https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/pendolino-ceskych-drah-spoji-od-prosince-olomouc-s-prahou-za-dve-a-pul-hodiny
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Pendolino Českých drah spojí od prosince Olomouc s Prahou za dvě a půl hodiny

7. září 2005 | České dráhy
Vysokorychlostní vlak s naklápěcí skříní pendolino Českých drah by měl zahájit od prosince provoz na lince Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha. Cesta z Olomouce do Prahy se zkrátí na přibližně dvě a půl hodiny, doba jízdy do Ostravy bude přibližně jedna hodina. Průměrná cestovní rychlost těchto spojů tak bude přibližně 100 km/h, maximální rychlost až 160 km/h. Rychlovlak pendolino nabídnou České dráhy, a. s., jako zcela nový produkt osobní dopravy na zákaznicky nejatraktivnější železniční trase v České republice Ostrava – Olomouc – Praha.

Rychlovlaky nabízejí ve svých sedmi vozech celkem 331 míst k sezení, z toho je 105 míst v 1. třídě. Vlaky jsou klimatizované, cestující mají k dispozici bistro a samozřejmostí jsou prostory pro vozíčkáře. Cestujícím v 1. třídě nabídnou také rozkládací stolky a zásuvky 230 V pro napájení PC či mobilních telefonů. Díky takovému vybavení mohou cestující efektivně využít čas strávený ve vlaku například k práci, přípravě různých dokumentů nebo mohou na PC hrát hry či sledovat film, a tak za jízdy relaxovat.

Cesta pendolinem z Olomouce do Prahy se zkrátí na přibližně dvě a půl hodiny. V současné době tuto vzdálenost překonávají vlaky InterCity za více než 3 hodiny. Několik párů rychlovlaků pendolino denně by tak počínaje novým jízdním řádem (za předpokladu úspěšného schválení jejich provozu Drážním úřadem) mělo otevřít zcela novou kapitolu cestování mezi hlavním městem České republiky a Olomoucí. Josef Bazala, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah, a.s., k tomu dodává: Jak výsledky zkoušek, tak i testování zařízení na zajištění elektromagnetické kompatibility spějí dle dosavadních informací úspěšně do finále. Jsem proto přesvědčen, že by zavedení zcela nové dimenze cestování mezi Ostravou, Olomoucí a Prahou neměla stát v cestě již žádná zásadní překážka.

Kromě trati Praha – Olomouc – Ostrava plánují České dráhy od roku 2006 nasadit rychlovlaky pendolino také na některé spoje do SRN, Rakouska a na Slovensko.

Vlak má délku 184,4 metru. Jeho maximální rychlost je 230 km/h, na českých tratích bude zatím jezdit rychlostí 160 km/h. Hlavní výhodou je vybavení speciální technologií pro naklápění vozové skříně. Ta pendolinu umožňuje projíždět oblouky o malém poloměru vyšší rychlostí, než jaká je povolena pro klasické vlaky. Například na modernizovaných úsecích v okolí Moravské Sázavy tak bude jezdit až 160 km/h, zatímco běžné rychlíky těmito úseky pojedou 130 až 140 km/h.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist