https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/ecover-koupil-znacku-method-a-je-nejvetsim-vyrobcem-zelene-drogerie-na-svete
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Ecover koupil značku Method a je největším výrobcem zelené drogerie na světě

6.9.2012 02:00 | PRAHA (Ekolist.cz)
Ecover, největší výrobce ekodrogerie na světě
Ecover, největší výrobce ekodrogerie na světě
Belgická značka Ecover je jedním z nejznámějších výrobců ekologických čistících a pracích prostředků. V úterý oznámila, že se stala i největším. Koupila totiž podobně zaměřenou americkou značku Method. Jak oznámil Ecover, značka Method nezanikne a na trhu budou obě značky vedle sebe.
 

Ecover po této akvizici zaměstnává na celém světě asi 300 zaměstnanců a ročně prodá zboží v hodnotě asi 200 milionů dolarů (skoro 4 miliardy korun). Její produkty se prodávají po celém světě kromě Afriky a Jižní Ameriky. Nákupem Methodu získal Ecover strategickou pozici na americkém trhu, který je podle sdělení firmy největší a nejrychleji rostoucí trh s ekodrogerií. Method díky Ecoveru získá zázemí firmy s dlouhou tradicí a výrobními kapacitami.

Ecover si americkou značku vybral kvůli podobné filozofii a přístupu k výrobě. Obě firmy ve svých výrobcích preferují používání obnovitelných zdrojů, zejména rostlinných složek.

„Nákupem Methodu získáváme mnohem víc než jen tuto zavedenou značku. Je to začátek skvělého a dlouhodobého partnerství se společností, která má skvělé jméno díky inovacím, opravdové snaze vyrábět ekologicky šetrné výrobky a tým profesionálů nadšených pro věc,“ říká Philip Malmberg, generální ředitel Ecoveru.

„Věříme, že Method díky Ecoveru přiláká k ekologickému mytí a čištění další zákazníky,“ říká Drew Fraser, generální ředitel Methodu. Jeho společnost byla na trhu jedenáct let, Ecover vznikl před 32 roky. „Sňatek těchto dvou značek je sňatek z rozumu. Spolu dokáží obě značky posílit, nabídnout si volné kapacity a pomoci si s vývojem výrobků.“

Ecover, přestože se specializuje na ekologickou drogerii, nemá žádnou ze zavedených ekoznaček. Podle představitelů firmy jsou kritéria těchto značek příliš benevolentní.
Ecover, přestože se specializuje na ekologickou drogerii, nemá žádnou ze zavedených ekoznaček. Podle představitelů firmy jsou kritéria těchto značek příliš benevolentní.
Foto | Eggybird / Flickr

Ecover, přestože se specializuje na ekologickou drogerii, nemá žádnou ze zavedených ekoznaček. Podle předchozích vyjádření představitelů firmy jsou kritéria těchto značek příliš benevolentní a pro značku by byly krokem zpět. Ecover byl Programem OSN pro životní prostředí zařazen na čestný seznam 500 firem a osobností, které se zasloužily o ochranu životního prostředí Global 500 Roll of Honour.

Vegan Society, která oceňuje firmy, které netestují své výrobky na zvířatech a jsou proto vhodné i pro vegany, v roce 2007 vyškrtla Ecover ze svého seznamu. Ecover si hlídá, aby jeho výrobky nebyly toxické pro vodní prostředí, což mimo jiné zjišťuje testem na dafniích, lidově nazývaných jako vodní blechy. Jde o malé sladkovodní korýše z rodu perlooček. Podle unijních zákonů nejsou testy na nich chápány jako testy na zvířatech, nicméně Vegan Society zapovídá testování na jakýchkoliv živých organismech.

Ekolist.cz v minulosti provedl dva spotřebitelské testy, ve kterých byly i výrobky Ecover. Výsledky testu pracích prostředků najdete v článku z roku 2006 Test Zelené domácnosti: nejlépe pere Frosch a Qalt Excel. Test mycích prostředků na nádobí naleznete v článku z roku 2007 Test mycích prostředků: Denk mit má za jedna. V roce 2007 testovala prací prostředky i Mladá fronta Dnes, v jejím testu se Ecover umístil šestý, viz článek V testu MF DNES vyhrál prací prostředek Qalt Excel . Na konci roku 2011 prošly prací prostředky Ecoveru i testem, který provedl časopis dTest, v něm ale Ecover nezazářil. Více viz článek Test: Ekoprášky Qalt Excel a Ecover nezazářily, nejlépe pere Denkmit.


reklama

 
Martin Mach Ondřej

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist