https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/intenzivni-modernizace-zeleznicnich-koridoru-ma-vliv-na-pravidelnost-vlaku
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Intenzivní modernizace železničních koridorů má vliv na pravidelnost vlaků

18. června 2003 | České dráhy
Již téměř deset let procházejí nejvýznamnější železniční tratě v České republice náročnými úpravami v rámci modernizace tranzitních železničních koridorů. Intenzivní stavební činnost spojená s výlukami tratí se v současnosti provádí na II. koridoru, především v 56 km dlouhém úseku mezi Ostravou a Hranicemi na Moravě.

Ve snaze dokončit hlavní objem prací do konce letošního roku došlo v uvedeném úseku k souběhu několika nepřetržitých výluk. Přestože se během rekonstrukce využívají všechny dostupné technické prostředky, počet vlaků osobní dopravy byl redukován na nezbytný počet a nákladní vlaky jezdí pouze v noci, popř. po odklonových trasách, stavební činnost má vliv na přesnost projíždějících vlaků.

Uvědomujeme si, že zpoždění vlaků způsobují cestujícím nepříjemné komplikace. Proto je prosíme o shovívavost za stávající stavěbně náročné situace a děkujeme za pochopení.

Zlepšení situace předpokládají České dráhy již v průběhu měsíce července, kdy skončí nejnáročnější stavební etapy. Celkovou normalizaci provozu lze očekávat v září po ukončení rozhodujících staveb I. koridoru (Praha-Bubeneč – Kralupy nad Vltavou a Ústí nad Orlicí – Česká Třebová) a v závěru listopadu po skončení prací na II. koridoru.

Na trase I. koridoru státní hranice s Německem – Děčín – Praha – Česká Třebová – Brno – Břeclav – státní hranice s Rakouskem se již zrekonstruovalo a uvedlo do provozu 340 km tratí, což je přibližně 90 % z celkové délky. Práce na poslední stavbě mezi Zábořím nad Labem a Přeloučí skončí příští rok.

Také na II. koridoru mezi státní hranicí s Rakouskem, Břeclaví, Přerovem, Ostravou, Petrovicemi u Karviné a státní hranicí s Polskem s odbočnou větví Přerov – Česká Třebová je již hotovo téměř 140 km tratí. Jako poslední na hlavním rameni bude v příštím roce dokončena stavba Hranice na Moravě – Studénka. V plném proudu jsou rovněž práce na odbočné větvi. Celkem se letos na II. koridoru proinvestuje asi 6 mld. Kč.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist