https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/komunike-ze-spolecneho-jednani-rady-mesta-pardubic-a-rady-pardubickeho-kraje
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Pardubický kraj: Komuniké ze společného jednání Rady města Pardubic a Rady Pardubického kraje

25. května 2005 | Pardubický kraj
Rada města i rada kraje považují rozhodování o možném vybudování spalovny komunálního odpadu v Opatovicích nad Labem za strategický krok, při jehož schvalování je třeba brát v úvahu i názory obyvatel z přilehlých obcí. Zastupitelstvo města Pardubic bude jednat o účasti ve společnosti EVO na svém řádném zasedání 21. června. Vzhledem k případné žádosti o finanční prostředky z kohezního fondu EU je pro Pardubický kraj nejzazší možný termín pro konečné rozhodnutí září letošního roku. Účast města Pardubic je v celém projektu zásadní, že v případě zamítavého postoje městského zastupitelstva by celý projekt budování spalovny zřejmě skončil.

Město i kraj vyjádřily snahu, aby se v budoucnu vrátil zpět život do historického jádra města – do prostoru Příhrádku, kde dnes sídlí pobočka Památkového ústavu ČR. Město podporuje záměr, aby Příhrádek byl převeden do majetku kraje. V této souvislosti budou vedena další jednání na ministerstvu kultury.

Při jednání o dalším osudu budovy bývalé reálky na Komenského náměstí se představitelé kraje i města shodli na vypracování studie rekonstrukce tohoto objektu. Dosud se vedly diskuse o využití tohoto prostoru zejména pro potřeby krajské galerie moderního umění. Na společném jednání rady města a rady kraje se však objevila i varianta vybudování krajského soudu v této lokalitě.

Rekonstrukce mostu Pavla Wonky by měla být zahájena ještě v letošním roce a dokončena v září 2006. Celkové náklady na opravu klíčového mostu dosáhnou odhadem 200 milionů Kč, přičemž pro letošek se počítá s náklady kolem 40 milionů. Tato investice je zařazena do úvěrových akcí Evropské investiční banky, tedy stejně jako rekonstrukce křižovatky u Duhové arény. Oprava mostu by po většinu času neměla mít výrazně negativní dopad na dopravu ve městě. Pouze v závěrečné fázi oprav je plánována úplná uzávěra mostu, a to na dobu jednoho až dvou měsíců – nejspíše v průběhu letních prázdnin 2006.

Představitelé města souhlasili s tím, aby v budoucnu vstoupil Pardubický kraj podílem 34 % do společnosti East Bohemian Airport, která zabezpečuje civilní provoz na pardubickém letišti. Vstup kraje do společnosti EBA se uskuteční navýšením základního kapitálu, a nikoli prodejem akcií. Městu by tak zůstal podíl 66 %. Představitelé kraje vyjádřili souhlas s tím, aby o pozemky v areálu letiště žádalo pouze město Pardubice, které později převede odpovídající část pozemků (34 %) na kraj, a to za stejných podmínek jako je získá od státu. V případě vstupu strategického partnera do společnosti EBA se adekvátně sníží podíl města i kraje.

Při jednání o budoucnosti kasáren T.G. Masaryka primátor Jiří Stříteský informoval, že město se již obrátilo na předsedu vlády s oficiálním požadavkem na vrácení kasáren zpět do majetku města. Pardubice je v období takzvané první republiky vystavěly na své náklady pro tehdejší československou armádu. Podle dostupných dokumentů byla tato kasárna ve vlastnictví města až do konce roku 1949, poté byla s dalším obecním majetkem znárodněna. Město Pardubice i Pardubický kraj budou i nadále společně usilovat o vhodné využití areálu.

Pardubický kraj projevil zájem o získání objektů města, v nichž v současnosti sídlí školy zřizované krajem. Konkrétně se jedná o budovy sportovního gymnázia, obchodní akademie a zvláštní školy v Klášterní ulici. Město tuto aktivitu vítá a je připraveno s krajem o těchto majetkových převodech jednat.

Rada města i rada kraje podporují otevření šesti tříd prvních ročníků čtyřletých gymnázií v Pardubicích (Gymnázium Dašická a Gymnázium Mozartova) od školního roku 2006-2007. Stane se tak však na úkor třídy na jiné střední škole v Pardubicích, o kterou je mezi budoucími studenty menší zájem.

Dalším tématem jednání byla i budoucnost Centra sociálních služeb v Pardubicích. Jeho současným zřizovatelem je Pardubický kraj. Nový zákon o sociálních službách přinese změny ve financování a také z tohoto důvodu je nutno stanovit koncepci dalšího rozvoje zařízení. V úvahu připadají tři varianty – ponechat současný stav, převést zřizovatelské funkce z kraje na město nebo CSS rozdělit. Pardubický kraj předloží tyto varianty k posouzení městskému zastupitelstvu.

Pardubický kraj bude partnerem projektu „Cyklostezky mechu a perníku“, která má spojovat obě krajská města. Ze strany města Pardubic i Hradce Králové byly uskutečněny prakticky všechny potřebné kroky k realizaci projektu. Partnerem se má stát i Královéhradecký kraj. Předpokládané náklady na výstavbu cyklostezky (o délce cca 23 km) jsou odhadovány na 120 milionů Kč. Většinu z těchto prostředků lze získat ze zdrojů Evropské unie. Část nákladů by mohlo být pokryto i ze Státního fondu dopravní infrastruktury, Centra dopravního výzkumu či od soukromých subjektů. Cyklostezku a její realizaci je třeba koordinovat s cyklostezkou Pardubice-Chrudim.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist