Praha viděná zeleně: Web Greenglasses mapuje pražské podniky šetrné k přírodě
"Myslíme si, že kolem ekologického způsobu života je velké stigma a jeden z našich cílů je ukázat, že udržitelnost může být sexy," říkají zakladatelky webu Aneta Hebrová a Jenny Day. A samotný web jejich postoj odráží. Kromě bioobchodů a dalších typických "ekologických" firem odkazuje i na módní obchody a další podniky nabízející vysoce kvalitní lokální produkty.
Nevyhýbá se ani technologickým novinkám. „Jde o to používat chytře to, co máme, bez zbytečného plýtvání a znečišťování. Doufáme, že naše stránky ukážou lidem, že žít ekologičtěji neznamená vzdávat se, ale spíše získávat lepší možnosti," vysvětlují autorky. Udržitelná budoucnost podle nich neznamená žít hned dokonale ekologicky. Pokud více lidí provede malé změny, bude to mít dopad větší, než snažení menší skupiny přísných ekologů, míní zakladatelky Greenglasses.
V současné době stránka nabízí adresář téměř stovku zelených obchodů, e-shopů, služeb a organizací. Každý vybraný podnik by měl splňovat trojí zodpovědnost vycházející z třech pilířů udržitelného rozvoje (ekonomickou prosperitu, sociální přínos a samozřejmě ochranu životního prostředí) a většina jejich produktů nabízet i další "přidanou hodnotu": výrobu v ČR či EU, ekocertifikaci, podporu recyklace, sdílení, opravu nebo ruční práci. S každým majitelem či zakladatelem se autorky webu osobně setkaly a mluvily.
Greenglasses v této době vede svoji první crowdfundingovou kampaň. Příznivci mají možnost do 30. ledna projekt finančně podpořit a na oplátku třeba poznat některou z inzerovaných služeb. Kampaň cílí na částku 80 tisíc korun, která pokryje náklady na lepší filtrovací systém, zelenou mapu jednotlivých míst, sekci událostí a vylepšení designu stránek, dodávají Aneta Hebrová a Jenny Day.
reklama