Tiskové zprávy
Green marketing: O Českou biopotravinu roku soutěžilo 39 výrobků
Do prestižní soutěže v oboru biopotravin „Česká biopotravina roku 2009“, jež byla vloni vyhlášena již po osmé, nominovalo 18 výrobců biopotravin celkem 39 výrobků v 6 kategoriích. V únoru odborná porota vybrala vítěze, kteří budou 8. dubna slavnostně vyhlášeni na konferenci Bio Summit v Praze.
Soutěž „Česká biopotravina roku“ má za cíl podporovat vynikající kvalitu v celém dodavatelském řetězci oboru biopotravin a zviditelnit nejkvalitnější biopotraviny vyráběné v České republice. Každoročně ji vyhlašuje Potravinářská komora České republiky společně s PRO-BIO Svazem ekologických zemědělců
I v letošním roce budou kromě hlavní ceny vyhlášeni vítězové jednotlivých produktových kategorií, konkrétně kategorií mlýnské a pekárenské výrobky, mléko a mléčné výrobky, maso a výrobky z masa, nápoje, výrobky z ovoce a zeleniny a pochutiny a ostatní potravinářské výrobky.
Tradičně nejvíce obsazenou kategorií je kategorie mlýnské a pekárenské výrobky. Porotci vybírali z celkem 10 výrobků, které nominovalo 5 výrobců biopečiva: Jan Zeman-Biopekárna Zemanka, Antonín Kolinger ASON, Racio, Country Life a SEMIX PLUSO.
Do kategorie mléko a mléčné výrobky nominovali dvě mlékárny celkem 7 výrobků. Společnost LACRUM Velké Meziříčí nominovala smetanu ke šlehání a Mlékárna Valašské Meziříčí kysané nápoje a jogurtová mléka.
Složitý výběr měli porotci v kategorii maso a výrobky z masa, kde museli vítěze vybrat z celkem 6 nominací. Své loňské novinky do této kategorie přihlásili společnosti Biopark, Roman Řezníček, Váhala a spol. a Masokombinát Plzeň.
Čtyři výrobci nominovali své výrobky do kategorie nápoje. Konkrétně to byli Miloslav Košek – EKOPLANET, BIO OVOCE A ZELENINA VERICH, Moštovna Lažany a Tradice Bílých Karpat.
Tentokrát slaběji zastoupenou kategorii výrobky z ovoce a zeleniny naplnila svými biodžemy společnost Heliavita, která nominovala švestkový a meruňkový džem.
V kategorii pochutiny a ostatní potravinářské výrobky spolu boj o přízeň poroty svedly výrobky společností VETO ECO a Amylon. Zatímco výrobce VETO ECO nominoval celkem 9 výrobků z tofu, Amylon se pokusil zvítězit s vanilkovým pudingem v prášku.
Do kategorie biovýrobky pro gastronomii nebyla tentokrát nominována žádná novinka. Je to škoda, jelikož oblast gastronomie a veřejného stravování nabízí pro výrobce biopotravin obrovský, zatím nevyužití potenciál. Například v Rakousku dosahuje obrat biopotravin v gastronomických zařízeních téměř 100 milionů EUR (2,5 mld. Kč), což je více, než celý český maloobchodní obrat s biopotravinami.
Porota vybírala vítěze na svém zasedání v polovině února. Přihlášené výrobky byly hodnoceny podle kritérií, odrážející nejen chuť, způsob zpracování a výroby a použité suroviny, ale také celkový koncept výrobku, od výhod pro zákazníky, obal, přes celkový vzhled až po použitý marketingový mix. Hodnotící kritéria soutěže také slouží k informování, inspiraci a jako měřítko pro začínající i stávající výrobce biopotravin.
Všechny nominované biopotraviny jsou detailně představeny čtenářům portálu Bio-info.cz.
Slavnostní vyhlášení výsledků proběhne 8. dubna 2010 na podvečerním koktejlu u příležitosti konání konference Bio Summit 2010 v Kongresovém centru U HÁJKŮ, Praha 1.
Zlatým partnerem soutěže Česká biopotravina roku je společnost BUREAU VERITAS CZECH REPUBLIC, spol. s r.o., člen mezinárodní skupiny Bureau Veritas Certification, která působí ve více než 100 zemích a je lídrem celosvětového certifikačního trhu. Konferenčními a veletržními partnery soutěže jsou Veletrhy Brno, BioFach a Bio Summit.
Mediálními partnery soutěže jsou časopisy Moderní obchod, Food Servis a informační portály Bio-info a Nazeleno.cz.
Soutěž „Česká biopotravina roku“ má za cíl podporovat vynikající kvalitu v celém dodavatelském řetězci oboru biopotravin a zviditelnit nejkvalitnější biopotraviny vyráběné v České republice. Každoročně ji vyhlašuje Potravinářská komora České republiky společně s PRO-BIO Svazem ekologických zemědělců
I v letošním roce budou kromě hlavní ceny vyhlášeni vítězové jednotlivých produktových kategorií, konkrétně kategorií mlýnské a pekárenské výrobky, mléko a mléčné výrobky, maso a výrobky z masa, nápoje, výrobky z ovoce a zeleniny a pochutiny a ostatní potravinářské výrobky.
Tradičně nejvíce obsazenou kategorií je kategorie mlýnské a pekárenské výrobky. Porotci vybírali z celkem 10 výrobků, které nominovalo 5 výrobců biopečiva: Jan Zeman-Biopekárna Zemanka, Antonín Kolinger ASON, Racio, Country Life a SEMIX PLUSO.
Do kategorie mléko a mléčné výrobky nominovali dvě mlékárny celkem 7 výrobků. Společnost LACRUM Velké Meziříčí nominovala smetanu ke šlehání a Mlékárna Valašské Meziříčí kysané nápoje a jogurtová mléka.
Složitý výběr měli porotci v kategorii maso a výrobky z masa, kde museli vítěze vybrat z celkem 6 nominací. Své loňské novinky do této kategorie přihlásili společnosti Biopark, Roman Řezníček, Váhala a spol. a Masokombinát Plzeň.
Čtyři výrobci nominovali své výrobky do kategorie nápoje. Konkrétně to byli Miloslav Košek – EKOPLANET, BIO OVOCE A ZELENINA VERICH, Moštovna Lažany a Tradice Bílých Karpat.
Tentokrát slaběji zastoupenou kategorii výrobky z ovoce a zeleniny naplnila svými biodžemy společnost Heliavita, která nominovala švestkový a meruňkový džem.
V kategorii pochutiny a ostatní potravinářské výrobky spolu boj o přízeň poroty svedly výrobky společností VETO ECO a Amylon. Zatímco výrobce VETO ECO nominoval celkem 9 výrobků z tofu, Amylon se pokusil zvítězit s vanilkovým pudingem v prášku.
Do kategorie biovýrobky pro gastronomii nebyla tentokrát nominována žádná novinka. Je to škoda, jelikož oblast gastronomie a veřejného stravování nabízí pro výrobce biopotravin obrovský, zatím nevyužití potenciál. Například v Rakousku dosahuje obrat biopotravin v gastronomických zařízeních téměř 100 milionů EUR (2,5 mld. Kč), což je více, než celý český maloobchodní obrat s biopotravinami.
Porota vybírala vítěze na svém zasedání v polovině února. Přihlášené výrobky byly hodnoceny podle kritérií, odrážející nejen chuť, způsob zpracování a výroby a použité suroviny, ale také celkový koncept výrobku, od výhod pro zákazníky, obal, přes celkový vzhled až po použitý marketingový mix. Hodnotící kritéria soutěže také slouží k informování, inspiraci a jako měřítko pro začínající i stávající výrobce biopotravin.
Všechny nominované biopotraviny jsou detailně představeny čtenářům portálu Bio-info.cz.
Slavnostní vyhlášení výsledků proběhne 8. dubna 2010 na podvečerním koktejlu u příležitosti konání konference Bio Summit 2010 v Kongresovém centru U HÁJKŮ, Praha 1.
Zlatým partnerem soutěže Česká biopotravina roku je společnost BUREAU VERITAS CZECH REPUBLIC, spol. s r.o., člen mezinárodní skupiny Bureau Veritas Certification, která působí ve více než 100 zemích a je lídrem celosvětového certifikačního trhu. Konferenčními a veletržními partnery soutěže jsou Veletrhy Brno, BioFach a Bio Summit.
Mediálními partnery soutěže jsou časopisy Moderní obchod, Food Servis a informační portály Bio-info a Nazeleno.cz.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk