Tiskové zprávy
MŽP ČR: O propagační předměty Ministerstva životního prostředí je velký zájem
Ministerstvo životního prostředí pokračuje v propagaci české přírody. Kampaň Česká příroda je dlouhodobá, nejedná se o jednorázovou akci. Jejím cílem je představit lidem krásy české přírody, které široké veřejnosti nejsou třeba tolik známé. Veletrh Česká příroda, který se konal letos v dubnu, přilákal tisíce návštěvníků, kteří ocenili prezentaci jednotlivých národních parků, dozvěděli se, jakým způsobem se předpovídá počasí, mohli díky svým znalostem získat ceny s tematikou přírody v České republice. Naší snahou je otevřít přírodu lidem, ne ji před nimi schovávat. Kampaň pokračovala i v létě, kdy za návštěvu národních parků a zpřístupněných jeskyní v České republice mohli návštěvníci získat např. outdoorové hole a další vybavení pro toulky přírodou. Součástí propagace byla i možnost vyhrát víkendový pobyt v jednotlivých národních parcích.
V rámci propagace vypsalo Ministerstvo životního prostředí 3. prosince 2013 zakázku malého rozsahu na výrobu propagačních předmětů s tematikou české přírody. Předpokládaná hodnota zakázky bez DPH je 600.000 Kč. Odhadujeme, že propagační předměty bude MŽP využívat následující 1,5 - 2 roky. Výsledná cena může být samozřejmě nižší, záleží na jednotlivých nabídkách. Jedná se o propagační předměty ministerstva, které mají motiv české přírody. Propagační předměty budou sloužit ministerstvu a nejsou vázané na konkrétního ministra či ministryni. Placeny budou z rozpočtu ministerstva na rok 2014. Nejedná se tedy o utrácení peněz „na poslední chvíli“.
Ministerstvo životního prostředí poptává jak běžné propagační předměty, jako jsou tužky, propisky, badge, omalovánky, pastelky, lanyardy, papírové tašky, psací bloky, deštníky, pláštěnky, joja, manžetové knoflíčky, šátky, nebo samolepky, tak ty méně obvyklé, jako je například dámské a pánské spodní prádlo s potiskem. Na pánském spodním prádle bude potisk ptáka kormorána, který byl vyškrtnut ze seznamu zvláště chráněných druhů, protože jeho počty svědčí o jeho přemnožení, než o nutnosti jej chránit. Na dámském spodním prádle bude potisk bobra, neboť je součástí přírody, byť někdy s ne zcela pozitivním dopadem na své okolí. O aktuálnosti tématu svědčí i nedávno podepsané memorandum mezi MŽP a MZE, kterým byl přijat Program péče o bobra evropského. Viz TZ http://www.mzp.cz/cz/news_131209_program_pece_o_bobra.
Propagační předměty mají propagovat, byť i kontroverzně. Ministerstvo je bude nabízet v rámci vědomostních soutěží o české přírodě, akcí v rámci kampaně, věcných darů, či široké veřejnosti včetně novinářů. Získání propagačních předmětů bude vždy vázáno na konkrétní počin ze strany zájemců. Bude se jednat o vědomostní soutěže na sociálních sítích, o fotografické soutěže s tématem česká příroda apod. Takže získat propagační předměty bude možné až na základě prokázání aktivního přístupu k české přírodě.
Koncept kontroverzního upozornění problémy životního prostředí se ministerstvu osvědčil při rozesílání loňských PF, kdy kreslíř Štěpán Mareš vytvořil pro MŽP krátký komiks, který vzbudil ohlas na sociálních sítích, mezi laickou i odbornou veřejností, tak i v médiích. Schopnost sebeironie je jedna z cest, jak ve zkratce upozornit na problémy, které se kvůli své odbornosti složitě komunikují. Při loňském PF jsme upozorňovali na boj s kůrovcem na Šumavě, na znečištěné ovzduší a na ochranu přírody a krajiny.
Cílem je co největší propagace české přírody. Věříme, že propagační předměty zaujmou, udělají radost a svojí atraktivitou a zvýší zájem o českou přírodu. Více se o soutěžích dozvíte na webové stránce ministerstva nebo na www.facebook.com/CeskaPriroda.
V rámci propagace vypsalo Ministerstvo životního prostředí 3. prosince 2013 zakázku malého rozsahu na výrobu propagačních předmětů s tematikou české přírody. Předpokládaná hodnota zakázky bez DPH je 600.000 Kč. Odhadujeme, že propagační předměty bude MŽP využívat následující 1,5 - 2 roky. Výsledná cena může být samozřejmě nižší, záleží na jednotlivých nabídkách. Jedná se o propagační předměty ministerstva, které mají motiv české přírody. Propagační předměty budou sloužit ministerstvu a nejsou vázané na konkrétního ministra či ministryni. Placeny budou z rozpočtu ministerstva na rok 2014. Nejedná se tedy o utrácení peněz „na poslední chvíli“.
Ministerstvo životního prostředí poptává jak běžné propagační předměty, jako jsou tužky, propisky, badge, omalovánky, pastelky, lanyardy, papírové tašky, psací bloky, deštníky, pláštěnky, joja, manžetové knoflíčky, šátky, nebo samolepky, tak ty méně obvyklé, jako je například dámské a pánské spodní prádlo s potiskem. Na pánském spodním prádle bude potisk ptáka kormorána, který byl vyškrtnut ze seznamu zvláště chráněných druhů, protože jeho počty svědčí o jeho přemnožení, než o nutnosti jej chránit. Na dámském spodním prádle bude potisk bobra, neboť je součástí přírody, byť někdy s ne zcela pozitivním dopadem na své okolí. O aktuálnosti tématu svědčí i nedávno podepsané memorandum mezi MŽP a MZE, kterým byl přijat Program péče o bobra evropského. Viz TZ http://www.mzp.cz/cz/news_131209_program_pece_o_bobra.
Propagační předměty mají propagovat, byť i kontroverzně. Ministerstvo je bude nabízet v rámci vědomostních soutěží o české přírodě, akcí v rámci kampaně, věcných darů, či široké veřejnosti včetně novinářů. Získání propagačních předmětů bude vždy vázáno na konkrétní počin ze strany zájemců. Bude se jednat o vědomostní soutěže na sociálních sítích, o fotografické soutěže s tématem česká příroda apod. Takže získat propagační předměty bude možné až na základě prokázání aktivního přístupu k české přírodě.
Koncept kontroverzního upozornění problémy životního prostředí se ministerstvu osvědčil při rozesílání loňských PF, kdy kreslíř Štěpán Mareš vytvořil pro MŽP krátký komiks, který vzbudil ohlas na sociálních sítích, mezi laickou i odbornou veřejností, tak i v médiích. Schopnost sebeironie je jedna z cest, jak ve zkratce upozornit na problémy, které se kvůli své odbornosti složitě komunikují. Při loňském PF jsme upozorňovali na boj s kůrovcem na Šumavě, na znečištěné ovzduší a na ochranu přírody a krajiny.
Cílem je co největší propagace české přírody. Věříme, že propagační předměty zaujmou, udělají radost a svojí atraktivitou a zvýší zájem o českou přírodu. Více se o soutěžích dozvíte na webové stránce ministerstva nebo na www.facebook.com/CeskaPriroda.
Vydání tohoto textu bylo podpořeno z Revolvingového fondu Ministerstva životního prostředí ČR. Za obsah je zodpovědná výhradně redakce serveru Ekolist.cz a nelze jej v žádném případě považovat za názor MŽP.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk