Tiskové zprávy
Správa KRNAP: Hřebačka: Na letní sezonu jsme dobře připraveni
Letní sezona v Krkonoších se pomalu začíná rozjíždět. Správa Krkonošského národního parku pro toto léto připravila několik novinek. Jednou z nich jsou pracovníci Správy KRNAP, proškolení Horskou službou v poskytování první pomoci[1]. Další je nabídka bezbariérových tras[2] a v neposlední řadě i rozšířená nabídka pro cykloturisty. Do jisté míry novinkou je i společné zahájení letní sezony se sdružením Krkonoše – svazek měst a obcí (SMO), které dnes proběhlo na Krakonošově snídani.
„Na letní sezonu jsme dobře připraveni,“ říká ředitel Správy KRNAP Jan Hřebačka. „Důkazem toho je i nová cyklotrasa odbočující z Terexu na Voseckou boudu, kterou jsme dnes oficiálně představili,“ dodal. Cyklotrasa bude oficiálně otevřena až k 1. červenci, účastníci dnešní akce tak měli mimořádnou možnost si ji projet již s měsíčním předstihem. Předseda SMO Jan Sobotka navázal: „Vítáme toto rozšíření sítě cyklotras. Ze strany Správy národního parku je to krok správným směrem. K pohodlnějším způsobům dopravy cyklistů a jejich kol do kopců lze u nás využít též několika lanovek a linek cyklobusů. Z hlediska cykloturistiky tak zbývá hlavně dořešit už jen vhodnější spojnici mezi Špindlerovým Mlýnem a Pecí pod Sněžkou, bez nutnosti sestoupání a vystoupání mnoha výškových metrů.“ Pracovní skupina, kterou ředitel Hřebačka na podzim loňského roku jmenoval, posuzovala různé návrhy na zlepšení stávající sítě cyklotras[3]. „Do pracovní skupiny jsem jmenoval odborníky ze Správy KRNAP a přizvali jsme ke spolupráci kolegy ze Svazku měst a obcí Krkonoše. Společně jsme pak oslovili místní města a obce, aby nám pomohli vytipovat možné cyklotrasy,“ řekl Hřebačka. Tři nové úseky (trasa z Horního Maršova na Rýchorskou boudu po žluté turistické značce, cesta z Dolních Míseček kolem Vídeňské skály a odbočka z Terexu na Voseckou boudu) nakonec rozšíří ještě jedna trasa po Famberce. Na předsedou Sobotkou zmiňovaném úseku spojujícím Špindlerův Mlýn a Pec pod Sněžkou se zatím společná pracovní skupina neshodla a bude o možném propojení ještě jednat.
Při oficiálním zahájení letní sezony byl také slavnostně pokřtěn nový minibus Správy KRNAP, který bude využíván v rámci environmentálního vzdělávání. Že se jedná o minibus pro děti, je evidentní již z polepů, které tento minibus zdobí. Ředitel Hřebačka je pokřtil slovy: „Z polepů minibusů se na nás dívají samé šťastné a veselé děti. Věřím, že naše ekovýchovné programy Nás učí příroda budou děti opravdu tak těšit a budou pro ně přínosem.“
Poznámky:
[1] http://www.krnap.cz/files/tz_2010/kveten/tz_krkonose_budou_bezpecne.doc
[2] http://www.krnap.cz/files/tz/zari/tz_mapovani_turistickych_tras.doc
[3] Zákon o ochraně přírody a krajiny jízdu na kolech na celém území všech národních parků zakazuje mimo silnice, místní komunikace a místa k tomu vyhrazená. Správa KRNAP nicméně již řadu let aktivně hledá trasy, kde cyklistika neohrozí (v případě, že budou cyklisté respektovat základní pravidla – například nejezdit mimo cestu) cenné přírodní hodnoty, které národní park chrání a takové trasy postupně vyhrazuje. Na území KRNAP je více než 400 km, což je v porovnání se srovnatelně velkými zahraničními národními parky úctyhodné číslo a mezi správami jiných národních parků v Evropě vyvolává značný údiv, že se vůbec tak velký počet tras pro cyklistiku v národním parku vyhradit dá.
„Na letní sezonu jsme dobře připraveni,“ říká ředitel Správy KRNAP Jan Hřebačka. „Důkazem toho je i nová cyklotrasa odbočující z Terexu na Voseckou boudu, kterou jsme dnes oficiálně představili,“ dodal. Cyklotrasa bude oficiálně otevřena až k 1. červenci, účastníci dnešní akce tak měli mimořádnou možnost si ji projet již s měsíčním předstihem. Předseda SMO Jan Sobotka navázal: „Vítáme toto rozšíření sítě cyklotras. Ze strany Správy národního parku je to krok správným směrem. K pohodlnějším způsobům dopravy cyklistů a jejich kol do kopců lze u nás využít též několika lanovek a linek cyklobusů. Z hlediska cykloturistiky tak zbývá hlavně dořešit už jen vhodnější spojnici mezi Špindlerovým Mlýnem a Pecí pod Sněžkou, bez nutnosti sestoupání a vystoupání mnoha výškových metrů.“ Pracovní skupina, kterou ředitel Hřebačka na podzim loňského roku jmenoval, posuzovala různé návrhy na zlepšení stávající sítě cyklotras[3]. „Do pracovní skupiny jsem jmenoval odborníky ze Správy KRNAP a přizvali jsme ke spolupráci kolegy ze Svazku měst a obcí Krkonoše. Společně jsme pak oslovili místní města a obce, aby nám pomohli vytipovat možné cyklotrasy,“ řekl Hřebačka. Tři nové úseky (trasa z Horního Maršova na Rýchorskou boudu po žluté turistické značce, cesta z Dolních Míseček kolem Vídeňské skály a odbočka z Terexu na Voseckou boudu) nakonec rozšíří ještě jedna trasa po Famberce. Na předsedou Sobotkou zmiňovaném úseku spojujícím Špindlerův Mlýn a Pec pod Sněžkou se zatím společná pracovní skupina neshodla a bude o možném propojení ještě jednat.
Při oficiálním zahájení letní sezony byl také slavnostně pokřtěn nový minibus Správy KRNAP, který bude využíván v rámci environmentálního vzdělávání. Že se jedná o minibus pro děti, je evidentní již z polepů, které tento minibus zdobí. Ředitel Hřebačka je pokřtil slovy: „Z polepů minibusů se na nás dívají samé šťastné a veselé děti. Věřím, že naše ekovýchovné programy Nás učí příroda budou děti opravdu tak těšit a budou pro ně přínosem.“
Poznámky:
[1] http://www.krnap.cz/files/tz_2010/kveten/tz_krkonose_budou_bezpecne.doc
[2] http://www.krnap.cz/files/tz/zari/tz_mapovani_turistickych_tras.doc
[3] Zákon o ochraně přírody a krajiny jízdu na kolech na celém území všech národních parků zakazuje mimo silnice, místní komunikace a místa k tomu vyhrazená. Správa KRNAP nicméně již řadu let aktivně hledá trasy, kde cyklistika neohrozí (v případě, že budou cyklisté respektovat základní pravidla – například nejezdit mimo cestu) cenné přírodní hodnoty, které národní park chrání a takové trasy postupně vyhrazuje. Na území KRNAP je více než 400 km, což je v porovnání se srovnatelně velkými zahraničními národními parky úctyhodné číslo a mezi správami jiných národních parků v Evropě vyvolává značný údiv, že se vůbec tak velký počet tras pro cyklistiku v národním parku vyhradit dá.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk