Tiskové zprávy
Moravskoslezský kraj: Konference Transport 2008 - Moravskoslezský kraj prezentoval své dopravní priority
TRANSPORT 2008 – mezinárodní konference zaměřená na dopravní infrastrukturu a logistiku začala dnes v ostravském hotelu ATOM. Významná dvoudenní odborná akce, která má sloužit především k prezentaci priorit Moravskoslezského a dalších českých i přeshraničních regionů, poskytne příležitost k prospěšné výměně názorů na realizaci akcí v rámci VI. Transevropského dopravního koridoru. Diskutovat se bude o dopravní politice a její koordinaci nejen v rámci České republiky, ale i Evropské unie.
„Náš kraj je důležitou tranzitní oblastí, ať již jde o spojnici na sever Evropy přes Polsko nebo na východ kontinentu přes Slovensko. Rozvoji dopravní sítě proto věnujeme zcela mimořádnou pozornost,“ říká hejtman Moravskoslezského kraje Evžen Tošenovský. „Máme zpracovanou konkrétní koncepci tzv. Bílou knihu, ve které jsme zaznamenali i ty nejmenší cesty na severu Moravy a ve Slezsku. Víme tedy, kde přesně je potřeba zainventovat,“ dodal.
Mezi klíčové stavby záměrů v nadcházejících pěti letech patří dostavba dálnice D 47, rychlostní silnice R 48, kvalitní napojení průmyslových zón v Nošovicích a Mošnově, stejně jako letiště Leoše Janáčka. Do rozvoje dopravní infrastruktury MSK se za poslední čtyři roky investovalo více než 20 miliard korun ze státního rozpočtu, tedy do dálnic a komunikací první třídy. Z krajského rozpočtu šly 3,4 miliardy korun na rekonstrukce a modernizace vozovek II. a III. třídy a přes jednu miliardu získal kraj ze Společného regionálního operačního programu (SROP) České republiky na léta 2004-2006.
„Samozřejmě cítím ještě jistý dluh zejména vůči řešení lepšího dopravního napojení Opavy a severozápadní části kraje. Již nyní na jeho odstranění ve spolupráci s ministerstvem dopravy pracujeme. Stavba by měla začít už v letošním roce. Klíčová, modernizovaná páteřní komunikace I/11 má být uváděná do provozu postupně od roku 2010,“ doplnil hejtman Evžen Tošenovský.
Moravskoslezský kraj spravuje celkem 2 645 km silnic II.a III.třídy. Po jejich převzetí od státu v roce 2001 se na jejich opravy a údržbu vynaložilo nejméně 250 milionů korun. Letos už to bude sedmkrát vyšší suma, tzn. 1,8 miliardy korun. Zanedbanost silniční sítě nižších tříd se začala zlepšovat, nicméně než bude kompletní silniční síť v kraji ve stavu odpovídajícímu potřebám řidičů, bude muset kraj na tyto účely vynaložit ještě další stamiliony korun.
„Náš kraj je důležitou tranzitní oblastí, ať již jde o spojnici na sever Evropy přes Polsko nebo na východ kontinentu přes Slovensko. Rozvoji dopravní sítě proto věnujeme zcela mimořádnou pozornost,“ říká hejtman Moravskoslezského kraje Evžen Tošenovský. „Máme zpracovanou konkrétní koncepci tzv. Bílou knihu, ve které jsme zaznamenali i ty nejmenší cesty na severu Moravy a ve Slezsku. Víme tedy, kde přesně je potřeba zainventovat,“ dodal.
Mezi klíčové stavby záměrů v nadcházejících pěti letech patří dostavba dálnice D 47, rychlostní silnice R 48, kvalitní napojení průmyslových zón v Nošovicích a Mošnově, stejně jako letiště Leoše Janáčka. Do rozvoje dopravní infrastruktury MSK se za poslední čtyři roky investovalo více než 20 miliard korun ze státního rozpočtu, tedy do dálnic a komunikací první třídy. Z krajského rozpočtu šly 3,4 miliardy korun na rekonstrukce a modernizace vozovek II. a III. třídy a přes jednu miliardu získal kraj ze Společného regionálního operačního programu (SROP) České republiky na léta 2004-2006.
„Samozřejmě cítím ještě jistý dluh zejména vůči řešení lepšího dopravního napojení Opavy a severozápadní části kraje. Již nyní na jeho odstranění ve spolupráci s ministerstvem dopravy pracujeme. Stavba by měla začít už v letošním roce. Klíčová, modernizovaná páteřní komunikace I/11 má být uváděná do provozu postupně od roku 2010,“ doplnil hejtman Evžen Tošenovský.
Moravskoslezský kraj spravuje celkem 2 645 km silnic II.a III.třídy. Po jejich převzetí od státu v roce 2001 se na jejich opravy a údržbu vynaložilo nejméně 250 milionů korun. Letos už to bude sedmkrát vyšší suma, tzn. 1,8 miliardy korun. Zanedbanost silniční sítě nižších tříd se začala zlepšovat, nicméně než bude kompletní silniční síť v kraji ve stavu odpovídajícímu potřebám řidičů, bude muset kraj na tyto účely vynaložit ještě další stamiliony korun.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk