https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/kamionova-doprava-se-v-ceske-republice-v-roce-2004-zvysila-az-o-50-procent
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MD ČR: Kamionová doprava se v České republice v roce 2004 zvýšila až o 50 procent

30. prosince 2004 | MD ČR
České dálnice a silnice se po vstupu do Evropské unie dále plní kamiony. Provoz se podle statistik Ministerstva dopravy ČR zvýšil v roce 2004 až o 50 procent. Další až dvacetiprocentní nárůst se očekává v lednu 2005, kdy v Německu začne platit elektronické mýtné.

Od ledna do dubna 2004 přejelo každý měsíc české hranice v obou směrech průměrně 551 tisíc nákladních vozidel převyšujících 3,5 tuny. Už v červnu se ale počet nákladních vozidel křižujících Českou republiku vyšplhal na 740 tisíc a v říjnu, kdy byla kamionová doprava nejsilnější, přejelo české hranice 811 tisíc nákladních vozů. Celkově překonalo hranice republiky za prvních 11 měsíců letošního roku 7,4 milionu nákladních vozů a od vstupu do Evropské unie se jejich počet zvýšil o téměř 200 tisíc měsíčně. Vyplývá to z údajů ministerstva dopravy.

Silné zatížení českých silnic kamionovou dopravou bude pokračovat i v dalších měsících. "Za prosinec nepředpokládáme žádný výrazný útlum nákladní dopravy. Naopak, k dalšímu až dvacetiprocentnímu zvýšení dojde po zavedení mýtného v Německu na začátku příštího roku," uvedl ředitel odboru silniční dopravy Ministerstva dopravy ČR Jiří Nouza. "Průjezd nákladních vozidel přes Českou republiku se tak od vstupu do Evropské unie zvýší až o padesát procent," předpovídá Jiří Nouza.

Největší část kamionů jezdí právě mezi Českem a Německem. Přes hraniční přechod Rozvadov přejelo do konce listopadu 2004 zhruba 1,1 milionu kamionů v obou směrech. V období od ledna do dubna to však bylo pouze 175 tisíc kamionů. Hraniční přechod Cínovec přejelo za prvních 11 měsíců roku 2004 v obou směrech 564 tisíc nákladních vozů a Folmavu 363 tisíce. Silný provoz je také na hraničních přechodech v Břeclavi, Chotěbuzi a Hatích.

Ministerstvo dopravy přišlo s několika návrhy, jak situaci řešit. Pomohlo by například výrazné zdražení jednodenního tranzitního dálničního kuponu nebo urychlené zavedení elektronického mýta. To by v ideálním případě mohlo na českých silnicích začít platit už v roce 2006. "Co nejrychlejší zavedení elektronického mýta je v současné době pro ministerstvo prioritou," uvedl Jiří Nouza. Ministerstvo dopravy odeslalo v minulých dnech návrh na řešení elektronického mýta vládě. "Nyní je na ministrech, jak se k situaci postaví. Primární je, aby se návrh co nejrychleji přijal, čímž se u nás zavedení elektronického mýta urychlí," doplnil Jiří Nouza.


Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist