Tiskové zprávy
České dráhy: České dráhy uzavřely s Plzeňským krajem smlouvu na provoz linky P2 Klatovy – Plzeň – Beroun
22. února 2019 | České dráhy
Nové vlaky vybavené moderními technologiemi, pohodlnými sedačkami, klimatizací a připojením k Wi-Fi budou od roku 2021 jezdit na lince P2 Klatovy – Plzeň – Beroun. Plzeňský kraj v pátek 22. února 2019 podepsal smlouvu se zástupci Českých drah, které nové vlaky nakoupí a budou na této trati zajišťovat provoz.
„Jedná se o velký úspěch. V Plzeňském kraji jde o historicky první úspěšné nabídkové řízení vedoucí k uzavření smlouvy na 15 let. Takových úspěšných soutěží v republice ještě mnoho neproběhlo. Zároveň jde o první soutěž na nová vozidla v elektrické trakci vůbec. Osobně mám velkou radost, že se nám daří výrazně zvyšovat kvalitu nabízených služeb ve veřejné dopravě. Jsem přesvědčen, že veřejná doprava má do budoucna velký potenciál a že nové cestující získáme právě vyšší kvalitou služeb, tedy dostatečnou nabídkou spojů a moderními vozidly,“ říká hejtman Plzeňského kraje Josef Bernard.
Plzeňský kraj na provozovatele vlaků na lince P2 Klatovy – Plzeň – Beroun vypsal na konci roku 2018 veřejnou zakázku. Do nabídkového řízení se přihlásili dva účastníci – České dráhy a RegioJet. Společnost RegioJet však musela být vyloučena pro nezajištění nabídky. Nabídkovou cenu jediného uchazeče se podařilo výrazně snížit v rámci elektronické aukce na úroveň ceny, která je v ekonomických možnostech kraje.
„Dodavatel nových vozidel pro tuto linku vzejde z veřejné zakázky na dodávku až 50 elektrických jednotek s kapacitou 160 míst. S výrobcem už brzy uzavřeme rámcovou smlouvu a vozidla pak budeme odebírat podle aktuální potřeby. Mezi prvními to bude právě 11 jednotek pro Plzeňský kraj. Půjde typově o podobné jednotky, které od loňského prosince nasazujeme na linku Plzeň – Horažďovice předměstí,“ říká předseda představenstva a generální ředitel ČD Miroslav Kupec a dodává: „Tato investice zapadá no naší dlouhodobé investiční strategie, v rámci které bychom chtěli v příštích 5 letech nakoupit nebo modernizovat vozidla pro dálkovou i regionální dopravu za zhruba 40 miliard korun.“
Nová vozidla vyjedou v prosinci 2021. Vlaky budou zajíždět až na území Středočeského kraje. Cestující na lince P2 budou moci využít průjezdu vlaku přes hlavní nádraží až do zastávky Plzeň zastávka a rychleji se tak dostat do centra města nebo na spoje MHD. Pro některé může být výhodná možnost vystoupit z vlaků také v městské části Plzně Doubravka.
„V každé jednotce je požadován průvodčí pro zlepšení kontaktu s cestujícími a vyšší pocit bezpečí při cestách. Vozidla jsou velkoprostorová a dobře průhledná, což také přispívá k většímu pocitu bezpečí. Kraj se do budoucna chystá zavést vlastní integrovaný přestupní tarif. Proto je smlouva uzavřena v tzv. režimu „brutto“, kdy rizika spojená s výší tržeb z jízdného přebírá kraj,“ vysvětluje náměstek pro oblast dopravy Pavel Čížek. V prvním roce se bude jezdit za cenu 219,50 Kč/vlkm. Jde o cenu bez započítání tržeb a s novými vozidly bez jakékoli dotace. Ročně nové vlaky dle této smlouvy ujedou 985 000 vlkm.
Pro cestující je to další posun v kvalitě veřejné dopravy. Plzeňský kraj spustil od nového jízdního řádu v prosinci 2018 provoz nových vozidel na železniční trati z Plzně do Horažďovic předměstí a na Plzeňské lince mezi stanicemi Pňovany a Blovice. Cestující se zde mohou svézt vozidly RegioPanter. Jedná se o částečně nízkopodlažní dvoučlánkové jednotky s kapacitou více než 140 míst k sezení. Moderní design interiéru nabízí pohodlné svezení, cestující mají možnost ve vozidle pracovat na svých počítačích či jiných zařízeních, vozy jsou totiž vybaveny zásuvkami a možností připojení k Wi-Fi. Nízkopodlažní část ocení hlavně rodiny s dětmi, senioři, cestující na vozíku či cyklisté. Navíc je nová vozidla dovezou přímo do centra Plzně na nádraží Plzeň-Jižní předměstí. Od prosince 2020 budou vozidla obdobné kvality nasazena na spěšných vlacích do Chebu a Karlových Varů.
„Jedná se o velký úspěch. V Plzeňském kraji jde o historicky první úspěšné nabídkové řízení vedoucí k uzavření smlouvy na 15 let. Takových úspěšných soutěží v republice ještě mnoho neproběhlo. Zároveň jde o první soutěž na nová vozidla v elektrické trakci vůbec. Osobně mám velkou radost, že se nám daří výrazně zvyšovat kvalitu nabízených služeb ve veřejné dopravě. Jsem přesvědčen, že veřejná doprava má do budoucna velký potenciál a že nové cestující získáme právě vyšší kvalitou služeb, tedy dostatečnou nabídkou spojů a moderními vozidly,“ říká hejtman Plzeňského kraje Josef Bernard.
Plzeňský kraj na provozovatele vlaků na lince P2 Klatovy – Plzeň – Beroun vypsal na konci roku 2018 veřejnou zakázku. Do nabídkového řízení se přihlásili dva účastníci – České dráhy a RegioJet. Společnost RegioJet však musela být vyloučena pro nezajištění nabídky. Nabídkovou cenu jediného uchazeče se podařilo výrazně snížit v rámci elektronické aukce na úroveň ceny, která je v ekonomických možnostech kraje.
„Dodavatel nových vozidel pro tuto linku vzejde z veřejné zakázky na dodávku až 50 elektrických jednotek s kapacitou 160 míst. S výrobcem už brzy uzavřeme rámcovou smlouvu a vozidla pak budeme odebírat podle aktuální potřeby. Mezi prvními to bude právě 11 jednotek pro Plzeňský kraj. Půjde typově o podobné jednotky, které od loňského prosince nasazujeme na linku Plzeň – Horažďovice předměstí,“ říká předseda představenstva a generální ředitel ČD Miroslav Kupec a dodává: „Tato investice zapadá no naší dlouhodobé investiční strategie, v rámci které bychom chtěli v příštích 5 letech nakoupit nebo modernizovat vozidla pro dálkovou i regionální dopravu za zhruba 40 miliard korun.“
Nová vozidla vyjedou v prosinci 2021. Vlaky budou zajíždět až na území Středočeského kraje. Cestující na lince P2 budou moci využít průjezdu vlaku přes hlavní nádraží až do zastávky Plzeň zastávka a rychleji se tak dostat do centra města nebo na spoje MHD. Pro některé může být výhodná možnost vystoupit z vlaků také v městské části Plzně Doubravka.
„V každé jednotce je požadován průvodčí pro zlepšení kontaktu s cestujícími a vyšší pocit bezpečí při cestách. Vozidla jsou velkoprostorová a dobře průhledná, což také přispívá k většímu pocitu bezpečí. Kraj se do budoucna chystá zavést vlastní integrovaný přestupní tarif. Proto je smlouva uzavřena v tzv. režimu „brutto“, kdy rizika spojená s výší tržeb z jízdného přebírá kraj,“ vysvětluje náměstek pro oblast dopravy Pavel Čížek. V prvním roce se bude jezdit za cenu 219,50 Kč/vlkm. Jde o cenu bez započítání tržeb a s novými vozidly bez jakékoli dotace. Ročně nové vlaky dle této smlouvy ujedou 985 000 vlkm.
Pro cestující je to další posun v kvalitě veřejné dopravy. Plzeňský kraj spustil od nového jízdního řádu v prosinci 2018 provoz nových vozidel na železniční trati z Plzně do Horažďovic předměstí a na Plzeňské lince mezi stanicemi Pňovany a Blovice. Cestující se zde mohou svézt vozidly RegioPanter. Jedná se o částečně nízkopodlažní dvoučlánkové jednotky s kapacitou více než 140 míst k sezení. Moderní design interiéru nabízí pohodlné svezení, cestující mají možnost ve vozidle pracovat na svých počítačích či jiných zařízeních, vozy jsou totiž vybaveny zásuvkami a možností připojení k Wi-Fi. Nízkopodlažní část ocení hlavně rodiny s dětmi, senioři, cestující na vozíku či cyklisté. Navíc je nová vozidla dovezou přímo do centra Plzně na nádraží Plzeň-Jižní předměstí. Od prosince 2020 budou vozidla obdobné kvality nasazena na spěšných vlacích do Chebu a Karlových Varů.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk