https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/rady-a-navody/praha-videna-zelene-web-greenglasses-mapuje-prazske-podniky-setrne-k-prirode
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Praha viděná zeleně: Web Greenglasses mapuje pražské podniky šetrné k přírodě

20.1.2016 01:41 | PRAHA (Ekolist.cz)
Zelené podniky tradiční i ty, o kterých by vás to na první dojem vůbec nenapadlo. Třeba se nachází právě ve vaší ulici
Zelené podniky tradiční i ty, o kterých by vás to na první dojem vůbec nenapadlo. Třeba se nachází právě ve vaší ulici
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Kde v Praze najít lokální, ekologické, ručně vyráběné produkty a služby radí webový portál Greenglasses. V jeho adresáři se kromě typických ekologických podniků představuje i služby vybraných módních butiků, restaurací nebo třeba ekologického kadeřnictví.
 

"Myslíme si, že kolem ekologického způsobu života je velké stigma a jeden z našich cílů je ukázat, že udržitelnost může být sexy," říkají zakladatelky webu Aneta Hebrová a Jenny Day. A samotný web jejich postoj odráží. Kromě bioobchodů a dalších typických "ekologických" firem odkazuje i na módní obchody a další podniky nabízející vysoce kvalitní lokální produkty.

Nevyhýbá se ani technologickým novinkám. „Jde o to používat chytře to, co máme, bez zbytečného plýtvání a znečišťování. Doufáme, že naše stránky ukážou lidem, že žít ekologičtěji neznamená vzdávat se, ale spíše získávat lepší možnosti," vysvětlují autorky. Udržitelná budoucnost podle nich neznamená žít hned dokonale ekologicky. Pokud více lidí provede malé změny, bude to mít dopad větší, než snažení menší skupiny přísných ekologů, míní zakladatelky Greenglasses.

V současné době stránka nabízí adresář téměř stovku zelených obchodů, e-shopů, služeb a organizací. Každý vybraný podnik by měl splňovat trojí zodpovědnost vycházející z třech pilířů udržitelného rozvoje (ekonomickou prosperitu, sociální přínos a samozřejmě ochranu životního prostředí) a většina jejich produktů nabízet i další "přidanou hodnotu": výrobu v ČR či EU, ekocertifikaci, podporu recyklace, sdílení, opravu nebo ruční práci. S každým majitelem či zakladatelem se autorky webu osobně setkaly a mluvily.

Greenglasses v této době vede svoji první crowdfundingovou kampaň. Příznivci mají možnost do 30. ledna projekt finančně podpořit a na oplátku třeba poznat některou z inzerovaných služeb. Kampaň cílí na částku 80 tisíc korun, která pokryje náklady na lepší filtrovací systém, zelenou mapu jednotlivých míst, sekci událostí a vylepšení designu stránek, dodávají Aneta Hebrová a Jenny Day.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
Vydání článku finančně podpořilo Hlavní město Praha v rámci projektu Ekoporadnypraha.cz.


Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist