Tiskové zprávy
Děti Země: Děti Země doporučují postavit v Bílině průtah
22. února 2011 | Děti Země
Děti Země ve svém vyjádření k posudku o hodnocení vlivů průtahu a obchvatu Bílinou na životní prostředí potvrdily svůj loňský názor, že pro město a přírodu v okolí může být výhodnější výstavba moderního průtahu s protihlukovými opatřeními, než východní obchvat silnice č. I/13. Stejný názor má i kraj.
Úředníci a veřejnost se mohli k oběma těmto variantám řešení tranzitní dopravy ve městě vyjádřit do dneška. Stavba v obou variantách má stát kolem tří miliard korun. Termín zahájení není jasný.
„Stejně jako ve svém vyjádření k dokumentaci EIA zpracovanou investorem, tak i nyní ve vyjádření k jejímu posudku EIA si myslíme, že průtah by byl lepším řešením, než obchvat. Zároveň jsme po krajském úřadě požadovali svolat veřejné projednání, aby se o tom ještě vedla diskuse,“ sdělil Miroslav Patrik z Dětí Země.
Podle dokumentace EIA i posudku EIA je jako reálné řešení průjezdu více než 23 tisíc aut denně Bílinou možné buď postavit východní obchvat délky 7,8 km, tak modernizovat průtah v délce 3,9 km.
„Podle nás obchvat zbytečně znehodnotí hodnotný krajinný ráz a zničí zachovalou přírodu kolem města, a to hlavně předpolí Národní přírodní rezervace Bořeň a v okolí vrchu Trupelník s údolím potoka Syčivka, i když téměř vždy doporučujeme spíše výstavbu obchvatů místo dálnic a silnic,“ upřesňuje dále Patrik.
Východní dvoupruhový obchvat šířky 11,5 metrů a délky 7,8 km má stát 2,9 miliardy korun, kdežto modernizace průtahu délky 3,9 km s protihlukovými opatřeními podél estakády výška 5-8 metrů nad současným terénem kolem 3,1 miliardy korun.
Východní obchvat je také součástí schváleného územního plánu Bíliny z roku 2002. Se zahájením obou staveb se počítá po roce 2018, ale tento údaj je podle Dětí Země nereálný, takže ho odhadují až někdy po roce 2025.
Cílem procesu hodnocení vlivů na životní prostředí je vydat stanovisko EIA, což může krajský úřad zvládnout do prázdnin letošního roku. Prozatím jsou doporučeny obě varianty, tj. buď průtah nebo východní obchvat. Celý proces byl zahájen v březnu 2007.
Úředníci a veřejnost se mohli k oběma těmto variantám řešení tranzitní dopravy ve městě vyjádřit do dneška. Stavba v obou variantách má stát kolem tří miliard korun. Termín zahájení není jasný.
„Stejně jako ve svém vyjádření k dokumentaci EIA zpracovanou investorem, tak i nyní ve vyjádření k jejímu posudku EIA si myslíme, že průtah by byl lepším řešením, než obchvat. Zároveň jsme po krajském úřadě požadovali svolat veřejné projednání, aby se o tom ještě vedla diskuse,“ sdělil Miroslav Patrik z Dětí Země.
Podle dokumentace EIA i posudku EIA je jako reálné řešení průjezdu více než 23 tisíc aut denně Bílinou možné buď postavit východní obchvat délky 7,8 km, tak modernizovat průtah v délce 3,9 km.
„Podle nás obchvat zbytečně znehodnotí hodnotný krajinný ráz a zničí zachovalou přírodu kolem města, a to hlavně předpolí Národní přírodní rezervace Bořeň a v okolí vrchu Trupelník s údolím potoka Syčivka, i když téměř vždy doporučujeme spíše výstavbu obchvatů místo dálnic a silnic,“ upřesňuje dále Patrik.
Východní dvoupruhový obchvat šířky 11,5 metrů a délky 7,8 km má stát 2,9 miliardy korun, kdežto modernizace průtahu délky 3,9 km s protihlukovými opatřeními podél estakády výška 5-8 metrů nad současným terénem kolem 3,1 miliardy korun.
Východní obchvat je také součástí schváleného územního plánu Bíliny z roku 2002. Se zahájením obou staveb se počítá po roce 2018, ale tento údaj je podle Dětí Země nereálný, takže ho odhadují až někdy po roce 2025.
Cílem procesu hodnocení vlivů na životní prostředí je vydat stanovisko EIA, což může krajský úřad zvládnout do prázdnin letošního roku. Prozatím jsou doporučeny obě varianty, tj. buď průtah nebo východní obchvat. Celý proces byl zahájen v březnu 2007.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk