Petr Štěpánek "> Nové cyklospojení Kačerov - Krč - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/nove-cyklospojeni-kacerov-krc
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Oživení: Nové cyklospojení Kačerov - Krč

16. dubna 2003 | Oživení
Autor: Petr Štěpánek , tel: 608 702 154
Novou stezku z Krče na Kačerov pro cyklisty a chodce připravilo občanské sdružení Oživení vlastními silami. Kompetentní úřady nebyly schopné několik let ani reagovat na náš podnět na vybudování oficiální cyklostezky. Členové sdružení upravili zanedbanou cestu a vyčistili její okolí během jednoho dne. Otevřela se tak bezpečná, rychlá a zdraví prospěšná cyklostezka pro tisíce lidí ze sídliště Krč na stanici metra Kačerov.

Ze sídliště Krč mohou dnes cyklisté jet po ulici Vídeňská, do ulice Thomayerova podél Thomayerovy nemocnici až k restauraci U Labutě (napojení na Michelský les), odsud po chodníku pod železniční tratí a dále podél tratě upravenou cestou pod Jižní spojkou až na stanici metra Kačerov. Na Kačerově je prostor pro umístění stojanu na kola, buď v režii Dopravního podniku nebo magistrátu hl. města Prahy.

Podnět odboru dopravy podalo Oživení oficiálně již v roce 2001. Město předalo podnět ing. Medkovi z Ústavu dopravního inženýrství a od té doby se v této věci nic dalšího nedělo. Na naše naléhání se nám od ing. Medka dostalo odpovědi, že není povinen odpovídat na dotazy veřejnosti.
Tento postup pouze ilustruje přístup představitelů hl. m. Prahy k rozvoji cyklistické dopravy. Město dlouhodobě nepracuje na vytvoření funkční sítě cyklostezek. Do roku 2000 nedávalo město na cyklostezky ani korunu a položky v rozpočtu posledních let jsou nedostatečné a nevyužívané.

Občanská sdružení zabývající se rozvojem cyklistické dopravy navrhují rozpočet na cyklostezky ve výši 120 miliónů Kč ročně. Existuje již několik námětů na projekty realizovatelné téměř okamžitě. Mezi ně patří cyklostezka Botič, u níž se náklady na dobudování odhadují na 20 miliónů Kč, dále cyklostezka po obou březích Vltavy, jejíž realizaci lze spojit s protipovodňovými opatřeními v rámci Přírodního parku Vltava a pražské památkové rezervace. Cyklostezky lze zbudovat rovněž podle dalších pražských potoků, jako jsou Libušský potok, Kunratický potok, Rokytka, Šárecký potok, Motolský potok. Návrh cyklostezky Botič a některých průjezdů podél Vltavy lze najít na: www.greenways.cz/cyklotrasy.php3

Petr Štěpánek , tel: 608 702 154
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist