Tiskové zprávy
Pardubický kraj: Komuniké ze společného jednání Rady města Pardubic a Rady Pardubického kraje
25. května 2005 | Pardubický kraj
Rada města i rada kraje považují rozhodování o možném vybudování spalovny komunálního odpadu v Opatovicích nad Labem za strategický krok, při jehož schvalování je třeba brát v úvahu i názory obyvatel z přilehlých obcí. Zastupitelstvo města Pardubic bude jednat o účasti ve společnosti EVO na svém řádném zasedání 21. června. Vzhledem k případné žádosti o finanční prostředky z kohezního fondu EU je pro Pardubický kraj nejzazší možný termín pro konečné rozhodnutí září letošního roku. Účast města Pardubic je v celém projektu zásadní, že v případě zamítavého postoje městského zastupitelstva by celý projekt budování spalovny zřejmě skončil.
Město i kraj vyjádřily snahu, aby se v budoucnu vrátil zpět život do historického jádra města – do prostoru Příhrádku, kde dnes sídlí pobočka Památkového ústavu ČR. Město podporuje záměr, aby Příhrádek byl převeden do majetku kraje. V této souvislosti budou vedena další jednání na ministerstvu kultury.
Při jednání o dalším osudu budovy bývalé reálky na Komenského náměstí se představitelé kraje i města shodli na vypracování studie rekonstrukce tohoto objektu. Dosud se vedly diskuse o využití tohoto prostoru zejména pro potřeby krajské galerie moderního umění. Na společném jednání rady města a rady kraje se však objevila i varianta vybudování krajského soudu v této lokalitě.
Rekonstrukce mostu Pavla Wonky by měla být zahájena ještě v letošním roce a dokončena v září 2006. Celkové náklady na opravu klíčového mostu dosáhnou odhadem 200 milionů Kč, přičemž pro letošek se počítá s náklady kolem 40 milionů. Tato investice je zařazena do úvěrových akcí Evropské investiční banky, tedy stejně jako rekonstrukce křižovatky u Duhové arény. Oprava mostu by po většinu času neměla mít výrazně negativní dopad na dopravu ve městě. Pouze v závěrečné fázi oprav je plánována úplná uzávěra mostu, a to na dobu jednoho až dvou měsíců – nejspíše v průběhu letních prázdnin 2006.
Představitelé města souhlasili s tím, aby v budoucnu vstoupil Pardubický kraj podílem 34 % do společnosti East Bohemian Airport, která zabezpečuje civilní provoz na pardubickém letišti. Vstup kraje do společnosti EBA se uskuteční navýšením základního kapitálu, a nikoli prodejem akcií. Městu by tak zůstal podíl 66 %. Představitelé kraje vyjádřili souhlas s tím, aby o pozemky v areálu letiště žádalo pouze město Pardubice, které později převede odpovídající část pozemků (34 %) na kraj, a to za stejných podmínek jako je získá od státu. V případě vstupu strategického partnera do společnosti EBA se adekvátně sníží podíl města i kraje.
Při jednání o budoucnosti kasáren T.G. Masaryka primátor Jiří Stříteský informoval, že město se již obrátilo na předsedu vlády s oficiálním požadavkem na vrácení kasáren zpět do majetku města. Pardubice je v období takzvané první republiky vystavěly na své náklady pro tehdejší československou armádu. Podle dostupných dokumentů byla tato kasárna ve vlastnictví města až do konce roku 1949, poté byla s dalším obecním majetkem znárodněna. Město Pardubice i Pardubický kraj budou i nadále společně usilovat o vhodné využití areálu.
Pardubický kraj projevil zájem o získání objektů města, v nichž v současnosti sídlí školy zřizované krajem. Konkrétně se jedná o budovy sportovního gymnázia, obchodní akademie a zvláštní školy v Klášterní ulici. Město tuto aktivitu vítá a je připraveno s krajem o těchto majetkových převodech jednat.
Rada města i rada kraje podporují otevření šesti tříd prvních ročníků čtyřletých gymnázií v Pardubicích (Gymnázium Dašická a Gymnázium Mozartova) od školního roku 2006-2007. Stane se tak však na úkor třídy na jiné střední škole v Pardubicích, o kterou je mezi budoucími studenty menší zájem.
Dalším tématem jednání byla i budoucnost Centra sociálních služeb v Pardubicích. Jeho současným zřizovatelem je Pardubický kraj. Nový zákon o sociálních službách přinese změny ve financování a také z tohoto důvodu je nutno stanovit koncepci dalšího rozvoje zařízení. V úvahu připadají tři varianty – ponechat současný stav, převést zřizovatelské funkce z kraje na město nebo CSS rozdělit. Pardubický kraj předloží tyto varianty k posouzení městskému zastupitelstvu.
Pardubický kraj bude partnerem projektu „Cyklostezky mechu a perníku“, která má spojovat obě krajská města. Ze strany města Pardubic i Hradce Králové byly uskutečněny prakticky všechny potřebné kroky k realizaci projektu. Partnerem se má stát i Královéhradecký kraj. Předpokládané náklady na výstavbu cyklostezky (o délce cca 23 km) jsou odhadovány na 120 milionů Kč. Většinu z těchto prostředků lze získat ze zdrojů Evropské unie. Část nákladů by mohlo být pokryto i ze Státního fondu dopravní infrastruktury, Centra dopravního výzkumu či od soukromých subjektů. Cyklostezku a její realizaci je třeba koordinovat s cyklostezkou Pardubice-Chrudim.
Město i kraj vyjádřily snahu, aby se v budoucnu vrátil zpět život do historického jádra města – do prostoru Příhrádku, kde dnes sídlí pobočka Památkového ústavu ČR. Město podporuje záměr, aby Příhrádek byl převeden do majetku kraje. V této souvislosti budou vedena další jednání na ministerstvu kultury.
Při jednání o dalším osudu budovy bývalé reálky na Komenského náměstí se představitelé kraje i města shodli na vypracování studie rekonstrukce tohoto objektu. Dosud se vedly diskuse o využití tohoto prostoru zejména pro potřeby krajské galerie moderního umění. Na společném jednání rady města a rady kraje se však objevila i varianta vybudování krajského soudu v této lokalitě.
Rekonstrukce mostu Pavla Wonky by měla být zahájena ještě v letošním roce a dokončena v září 2006. Celkové náklady na opravu klíčového mostu dosáhnou odhadem 200 milionů Kč, přičemž pro letošek se počítá s náklady kolem 40 milionů. Tato investice je zařazena do úvěrových akcí Evropské investiční banky, tedy stejně jako rekonstrukce křižovatky u Duhové arény. Oprava mostu by po většinu času neměla mít výrazně negativní dopad na dopravu ve městě. Pouze v závěrečné fázi oprav je plánována úplná uzávěra mostu, a to na dobu jednoho až dvou měsíců – nejspíše v průběhu letních prázdnin 2006.
Představitelé města souhlasili s tím, aby v budoucnu vstoupil Pardubický kraj podílem 34 % do společnosti East Bohemian Airport, která zabezpečuje civilní provoz na pardubickém letišti. Vstup kraje do společnosti EBA se uskuteční navýšením základního kapitálu, a nikoli prodejem akcií. Městu by tak zůstal podíl 66 %. Představitelé kraje vyjádřili souhlas s tím, aby o pozemky v areálu letiště žádalo pouze město Pardubice, které později převede odpovídající část pozemků (34 %) na kraj, a to za stejných podmínek jako je získá od státu. V případě vstupu strategického partnera do společnosti EBA se adekvátně sníží podíl města i kraje.
Při jednání o budoucnosti kasáren T.G. Masaryka primátor Jiří Stříteský informoval, že město se již obrátilo na předsedu vlády s oficiálním požadavkem na vrácení kasáren zpět do majetku města. Pardubice je v období takzvané první republiky vystavěly na své náklady pro tehdejší československou armádu. Podle dostupných dokumentů byla tato kasárna ve vlastnictví města až do konce roku 1949, poté byla s dalším obecním majetkem znárodněna. Město Pardubice i Pardubický kraj budou i nadále společně usilovat o vhodné využití areálu.
Pardubický kraj projevil zájem o získání objektů města, v nichž v současnosti sídlí školy zřizované krajem. Konkrétně se jedná o budovy sportovního gymnázia, obchodní akademie a zvláštní školy v Klášterní ulici. Město tuto aktivitu vítá a je připraveno s krajem o těchto majetkových převodech jednat.
Rada města i rada kraje podporují otevření šesti tříd prvních ročníků čtyřletých gymnázií v Pardubicích (Gymnázium Dašická a Gymnázium Mozartova) od školního roku 2006-2007. Stane se tak však na úkor třídy na jiné střední škole v Pardubicích, o kterou je mezi budoucími studenty menší zájem.
Dalším tématem jednání byla i budoucnost Centra sociálních služeb v Pardubicích. Jeho současným zřizovatelem je Pardubický kraj. Nový zákon o sociálních službách přinese změny ve financování a také z tohoto důvodu je nutno stanovit koncepci dalšího rozvoje zařízení. V úvahu připadají tři varianty – ponechat současný stav, převést zřizovatelské funkce z kraje na město nebo CSS rozdělit. Pardubický kraj předloží tyto varianty k posouzení městskému zastupitelstvu.
Pardubický kraj bude partnerem projektu „Cyklostezky mechu a perníku“, která má spojovat obě krajská města. Ze strany města Pardubic i Hradce Králové byly uskutečněny prakticky všechny potřebné kroky k realizaci projektu. Partnerem se má stát i Královéhradecký kraj. Předpokládané náklady na výstavbu cyklostezky (o délce cca 23 km) jsou odhadovány na 120 milionů Kč. Většinu z těchto prostředků lze získat ze zdrojů Evropské unie. Část nákladů by mohlo být pokryto i ze Státního fondu dopravní infrastruktury, Centra dopravního výzkumu či od soukromých subjektů. Cyklostezku a její realizaci je třeba koordinovat s cyklostezkou Pardubice-Chrudim.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk