Tiskové zprávy
Správa KRNAP: Oprava Jantarové cesty jde do finále
Pouhé metry zbývají k dokončení opravy Jantarové cesty, jejíž opravu jsme zahájili letos v červenci. Cestu jsme opravili tradičním způsobem – štětováním – který se v Krkonoších používá po staletí. Tato cesta je součástí historické Slezské stezky, která spojovala Čechy a Slezsko.
„Jsem rád, že se opravu podařilo stihnout. Cesta leží na hřebenech hor a práci mohlo zkomplikovat brzké podzimní sněžení. Naštěstí se tak nestalo. Navíc cestáři odváděli kvalitní a přesto rychlou práci, a to v klimatických podmínkách, které nejsou vůbec jednoduché,“ říká ředitel Správy KRNAP Jan Hřebačka.
Oprava Jantarové cesty je součástí projektu Rekonstrukce turistických chodníků ve východních Krkonoších, spolufinancovaného na české straně z prostředků Operačního programu Životní prostředí. Jedná se o cca 500 metrů dlouhý úsek cesty, která byla již v zoufalém technickém stavu a která byla opravena tradiční technikou, užívanou v Krkonoších po staletí, zvanou štětování. Výběrové řízení vyhrála s cenou 1,991 mil. Kč kamenická firma Tomáš Drábek z Horního Maršova.
Na námi opravovaný úsek navázali s pracemi kolegové na polské straně a i jejich úsek by s největší pravděpodobností měl být opraven v nejbližších dnech.
Jantarová cesta je jedním z úseků Slezské cesty. Je ohraničena Luční boudou a Karpaczem. Její název pochází z roku 1997, kdy byla otevřena jako hraniční přechod pro pěší. Samotná Slezská cesta existuje již od IX. století a byla důležitou krkonošskou spojnicí z Čech do Polska. Odpojovala se od Kladské stezky a pokračovala přes Hostinné, Vrchlabí, Výrovku k Hamplově boudě a do Karpacze.
„Jsem rád, že se opravu podařilo stihnout. Cesta leží na hřebenech hor a práci mohlo zkomplikovat brzké podzimní sněžení. Naštěstí se tak nestalo. Navíc cestáři odváděli kvalitní a přesto rychlou práci, a to v klimatických podmínkách, které nejsou vůbec jednoduché,“ říká ředitel Správy KRNAP Jan Hřebačka.
Oprava Jantarové cesty je součástí projektu Rekonstrukce turistických chodníků ve východních Krkonoších, spolufinancovaného na české straně z prostředků Operačního programu Životní prostředí. Jedná se o cca 500 metrů dlouhý úsek cesty, která byla již v zoufalém technickém stavu a která byla opravena tradiční technikou, užívanou v Krkonoších po staletí, zvanou štětování. Výběrové řízení vyhrála s cenou 1,991 mil. Kč kamenická firma Tomáš Drábek z Horního Maršova.
Na námi opravovaný úsek navázali s pracemi kolegové na polské straně a i jejich úsek by s největší pravděpodobností měl být opraven v nejbližších dnech.
Jantarová cesta je jedním z úseků Slezské cesty. Je ohraničena Luční boudou a Karpaczem. Její název pochází z roku 1997, kdy byla otevřena jako hraniční přechod pro pěší. Samotná Slezská cesta existuje již od IX. století a byla důležitou krkonošskou spojnicí z Čech do Polska. Odpojovala se od Kladské stezky a pokračovala přes Hostinné, Vrchlabí, Výrovku k Hamplově boudě a do Karpacze.
Vydání tohoto textu bylo podpořeno z Revolvingového fondu Ministerstva životního prostředí ČR. Za obsah je zodpovědná výhradně redakce serveru Ekolist.cz a nelze jej v žádném případě považovat za názor MŽP.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk