Tom Václavík "> O Českou biopotravinu roku soutěžilo 39 výrobků - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/o-ceskou-biopotravinu-roku-soutezilo-39-vyrobku
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Green marketing: O Českou biopotravinu roku soutěžilo 39 výrobků

24. února 2010 | Green marketing
Autor: Tom Václavík
Do prestižní soutěže v oboru biopotravin „Česká biopotravina roku 2009“, jež byla vloni vyhlášena již po osmé, nominovalo 18 výrobců biopotravin celkem 39 výrobků v 6 kategoriích. V únoru odborná porota vybrala vítěze, kteří budou 8. dubna slavnostně vyhlášeni na konferenci Bio Summit v Praze.

Soutěž „Česká biopotravina roku“ má za cíl podporovat vynikající kvalitu v celém dodavatelském řetězci oboru biopotravin a zviditelnit nejkvalitnější biopotraviny vyráběné v České republice. Každoročně ji vyhlašuje Potravinářská komora České republiky společně s PRO-BIO Svazem ekologických zemědělců

I v letošním roce budou kromě hlavní ceny vyhlášeni vítězové jednotlivých produktových kategorií, konkrétně kategorií mlýnské a pekárenské výrobky, mléko a mléčné výrobky, maso a výrobky z masa, nápoje, výrobky z ovoce a zeleniny a pochutiny a ostatní potravinářské výrobky.

Tradičně nejvíce obsazenou kategorií je kategorie mlýnské a pekárenské výrobky. Porotci vybírali z celkem 10 výrobků, které nominovalo 5 výrobců biopečiva: Jan Zeman-Biopekárna Zemanka, Antonín Kolinger ASON, Racio, Country Life a SEMIX PLUSO.
Do kategorie mléko a mléčné výrobky nominovali dvě mlékárny celkem 7 výrobků. Společnost LACRUM Velké Meziříčí nominovala smetanu ke šlehání a Mlékárna Valašské Meziříčí kysané nápoje a jogurtová mléka.
Složitý výběr měli porotci v kategorii maso a výrobky z masa, kde museli vítěze vybrat z celkem 6 nominací. Své loňské novinky do této kategorie přihlásili společnosti Biopark, Roman Řezníček, Váhala a spol. a Masokombinát Plzeň.
Čtyři výrobci nominovali své výrobky do kategorie nápoje. Konkrétně to byli Miloslav Košek – EKOPLANET, BIO OVOCE A ZELENINA VERICH, Moštovna Lažany a Tradice Bílých Karpat.
Tentokrát slaběji zastoupenou kategorii výrobky z ovoce a zeleniny naplnila svými biodžemy společnost Heliavita, která nominovala švestkový a meruňkový džem.
V kategorii pochutiny a ostatní potravinářské výrobky spolu boj o přízeň poroty svedly výrobky společností VETO ECO a Amylon. Zatímco výrobce VETO ECO nominoval celkem 9 výrobků z tofu, Amylon se pokusil zvítězit s vanilkovým pudingem v prášku.

Do kategorie biovýrobky pro gastronomii nebyla tentokrát nominována žádná novinka. Je to škoda, jelikož oblast gastronomie a veřejného stravování nabízí pro výrobce biopotravin obrovský, zatím nevyužití potenciál. Například v Rakousku dosahuje obrat biopotravin v gastronomických zařízeních téměř 100 milionů EUR (2,5 mld. Kč), což je více, než celý český maloobchodní obrat s biopotravinami.

Porota vybírala vítěze na svém zasedání v polovině února. Přihlášené výrobky byly hodnoceny podle kritérií, odrážející nejen chuť, způsob zpracování a výroby a použité suroviny, ale také celkový koncept výrobku, od výhod pro zákazníky, obal, přes celkový vzhled až po použitý marketingový mix. Hodnotící kritéria soutěže také slouží k informování, inspiraci a jako měřítko pro začínající i stávající výrobce biopotravin.

Všechny nominované biopotraviny jsou detailně představeny čtenářům portálu Bio-info.cz.

Slavnostní vyhlášení výsledků proběhne 8. dubna 2010 na podvečerním koktejlu u příležitosti konání konference Bio Summit 2010 v Kongresovém centru U HÁJKŮ, Praha 1.

Zlatým partnerem soutěže Česká biopotravina roku je společnost BUREAU VERITAS CZECH REPUBLIC, spol. s r.o., člen mezinárodní skupiny Bureau Veritas Certification, která působí ve více než 100 zemích a je lídrem celosvětového certifikačního trhu. Konferenčními a veletržními partnery soutěže jsou Veletrhy Brno, BioFach a Bio Summit.
Mediálními partnery soutěže jsou časopisy Moderní obchod, Food Servis a informační portály Bio-info a Nazeleno.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist