https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/biden-musel-vysvetlovat-vyrok-ze-ctvrtecni-debaty-s-trumpem
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Biden musel vysvětlovat výrok o ropném sektoru ze čtvrteční debaty s Trumpem

24.10.2020 17:03 | WASHINGTON (ČTK)
Biden ve čtvrteční debatě k tématu ekologie řekl, že by fosilní paliva měla být nahrazena obnovitelnými zdroji energie a že by USA měly postupně dokázat omezit emise na nulu. Ilustrační obrázek
Biden ve čtvrteční debatě k tématu ekologie řekl, že by fosilní paliva měla být nahrazena obnovitelnými zdroji energie a že by USA měly postupně dokázat omezit emise na nulu. Ilustrační obrázek
Demokratický uchazeč v amerických prezidentských volbách Joe Biden a jeho kampaň museli vysvětlovat Bidenův výrok ze čtvrteční kandidátské debaty týkající se ropného sektoru. Republikán Donald Trump se Bidena zeptal, zda zavře ropný průmysl, a Biden odpověděl, že bude prosazovat přechod k jiným druhům energií.
 

"Ano, snažil bych se o přechod od ropného průmyslu, protože přispívá značným způsobem ke znečištění," odpověděl Biden.

Bidenův volební tým byl nucen tento výrok vysvětlovat. Ujistil, že kandidát mluvil o tom, že chce ukončit subvence tomuto odvětví, nikoli zavřít celý sektor. Podle analytiků Biden mohl tímto výrokem přijít o voliče ve státech závislých na ropných provozech.

Trump se tématu drží v naději, že tak Bidena, který zatím vede v průzkumech, oslabí. Na setkání s příznivci na Floridě řekl, že si myslí, že Biden "přišel tímto výrokem o pět nebo šest států". "Jste rádi, že platíte za galon benzinu dva dolary a méně?" volal na shromážděné. Republikánský senátor Lindsey Graham hned po debatě řekl, že Biden prohlášením o ropě právě ztratil (voliče v) Pensylvánii. Texaský guvernér Greg Abbott zase uvedl, že Biden právě škrtl výplatní pásky "těžce pracujících texaských rodin".

Jak poznamenal analytik zpravodajské stanice BBC, Trump si myslí, že se mu podaří získat velkou podporu ve státech jako Texas nebo Pensylvánie, kde sídlí velké petrochemické provozy.

Biden ve čtvrteční debatě k tématu ekologie řekl, že by fosilní paliva měla být nahrazena obnovitelnými zdroji energie a že by USA měly postupně dokázat omezit emise na nulu. Většina demokratů sice vítá omezení závislosti na ropě a plynu v rámci boje proti klimatické změně, ale zároveň je jasné, že je toto téma politicky citlivé v průmyslových státech jako Pensylvánie, Texas nebo Ohio.

Bidenovi poradci proto rychle začali vysvětlovat, že měl bývalý viceprezident na mysli postupné ukončení podpory podniků vyrábějících fosilní paliva, nikoli celý sektor. K věci se na jedné akci kampaně v pátek vyjádřila i Kamala Harrisová, která kandiduje na post Bidenovy viceprezidentky. "Abychom si udělali jasno. Joe Biden nezakáže frakování, bude řešit pomoc ropným podnikům. Víte dobře, že prezident (Trump) s oblibou věci vytrhává z kontextu," řekla s poukazem na ekology značně kritizovaný způsob těžby ropy a plynu. V USA ale právě frakování zvýšilo ropnou produkci a pomohlo snížit ceny benzinu.

Aktivisté za boj proti klimatické změně považují postupné vysazování ropných podniků za logický důsledek Bidenova klimatického plánu, který počítá s tím, že USA by měly do 15 let využívat "čistou" energii. Vědci prosazují ukončení emisí takzvaných skleníkových plynů na celé planetě do roku 2050, má-li se zabránit ohromné klimatické krizi, která by znamenala i masové přesuny lidí prchajících před horkem, záplavami a lesními požáry.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (24)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

24.10.2020 17:23
Tak prostě těžaři z Texasu pohnou p.delí a půjdou dělat něco jiného, třeba montovat vrtule a fve panely. Tak jak to udělali velrybáři, formani, výrobci parních lokomotiv a všichni ostatní, kterým skončil jejich byznys.
Normální ropné koncerny už dnes investují závratné částky do OZE, protože je jim jasné, že tam je budoucnost.
Odpovědět

Jan Šimůnek

24.10.2020 17:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Jenže podporovat tahle nesmysly není sebemenší důvod.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.10.2020 22:29 Reaguje na Jan Šimůnek
Prostě se vám zasekla deska. Tohle je jeden z důvodů, proč musíte být ruský bot, takovou blbost živý člověk napsat nemůže.
Vedení nejúspějších světových koncernů (BP, Shell, Texaco, Chevron, atd. atd.) jsolou hlupáci a neví do čeho investují. Prostě ruský bot.
Odpovědět

Jan Šimůnek

25.10.2020 08:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud trh pokřivíte netržními fašistickými či komunistickými zásahy, jak to dělá EU (pod vedením melounistů) a jak se o to snaží fašisté, co si v USA říkají "demokraté", tak se těm pokřiveninám logicky budou tržní subjekty přizpůsobovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.10.2020 15:04 Reaguje na Jan Šimůnek
Zase bod A) ruské demagogie.
Fašistický stát je pouze Rusko (a my to silně doháníme) a vy vůbec netušíte, jak fungují na OZE v Německu dotace. Energie se prodává normálně na burze, jako každá jiná komodita. U nás není fve z nových parků dotovaná vůbec, naopak je šikanovaná. Protože se s ní do budoucna vůbec nepočítá, což je zcela šílený postup.
Odpovědět

Jan Šimůnek

25.10.2020 19:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, "není to dotované", jen se do toho vráží přes miliard ročně. Aby to vůbec fungovalo.

Jinak vláda pomocí příkazů a zákazů podnikatelům (nad úroveň řešení potenciálních konfliktních situací) pochopitelně fašistická či fašisticko - socialistická, je.

To, že se do budoucna nepočítá s bezcennou technologií, která funguje jen v podmínkách masívního dotování a tím pokřiveného trhu, je naprosto správné.
Odpovědět

Jan Šimůnek

26.10.2020 08:30 Reaguje na Jan Šimůnek
...přes 40 miliard ročně...
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

24.10.2020 18:39
Zatímco pisálci od New York Time a Washington Post po MF Dnes,Lidové noviny horují pro demokraty a Bidena - neobjektivně - , sázkaři po světě to vidí jinak.
Sázky jsou na Trumpovo vítězství v rozmezí 65-75% , a to od USA přes Skandinávii i ČR.
Věřím, že tenhle chlapík Bidena roztrhne jak hada a dál bude prosazovat solidní opatření v sektoru energetiky.

Je to snad jediný americký prezident během padesáti let, který nevyvolal žádný válečný konflikt, donutil Araby a Izrael k podpisu smlouvy, Srbsko a Kosovo také. Rusy si drží od těla a z Německa stáhl tisíce vojáků.
Nobelova cena míru měla skončit u něho. Make Great America Again!
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

24.10.2020 22:49 Reaguje na Miroslav Vinkler
Tentýž názor mám na Trumpa já, nevyvolal během svého mandátu jedinou novou válku, naopak se snažil stáhnout US Army odevšad, zejména pak ze středního východu (míněno zeměpisně) a Arabové a Israel - to je skutečně na Nobelovu cenu míru.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.10.2020 07:12 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nevzpomínám si, kdy Amíci vyvolali válečný konflikt ani v minulosti. Dělají světového policajta a hlavně hasiče.
Stahování armády má dost problematický dosah, nechat Kurdy na pospas Turkům byla skutečná sviňárna, vyklizením Afgánu se zase tam vrátil nejhorší islamistický radikalismus. Naopak byl dobrý tah s porážkou ISIL, jenže ten je proti tomu, co píšete vy.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

25.10.2020 08:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak se USA zasadila za porážku ISIL? Právě USA a západ svou chybně vyhodnocenou politikou pomohli "arabskému jaru" a rozmachu ISIL, když se postavili proti Asadovi.
Odpovědět
sv

25.10.2020 13:43 Reaguje na Jaroslav Studnička
A to jste si vycucal z kterýho prstu? Jak se konkrétně USA "postavili Asadovi"? Zatímco masový vrah asad s rusáckou pomocí totálně rozesíraI vlastní zemi (čímž umožnil se IS v Sýrii etablovat) tak Obama seděl na zadku a točil s palci mlýnek.
Vždycky mně pobaví magoři, kteří hystericky blábolí o spiknutích USA ve snaze změnit režim, přičemž je notoricky známo, že revoluce vznikají v zemích prožraných korupcí a postižených ekonomickým úpadkem. Arabské jaro bylo důsledkem toho (hlavně v Sýrii a Libyi), že lidi v těchto zemích neměli co žrát zatímco tamní papaláši mlaskají až jim omastek od huby teče (o hraní si na vojáčky nemluvě) a došla jim s touto situací trpělivost.
Odpovědět

Jan Šimůnek

26.10.2020 08:33 Reaguje na
Koho ten Asad vraždí?
On jen drží u huby islamisty, bezcenné vraždící zločince, terorizující celou společnost (včetně jakž takž umírněných muslimů). A to se jinak než tvrdým násilím dělat nedá.
Po pádu Libanonu je Sýrie jediná islámská země, v níž mohou jakž takž žít nemuslimové.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

26.10.2020 11:16 Reaguje na Jan Šimůnek
Souhlasím, Sýrie byla na poměry blízkého východu civilizovaná země. V těchto zemích nikdy nebude fungovat demokracie alá USA apod.
Kdyby v té době padnul režim Asada, tak tu máme území ovládané ISIL se svými středověkými vymoženostmi.
Odpovědět

Jan Šimůnek

26.10.2020 16:55 Reaguje na Jaroslav Studnička
Mohla by, ale znamenalo by to výměnu obyvatelstva. Budu ošklivý: u Indiánů by demokracie evropského typu taky nemohla fungovat.
Souhlas i s druhým odstavcem, navíc by ten ISIL co nejusilovněji expandoval do civilizovaných zemí (on se o to před svou porážkou opravdu hodně snažil).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.10.2020 14:44 Reaguje na Jaroslav Studnička
Nechápu, co myslíte "chybně vyhodnocenou politikou" v souvislosti s arabským jarem. Tam žádný vliv neměli, vyhovoval jim status quo.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

26.10.2020 11:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak se podívejte jak dopadla Lybie po odstranění Kaddafího za účasti západu.
Pěkně to zanalyzoval Andor Šándor.
Odpovědět

Jan Šimůnek

28.10.2020 07:42 Reaguje na Jaroslav Studnička
V podstatě už nepodpora šáha Pahlavího proti islamistickému puči vyrobila režim, který se vzápětí obrátil proti USA a dalším civilizovaným zemím. A mohl za to J. Carter, president za demokraty, tedy v podstatě fašisty.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.10.2020 14:49 Reaguje na Jaroslav Studnička
USA celou operaci proti ISIL řídily a financovaly, dodávaly technologie i zbraně, odmakat to museli ale Kurdové a Iráčani. Mě to připadá jako rozumný postup. ISIL by především Islámský problém, i když ho silně podporovali Rusi, ale jen proto, že je proti Západu. Uprcvhlické vlny do Evropy nevyráběl ISIL, ale převážně Rusi s Asadem.
Odpovědět

Jan Šimůnek

25.10.2020 19:57 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ano, ovšem pod vládou fašistů z demokratické strany.
Odpovědět

Jan Šimůnek

25.10.2020 08:34 Reaguje na Miroslav Vinkler
Rozhodně by to i pro nás znamenalo podstatně příznivější výsledek než vítězství Bidena.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.10.2020 14:55 Reaguje na Miroslav Vinkler
Trump by mohl být pro Evropu skutečně nebezpečný především proto, že ji má na háku. Na jednání OSN někdy loni? řekl (volne řečeno) ale jasně: "odmítám řešit Rusko, to je problém Evropy, hlídejte si ho sami, já mám problémy po celém světě. S Kimem, Čínou i mohamedány a nemíním dělat Evropě pořád staršího bratříčka".
A byl bych zvědavý, jak by Evropa řešila, kdyby Vladimir Vladimirovič zase nějaký stát napadl (jako naprosled Ukrajinu).
Odpovědět

Jan Šimůnek

25.10.2020 19:59 Reaguje na Pavel Hanzl
EUrokomisaři a další EUropapaláši by začali nosit pamprsky.
Odpovědět

Jan Šimůnek

25.10.2020 08:30
Pochopitelně, Bidenovi ani Harrisové se nedá sebeméně věřit.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist