Tiskové zprávy
MMR ČR: Dvojnásobný převis poptávky v další výzvě IROP na terminály a parkovací systémy
Příjem žádostí do výzvy Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), jehož gestorem je Ministerstvo pro místní rozvoj, s názvem „Výstavba a modernizace přestupních terminálů II“ byla ukončena. O dotace, žádá 51 projektů v celkovém objemu 1,15 miliardy korun z EU. Stejně jako v jiných oblastech udržitelné dopravy mohou zájemci dále využít i výzev integrovaných nástrojů.
„Těší mě velký zájem o dotace na terminály veřejné dopravy a záchytná parkoviště u zastávek a přestupních uzlů, projekty v této výzvě totiž představují dvojnásobek její alokace. Z předchozí výzvy je v současnosti podporováno více než dvacet terminálů a stovky parkovacích míst. V blízké budoucnosti se k nim tedy přidají další desítky a stovky,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.
Z Evropského fondu pro regionální rozvoj (EFRR) je pro projekty v této výzvě připraveno 569,5 mil. korun a ze státního rozpočtu maximálně 33,5 mil. korun. Realizace projektů, které budou vyhodnoceny jako úspěšné a jejichž způsobilé výdaje se musí pohybovat v rozmezí 3 až 60 mil. korun, bude končit nejpozději 31. 12. 2020.
V IROP ještě existují tzv. integrované nástroje, v jejichž rámci každá z metropolitních oblastí a aglomerací vyhlašuje své konkrétní výzvy. V integrovaných nástrojích ITI jsou v oblasti přestupních terminálů otevřeny výzvy v Plzeňské a Pražské metropolitní oblasti a v Olomoucké aglomeraci, v IPRÚ pak v Českobudějovické a Zlínské aglomeraci.
„Těší mě velký zájem o dotace na terminály veřejné dopravy a záchytná parkoviště u zastávek a přestupních uzlů, projekty v této výzvě totiž představují dvojnásobek její alokace. Z předchozí výzvy je v současnosti podporováno více než dvacet terminálů a stovky parkovacích míst. V blízké budoucnosti se k nim tedy přidají další desítky a stovky,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.
Z Evropského fondu pro regionální rozvoj (EFRR) je pro projekty v této výzvě připraveno 569,5 mil. korun a ze státního rozpočtu maximálně 33,5 mil. korun. Realizace projektů, které budou vyhodnoceny jako úspěšné a jejichž způsobilé výdaje se musí pohybovat v rozmezí 3 až 60 mil. korun, bude končit nejpozději 31. 12. 2020.
V IROP ještě existují tzv. integrované nástroje, v jejichž rámci každá z metropolitních oblastí a aglomerací vyhlašuje své konkrétní výzvy. V integrovaných nástrojích ITI jsou v oblasti přestupních terminálů otevřeny výzvy v Plzeňské a Pražské metropolitní oblasti a v Olomoucké aglomeraci, v IPRÚ pak v Českobudějovické a Zlínské aglomeraci.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk