https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/financovani-nakupu-primestskych-jednotek-471-prostrednictvim-eurofima-da-jistotu-nejmene-600-pracovnich-mist-na-ostravsku
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Financování nákupu příměstských jednotek 471 prostřednictvím Eurofima dá jistotu nejméně 600 pracovních míst na Ostravsku

24. června 2005 | České dráhy
Celkem 4 příměstské jednotky 471 v letošním roce a další v roce 2006 zakoupí České dráhy, a.s., od společnosti ČKD Vagonka, a.s., se sídlem v Ostravě - Vítkovicích. Jejich nákup bude přitom financován prostřednictvím úvěru od nadnárodní společnosti pro financování kolejových vozidel – Eurofima. Ta poskytuje nejvýhodnější formu úvěrového financování nákupu kolejové techniky svým akcionářům, mezi něž patří i České dráhy, a.s.

Vláda České republiky schválila již 1. června 2005 poskytnutí záruky na získání letošního úvěru ve výši 45 miliónů Euro. Následující týden (týden od 20. června) by svůj finální souhlas měla dát také Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky. Poskytnutí státních záruk a následné čerpání úvěru od Eurofima umožní kromě samotného nákupu kolejové techniky také rozvoj zaměstnanosti na Ostravsku. Výroba příměstských jednotek 471 dá jistotu nejméně 350 pracovních míst v samotné společnosti ČKD Vagonka; dalších 300 míst vytvoří u dodavatelů v regionu Ostravska. Několik tisíc pracovních míst pak tato výroba generuje u stovky dalších dodavatelů na území dalších regionů České republiky.

„Výroba jednotek 471 a další kolejové techniky na Ostravsku navazuje na bohatou tradici výroby železniční techniky na severní Moravě. Dnes jsme však bohužel jediný podnik v regionu, kde se výrobu kolejových vozidel podařilo udržet“, říká Miroslav Kupec, generální ředitel a předseda představenstva akciové společnosti ČKD Vagonka a dodává: „Financování nákupu prostřednictvím Eurofima hraje klíčovou roli v tom, aby se dále rozvíjelo profesní know-how, které na severní Moravě v oblasti vývoje a výroby železniční techniky existuje. Finanční prostředky od Eurofima mají přímý dopad na zaměstnanost minimálně 600 – 700 kvalifikovaných pracovníků v regionu Ostravska.“

Financování příměstských jednotek 471 tvoří majoritní část toho, na co budou prostředky z fondů Eurofima v letošním roce využity. Jejich podíl je téměř dvoutřetinový. Jednotky 471 jsou nyní využívány především na osobních a spěšných vlacích na trati Praha – Kolín – Pardubice a Praha – Beroun. Denně každá ujede v průměru 497 kilometrů, což odpovídá přibližně osmi jízdám na trati Praha – Kolín. Jednotky 471 nabízejí cestujícím vysoký standard cestování. Vlaky mají moderní interiér a jsou klimatizovány. Pohodlný nástup všech cestujících včetně vozíčkářů a dětských kočárků umožňují nástupní prostory s podlahou v úrovni nástupiště, u prvních a posledních dveří doplněné zdvihacími plošinami. Na koncích vlaku jsou prostory pro uložení objemných zavazadel a jízdních kol. V horním poschodí hnacího vozu jsou i místa 1. třídy určená pro náročnější klientelu. Tento prostor je také vybaven přípojkami 230 V pro napájení PC a stoly vhodnými pro práci na PC.

Další významný podíl letošního úvěru od Eurofima (téměř 1/3) pak bude pokrývat část financovaní nákupu 26 moderních rychlíkových vozů dodávaných Českým drahám společností Siemens. Zbývající – zlomková část úvěru – pak půjde na financování nákupu třísystémových lokomotiv řady 380 z produkce Škody Plzeň.


Vozový park Českých drah v rytmu změn

Modernizace vozového parku ČD patří vedle revitalizace nádraží a rozvoje služeb pro cestující mezi strategické priority akciové společnosti České dráhy. Ty jsou jednoznačně zaměřeny na další posilování konkurenceschopnosti tohoto předního evropského železničního dopravce na přepravním trhu. Kromě nákupu příměstských jednotek 471, nových rychlíkových vozů a vysokorychlostních lokomotiv tak České dráhy představí v letošním roce v této oblasti několik dalších novinek:

Předně se bude jednat o motorový vůz pro regionální a místní dopravu řady 814 , jehož prototyp by měl být představen na letošním brněnském strojírenském veletrhu. Spolu s ním se České dráhy chystají zavést zcela novou kvalitu cestování na regionálních a místních tratích. Pokračuje modernizace rychlíkových motorových vozů 854 doplněných o řídící vůz přinášející nejen výrazné zvýšení přepravního komfortu, ale současně i vyšší přepravní efektivitu. V neposlední řadě pak počínaje platností nového jízdního řádu chystají České dráhy - za předpokladu úspěšného dokončení schvalovacího procesu – nasazení rychlovlaků Pendolino do pravidelného provozu . Ty by v první fázi měly nabídnout zcela nový typ služeb na nejatraktivnější přepravní trase v ČR Ostrava – Praha, kde by nejrychlejší spoje měly 350 kilometrovou vzdálenost mezi oběma městy překonat za 3 hodiny 19 minut. Kromě toho by jednotky Pendolino měly být postupně nasazovány na spoje do Bratislavy, Drážďan a Vídně.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist