Tiskové zprávy
MŽP ČR: MŽP připravilo pro přírodu přijatelnou trasu děčínského dálničního přivaděče
Ministerstvo životního prostředí připravilo návrh nové trasy přeložky silnice I/13 Děčín – D8, známou jako děčínský přivaděč, přijatelnou z pohledu ochrany přírody. Návrh nyní projednává s Ústeckým krajem, obcemi, Ministerstvem dopravy a Ředitelstvím silnic a dálnic.
Od Libouchce přes Jílové vede trasa v souběhu se železniční tratí č. 132, na rozhraní Martiněvsi a Bynova po dně údolí Jílovského potoka a poté prudce v zářezu stoupá okrajem lesa nad Horním Oldřichovem a nakonec dlouhým tunelem sestupuje do Děčína. Dořešit se ještě bude muset dolní vyústění tunelu v Děčíně, zda komplikovaně přímo na Nový most přes Labe anebo relativně jednoduše pod Chrochvicemi.
Správa CHKO České středohoří trasu považuje principielně za akceptovatelnou. Bude nutno dopracovat jeden úsek u Jílového, technické detaily a začlenění stavby do cenné krajiny Českého středohoří. To již lze řešit v dalších stupních přípravy záměru.
„Po více než třiceti letech hledání se nám podařilo najít ekologicky přijatelnou trasu přivaděče,“ říká k úspěchu ministr životního prostředí Ladislav Miko, během jehož pětiměsíčního působení se již podařilo najít také přijatelné řešení průchodu 12 km rychlostní komunikace R55 přes Ptačí oblast Bzenecká Doubrava v okrese Hodonín.
„Nejtěžší na hledání přijatelné trasy bylo pochopit složitost území a doslova vykličkovat mezi zástavbou a mimořádně cennými územími přírody. Hledání se neobešlo bez jednoho zmařeného pokusu a trvalo celý jeden rok,“ vysvětluje náměstek ministra Aleš Kuták, v jehož gesci proces dohledání přijatelné trasy přivaděče proběhl.
„Kvůli hustotě obytné zástavby a ochraně ovzduší v Děčíně nelze najít napojení na stávající silnice v údolí Labe bez dlouhého tunelu. To oproti předchozí variantě přes Chrochvice zvyšuje celkovou cenu přivaděče na 6 miliardy korun, bez ohledu na to, kudy vede od Libouchce,“ komentuje novou variantu specialista MŽP Martin Robeš, který trasu na druhý pokus spolu s autorizovanými projektanty vyhledal.
O tom, že environmentálně přijatelnou trasu přivaděče se pokusí najít MŽP, se dohodli v srpnu 2008 ministr životního prostředí Martin Bursík a ministr dopravy Aleš Řebíček poté, co MŽP vydalo stanovisko EIA, které mezi předloženými variantami A, B nenalezlo přijatelné řešení v úseku Modrá – Děčín.
Kontakt na dopravního experta MŽP Martina Robeše: tel. 606 647 900, e-mail: martin.robes@mzp.cz
Prezentaci návrhu MŽP na řešení trasy dálničního přivaděče Děčín najdete ke stažení na adrese http://www.mzp.cz/cz/news_tz091021privadec_decin
Od Libouchce přes Jílové vede trasa v souběhu se železniční tratí č. 132, na rozhraní Martiněvsi a Bynova po dně údolí Jílovského potoka a poté prudce v zářezu stoupá okrajem lesa nad Horním Oldřichovem a nakonec dlouhým tunelem sestupuje do Děčína. Dořešit se ještě bude muset dolní vyústění tunelu v Děčíně, zda komplikovaně přímo na Nový most přes Labe anebo relativně jednoduše pod Chrochvicemi.
Správa CHKO České středohoří trasu považuje principielně za akceptovatelnou. Bude nutno dopracovat jeden úsek u Jílového, technické detaily a začlenění stavby do cenné krajiny Českého středohoří. To již lze řešit v dalších stupních přípravy záměru.
„Po více než třiceti letech hledání se nám podařilo najít ekologicky přijatelnou trasu přivaděče,“ říká k úspěchu ministr životního prostředí Ladislav Miko, během jehož pětiměsíčního působení se již podařilo najít také přijatelné řešení průchodu 12 km rychlostní komunikace R55 přes Ptačí oblast Bzenecká Doubrava v okrese Hodonín.
„Nejtěžší na hledání přijatelné trasy bylo pochopit složitost území a doslova vykličkovat mezi zástavbou a mimořádně cennými územími přírody. Hledání se neobešlo bez jednoho zmařeného pokusu a trvalo celý jeden rok,“ vysvětluje náměstek ministra Aleš Kuták, v jehož gesci proces dohledání přijatelné trasy přivaděče proběhl.
„Kvůli hustotě obytné zástavby a ochraně ovzduší v Děčíně nelze najít napojení na stávající silnice v údolí Labe bez dlouhého tunelu. To oproti předchozí variantě přes Chrochvice zvyšuje celkovou cenu přivaděče na 6 miliardy korun, bez ohledu na to, kudy vede od Libouchce,“ komentuje novou variantu specialista MŽP Martin Robeš, který trasu na druhý pokus spolu s autorizovanými projektanty vyhledal.
O tom, že environmentálně přijatelnou trasu přivaděče se pokusí najít MŽP, se dohodli v srpnu 2008 ministr životního prostředí Martin Bursík a ministr dopravy Aleš Řebíček poté, co MŽP vydalo stanovisko EIA, které mezi předloženými variantami A, B nenalezlo přijatelné řešení v úseku Modrá – Děčín.
Kontakt na dopravního experta MŽP Martina Robeše: tel. 606 647 900, e-mail: martin.robes@mzp.cz
Prezentaci návrhu MŽP na řešení trasy dálničního přivaděče Děčín najdete ke stažení na adrese http://www.mzp.cz/cz/news_tz091021privadec_decin
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk