https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zelena-usporam/greenpeace-ropne-firmy-v-cr-vydelavaji-denne-63-7-mil.kc-na-rostoucich-cenach
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Greenpeace: Ropné firmy v ČR vydělávají denně 63,7 mil. Kč na rostoucích cenách

2.4.2026 14:20 (ČTK)
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Ropné společnosti v Evropské unii inkasují od začátku války v Íránu denně dodatečně 2,08 miliardy Kč (81,4 milionu eur) kvůli prudce rostoucím cenám pohonných hmot. V České republice to podle nové studie s názvem Excess Oil Profits in Times of War znamená denní zisky 63,7 milionu korun (2,6 milionu eur). Studie se zaměřila pouze na dodatečné zisky z pohonných hmot, nikoli z plynu nebo energie obecně. Organizace Greenpeace to uvedla v dnešní tiskové zprávě.
 
Studie ukazuje, že ceny na čerpacích stanicích rostly rychleji než samotná ropa, což vedlo k výraznému nárůstu zisků v celém odvětví paliv. Greenpeace vyzývá vlády států EU k zavedení trvalé dodatečné daně z těchto zisků. Výnosy by měly sloužit ke snížení účtů za energie, rozvoji obnovitelných zdrojů a podpoře komunit postižených klimatickou krizí.

"Zatímco lidé na Blízkém východě umírají a miliony Evropanů se potýkají s prudkým růstem cen paliv, vlády nechávají ropné společnosti plnit si kapsy. Státy musí neprodleně zavést vyšší daně a použít prostředky na snížení účtů a rozvoj levných a bezpečných domácích obnovitelných zdrojů," uvedla Ariadna Rodrigo z Greenpeace EU.

Nejvyšší denní mimořádné zisky z pohonných hmot v EU byly zaznamenány v Německu (23,8 milionu eur). Česká republika se s denními zisky 2,6 milionu eur umístila na devátém místě ze všech členských států EU, srovnatelně se Švédskem či Belgií. Studie ukazuje, že nárůst marží byl u nafty v Česku vysoký, zatímco u benzinu nebyl zaznamenán.

Jaroslav Bican, vedoucí energetické kampaně Greenpeace ČR, upozornil, že firmy každý den inkasují vysoké mimořádné zisky, zatímco běžní lidé jsou pod tlakem vysokých účtů za energie a pohonné hmoty. "Je nutné usilovat o trvalé zdanění nadměrných zisků," dodal.

Ceny paliv od začátku března zvyšuje konflikt na Blízkém východě. Nejprodávanější benzin Natural 95 se v úterý podle dat společnosti CCS prodával v průměru za 41,60 Kč za litr a nafta za 48,33 Kč za litr. Proti konci února je průměrná cena benzinu o přibližně osm korun vyšší a dieselu zhruba o 15 korun.

Vláda kvůli současným vysokým cenám pohonných hmot zastropuje marže distributorů paliv, současně s tím sníží i spotřební daň na naftu. Stát bude také denně určovat maximální cenu paliv. Na tiskové konferenci po dnešním jednání kabinetu to řekl premiér Andrej Babiš (ANO).

Maximální výše marže obchodníků s palivy bude 2,50 Kč za litr nafty i benzinu, spotřební daň u nafty pak klesne o 2,35 Kč za litr, nyní je 9,95 Kč. U benzinu zůstane daň nadále na 12,84 Kč za litr. Opatření by měly začít platit od středy 8. dubna. Stát zároveň bude pokračovat v monitoringu.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (92)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Radek Čuda

2.4.2026 15:19
Tak za prvé by mne zajímalo, jak došli k těm údajům o změně výše zisku ... u tržeb si to nějak přestavit umím i bez nápovědy, u zisku tedy moc ne.

Další taškařice je, že v článku se uvádí ... "Studie ukazuje, že ceny na čerpacích stanicích rostly rychleji než samotná ropa, což vedlo k výraznému nárůstu zisků v celém odvětví paliv." ... což je sice hezké, ale vůbec nic to neříká o tom, jak se na tom růstu podílely jednotlivé (sub)sektory daného odvětví.
Stačí si vzpomenou na nekonečné diskuze u cen potravin .. kdo za to vlastně nejvíc může.
Jinak zrovna pokud jde o ČR, tak se ani podle té zprávy nějaké drama neděje ... "Only in Germany, Austria and Spain were the oil companies able to expand their margins significantly. In the remaining countries, margins either stayed close to the pre-war level or even declined markedly, whether due to government market interventions or high competitive pressure."

Takže by se Bican s tím svým daňovým blouzněním měl krotit.

Obecně platí ... když už, tak má spíš smysl si přečíst tu zprávu celou, než ten článek tady.

Jinak jsem tedy zvědav, jak to zastropování marží (plus spotřebka u nafty) bude v reálu fungovat a jak se projeví u těch pump ... do nějakého jooo optimismu bych se zatím musel hodně nutit. Ale no, uvidíme koncem příštího týdne.
Odpovědět
sv

s v

3.4.2026 07:46 Reaguje na Radek Čuda
Jestli někdo blouzní tak šilerka a bureš, čůďo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.4.2026 08:51 Reaguje na Radek Čuda
Mudrovat může každý nad čím chce, ale řešení je jen jedno. Kupovat ropy co nejméně. Naštěstí to chytré, evropské státy i lidé pochopili už dávno a jedou ve velkém do OZE a elmobility, jenom hlupáčci ropáčci bečí jak stádo želv a já jen čekám, kdy dostanou noty z Kremlu, že za to může ta zlá EU a Fialova vláda.
Odpovědět
DV

DV

6.4.2026 20:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Které??? Vetšina zemi EU ma vyšší spotřebu ropy na obyvatele, než ČR, některé násobně. Menší hodnoty vykatuje třeba Srbsko, Bělorusko nebo Moldavsko. Odstehujte se tam.
Odpovědět
DV

DV

6.4.2026 20:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Které??? Vetšina zemi EU ma vyšší spotřebu ropy na obyvatele, než ČR, některé násobně. Menší hodnoty vykatuje třeba Srbsko, Bělorusko nebo Moldavsko. Odstehujte se tam.
Odpovědět
DV

DV

6.4.2026 20:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Které??? Vetšina zemi EU ma vyšší spotřebu ropy na obyvatele, než ČR, některé násobně. Menší hodnoty vykatuje třeba Srbsko, Bělorusko nebo Moldavsko. Odstehujte se tam.
Odpovědět
DV

DV

6.4.2026 20:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Které??? Vetšina zemi EU ma vyšší spotřebu ropy na obyvatele, než ČR, některé násobně. Menší hodnoty vykatuje třeba Srbsko, Bělorusko nebo Moldavsko. Odstehujte se tam.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

2.4.2026 16:20
Copak ropné firmy. Kdyby se Greenpeace podívali, jakým přínosem je válka pro zbrojaře, jak se z nich stávají ti nejbohatší, tak by je kleplo. Kam se na ně hrabou žabaři pumpaři.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

2.4.2026 18:44 Reaguje na Richard Vacek
1*
Odpovědět
sv

s v

3.4.2026 07:44 Reaguje na Richard Vacek
Koukám, že Vacek kupuje místo rohlíků granáty.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.4.2026 09:30 Reaguje na Richard Vacek
A už jste s tím byl v Kremlu? Kvůli komu zbrojí celá Evropa jak šílená? Jenom tak z čuriny?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

3.4.2026 11:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Možná se vám to nedoneslo. Ale NATO dává do zbrojení řádově více než Rusko. A teď, když jsem vám to prozradil: myslíte si, že je to málo a že bychom měli naše zbrojaře podpořit ještě více?
https://finlord.cz/2025/07/15-zemi-nejvetsim-rozpoctem-obranu-roce-2025
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.4.2026 12:34 Reaguje na Richard Vacek
Evropské NATO zbrojí poslední 4 roky, ale Putin dával do zbrojení naprosto rozhodující díl HDP celého Ruska už od začátku století.
Ale jen drobný dotaz: která evropská země by se byla schopna bránit balistickým střelám, střelám s plochou dráhou letu i stovkám dronových útoků za jedinou noc? A nepište mi, že Česko, které už má nazbrojeno a může se na to vymastit.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

3.4.2026 15:41 Reaguje na Pavel Hanzl
A která země na světě by byla schopna se ubránit jadernému úderu? Já vím, vy si myslíte, že když budeme dávat zbrojařům alespoň těch 5%, tak můžeme být v klidu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.4.2026 17:21 Reaguje na Richard Vacek
Co je to za nesmysl? Putin snad hodil někdy na Ukrajinu jadernou pumu? Ale ty stovky dronů posílá denně.
Na zničení celého Ruska by stačilo vymazat jaderným úderem Petrohrad a Moskvu. Konečná, Stačilo!. Zbytek jsou jen s zdroje a suroviny. A Putin to ví, jen evropské NATO má asi 400 jaderných hlavic a velmi kvalitní a přesné nosiče.
Takže o tom to vůbec není, je to o konvenční, zkraje především raketové a dronové válce.
Máme dost obrany proti něčemu takovému?
Vsadím poslední gatě, že nikoliv.
Ale to nejdůležitější:
Putin útočí vždy jen na slabšího a pokud se budeme držet NATO a EU jak houno košule, nenapadne nás vůbec, velmi dobře ví, že na to nemá.
"Chceš li mír, chystej se na válku".
A co dělá tahle kolaborantská paravláda? Přímo nás ohrožuje a dělá z nás měkký cíl.
Odpovědět
va

vaber

4.4.2026 10:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Velké opožděné dítě opakuje dětské říkanky.
Jak ochránili hrdinové z USA Emiráty a jiné státy kde mají vojenské základny a ze kterých útočí na Irán. Utočil by na ně Irán kdyby tam vojenské základny USA nebyly?
"Chceš li mír, chystej se na válku", to opakuješ heslo, těch co vydělávají na zbrojení a chtějí vládnout světu, vid Hanzl. Slušný člověk by takovou hnusnou větu nikdy nevypustil. Protože takoví hnusní lidé vládnou světu ,nikdy lepší svět nebude. Dnes jsme tak daleko ,že ti co jsou proti válce a armádám ,jsou nazýváni extémisty a dezoláty . Svět naruby. Ti co zbrojí a připravují se na válku jsou ti hodní ,vid Hanzl a primitivové jim tleskají.
Odpovědět
sv

s v

6.4.2026 12:08 Reaguje na vaber
ANo, na školkovní fantasmagorie jsi ty expert, vaberku. Nebo spíše fantasmogorie ala pšm z 50. let ... a ty se mentální úrovní rovnají školkovní tedy tvé úrovni.
Agent krasnov tedy senilní hysterik skutečně nikoho neochrání. Ovšem co mají civilní odsolovací zařízení společného se základnami, bys mohl blíže vysvětlit. Ale jinak máš pravdu, na válce vydělávající rusáci a číňani jsou opravdoví hnusáci.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.4.2026 19:53 Reaguje na vaber
Jéžišmarjáá to je zase blábol, kam na to chodíte???!!
Putin vám vyhrožuje, že nás napadne, zbrojí a chystá celý národ na agresi a vy budete mektat o cypoviny o tom, jak my jsme hnusní?!?!
"Ti co zbrojí a připravují se na válku jsou ti hodní ,vid Hanzl a primitivové jim tleskají."
SAMOZŘEJMĚ!!!Ti, co zbrojí a tím nás chrání před napadením JSOU ti odpovědní a máme jim děkovat!!!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.4.2026 19:54 Reaguje na vaber
Zkuste napsat, člověče nešťastná, jak se máme proti Rusku ubránit, když nebudeme zbrojit a držet se v NATO.
Konkrétně prosím.
Odpovědět
sv

s v

3.4.2026 20:28 Reaguje na Richard Vacek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
RV

Richard Vacek

4.4.2026 11:00 Reaguje na s v
? Asi Aprýl. Zbrojaři na mě nevydělávají. Právě naopak. Z mých daní a i z rostoucího zadlužení státu platíme zbrojařům. Jak tuzemským, ze kterých se stávají ti nejbohatší v republice, tak těm v cizině.
A už mají zbrojaři své figurky i v politice, které konají tak, aby to zbrojařům sypalo ještě víc. Obdobným zbrojařům se z Ameriky po válce podařilo udělat militantní zemi.
Odpovědět
sv

s v

6.4.2026 11:59 Reaguje na Richard Vacek
Mohl by ses naučit aspoň číst, vacku. Na tobě vydělává akorát vietnamská večerka s chlastem. Realita je, že zbrojaři vydělávají na tebe, aprÝlová figurko.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.4.2026 16:41
Já nevím, ale nejhorší je oteplovací lobby, která se balíkuje na fv panelech, které jsou stále levnější a na větřácích, které produkují nejlevnější elektřinu. Ropáci jsou žabaři, tohle si na dotacích seberou za 36 vteřin.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.4.2026 17:07 Reaguje na Pavel Hanzl
FVE stále levnější nejsou a VtE neprodukují nejlevnější elektřinu.

Ale o pravdu Hanzlovi nejde, ten si přišel opět jen zatrollovat a zablábolit.
Odpovědět
EN

Emil Novák

2.4.2026 17:42 Reaguje na Jaroslav Studnička
Plus bych chtěl konečně od ropáka Hanzla vidět, kde konkrétně "tohle si na dotacích seberou za 36 vteřin". Pořád tu blouzní o nějakých dotacích a pořád žádné konkrétní není schopný uvést.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.4.2026 19:01 Reaguje na Emil Novák
Asi tušíme, jak to dopadne :-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.4.2026 08:18 Reaguje na Emil Novák
Pořád tady čtu, jak oteplovací lobby děsivě bohatne na gigantických dotacích, jak korumpuje celou vědeckou obec v oboru klimatologie, aby strašila lidi s oteplováním, aby ovečky dávaly gigamega kačáky na nesmyslný boj proti sodovkáči atd. atd. atd.
A zrazu plesk!!!
Oni nás ždímou ropáci!!!
Kdo by si tohle pomyslel? Není to zase nějaký zelený blábol??
Odpovědět
EN

Emil Novák

3.4.2026 08:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Nevím sice jakou jste tenhle další blábol psal řečí, ale chápu to tak, že to dopadlo jak jsme tušili, tedy že žádné konkrétní dotace skutčně neznáte, jen papouškujete nesmysly které jste si někde přečetl. Nejspíš ty údajné "dotace" opět jsou ve formě příliš nízkého zdanění fosilních paliv.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.4.2026 09:10 Reaguje na Emil Novák
Celá Zelená úsporám, celý solární tunel, veškeré dotace na stavbu větrníků i solárních parků, provozní dotace, kapitálopvé platby atd. atd. atd. právě tady vělká většina příspěvků nadává na dotace a jak je oteplovací lobby okrádá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.4.2026 09:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Kapacitní sorry jako.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

3.4.2026 10:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Pořád jste nám ovšem neuvedl, jaké ropáci berou dotace, aby se potvrdilo vaše tvrzení "Ropáci jsou žabaři, tohle si na dotacích seberou za 36 vteřin."

Máte k tomu relevantní zdroje nebo zase lžete jak Lavrov?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.4.2026 12:35 Reaguje na Jaroslav Studnička
"Greenpeace: Ropné firmy v ČR vydělávají denně 63,7 mil. Kč na rostoucích cenách"
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

3.4.2026 12:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Psal jste o dotacích nikoliv o zisku.

Jste vážně takový hlupák, že ani nevíte o čem tu sám píšete?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.4.2026 15:25 Reaguje na Jaroslav Studnička
Agrofert má ročního zisku asi tolik, kolik bere dotací. Která kačka je zisk a která dotace?
Ono je to prakticky fuk, vždycky to zaplatí lidi.
Není potom lepší dát ty kačáky radši lidem, aby si pořídili čisté zdroje elektřiny, než ropným magnátům?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

3.4.2026 15:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak že nic nemáte, abyste obhájil svoje tvrzení.
Pouze tu blábolíte a blábolíte další hlouposti.

Která kačka je zisk a která dotace je dohledatelné.



Odpovědět
va

vaber

4.4.2026 10:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně dotace jsou zlé, proč hlavně ty pro Agrofet a jiné ne ? Dávat lidem podle potřeb bylo heslo komunistické společnosti.
Vzhledem k tvému politickému názoru z minulých příspěvků ,se musím zeptat, zda jsi neutrpěl ještě větší poškození koblihy.
Odpovědět
DV

DV

6.4.2026 21:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jíte elektřinu? Blbý jste na to dost.
Odpovědět
DV

DV

6.4.2026 21:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jíte elektřinu? Blbý jste na to dost.
Odpovědět
EN

Emil Novák

3.4.2026 10:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Jestli jste opět nepochopil psaný text, tak jsem se neptal kdo na co nadává, ale kam jdou konkrétně ty dotace do fosilních paliv, o kterých tu neustále básníte, "ropáku".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.4.2026 12:36 Reaguje na Emil Novák
Uhlobaronům (Tykač, Křetínský) a ropným magnátům.
Odpovědět
EN

Emil Novák

3.4.2026 20:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Ptal jsem se na co konkrétně ty údajné dotace jdou, Hanzle. Tykač a Křetínský naopak obrovské peníze platí, tak si nevymýšlejte.
Odpovědět
DV

DV

6.4.2026 21:20 Reaguje na Emil Novák
To se docela pletete :) Alespoň částečně. Hloupý Tykač možná povolenky platí můj šéf zdaleka ne ve všech případech. Nesmíte uhelnými elektrárnami vyrábět elektřinu....pak budete platit. Poku těmito budete poskytovat služby výkonové rovnováhy, tak to je tady osvobozené od povolenek.
Odpovědět
EN

Emil Novák

6.4.2026 22:13 Reaguje na DV
To se docela pletete vy, platí je oba a služby výkonové rovnováhy od povolenek nejsou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.4.2026 21:44 Reaguje na Emil Novák
"Pokud bychom měli vycházet z předchozích analýz ČEPS, verdikt by byl jasný - země se bez Tykačových uhelných zdrojů obejde i v případě superkritického scénáře, který počítají i s odpojením dalších uhelných zdrojů.
Odcházející vláda se domnívá, že není důvod brát šest miliard (na takovou částku Tykač vyčíslil potřebnou podporu na zachování provozu) z kapes daňových poplatíků a platit je uhelnému miliardářovi." Respekt 50/2025
Proč si asi Tykač zakoupil Motoristy a natlačil je na MŽP? Pro srandu králíkům?
Odpovědět
EN

Emil Novák

6.4.2026 22:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Co to zase melete, Hanzle? Ptal jsem se na co konkrétně ty údajné dotace jdou, ne na nějaké "předchozí analýzy ČEPS". Žádných šest miliard nikdo nebere a nikomu nedává, vy matlale!
Takže se opět potvrdilo, že žádné konkrétní dotace skutečně neznáte, jen bezmyšlenkovitě papouškujete nesmysly, které jste si někde přečetl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.4.2026 09:21 Reaguje na Emil Novák
Celosvětově se prodá denně asi 100 miliónů barelů ropy.Při ceně 100 dol/barel to máte 10 mld. a při nákladu 20 dolarů to máte zisk 8 mld. denně., tj. za 36 vteřin vyfasují 3 milióny dolarů.
Nevím, za jakou dobu vyfasuje oteplovací lobby 3 milióny, ale jen ropáci to mají za 36 vteřin.
Odpovědět
EN

Emil Novák

7.4.2026 09:51 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Zisk není dotace. To jste vážně tak hloupý, že to nedokážete rozlišit, nebo jen trollíte?
2) Náklad 20 dolarů za barel nemá prakticky nikdo, nejčastěji se pohybuje mezi 50-60 dolary za barel, 100 dolarů za barel taky není obvyklá cena.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

2.4.2026 18:46 Reaguje na Pavel Hanzl
1*
!
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

3.4.2026 08:07
Mohli by mi ekologisté vysvětlit čím se budou zpevňovat silnice, až dosáhnou bezropného hospodářství a nebude už asfalt jako odpad z produkce paliv? Mohou mi vysvětlit odkud budou brát producenti stavebních hmot sádrovec, až už se nebude vyrábět odsiřováním při spalování uhlí? Čím pak budeme mazat stroje, až se maziva přestanou produkovat jako jedna z frakcí
při zpracování ropy na paliva? Mám těch otázek více, ale stačí pro začátek
alespoň ty tři a hluboce smeknu. Předem upozorňuji, že nahradit asfalt
cementem je energetická tragédie, těžit sádrovec v přírodě rovněž a maziva
z rostlin a nebo z velryb a jiných zvířat je rovnou zločin. Plácat nesmysly
umí, ale řešit problémy nikoliv. Sosači dotací umí pouze závidět těm, co něco umí a jsou ziskoví na rozdíl od nedouků a darmožroutů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.4.2026 08:24 Reaguje na Břetislav Machaček
A čím se začalo svítit, když se přestaly lovit velryby na tuk, který se používal do lamp?? A z čeho se dělaly nástroje, když zhebl obchod s pazourky? A jak se tavilo železo, když byly spáleny lesy na dřevěné uhlí?
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

3.4.2026 17:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Neznáte odpověď a plácáte nesmysly. Lidstvo má jít cestou
vpřed a nyní se vrací vzad. Energii větru lidstvo používalo
a pro nestálost zavrhlo. Na slunci se hřálo občas taky, než
začalo řízeně používat oheň. Elektromobil byl prvé auto
hnané něčím jiným, než zvířaty a taky ho lidstvo nahradilo
spalovákem. Nic nového Gryndýl mimo návrat zpět nepřináší.
Místo pár kilo uhlí, kubíku plynu a litru ropy pálíme
metráky dřeva, slámy a drancujeme pole na produkci biomasy
pro bioplynky. Plyn se už kdysi dělal z uhlí(svítiplyn)
a ze dřeva(dřevoplyn) a vše bylo zavrženo jako hloupost,
když to jde snadněji a levněji. A víte proč? Neměl kdo ty
ekonomické propadáky na dluh dotovat, protože dluh býval
něco nemyslitelného na rozdíl od této společnosti dluhů
a ekonomických a technických nesmyslů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.4.2026 17:25 Reaguje na Břetislav Machaček
Kamení na výrobu nástrojů bylo taky zavrženoo, až se objevila kovová industrie. A pak se lidé k němu vrátili na stavbu obydlí a hlavně hradů.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

4.4.2026 10:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak čím nahradíte asfalt, minerální oleje a sádrovec z odsiřování ? Víte-nevíte? Neuhýbejte otázce těmi kameny, které lidé nikdy neopustili, jen je využívají jinak. Mudrujete a prd tomu rozumíte stejně, jako různí nedovzdělaní aktivisté a politici žvanící o odklonu od ropy, plynu a uhlí!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.4.2026 16:01 Reaguje na Břetislav Machaček
Pokud ropu a uhlí spálíte, tak nastane situace, kterou píšete.
Pokud by se ropa těžila jenom pro chemický průmysl, bude těch surovin daleko více.
Odpovědět
DV

DV

6.4.2026 21:24 Reaguje na Břetislav Machaček
Ten asfalt se dá vyrábět z tar sands, téží se to ve velkém v Albertě za znamenitého pustošení krajiny....doporučuji ekologistům se na tu spoušť jet podívat.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

7.4.2026 11:12 Reaguje na DV
Ropné písky ale stejně není nic jiného než ropná a plynová naleziště, která byla v geologické minulosti otevřena přístupu vzduchu a tak plyn unikl a těkavější uhlovodíky se taky vypařily. Zůstal jenom ten asfalt a část málo těkavých uhlovodíků uvnitř toho asfaltu.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

7.4.2026 11:18 Reaguje na Břetislav Machaček
Zemní plyn je výrazně výhřevnější a obecně čistší. Jak se technologicky stalo dosažitelné zemní plyn dostat z jeho nalezišť až stovky a tisíce kilometrů daleko do míst spotřeby, přešlo se od svítiplynu, respektive generátorového plynu na zemní plyn.
Jinak svítiplyn a ty různé generátorové plyny je oxid uhelnatý a dusík ze vzduchu, doplněný v různé míře vodíkem.
zemní plyn je metan, dneska prakticky čistý, zvláště když jako LNG projde zkapalněním a tudíž plyny s jinou kondenzační teplotou než metan se tam nedostanou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.4.2026 08:26 Reaguje na Břetislav Machaček
Pálit fosilní uhlík je těžká prasárna, bo je to velmi cenná surovina pro výrobu plastů a příští generace (pokud vůbec nějaké budou) nás kvůli tomu silně proklejí.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

3.4.2026 10:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Ropáka Hanzla již v Německu proklínají: „Meine Oma ist ’ne alte Umweltsau“
Odpovědět
GP

Galipoli Petr

3.4.2026 20:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak se z uhlí vyrábějí plasty? A na výrobu plastů (dle vás) se používá hnědé nebo černé uhlí?
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

4.4.2026 17:38 Reaguje na Galipoli Petr
On vám konkrétně neodpoví na nic, co nemůže najít
na internetu a v příručkách aktivistů stejně, jako
Kletečková atd. Ti papoušci mají naučené ty fráze
a z vlastní hlavy vyplodí pouze nesmysly. Koukněte
výše, jak ho uháním o odpověď na tři otázky a jak
se kroutí, protože nezná odpověď.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.4.2026 19:43 Reaguje na Galipoli Petr
Plasty se vyrábí z uhlovodíků a které jsou vhodnější a které méně, fakt nevím. Hnojiva se vyrábí ze zemního plynu (což je hlavně metan) a plasty snad hlavně z ropy, čort znajet.
Pokud se ale spálí, bude kulový.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

6.4.2026 19:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže nevíte, ale blábolíte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.4.2026 21:45 Reaguje na Jaroslav Studnička
Proti vám toho vím asi 1000000000000000000x tolik.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

7.4.2026 07:11 Reaguje na Pavel Hanzl
1000000000000000000x tolik blábolů, to máte pravdu.

Jinak diskuze pod tímto článkem toho je jasným důkazem.
Nejste schopen doložit argumenty ke svému tvrzení: "Ropáci jsou žabaři, tohle si na dotacích seberou za 36 vteřin." a místo toho lžete, blábolíte a odvádíte pozornost zcela někam jinam.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.4.2026 13:53 Reaguje na Jaroslav Studnička
Podívejte se nahoru.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

7.4.2026 13:59 Reaguje na Pavel Hanzl
No, to jsem viděl.
Pouze totální hlupák neví, jaký je rozdíl mezi ziskem a dotací.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.4.2026 07:49 Reaguje na Jaroslav Studnička
U šikovných podvodníků dotace vytváří zisk.
Odpovědět
EN

Emil Novák

8.4.2026 08:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Že má někdo zisk neznamená že má dotace, nešikovný podvodníku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.4.2026 09:05 Reaguje na Emil Novák
Ach jó, to čtení. Jedna krátká věta a nic.
Šikovný podvodník si dokáže pomocí dotací vytvořit zisk (Andrej Babiš), ale to neznamená, že kdo dotace nemá, zisk nemůže vytvořit. Jen u nás jsou stovky firem, které mají zisk a žádné dotace. Ani tohle?
Odpovědět
EN

Emil Novák

8.4.2026 09:22 Reaguje na Pavel Hanzl
No to vidíme, že s tím čtením máte problémy, že "Jedna krátká věta a nic". To ani nemusíte zdůrazňovat. Opět připomínám, že se bavíme o vašem tvrzení "Ropáci jsou žabaři, tohle si na dotacích seberou za 36 vteřin", ropáku. Žádné konkrétní dotace tedy neznáte, schopen uvést nejste, místo toho tu začnete blábolit něco o zisku, přičemž to že má někdo zisk vůbec neznamená, že má dotace, načež tu začnete blábolit něco o Babišovi. Vy jste opravdu totální zoufalec.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

8.4.2026 08:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Evidentně s tím máte zkušenosti.

To ovšem nic nemění na faktu, že nejste schopen doložit svoje tvrzení a pouze odvádíte pozornost dalšími bláboly.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.4.2026 09:07 Reaguje na Jaroslav Studnička
Svoje tvrzení, že nikdy nic nepochopíte sice doložím na x desítek příkladů, ale vy ani tohle nepochopíte, takže jsme na začátku viz. major.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

8.4.2026 09:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Omyl Hanzle, svoje tvrzení jste vůbec nevysvětlil.
Místo toho tady blábolíte další nesmysly.

Ale co čekat od někoho, kdo neví co je zisk a co je dotace.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.4.2026 10:38 Reaguje na Jaroslav Studnička
Nevysvětlil, nelze. Máte zablokované vstupní periferie, to je celý.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

8.4.2026 10:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle vše je o vašem tvrzení: "Ropáci jsou žabaři, tohle si na dotacích seberou za 36 vteřin"

Ostatní vaše bláboly je pouhé odvádění pozornosti.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

4.4.2026 17:55
Místní hlupáci jsou šťastní, že platí za Trumpovu válku. Přeci MAGA vpřed, ne? :D
Odpovědět
RP

Radim Polášek

7.4.2026 11:08
Firmy obchodující s ropou a ropnými produkty ale nikoho neokrádají a neničí evropský průmysl a ekonomiku a pracovní místa. Jako to dělají zelení aktivisti, zelení ideologové, zelení baroni a vznikajícím zelení oligarchové.
Naopak obchody s ropou a ropnými výrobky ekonomiku posilují, rozbíhají a lidem jejich produkty zlevňují, čímž zvyšují jejich životní úroveň. protože si za svou práci mohou koupit víc a žít lépe.
Ne žít soustavně okrádaný nesmyslným zdražováním všeho, hůř a chuději, jak si vesměs přeji zelení.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.4.2026 13:52 Reaguje na Radim Polášek
Muhehehehhehheheeee vy jste profi komik, že? "......a lidem jejich produkty zlevňují,...." zvláště, za poslední měsíc!! A to se ještě nerozběhla inflace, to bude zlevnění jak čapa!!!
Pokud máte náklady na těžbu ropy i s dopravou asi 20 baků a inkasujete 100, máte úžasný vejvar a můžete vrazit neskutečné magáče do demagogů, kteří lidem budou nakecávat, jak je nefosilní energie fujky fujky. A nejen lidé, ale i příroda bude v ropákistánu žít nejlépe, že?
Odpovědět
EN

Emil Novák

7.4.2026 14:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Akorát že "Pokud máte náklady na těžbu ropy i s dopravou asi 20 baků a inkasujete 100" jste si opět vymyslel, Hanzle, takhle to opravdu nefunguje, jak si naivně představujete.
Ale je vtipné, že největší místní demagog si stěžuje na demagogy...
Odpovědět
RP

Radim Polášek

7.4.2026 15:57 Reaguje na Emil Novák
Ono je asi zbytečné s ním diskutovat, ten je trvale ponořen do antifosilního rauše a nemá ani ponětí, že o tom houby ví.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.4.2026 07:11 Reaguje na Emil Novák
"🌍 Celý fosilní energetický sektor dohromady
👉 cca 1–1,2 bilionu USD (1 000–1 200 miliard USD) ročně
Tyto zisky jsou čisté zisky firem, ne tržby (ty jsou několikanásobně vyšší)." Zdroj AI
A kolik miliónů lidí si na tom bohousky mastí kapsu?
A kolik jich o ty příjmy nechce přijít?
A který stát je na těch příjmech totálně závislý?
Ale zrazu plesk!!!
Nějací nablblí klimatologové začnou mektat nesmysly, že to způsobuje klimatickou katastrofu a že je potřeba pálení fosilu zastavit!!!
Čo teraz?
Nejlevnější a nejúčinnější je ruský zůsob, celý obor totálně zhyenizovat, závěry zpochybnit a nakecat lidem, (dle bodu A ruské demagogie), že oteplovbací lobby se na OZE bohousky balíkuje, kdežto my jsme dobráčci, že?
Já vím, vy tohle nemáte v žádné normě nebo tabulce a elementární logika nepíchá hnidy.....
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

8.4.2026 07:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, vy jste opravdu absolutní hlupák.
Přestaňte tu trollovat se svými nesouvisejícími bláboly a uveďte zdroj, abyste potvrdil svoje tvrzení: "Ropáci jsou žabaři, tohle si na dotacích seberou za 36 vteřin."
O nic jiného tady nejde.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.4.2026 07:47 Reaguje na Jaroslav Studnička
Člověče nešťastná, čtěte si tento příspěvek (žádných 36 vteřin tam není) pořád dokola, dokud ho nepochopíte. Pokud by to ani za půl hodiny nešlo, vytiskněte si ho, nalepte na prkno a mlaťte se jím po koblize tak dlouho, dokud se vám nerozsvítí.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

8.4.2026 08:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Hlupáku Hanzle, to je vaše citace, kterou nejste schopen vysvětlit ač jste o to byl mnohokrát žádán.

V záplavě navazujících blábolů již ani nevíte, kdy jste tu co psal.

Váš hnojomet nesmyslů pouze dokazuje, jaký jste ubohý ksindl.
Odpovědět
EN

Emil Novák

8.4.2026 07:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže znovu, Hanzle. AI není žádný zdroj, navíc ani netvrdí že "máte náklady na těžbu ropy i s dopravou asi 20 baků a inkasujete 100", takže máte opět velké kulové. Nesmysly tu mektáte zatím jen vy sám, trolle.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.4.2026 08:59 Reaguje na Emil Novák
Určitě byste našel ložisko, kde náklady 20 baků jsou běžné, nebo i nižší. Tak si to najděte.
Ale o to přece vůbec nejde.
Vy fakt nejste schopen pochopit, že veškerá klimaskepse a odpor ke grýndýlu je práce především ruských demagogů?
Tak koho jiného? Celý, normální svět chápe, že Země je kulatá a oteplování je způsobeno lidskými emisemi CO2, jenom čecháčkistán nikoliv.
Tak čím to je, že jsme za blbce jenom my a ostatní doblblé národy?
Odpovědět
EN

Emil Novák

8.4.2026 09:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak si to najděte sám, Hanzle, když to tvrdíte, já nemám povinnost vám nic hledat!
Další nesouvislé blábolení o všem možném ani nekomentuji, demagogu. Za blbce jste tu v první řadě vy sám.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.4.2026 10:35 Reaguje na Emil Novák
Kdo nám teda nakukává, že žádné oteplování není (Macinka je zakázal), kdo nám hyenizuje systémy čistých energií, které nám dávají strategickou nezávislost na ropných a jiných krizích? Byl jste se podívat na pumpě, kolik stojí nafta?
Vám se fakt líbí, že velkou část naší energetiky má v rukách několik světových šílenců? Proč?
Odpovědět
EN

Emil Novák

8.4.2026 11:39 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Já nevím co vám kdo nakukává a je mi to úplně jedno.
2) Macinka žádné oteplování nezakázal, to si zase vymýšlíte.
3) "Systémy čistých energií" dlouhodobě "hyenizují" třeba právě autoři článku Greenpeace, u nich vám to vám nevadí?
4) O tom co se mi líbí nebo nelíbí jsem vůbec nic nepsal, tak mi to nepodsouvejte, trolle. Co se mi opravdu nelíbí je tohle vaše scestné blábolení. Proč?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.4.2026 08:43 Reaguje na Emil Novák
ad1) ad2) Macinka doslovně řekl:
„Dnešním dnem skončila klimatická krize.“ 15. prosince 2025 (den, kdy byl uveden do funkce). Ověřte si to sám.
ad 3) Tohle doleožta vy. V tomhle článku jsem to nenašel.
ad 4) To, co se vám nelíbí sem publikujete stále.
Odpovědět
EN

Emil Novák

9.4.2026 11:54 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Takže jste se sám usvědčil ze lži. „Dnešním dnem skončila klimatická krize“ je úplně něco jiného než "žádné oteplování není (Macinka je zakázal)".
2) Co chcete dokládat? Že Greenpeace dlouhodobě bojují proti "Systémům čistých energií", např. jaderných elektráren? To jste nevěděl?
3) Opět lžete, Hanzle, vůbec nic o tom co se mi líbí nebo nelíbí jsem nepsal. Buď svoje tvrzení dokažte nějakou konkrétní citací, nebo tu přestaňte lhát!
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist