https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/kozesiny-jsou-ekologicky-priznive-hlasala-reklama-britove-ji-zakazali
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Kožešiny jsou ekologicky příznivé, hlásala reklama. Britové ji zakázali

29.3.2012 01:55 | PRAHA (Ekolist.cz)
Britská Rada pro reklamu zakázala evropským chovatelům kožešinových zvířat propagovat své zboží jako ekologicky příznivé
Britská Rada pro reklamu zakázala evropským chovatelům kožešinových zvířat propagovat své zboží jako ekologicky příznivé
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | EFBA
Kožešina je ekologicky příznivá, protože vydrží celý život, pomáhá chránit přírodu, snižuje emise CO2, nevytváří žádný odpad. Těmito reklamními sděleními chtěla Evropská asociace chovatelů kožešinových zvířat zaujmout čtenáře britských časopisů a magazínů. Britská Rada pro reklamu ale dospěla k závěru, že tvrzení o ekologické příznivosti kožešin jsou zavádějící. A reklamu zakázala, napsal Guardian.
 

Reklamní kampaň razila heslo, že nosit kožešinu je ekologicky příznivé, protože kožešina přirozeně vydrží dlouhá léta, je snadno recyklovatelná a biologicky rozložitelná, neprodukuje žádný odpad, protože mrtvá zvířata se používají při výrobě biopaliv, a neprodukuje CO2 z dopravy, protože zvířata se rodí, žijí i umírají na farmě. K jejich výkrmu se navíc zužitkovávají odpadní produkty z masného a rybářského průmyslu.

Podle britské Rady pro reklamu (Advertising Standards Authority), což je samoregulační orgán založený britskými reklamními agenturami, je ale takováto reklama zavádějící. Podle jejího zjišťování se nepotvrdilo, že by chov kožešinových zvířat neměl žádné dopady na životního prostředí. „Máme za to, že slogan může být chápán jako absolutní environmentální tvrzení,“ řekl mluvčí Rady pro reklamu. „Nedostali jsme však dostatečný důkaz, že kožešinové produkty nezpůsobují žádné škody na životním prostředí a dospěli jsme k závěru, že reklama je zavádějící.“

Zástupci chovatelů kožešinových zvířat argumentují, že například kožich z norka vydrží minimálně třicet let, což je déle, než dokáže většina textilních materiálů.

Evropská asociace chovatelů kožešinových zvířat je podle svých údajů největším světovým dodavatelem kožešin, ročně vyprodukuje 30 milionů norčích koží, což je víc než 60 % světové produkce. V Evropě je více než sedm tisíc kožešinových farem, které dávají práci 60 tisícům lidí. Hodnota evropských kožešinových farem činí 1,5 miliardy eur.

Ochránci zvířat chovatelům kožešinových zvířat vytýkají, že nechávají zvířata žít v nepříznivých podmínkách a způsobují jim zbytečné utrpení. Evropská asociace chovatelů deklaruje snahu poskytnout chovaných zvířatům kvalitní stravu, kvalitní zdravotní stav, kvalitní chov. Během let 2004-2009 vypracovali systém hodnocení, jak posuzovat podmínky v jednotlivých chovech.

Zatímco evropští chovatelé se podle svých slov snaží, v jiných regionech je dohled na to, aby zvířata netrpěla, slabší. V roce 2003 dokonce česká Ústřední komise pro ochranu zvířat žádala české spotřebitele, aby nekupovali výrobky z psí a kočičí kůže dovezené z Asie, kvůli necitlivým způsobům při získávání kožešin.


reklama

 
Další informace |
Podle zprávy 'Eco-friendly' fur ad banned vydané na webu Guardian 21. března 2012.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist