Tiskové zprávy
Občanské sdružení spotřebitelů TEST: E-shop www.24levne.cz – snadná cesta jak přijít o peníze
Občanské sdružení spotřebitelů TEST varuje před podvodným internetovým obchodem www.24levne.cz. Ten nabízí širokou paletu zboží, k jehož koupi zákazníky láká atraktivně nízkými cenami. Problém je ovšem v tom, že předem zaplacené zboží nedodává a peníze nevrací.
Pan Stacha z Ostravy si před měsícem na portálu www.24levne.cz vybral výrobky, které zaplatil předem převodem z účtu. Od té doby se snaží domoci dodání zboží, nebo alespoň vrácení peněz, bohužel bezúspěšně. Společnost s ním od zaplacení nekomunikuje a telefony nezvedá. Proto pan Stacha vyhledal pomoc na poradenské lince časopisu dTest – 299 149 009.
„Zpočátku se u tohoto e-shopu objevovaly problémy s tím, že zákazníkům nebyly dodávány doklady a záruční listy, nebo jim portál zaslal zcela jiné zboží, než si objednali,“ říká Jan Votočka, právní poradce časopisu dTest, a objasňuje zhoršení dalšího vývoje: „Nyní však obchod přestal dodávat zboží úplně, ovšem i nadále jej nabízí a přijímá platby nic netušících zákazníků.“
Pan Stacha má tak patrně jedinou možnost – odstoupit od smlouvy a obrátit se na soud s žádostí o vydání platebního rozkazu. Řízení však může trvat i několik měsíců a není jisté, zda osoby stojící za internetovým obchodem do té doby nevyvedou získané peníze na nedostupné účty v zahraničí, jako tomu bylo u podobných případů v minulosti. Proto Časopis dTest zároveň zvažuje podání trestního oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu podvodu.
Na webové stránce časopisu dTest - www.dtest.cz/podvodneobchody - si navíc nyní může každý zdarma stáhnout rady jak postupovat v situaci, kdy zákazník přijde o peníze prostřednictvím podvodného obchodu.
„Tento obchod je nebezpečný i tím, že nabízí velice širokou paletu zboží a proto reálně hrozí, že svou nabídkou osloví daleko větší množství důvěřivých zákazníků. Proto jsme již vyzvali provozovatele domény, aby adresu www.24levne.cz zablokoval,“ upozorňuje Votočka závěrem.
Pan Stacha z Ostravy si před měsícem na portálu www.24levne.cz vybral výrobky, které zaplatil předem převodem z účtu. Od té doby se snaží domoci dodání zboží, nebo alespoň vrácení peněz, bohužel bezúspěšně. Společnost s ním od zaplacení nekomunikuje a telefony nezvedá. Proto pan Stacha vyhledal pomoc na poradenské lince časopisu dTest – 299 149 009.
„Zpočátku se u tohoto e-shopu objevovaly problémy s tím, že zákazníkům nebyly dodávány doklady a záruční listy, nebo jim portál zaslal zcela jiné zboží, než si objednali,“ říká Jan Votočka, právní poradce časopisu dTest, a objasňuje zhoršení dalšího vývoje: „Nyní však obchod přestal dodávat zboží úplně, ovšem i nadále jej nabízí a přijímá platby nic netušících zákazníků.“
Pan Stacha má tak patrně jedinou možnost – odstoupit od smlouvy a obrátit se na soud s žádostí o vydání platebního rozkazu. Řízení však může trvat i několik měsíců a není jisté, zda osoby stojící za internetovým obchodem do té doby nevyvedou získané peníze na nedostupné účty v zahraničí, jako tomu bylo u podobných případů v minulosti. Proto Časopis dTest zároveň zvažuje podání trestního oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu podvodu.
Na webové stránce časopisu dTest - www.dtest.cz/podvodneobchody - si navíc nyní může každý zdarma stáhnout rady jak postupovat v situaci, kdy zákazník přijde o peníze prostřednictvím podvodného obchodu.
„Tento obchod je nebezpečný i tím, že nabízí velice širokou paletu zboží a proto reálně hrozí, že svou nabídkou osloví daleko větší množství důvěřivých zákazníků. Proto jsme již vyzvali provozovatele domény, aby adresu www.24levne.cz zablokoval,“ upozorňuje Votočka závěrem.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk