Tiskové zprávy
Arnika Děčín: Arnika představila cyklostudii
Dne 24. 4. 2003 se uskutečnilo první představení cyklistické studie veřejnosti. Zimní zahradu hotelu Česká Koruna zaplnilo na padesát občanů, kteří si přišli prohlédnout návrhy řešení hlavních cyklistických tras pro město Děčín. Tato studie byla zpracována v rámci projektu "Studie hlavních cyklistických tras v Děčíně" na objednávku sdružení Arnika za finanční spoluúčasti Města Děčína.
Jako první přednášející vystoupil konzultant projektu Štěpán Boháč z Oživení, který přítomné během krátké prezentace seznámil s možnostmi a alternativními řešeními vnitroměstské cyklistiky u nás i v jiných evropských zemích.
Po něm následovalo představení cyklistické studie zpracované pro město Děčín, kterého se ujal zpracovatel Ing. Arch. Ivan Lejčar. Prostřednictvím promítání z dataprojektoru seznámil Ing. Lejčar účastníky besedy s návrhy řešení vnitroměstké cyklistiky v našem městě. Zadání studie se týkalo zejména propojení sídlišť s centrem a přechodu Labe, čehož se zpracovatel i podle slov jednoho z účastníků, zhostil velmi dobře. Celá studie je jasným důkazem toho, že je v Děčíně velká řada lokalit, kde by bylo možné cyklistům podmínky pro pohyb ve městě vylepšit. Například v některých místech jsou v Děčíně chodníky dostatečně široké na to, aby se zde vešli chodci a cyklisté dohromady - pěší zóny, parky apod. Jinde je možné vzhledem k dostatečné šířce komunikací vytvořit pouze pruh pro cyklisty, který by svou barevnou odlišností automobilisty více upozornil na přítomnost cyklisty. Cyklista je tak psychologicky více "chráněn". Studie bude zpracovatelem předána městu začátkem května a poté bude vystavena na Městském Úřadě.
Se svým příspěvkem se veřejného představení cyklostudie zúčastnil také Ing. Petr Urban, který pro město zpracoval studii turistické cyklotrasy vedoucí od Tyršova mostu do Čertovy Vody.
Po tomto příspěvku byl dán prostor pro diskusi, kde měla veřejnost možnost vyjádřit svůj názor na zde představovanou studii, nebo klást zpracovateli otázky. Nejčastější dotazy se týkaly pozdějšího financování výstavby cyklistických stezek. Zazněl zde například názor, že by město mělo schválit částku z rozpočtu za níž by každý rok vybudovalo alespoň, některý z úseků navržených cyklotras. Účastníci besedy žádali, aby se řešení cyklistické dopravy stalo jednou z priorit nynější radnice. Někteří vyjádřili velké zklamání nad tím, že veřejného představení se nezúčastnil nikdo z vedení města.
Celá akce se uskutečnila ve spolupráci s Městem Děčín, Děčínskou koalicí pro pěší a cyklistickou dopravu, za podpory Nadace Via, Nadace Open Society Fund Praha a Nadace Partnerství, jejíž zástupce Mgr. Aleš Kuták byl na této prezentaci přítomen.
Jako první přednášející vystoupil konzultant projektu Štěpán Boháč z Oživení, který přítomné během krátké prezentace seznámil s možnostmi a alternativními řešeními vnitroměstské cyklistiky u nás i v jiných evropských zemích.
Po něm následovalo představení cyklistické studie zpracované pro město Děčín, kterého se ujal zpracovatel Ing. Arch. Ivan Lejčar. Prostřednictvím promítání z dataprojektoru seznámil Ing. Lejčar účastníky besedy s návrhy řešení vnitroměstké cyklistiky v našem městě. Zadání studie se týkalo zejména propojení sídlišť s centrem a přechodu Labe, čehož se zpracovatel i podle slov jednoho z účastníků, zhostil velmi dobře. Celá studie je jasným důkazem toho, že je v Děčíně velká řada lokalit, kde by bylo možné cyklistům podmínky pro pohyb ve městě vylepšit. Například v některých místech jsou v Děčíně chodníky dostatečně široké na to, aby se zde vešli chodci a cyklisté dohromady - pěší zóny, parky apod. Jinde je možné vzhledem k dostatečné šířce komunikací vytvořit pouze pruh pro cyklisty, který by svou barevnou odlišností automobilisty více upozornil na přítomnost cyklisty. Cyklista je tak psychologicky více "chráněn". Studie bude zpracovatelem předána městu začátkem května a poté bude vystavena na Městském Úřadě.
Se svým příspěvkem se veřejného představení cyklostudie zúčastnil také Ing. Petr Urban, který pro město zpracoval studii turistické cyklotrasy vedoucí od Tyršova mostu do Čertovy Vody.
Po tomto příspěvku byl dán prostor pro diskusi, kde měla veřejnost možnost vyjádřit svůj názor na zde představovanou studii, nebo klást zpracovateli otázky. Nejčastější dotazy se týkaly pozdějšího financování výstavby cyklistických stezek. Zazněl zde například názor, že by město mělo schválit částku z rozpočtu za níž by každý rok vybudovalo alespoň, některý z úseků navržených cyklotras. Účastníci besedy žádali, aby se řešení cyklistické dopravy stalo jednou z priorit nynější radnice. Někteří vyjádřili velké zklamání nad tím, že veřejného představení se nezúčastnil nikdo z vedení města.
Celá akce se uskutečnila ve spolupráci s Městem Děčín, Děčínskou koalicí pro pěší a cyklistickou dopravu, za podpory Nadace Via, Nadace Open Society Fund Praha a Nadace Partnerství, jejíž zástupce Mgr. Aleš Kuták byl na této prezentaci přítomen.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk