Tiskové zprávy
České dráhy: Jízdní řad Českých drah v Libereckém kraji - více vlaků do SRN
30. listopadu 2005 | České dráhy
Novinky v dálkové dopravě
Na všech tratích na území Libereckého kraje se jízdní řád v rychlíkové dopravě stále více přibližuje taktovému uspořádání, kdy vlaky jezdí vždy ve stejnou minutu ve dvouhodinových, příp. čtyřhodinových intervalech.
Na trati Pardubice – Liberec a zpět byl jeden pár spěšných vlaků převeden do kategorie rychlík. Časové polohy rychlíků na této trati vycházejí z objednávky ministerstva dopravy. V drtivé většině případů došlo k prodloužení přestupní doby na expresní vlaky v Pardubicích, což umožní pohodlné přestupy při cestování i do vzdálenějších cílů bez obavy z ujetí přípoje.
Na rameni Praha – Tanvald nedošlo k zásadním změnám v rozsahu dopravy. U vybraných vlaků byla zachována, příp. i rozšířena tarifní výjimka umožňující odbavení jako v osobním vlaku. Obyvatelé Tanvaldska a Železnobrodska získají nově přímé spojení s Prahou v ranních hodinách. Nově pojede přímý rychlík do Prahy z Tanvaldu v 5:53, ze Železného Brodu v 6:19, zatímco minimálně využívaný rychlík s odjezdem v 7:21 z Tanvaldu bude nově výchozí jen z Turnova (spojení z Tanvaldu a Železného Brodu je zajištěno regionálními vlaky).
Na rameni Liberec – Ústí nad Labem – Cheb je v neděli zaveden zcela nový pár pozdně večerních rychlíků. Zůstává zachován stávající model spojení Liberecka s Podkrušnohořím bud přímým vlakem nebo výhodným spojením s jedním přestupem v Děčíně či v Ústí nad Labem. Večerní přímý rychlík z Chebu do Liberce přijede do Liberce již v 18:55; v jeho původní trase (Liberec příj. 20:45) pojede motorový rychlík z Ústí nad Labem, kde je možnost přestupu z rychlíku z Chebu.
Novinky v jízdním řádu v regionální dopravě
Jízdní řád vlaků regionální dopravy reaguje na změny v dálkové dopravě. Na území Libereckého kraje nedochází k zásadním změnám v celkovém rozsahu regionální dopravy. Rozsah dle jednotlivých tratí byl optimalizován dle požadavků objednavatele, tedy krajského úřadu. Kritériem byly zejména ekonomické ukazatele (obsazenost spojů) a souběhy s autobusovou dopravou. Prioritou je zajištění dopravy v období přepravních špiček, tedy zajištění dopravy do zaměstnání a do škol.
Nejvýznamnější změnou je rozšíření provozu mezinárodních vlaků v relaci Liberec – Drážďany. Mezi těmito městy pojedou každý den čtyři páry vlaků s jízdní dobou nejvýše 2 hodiny 10 minut vedené moderními motorovými jednotkami provozovanými ve spolupráci s německými železnicemi. Na území ČR pojedou v kategorii osobní vlak; je tedy možné využití například oblíbené víkendové jízdenky SONE+ i dalších nabídek ČD.
Další novinky v jízdním řádu dle jednotlivých tratí:
Trať Liberec – Turnov – Stará Paka – Jaroměř – Pardubice (030)
Časové polohy rychlíků a spěšných vlaků na této trati byly uspořádány do dvouhodinového taktu. Křižování těchto vlaků jsou nově ve stanici Železný Brod, což umožní výhodné přípoje k vlakům směr Tanvald. Poslední večerní spoj (Sp 1881) odjíždí z Liberce přibližně o hodinu dříve.
V jízdních řádech osobních vlaků dochází také k několika změnám. Časně ranní vlaky budou do Turnova dojíždět později - dle požadavků cestujících i významných turnovských zaměstnavatelů. Například na denní směnu přijedou vlaky do Turnova ze všech směrů v rozmezí 5:08 až 5:14, následně odjíždějí od nádraží autobusové spoje, které dopraví cestující i do cílů vzdálenějších od železniční stanice. V období sedel bylo pro zachování co nejvíce přípojných vazeb v Turnově a ve Staré Pace přistoupeno k netradičnímu řešení, kdy osobní vlak od Staré Paky a Semil je ukončen v Železném Brodě, kde je přestup na rychlík směr Turnov a opačně.
Pro žáky a studenty novopackých škol z Levínské Olešnice a Horek u Staré Paky bude veden v odpoledních hodinách přímý spoj bez nutnosti přestupu ve Staré Pace.
Tratě Liberec – Tanvald – Harrachov (036), Tanvald – Železný Brod (035), Smržovka – Josefův Důl (034)
Na těchto tratích zůstává zachována základní kostra taktového jízdního řádu stejně, jako v jízdním řádu 2004/2005. Z důvodu zajištění přípojů v Liberci a v Tanvaldu se celý systém posouvá o 2-3 minuty později; v některých případech se mění kalendářní omezení jízdy. Novinkou je uspořádání tratí v jízdním řádu: přímé vlaky Liberec – Harrachov a opačně najdete na trati 036, úsek Tanvald – Železný Brod je veden samostatně jako trať 035.
Na trati Smržovka – Josefův Důl již nyní všechny vlaky zastavují v nové zastávce Tanvaldský Špičák v blízkosti stejnojmenného lyžařského areálu.
Trať Liberec – Tanvald poprvé v historii získá přímé spojení i s cíli ležícími mimo tuto trať a mimo Liberecký kraj. O víkendech budou jezdit dva páry přímých vlaků v trase Tanvald – Liberec – Žitava – Drážďany a opačně. Tyto vlaky budou vedeny moderními motorovými jednotkami německých železnic. I přes jejich rychlost a komfort pojedou na území ČR v kategorii osobní vlak, tedy je možné využití například oblíbené jízdenky SONE+.
Z důvodu stále rostoucí poptávky po přepravě se mění systém dopoledních vlaků na této trati: z Tanvaldu do Harrachova pojedou denně vlaky v 7:06, 8:27, 10:21; v letní i zimní sezóně pojede navíc zrychlený vlak 9:21.
Tratě Liberec – Frýdlant v Čechách – Černousy (037), Raspenava – Bílý Potok pod Smrkem (038), Frýdlant v Čechách – Jindřichovice pod Smrkem (039)
Tratě frýdlantského výběžku prošly zásadními změnami podle požadavků objednavatele dopravy, tedy Krajského úřadu Libereckého kraje. Na úseku Liberec – Frýdlant v Čechách budou na všech vlacích v denní době nasazeny modernizované motorové vozy řady 854, což umožní zkrácení cestovních dob. Jízdní řád osobních vlaků (s výjimkou časně ranních a pozdně nočních vlaků) byl uspořádán do taktového systému – vlaky z Frýdlantu v Čechách směr Liberec odjíždějí vždy v 52. minutu, z Liberce směr Frýdlant vždy v celou hodinu. Tyto minuty byly zvoleny vzhledem k přípojům na ostatní regionální i dálkové vlaky v Liberci. Interval mezi vlaky je ve špičkách hodinový, v sedlech dvouhodinový. Na tento úsek navazují v obdobných intervalech i ostatní tratě Frýdlantska; odchylky od taktu v některých ojedinělých případech jsou vynuceny technologií provozování drážní dopravy. Obyvatele frýdlantského výběžku jistě potěší i možnost cestovat z Pardubic do Frýdlantu v Čechách bez nutnosti přestupu, neboť vybrané rychlíky Pardubice – Liberec pokračují po několikaminutovém pobytu v Liberci jako osobní vlak směr Frýdlant v Čechách.
Trať Turnov – Jičín – Hradec Králové (041)
Na této trati zůstává zachován základní systém osobních vlaků. Bude zachován i během jízdního řádu 2004/2005 přidaný spoj s příjezdem okolo 16:30 do Turnova. Změny nastávají v sezónních vlacích: spěšný vlak 1941 pojede v úseku Jičín – Turnov denně pouze v sezóně, jinak pouze o víkendech. Místo sezónního páru osobních vlaků pojedou nový pár spěšných vlaků v letní sezóně o víkendech, a to z Turnova v 9:37 do Jičína a zpět v 17:37 z Jičína. Tyto spěšné vlaky jsou vedeny jako přímé vozy od a na rychlík z a do Prahy, tedy se rozšíří spojení Prahy s oblastí Českého ráje bez nutnosti přestupu. Místní obyvatele potěší rozšíření jízdy prvního ranního vlaku z Rovenska pod Troskami do Turnova i na sobotu, v opačném směru pojede v 19:53 nový vlak denně (kromě 24. a 31.XII.) z Turnova do Rovenska pod Troskami.
Trať Martinice v Krkonoších – Rokytnice nad Jizerou (042)
Systém osobních vlaků na trati 042 se odvíjí od jízdního řádu vlaků na trati 040. Cílem změn bylo přizpůsobit jízdní řád možnosti dojíždění obyvatel obcí podél trati 042 na směny, například byly zohledněny začátky směn jednoho z největších zaměstnavatelů, firmy Cutisin v Hrabačově. Před 5:30 a 17:30 přijedou do Hrabačova vlaky z obou směrů, po 6 a 18 hod. odjíždějí vlaky na oba směry. Všechny tyto vlaky jedou vzhledem k nepřetržitému provozu podniku denně, tedy včetně všech svátků! Dále dochází k některým změnám u dalších vlaků. Vlaky dříve končící v Poniklé jsou prodlouženy až do nebo z Jablonce nad Jizerou, nově pojede o víkendech vlak v 8:21 z Jilemnice do Rokytnice nad Jizerou. V úseku Jablonec n. J. – Rokytnice n.J. byly vlaky minimálně využívány, proto zde došlo k optimalizaci počtu spojů zároveň se současným zlepšením přípojových vazeb na autobusovou dopravu u železniční stanice Jablonec nad Jizerou.
Trať Mladá Boleslav – Libuň – Lomnice nad Popelkou – Stará Paka (064)
I na této trati jsou pro podobu jízdního řádu osobních vlaků rozhodující změny v dálkové osobní dopravě. Jízdní řád byl projednáván a co nejvíce přizpůsoben požadavkům města Lomnice nad Popelkou.
Trať Bakov nad Jizerou – Česká Lípa – Jedlová (080)
Dálková doprava na této trati nedoznala zásadních změn.
Regionální doprava mírně posiluje v okolí České Lípy (na ramenech Česká Lípa – Doksy a Česká Lípa – Nový Bor). Vstříc požadavkům cestujících vychází nové rozložení odjezdů vlaků z Jedlové směr Česká Lípa, kdy se nově objevuje chybějící vlak v dopolední době. Ranní školní vlak bude do České Lípy přijíždět v 7:21. Novinkou je vlak z České Lípy hlavního nádraží do České Lípy střelnice (příj. 7:42) pro přepravu studentů škol dojíždějících od Liberce bez nutnosti přestupu, příp. s přestupem pro dojíždějící od Benešova nad Ploučnicí.
Trať Liberec – Česká Lípa (086)
Dálková doprava na této trati je obdobná jako v jízdním řádu 2004/2005. Novinkou je v neděli jezdící pozdně večerní pár rychlíků z Liberce do Ústí n .L. a zpět.
Na této trati se nově objevují v ranních hodinách spěšné vlaky, které doplňují mezery v systému rychlíků. Z České Lípy odjíždějí spěšné vlaky do Liberce v 5:24 (jen v pracovní dny, namísto stávajícího zrychleného osobního vlaku) a v 7:40. Z Liberce odjíždí spěšný vlak přes Českou lípu do Děčína v 7:36. V novém jízdním řádu nebudou vedeny sezónní spěšné vlaky Liberec – Doksy a zpět, systém spěšných vlaků a rychlíků nabízí kvalitní spojení v této relaci několikrát denně (s přestupem v České Lípě).
Z osobních vlaků stojí za zmínku posunutí vlaku přijíždějícího v jízdním řádu 2004/2005 okolo osmé hodiny ranní do České Lípy. Studenti a žáci českolipských škol jistě uvítají, že nově pojede o cca 30 dříve, tedy přijede do České Lípy hl. n. v 7:28, navíc dále bez přestupu bude pokračovat do České Lípy střelnice, kam dorazí v 7:42. Uspořádáním systému osobních vlaků tak, aby nedocházelo k dlouhým pobytům při křižování, dochází v některých případech ke zkrácení cestovních dob. Například osobní vlak s příjezdem do Liberce v 7:35 bude vyjíždět z České Lípy až v 6:03, tedy o 21 minut později než v jízdním řádu 2004/2005.
Trať Liberec – Hrádek nad Nisou – Zittau – Varnsdorf (089)
Nejvýznamnější změnou je rozšíření provozu mezinárodních vlaků v relaci Liberec – Drážďany na všechny dny v týdnu. Mezi těmito městy pojedou každý den čtyři páry vlaků s jízdní dobou max. 2 hodiny 10 minut vedené moderními motorovými jednotkami německých železnic. Na území ČR tyto vlaky zastavují pouze v Liberci, Chrastavě, a Hrádku nad Nisou. I přes jejich rychlost a komfort pojedou na území ČR v kategorii osobní vlak, tedy je možné využití například oblíbené víkendové jízdenky SONE+ i dalších nabídek.
Na všech tratích na území Libereckého kraje se jízdní řád v rychlíkové dopravě stále více přibližuje taktovému uspořádání, kdy vlaky jezdí vždy ve stejnou minutu ve dvouhodinových, příp. čtyřhodinových intervalech.
Na trati Pardubice – Liberec a zpět byl jeden pár spěšných vlaků převeden do kategorie rychlík. Časové polohy rychlíků na této trati vycházejí z objednávky ministerstva dopravy. V drtivé většině případů došlo k prodloužení přestupní doby na expresní vlaky v Pardubicích, což umožní pohodlné přestupy při cestování i do vzdálenějších cílů bez obavy z ujetí přípoje.
Na rameni Praha – Tanvald nedošlo k zásadním změnám v rozsahu dopravy. U vybraných vlaků byla zachována, příp. i rozšířena tarifní výjimka umožňující odbavení jako v osobním vlaku. Obyvatelé Tanvaldska a Železnobrodska získají nově přímé spojení s Prahou v ranních hodinách. Nově pojede přímý rychlík do Prahy z Tanvaldu v 5:53, ze Železného Brodu v 6:19, zatímco minimálně využívaný rychlík s odjezdem v 7:21 z Tanvaldu bude nově výchozí jen z Turnova (spojení z Tanvaldu a Železného Brodu je zajištěno regionálními vlaky).
Na rameni Liberec – Ústí nad Labem – Cheb je v neděli zaveden zcela nový pár pozdně večerních rychlíků. Zůstává zachován stávající model spojení Liberecka s Podkrušnohořím bud přímým vlakem nebo výhodným spojením s jedním přestupem v Děčíně či v Ústí nad Labem. Večerní přímý rychlík z Chebu do Liberce přijede do Liberce již v 18:55; v jeho původní trase (Liberec příj. 20:45) pojede motorový rychlík z Ústí nad Labem, kde je možnost přestupu z rychlíku z Chebu.
Novinky v jízdním řádu v regionální dopravě
Jízdní řád vlaků regionální dopravy reaguje na změny v dálkové dopravě. Na území Libereckého kraje nedochází k zásadním změnám v celkovém rozsahu regionální dopravy. Rozsah dle jednotlivých tratí byl optimalizován dle požadavků objednavatele, tedy krajského úřadu. Kritériem byly zejména ekonomické ukazatele (obsazenost spojů) a souběhy s autobusovou dopravou. Prioritou je zajištění dopravy v období přepravních špiček, tedy zajištění dopravy do zaměstnání a do škol.
Nejvýznamnější změnou je rozšíření provozu mezinárodních vlaků v relaci Liberec – Drážďany. Mezi těmito městy pojedou každý den čtyři páry vlaků s jízdní dobou nejvýše 2 hodiny 10 minut vedené moderními motorovými jednotkami provozovanými ve spolupráci s německými železnicemi. Na území ČR pojedou v kategorii osobní vlak; je tedy možné využití například oblíbené víkendové jízdenky SONE+ i dalších nabídek ČD.
Další novinky v jízdním řádu dle jednotlivých tratí:
Trať Liberec – Turnov – Stará Paka – Jaroměř – Pardubice (030)
Časové polohy rychlíků a spěšných vlaků na této trati byly uspořádány do dvouhodinového taktu. Křižování těchto vlaků jsou nově ve stanici Železný Brod, což umožní výhodné přípoje k vlakům směr Tanvald. Poslední večerní spoj (Sp 1881) odjíždí z Liberce přibližně o hodinu dříve.
V jízdních řádech osobních vlaků dochází také k několika změnám. Časně ranní vlaky budou do Turnova dojíždět později - dle požadavků cestujících i významných turnovských zaměstnavatelů. Například na denní směnu přijedou vlaky do Turnova ze všech směrů v rozmezí 5:08 až 5:14, následně odjíždějí od nádraží autobusové spoje, které dopraví cestující i do cílů vzdálenějších od železniční stanice. V období sedel bylo pro zachování co nejvíce přípojných vazeb v Turnově a ve Staré Pace přistoupeno k netradičnímu řešení, kdy osobní vlak od Staré Paky a Semil je ukončen v Železném Brodě, kde je přestup na rychlík směr Turnov a opačně.
Pro žáky a studenty novopackých škol z Levínské Olešnice a Horek u Staré Paky bude veden v odpoledních hodinách přímý spoj bez nutnosti přestupu ve Staré Pace.
Tratě Liberec – Tanvald – Harrachov (036), Tanvald – Železný Brod (035), Smržovka – Josefův Důl (034)
Na těchto tratích zůstává zachována základní kostra taktového jízdního řádu stejně, jako v jízdním řádu 2004/2005. Z důvodu zajištění přípojů v Liberci a v Tanvaldu se celý systém posouvá o 2-3 minuty později; v některých případech se mění kalendářní omezení jízdy. Novinkou je uspořádání tratí v jízdním řádu: přímé vlaky Liberec – Harrachov a opačně najdete na trati 036, úsek Tanvald – Železný Brod je veden samostatně jako trať 035.
Na trati Smržovka – Josefův Důl již nyní všechny vlaky zastavují v nové zastávce Tanvaldský Špičák v blízkosti stejnojmenného lyžařského areálu.
Trať Liberec – Tanvald poprvé v historii získá přímé spojení i s cíli ležícími mimo tuto trať a mimo Liberecký kraj. O víkendech budou jezdit dva páry přímých vlaků v trase Tanvald – Liberec – Žitava – Drážďany a opačně. Tyto vlaky budou vedeny moderními motorovými jednotkami německých železnic. I přes jejich rychlost a komfort pojedou na území ČR v kategorii osobní vlak, tedy je možné využití například oblíbené jízdenky SONE+.
Z důvodu stále rostoucí poptávky po přepravě se mění systém dopoledních vlaků na této trati: z Tanvaldu do Harrachova pojedou denně vlaky v 7:06, 8:27, 10:21; v letní i zimní sezóně pojede navíc zrychlený vlak 9:21.
Tratě Liberec – Frýdlant v Čechách – Černousy (037), Raspenava – Bílý Potok pod Smrkem (038), Frýdlant v Čechách – Jindřichovice pod Smrkem (039)
Tratě frýdlantského výběžku prošly zásadními změnami podle požadavků objednavatele dopravy, tedy Krajského úřadu Libereckého kraje. Na úseku Liberec – Frýdlant v Čechách budou na všech vlacích v denní době nasazeny modernizované motorové vozy řady 854, což umožní zkrácení cestovních dob. Jízdní řád osobních vlaků (s výjimkou časně ranních a pozdně nočních vlaků) byl uspořádán do taktového systému – vlaky z Frýdlantu v Čechách směr Liberec odjíždějí vždy v 52. minutu, z Liberce směr Frýdlant vždy v celou hodinu. Tyto minuty byly zvoleny vzhledem k přípojům na ostatní regionální i dálkové vlaky v Liberci. Interval mezi vlaky je ve špičkách hodinový, v sedlech dvouhodinový. Na tento úsek navazují v obdobných intervalech i ostatní tratě Frýdlantska; odchylky od taktu v některých ojedinělých případech jsou vynuceny technologií provozování drážní dopravy. Obyvatele frýdlantského výběžku jistě potěší i možnost cestovat z Pardubic do Frýdlantu v Čechách bez nutnosti přestupu, neboť vybrané rychlíky Pardubice – Liberec pokračují po několikaminutovém pobytu v Liberci jako osobní vlak směr Frýdlant v Čechách.
Trať Turnov – Jičín – Hradec Králové (041)
Na této trati zůstává zachován základní systém osobních vlaků. Bude zachován i během jízdního řádu 2004/2005 přidaný spoj s příjezdem okolo 16:30 do Turnova. Změny nastávají v sezónních vlacích: spěšný vlak 1941 pojede v úseku Jičín – Turnov denně pouze v sezóně, jinak pouze o víkendech. Místo sezónního páru osobních vlaků pojedou nový pár spěšných vlaků v letní sezóně o víkendech, a to z Turnova v 9:37 do Jičína a zpět v 17:37 z Jičína. Tyto spěšné vlaky jsou vedeny jako přímé vozy od a na rychlík z a do Prahy, tedy se rozšíří spojení Prahy s oblastí Českého ráje bez nutnosti přestupu. Místní obyvatele potěší rozšíření jízdy prvního ranního vlaku z Rovenska pod Troskami do Turnova i na sobotu, v opačném směru pojede v 19:53 nový vlak denně (kromě 24. a 31.XII.) z Turnova do Rovenska pod Troskami.
Trať Martinice v Krkonoších – Rokytnice nad Jizerou (042)
Systém osobních vlaků na trati 042 se odvíjí od jízdního řádu vlaků na trati 040. Cílem změn bylo přizpůsobit jízdní řád možnosti dojíždění obyvatel obcí podél trati 042 na směny, například byly zohledněny začátky směn jednoho z největších zaměstnavatelů, firmy Cutisin v Hrabačově. Před 5:30 a 17:30 přijedou do Hrabačova vlaky z obou směrů, po 6 a 18 hod. odjíždějí vlaky na oba směry. Všechny tyto vlaky jedou vzhledem k nepřetržitému provozu podniku denně, tedy včetně všech svátků! Dále dochází k některým změnám u dalších vlaků. Vlaky dříve končící v Poniklé jsou prodlouženy až do nebo z Jablonce nad Jizerou, nově pojede o víkendech vlak v 8:21 z Jilemnice do Rokytnice nad Jizerou. V úseku Jablonec n. J. – Rokytnice n.J. byly vlaky minimálně využívány, proto zde došlo k optimalizaci počtu spojů zároveň se současným zlepšením přípojových vazeb na autobusovou dopravu u železniční stanice Jablonec nad Jizerou.
Trať Mladá Boleslav – Libuň – Lomnice nad Popelkou – Stará Paka (064)
I na této trati jsou pro podobu jízdního řádu osobních vlaků rozhodující změny v dálkové osobní dopravě. Jízdní řád byl projednáván a co nejvíce přizpůsoben požadavkům města Lomnice nad Popelkou.
Trať Bakov nad Jizerou – Česká Lípa – Jedlová (080)
Dálková doprava na této trati nedoznala zásadních změn.
Regionální doprava mírně posiluje v okolí České Lípy (na ramenech Česká Lípa – Doksy a Česká Lípa – Nový Bor). Vstříc požadavkům cestujících vychází nové rozložení odjezdů vlaků z Jedlové směr Česká Lípa, kdy se nově objevuje chybějící vlak v dopolední době. Ranní školní vlak bude do České Lípy přijíždět v 7:21. Novinkou je vlak z České Lípy hlavního nádraží do České Lípy střelnice (příj. 7:42) pro přepravu studentů škol dojíždějících od Liberce bez nutnosti přestupu, příp. s přestupem pro dojíždějící od Benešova nad Ploučnicí.
Trať Liberec – Česká Lípa (086)
Dálková doprava na této trati je obdobná jako v jízdním řádu 2004/2005. Novinkou je v neděli jezdící pozdně večerní pár rychlíků z Liberce do Ústí n .L. a zpět.
Na této trati se nově objevují v ranních hodinách spěšné vlaky, které doplňují mezery v systému rychlíků. Z České Lípy odjíždějí spěšné vlaky do Liberce v 5:24 (jen v pracovní dny, namísto stávajícího zrychleného osobního vlaku) a v 7:40. Z Liberce odjíždí spěšný vlak přes Českou lípu do Děčína v 7:36. V novém jízdním řádu nebudou vedeny sezónní spěšné vlaky Liberec – Doksy a zpět, systém spěšných vlaků a rychlíků nabízí kvalitní spojení v této relaci několikrát denně (s přestupem v České Lípě).
Z osobních vlaků stojí za zmínku posunutí vlaku přijíždějícího v jízdním řádu 2004/2005 okolo osmé hodiny ranní do České Lípy. Studenti a žáci českolipských škol jistě uvítají, že nově pojede o cca 30 dříve, tedy přijede do České Lípy hl. n. v 7:28, navíc dále bez přestupu bude pokračovat do České Lípy střelnice, kam dorazí v 7:42. Uspořádáním systému osobních vlaků tak, aby nedocházelo k dlouhým pobytům při křižování, dochází v některých případech ke zkrácení cestovních dob. Například osobní vlak s příjezdem do Liberce v 7:35 bude vyjíždět z České Lípy až v 6:03, tedy o 21 minut později než v jízdním řádu 2004/2005.
Trať Liberec – Hrádek nad Nisou – Zittau – Varnsdorf (089)
Nejvýznamnější změnou je rozšíření provozu mezinárodních vlaků v relaci Liberec – Drážďany na všechny dny v týdnu. Mezi těmito městy pojedou každý den čtyři páry vlaků s jízdní dobou max. 2 hodiny 10 minut vedené moderními motorovými jednotkami německých železnic. Na území ČR tyto vlaky zastavují pouze v Liberci, Chrastavě, a Hrádku nad Nisou. I přes jejich rychlost a komfort pojedou na území ČR v kategorii osobní vlak, tedy je možné využití například oblíbené víkendové jízdenky SONE+ i dalších nabídek.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk