Tiskové zprávy
Společnost pro zvířata: Co mají na talíři čeští turisté v Turecku a v Egyptě?
I hospodářská zvířata směřují z České republiky a celé unie také tímto směrem.
Konzervy
Jsou zde však rozdíly: zvířata si cestu nevybrala, nejedou dobrovolně, dlouhá cesta v horku v kamionech nebo lodích je pro ně zlým snem. To není všechno – čekají dlouhé hodiny a dny na hraničním přechodu EU a Asie, v dopravních zácpách a na konci cesty je čeká zabití velmi krutým způsobem (halal – muslimský způsob zabíjení, bez předchozího omráčení) při němž je muži často ještě bijí a jinak týrají. Zvířata z ČR a EU slouží jako živé konzervy.
Z pastvin a stájí vašeho okolí
Mohou to být části z těl býků pocházejících např. z okolí Chebu, Plzně, Ústí nad Orlicí, Uherského Hradiště, Jindřichova Hradiště, Jičína…, z míst odkud vyjely transporty 22 kamiónů napěchovaných stovkami zvířat z ČR, z nichž část hynula vedrem a vyčerpáním na hranici Bulharsko – Turecko, další část skončila zabita halal způsobem někde v TR a další část zbídačelých zvířat skončila pod noži v Iráku. Je to velmi smutný, jeden ze zdokumentovaných (nevládními organizacemi), šokující případ z léta 2017, vinicí nepotrestáni, transporty za podpory MZe pokračují i nadále…viz Transport přeživších býků: http://spolecnostprozvirata.cz/vizualni-dukazy-o-stradani-a-stresu-zvirat-souvisejicich-s-prepravou/
Hranice
Po výjezdu z ČR trvá cesta po silnicích na BG – TR hranice kamionu se zvířaty přibližně 3 až 4 dny. Ještě než dojede k přechodu, čeká v kolonách desítky hodin, po odbavení mohou někdy využít stáje pro odpočinek, napojení, nakrmení zatímco obsluha odstraňuje zvířata, která cestu nepřežila nebo novorozená telata (v posledním stupni březosti jsou přepravovány i krávy a jalovice, i když je to zakázané). Odhadujeme, že asi polovina zvířat tuto možnost nemá, jsou uvězněná v kamionech další hodiny, někdy i dny při čekání na vjezd na tureckou stranu hranice. Zvířata postupně kolabují a umírají. Na turecké straně hranice mají Turci další specifické požadavky např. na potvrzení o zdravotním stavu zvířat, pokud zjistí jen malé nesrovnalosti, zvířata jsou odsouzena k dalšímu čekání hodiny i dny na turecké straně hranice. … Přeživší zvířata pak putují jako trosky dál do TR. Odtud již nikdo z EU nemá možnost zjistit, kde a jak zvířata skonají, viz záběry Uvězněná na hranici http://spolecnostprozvirata.cz/vizualni-dukazy-o-stradani-a-stresu-zvirat-souvisejicich-s-prepravou/
V létě 2018, v červenci byl na BG – TR hranici nevládní organizací zjištěn kamion Z ČR, plný býčků, kteří 11 – 14 dní stáli v odstaveném kamionu v meziprostoru BG – TR hranice. Jaké to je být zavřeni v přehřátém vozidle na slunci, kálet pod sebe, kolabovat vysílením, vedrem a dehydratací, několik dnů a nocí…? Viz Agónie ve vedru, www.stoptransport.cz
Turisté, konzumenti v pohodlí pětihvězdičkových hotelů s all inclusive mají na talířích svalovinu, pocházející ze zbědovaných utýraných zvířat z Evropské unie, včetně České republiky.
-------------------------------
V roce 2018 bylo z České republiky vyvezeno směrem do Turecka a dále neznámo kam: 59 646 zvířat skotu domácího.
V roce 2017 to bylo 72 569 skotu domácího.
V roce 2016 přes 76 000 skotu domácího.
(traces, svscr.cz)
Z EU jsou to ročně statisíce skotu domácího směřujícího do Turecka, Egypta a dalších muslimských zemí v Asii a Africe. Statisíce zvířat (skotu a ovcí) pro nasycení Asie a Afriky směřují z Austrálie…
Od r. 2005/2007 platí Nařízení EU o ochraně zvířat během přepravy. Nařízení je dlouhodobě porušováno, jeho ustanovení nejsou zavedena do praxe tak, aby skutečně zvířata ochránila. Přes trvalé zasílání důkazů o porušování legislativy, o ohromném strádání zvířat při dálkových transportech jak EU, tak členským zemím, je dlouhotrvající přeprava hospodářských zvířat nadále podporována EU i členskými státy.
Evropská komise obdržela za poslední dvě desetiletí několik milionů podpisů pod petice žádající ukončení dlouhotrvající přepravy a místo zvířat, přepravovat maso. Komisi to ale nevadí.
Evropský parlament se dlouhodobě zasazuje za zastavení této přepravy, za přepravu masa, několikrát o to žádal EK, naposledy v únoru 2019.
www.stoptransport.cz
ŘEŠENÍ:
- odchovávat a vykrmovat zvířata v místě narození;
- porážet zvířata v místě chovu/výkrmu;
- přepravovat zvířata pouze do 8 hodin (drůbež do 4h) pro odchov, výkrm a na jatka;
- přepravovat místo zvířat maso, jatečné půlky, živočišné produkty;
- podporovat lokální produkci: od narození po výkrm a porážku;
- podporovat obchodní vztahy, které ctí dodržování legislativy a nepůsobí strádání zvířat.
- dodržovat legislativu, postihovat její porušování.
Konzervy
Jsou zde však rozdíly: zvířata si cestu nevybrala, nejedou dobrovolně, dlouhá cesta v horku v kamionech nebo lodích je pro ně zlým snem. To není všechno – čekají dlouhé hodiny a dny na hraničním přechodu EU a Asie, v dopravních zácpách a na konci cesty je čeká zabití velmi krutým způsobem (halal – muslimský způsob zabíjení, bez předchozího omráčení) při němž je muži často ještě bijí a jinak týrají. Zvířata z ČR a EU slouží jako živé konzervy.
Z pastvin a stájí vašeho okolí
Mohou to být části z těl býků pocházejících např. z okolí Chebu, Plzně, Ústí nad Orlicí, Uherského Hradiště, Jindřichova Hradiště, Jičína…, z míst odkud vyjely transporty 22 kamiónů napěchovaných stovkami zvířat z ČR, z nichž část hynula vedrem a vyčerpáním na hranici Bulharsko – Turecko, další část skončila zabita halal způsobem někde v TR a další část zbídačelých zvířat skončila pod noži v Iráku. Je to velmi smutný, jeden ze zdokumentovaných (nevládními organizacemi), šokující případ z léta 2017, vinicí nepotrestáni, transporty za podpory MZe pokračují i nadále…viz Transport přeživších býků: http://spolecnostprozvirata.cz/vizualni-dukazy-o-stradani-a-stresu-zvirat-souvisejicich-s-prepravou/
Hranice
Po výjezdu z ČR trvá cesta po silnicích na BG – TR hranice kamionu se zvířaty přibližně 3 až 4 dny. Ještě než dojede k přechodu, čeká v kolonách desítky hodin, po odbavení mohou někdy využít stáje pro odpočinek, napojení, nakrmení zatímco obsluha odstraňuje zvířata, která cestu nepřežila nebo novorozená telata (v posledním stupni březosti jsou přepravovány i krávy a jalovice, i když je to zakázané). Odhadujeme, že asi polovina zvířat tuto možnost nemá, jsou uvězněná v kamionech další hodiny, někdy i dny při čekání na vjezd na tureckou stranu hranice. Zvířata postupně kolabují a umírají. Na turecké straně hranice mají Turci další specifické požadavky např. na potvrzení o zdravotním stavu zvířat, pokud zjistí jen malé nesrovnalosti, zvířata jsou odsouzena k dalšímu čekání hodiny i dny na turecké straně hranice. … Přeživší zvířata pak putují jako trosky dál do TR. Odtud již nikdo z EU nemá možnost zjistit, kde a jak zvířata skonají, viz záběry Uvězněná na hranici http://spolecnostprozvirata.cz/vizualni-dukazy-o-stradani-a-stresu-zvirat-souvisejicich-s-prepravou/
V létě 2018, v červenci byl na BG – TR hranici nevládní organizací zjištěn kamion Z ČR, plný býčků, kteří 11 – 14 dní stáli v odstaveném kamionu v meziprostoru BG – TR hranice. Jaké to je být zavřeni v přehřátém vozidle na slunci, kálet pod sebe, kolabovat vysílením, vedrem a dehydratací, několik dnů a nocí…? Viz Agónie ve vedru, www.stoptransport.cz
Turisté, konzumenti v pohodlí pětihvězdičkových hotelů s all inclusive mají na talířích svalovinu, pocházející ze zbědovaných utýraných zvířat z Evropské unie, včetně České republiky.
-------------------------------
V roce 2018 bylo z České republiky vyvezeno směrem do Turecka a dále neznámo kam: 59 646 zvířat skotu domácího.
V roce 2017 to bylo 72 569 skotu domácího.
V roce 2016 přes 76 000 skotu domácího.
(traces, svscr.cz)
Z EU jsou to ročně statisíce skotu domácího směřujícího do Turecka, Egypta a dalších muslimských zemí v Asii a Africe. Statisíce zvířat (skotu a ovcí) pro nasycení Asie a Afriky směřují z Austrálie…
Od r. 2005/2007 platí Nařízení EU o ochraně zvířat během přepravy. Nařízení je dlouhodobě porušováno, jeho ustanovení nejsou zavedena do praxe tak, aby skutečně zvířata ochránila. Přes trvalé zasílání důkazů o porušování legislativy, o ohromném strádání zvířat při dálkových transportech jak EU, tak členským zemím, je dlouhotrvající přeprava hospodářských zvířat nadále podporována EU i členskými státy.
Evropská komise obdržela za poslední dvě desetiletí několik milionů podpisů pod petice žádající ukončení dlouhotrvající přepravy a místo zvířat, přepravovat maso. Komisi to ale nevadí.
Evropský parlament se dlouhodobě zasazuje za zastavení této přepravy, za přepravu masa, několikrát o to žádal EK, naposledy v únoru 2019.
www.stoptransport.cz
ŘEŠENÍ:
- odchovávat a vykrmovat zvířata v místě narození;
- porážet zvířata v místě chovu/výkrmu;
- přepravovat zvířata pouze do 8 hodin (drůbež do 4h) pro odchov, výkrm a na jatka;
- přepravovat místo zvířat maso, jatečné půlky, živočišné produkty;
- podporovat lokální produkci: od narození po výkrm a porážku;
- podporovat obchodní vztahy, které ctí dodržování legislativy a nepůsobí strádání zvířat.
- dodržovat legislativu, postihovat její porušování.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk