadnypraha.cz.


Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

KN

Kristýna Novotná

21.9.2023 21:29
Opravovat nábytek a celkově věci má smysl a dá se na tom uživit řada lidí. Není potřeba pořád do nekonečna vyrábět nové a nové věci. Naše planeta není nafukovací a moc lidí si to neuvědomuje, nebo to prostě neřeší. My, když jsme si zařizovali dům, tak jsme koupili všechno z bazaru https://www.biginzerce.cz/ . Nábytek, elektrospotřebiče, dekorace, prostě všechno :-) .
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist