https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/nejekologictejsi-dopravu-praha-nepodporuje
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Děti Země: Nejekologičtější dopravu Praha nepodporuje

15. dubna 2003 | Děti Země, tel: 606 566 368
Přestože je v Praze nejhorší vzduch v zemi a největším zdrojem znečištění jsou automobily, jejichž počet stále stoupá, kritickou situaci město neřeší a nejekologičtější (tj. cyklistickou) dopravu nepodporuje.

Podle analýzy, kterou si nechal vypracovat magistrát, je v Praze nejhorší vzduch v zemi; největším zdrojem znečištění jsou automobily. Jejich počet stále stoupá, kritickou situaci však město neřeší. K životnímu prostředí je spolu s chůzí nejšetrnější cyklistická doprava, tu ale město nepodporuje. Původně nebyla na stavbu cyklostezek v letošním roce vyčleněna ani koruna. Pokud rada a zastupitelstvo na své červnové schůzi schválí navýšení rozpočtu, bude na cyklostezky vyčleněno alespoň 20,2 milionu korun.

Přestože výstavbu cyklistických stezek radní ve svém programovém prohlášení uvádějí mezi prioritami a společně s regulací dopravy uvádějí cyklostezky jako možné řešení katastrofální dopravní situace v centu města (část VII. Doprava) i jako prostředek ke zlepšení životního prostředí (část VIII. Životní prostředí), věnují tomuto nejekologičtějšímu a na kratší vzdálenosti nejrychlejšímu způsobu dopravy minimální pozornost. “Vyčlenění částky v řádu promile z celkových více než deseti miliard dopravního rozpočtu Prahy na letošní rok nelze rozhodně považovat za dostatečnou podporu,” říká k tomu Vojtěch Toman ze sdružení Děti Země.

Místo ekologických, bezpečných a zdravých způsobů dopravy je stále podporován rozvoj automobilismu. V Praze je tak v poměru na obyvatele nejvíc aut v celé Evropě. Řešením špatné dopravní situace a hrozivého stavu ovzduší by bylo omezení vjezdu automobilů do centra a rozsáhlé budování cyklistických stezek. “V Praze se staví stále nové silnice a parkoviště, přitom moderní evropská města parkovací místa postupně ruší a vytlačují tak auta z centra, kde vznikají pěší zóny a cyklistické stezky. V takovém městě se pak žije mnohem příjemněji,” doplňuje Toman.

V loňském roce byly do přípravy a realizace cyklistických tras investovány pouze 2 miliony korun, v roce 2001 to bylo 10 milionů, v předchozích letech byly investice nulové (zdroj: komentář k návrhu rozpočtu na rok 2003).


kontakty:
Ing. Vojtěch Toman, Děti Země,
email: dz.praha@seznam.cz, tel.: 606 566 368
Radovan Šteiner, radní pro dopravu,
email: Radovan.Steiner@cityofprague.cz, tel.: 236 002 321, 236 001 111
RNDr. Miloš Gregar, radní pro životní prostředí,
email: Milos.Gregar@cityofprague.cz, tel.: 236 003 229, 236 001 111
, tel: 606 566 368
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist