https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ministerstvo-dopravy-rychliky-na-trati-plzen-most-preda-soukrome-spolecnosti
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MD ČR: Ministerstvo dopravy rychlíky na trati Plzeň – Most předá soukromé společnosti

1. srpna 2016 | MD ČR
Provoz rychlíků na lince R16 z Plzně do Mostu bude od poloviny prosince letošního roku (začátku platnosti jízdního řádu 2016/2017) zajišťovat společnost GW Train Regio. K přímému zadání této společnosti Ministerstvo dopravy přistoupilo poté, co antimonopolní úřad ve druhém stupni potvrdil své rozhodnutí o zrušení soutěže vyhlášené v minulém roce. Jedná se o prvního soukromého dopravce, který bude provozovat rychlíkovou linku v rámci závazku veřejné služby.

Soutěž na linku R16 byla do českého i evropského věstníku veřejných zakázek odeslána už v únoru 2015 s tím, že vítěz soutěže začne provozovat vlaky od poloviny prosince 2016 na dobu 15 let. Společnost GW Train Regio ve zrušené soutěži podala nejnižší nabídku. Protože soutěž České dráhy napadly podáním u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, ministerstvo s ohledem na nezbytnost zajistit dopravní obslužnost následně v listopadu 2015 z důvodu právní jistoty notifikovalo v Úředním věstníku EU přímé zadání na dobu desíti let pro případ, kdyby soutěž byla antimonopolním úřadem skutečně zrušena.

„Jsem zastáncem otevírání trhu dálkové železniční dopravy a už v minulém roce jsem deklaroval, že linku po zrušení soutěže zadáme napřímo tomu, kdo podal nejvýhodnější nabídku. Společnost GW Train Regio už má k dispozici i potřebná vozidla a aktuálně již s Českými drahami i regionálními objednateli Plzeňským a Ústeckým krajem jedná o podmínkách uznávání jízdného a zapojení do integrovaného dopravního systému,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Pokud jde o legislativní rámec, evropské právo umožňuje jak přímé zadání, tak možnost soutěže. Většina evropských států přitom využívá přímé zadání nebo kombinuje oba modely. „Rádi bychom v dalších měsících připravili nabídková řízení pro další linky, v první řadě linky Liberec – Pardubice, Liberec – Ústí nad Labem, Praha – Ústí nad Labem – Cheb a Praha – Ústí nad Labem – Děčín a zároveň umožnili na vybraných linkách na obnovu vozidel využít prostředky z Operačního programu Doprava,“ doplnil ministr Ťok.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist