Tiskové zprávy
České dráhy: Pendolino Českých drah spojí od prosince Olomouc s Prahou za dvě a půl hodiny
7. září 2005 | České dráhy
Vysokorychlostní vlak s naklápěcí skříní pendolino Českých drah by měl zahájit od prosince provoz na lince Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha. Cesta z Olomouce do Prahy se zkrátí na přibližně dvě a půl hodiny, doba jízdy do Ostravy bude přibližně jedna hodina. Průměrná cestovní rychlost těchto spojů tak bude přibližně 100 km/h, maximální rychlost až 160 km/h. Rychlovlak pendolino nabídnou České dráhy, a. s., jako zcela nový produkt osobní dopravy na zákaznicky nejatraktivnější železniční trase v České republice Ostrava – Olomouc – Praha.
Rychlovlaky nabízejí ve svých sedmi vozech celkem 331 míst k sezení, z toho je 105 míst v 1. třídě. Vlaky jsou klimatizované, cestující mají k dispozici bistro a samozřejmostí jsou prostory pro vozíčkáře. Cestujícím v 1. třídě nabídnou také rozkládací stolky a zásuvky 230 V pro napájení PC či mobilních telefonů. Díky takovému vybavení mohou cestující efektivně využít čas strávený ve vlaku například k práci, přípravě různých dokumentů nebo mohou na PC hrát hry či sledovat film, a tak za jízdy relaxovat.
Cesta pendolinem z Olomouce do Prahy se zkrátí na přibližně dvě a půl hodiny. V současné době tuto vzdálenost překonávají vlaky InterCity za více než 3 hodiny. Několik párů rychlovlaků pendolino denně by tak počínaje novým jízdním řádem (za předpokladu úspěšného schválení jejich provozu Drážním úřadem) mělo otevřít zcela novou kapitolu cestování mezi hlavním městem České republiky a Olomoucí. Josef Bazala, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah, a.s., k tomu dodává: Jak výsledky zkoušek, tak i testování zařízení na zajištění elektromagnetické kompatibility spějí dle dosavadních informací úspěšně do finále. Jsem proto přesvědčen, že by zavedení zcela nové dimenze cestování mezi Ostravou, Olomoucí a Prahou neměla stát v cestě již žádná zásadní překážka.
Kromě trati Praha – Olomouc – Ostrava plánují České dráhy od roku 2006 nasadit rychlovlaky pendolino také na některé spoje do SRN, Rakouska a na Slovensko.
Vlak má délku 184,4 metru. Jeho maximální rychlost je 230 km/h, na českých tratích bude zatím jezdit rychlostí 160 km/h. Hlavní výhodou je vybavení speciální technologií pro naklápění vozové skříně. Ta pendolinu umožňuje projíždět oblouky o malém poloměru vyšší rychlostí, než jaká je povolena pro klasické vlaky. Například na modernizovaných úsecích v okolí Moravské Sázavy tak bude jezdit až 160 km/h, zatímco běžné rychlíky těmito úseky pojedou 130 až 140 km/h.
Rychlovlaky nabízejí ve svých sedmi vozech celkem 331 míst k sezení, z toho je 105 míst v 1. třídě. Vlaky jsou klimatizované, cestující mají k dispozici bistro a samozřejmostí jsou prostory pro vozíčkáře. Cestujícím v 1. třídě nabídnou také rozkládací stolky a zásuvky 230 V pro napájení PC či mobilních telefonů. Díky takovému vybavení mohou cestující efektivně využít čas strávený ve vlaku například k práci, přípravě různých dokumentů nebo mohou na PC hrát hry či sledovat film, a tak za jízdy relaxovat.
Cesta pendolinem z Olomouce do Prahy se zkrátí na přibližně dvě a půl hodiny. V současné době tuto vzdálenost překonávají vlaky InterCity za více než 3 hodiny. Několik párů rychlovlaků pendolino denně by tak počínaje novým jízdním řádem (za předpokladu úspěšného schválení jejich provozu Drážním úřadem) mělo otevřít zcela novou kapitolu cestování mezi hlavním městem České republiky a Olomoucí. Josef Bazala, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah, a.s., k tomu dodává: Jak výsledky zkoušek, tak i testování zařízení na zajištění elektromagnetické kompatibility spějí dle dosavadních informací úspěšně do finále. Jsem proto přesvědčen, že by zavedení zcela nové dimenze cestování mezi Ostravou, Olomoucí a Prahou neměla stát v cestě již žádná zásadní překážka.
Kromě trati Praha – Olomouc – Ostrava plánují České dráhy od roku 2006 nasadit rychlovlaky pendolino také na některé spoje do SRN, Rakouska a na Slovensko.
Vlak má délku 184,4 metru. Jeho maximální rychlost je 230 km/h, na českých tratích bude zatím jezdit rychlostí 160 km/h. Hlavní výhodou je vybavení speciální technologií pro naklápění vozové skříně. Ta pendolinu umožňuje projíždět oblouky o malém poloměru vyšší rychlostí, než jaká je povolena pro klasické vlaky. Například na modernizovaných úsecích v okolí Moravské Sázavy tak bude jezdit až 160 km/h, zatímco běžné rychlíky těmito úseky pojedou 130 až 140 km/h.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk