Tiskové zprávy
České dráhy: Intenzivní modernizace železničních koridorů má vliv na pravidelnost vlaků
18. června 2003 | České dráhy
Již téměř deset let procházejí nejvýznamnější železniční tratě v České republice náročnými úpravami v rámci modernizace tranzitních železničních koridorů. Intenzivní stavební činnost spojená s výlukami tratí se v současnosti provádí na II. koridoru, především v 56 km dlouhém úseku mezi Ostravou a Hranicemi na Moravě.
Ve snaze dokončit hlavní objem prací do konce letošního roku došlo v uvedeném úseku k souběhu několika nepřetržitých výluk. Přestože se během rekonstrukce využívají všechny dostupné technické prostředky, počet vlaků osobní dopravy byl redukován na nezbytný počet a nákladní vlaky jezdí pouze v noci, popř. po odklonových trasách, stavební činnost má vliv na přesnost projíždějících vlaků.
Uvědomujeme si, že zpoždění vlaků způsobují cestujícím nepříjemné komplikace. Proto je prosíme o shovívavost za stávající stavěbně náročné situace a děkujeme za pochopení.
Zlepšení situace předpokládají České dráhy již v průběhu měsíce července, kdy skončí nejnáročnější stavební etapy. Celkovou normalizaci provozu lze očekávat v září po ukončení rozhodujících staveb I. koridoru (Praha-Bubeneč – Kralupy nad Vltavou a Ústí nad Orlicí – Česká Třebová) a v závěru listopadu po skončení prací na II. koridoru.
Na trase I. koridoru státní hranice s Německem – Děčín – Praha – Česká Třebová – Brno – Břeclav – státní hranice s Rakouskem se již zrekonstruovalo a uvedlo do provozu 340 km tratí, což je přibližně 90 % z celkové délky. Práce na poslední stavbě mezi Zábořím nad Labem a Přeloučí skončí příští rok.
Také na II. koridoru mezi státní hranicí s Rakouskem, Břeclaví, Přerovem, Ostravou, Petrovicemi u Karviné a státní hranicí s Polskem s odbočnou větví Přerov – Česká Třebová je již hotovo téměř 140 km tratí. Jako poslední na hlavním rameni bude v příštím roce dokončena stavba Hranice na Moravě – Studénka. V plném proudu jsou rovněž práce na odbočné větvi. Celkem se letos na II. koridoru proinvestuje asi 6 mld. Kč.
Ve snaze dokončit hlavní objem prací do konce letošního roku došlo v uvedeném úseku k souběhu několika nepřetržitých výluk. Přestože se během rekonstrukce využívají všechny dostupné technické prostředky, počet vlaků osobní dopravy byl redukován na nezbytný počet a nákladní vlaky jezdí pouze v noci, popř. po odklonových trasách, stavební činnost má vliv na přesnost projíždějících vlaků.
Uvědomujeme si, že zpoždění vlaků způsobují cestujícím nepříjemné komplikace. Proto je prosíme o shovívavost za stávající stavěbně náročné situace a děkujeme za pochopení.
Zlepšení situace předpokládají České dráhy již v průběhu měsíce července, kdy skončí nejnáročnější stavební etapy. Celkovou normalizaci provozu lze očekávat v září po ukončení rozhodujících staveb I. koridoru (Praha-Bubeneč – Kralupy nad Vltavou a Ústí nad Orlicí – Česká Třebová) a v závěru listopadu po skončení prací na II. koridoru.
Na trase I. koridoru státní hranice s Německem – Děčín – Praha – Česká Třebová – Brno – Břeclav – státní hranice s Rakouskem se již zrekonstruovalo a uvedlo do provozu 340 km tratí, což je přibližně 90 % z celkové délky. Práce na poslední stavbě mezi Zábořím nad Labem a Přeloučí skončí příští rok.
Také na II. koridoru mezi státní hranicí s Rakouskem, Břeclaví, Přerovem, Ostravou, Petrovicemi u Karviné a státní hranicí s Polskem s odbočnou větví Přerov – Česká Třebová je již hotovo téměř 140 km tratí. Jako poslední na hlavním rameni bude v příštím roce dokončena stavba Hranice na Moravě – Studénka. V plném proudu jsou rovněž práce na odbočné větvi. Celkem se letos na II. koridoru proinvestuje asi 6 mld. Kč.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk