https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/petici-mesto-pro-lidi-za-uzavreni-centra-autum-podepsalo-pres-8-000-lidi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Oživení: Petici Město pro lidi za uzavření centra autům podepsalo přes 8 000 lidí

22. dubna 2003 | Oživení, tel: 608 702 154
Petici občanského sdružení Oživení, žádající ponechání dopravních opatření, která vznikla v důsledku povodní, podepsalo více než 8.000 lidí. Lidé v ní požadují zřízení Metropolitních linek Českých drah – obdoby německého S-bahnu, zachování pruhů pro autobusy na magistrále a jejich zřízení na všech víceproudých komunikacích vedoucích do města, uzavření Pražské památkové rezervace pro automobily s výjimkou parkování pro rezidenty a vjezdu pro zásobování přes noc, rozsáhlou výstavbu cyklostezek s rozpočtem ve výši alespoň jednoho procenta rozpočtu na dopravu, přeměnu magistrály na městský bulvár a instalaci zpomalovacích prahů a dalších bezpečnostních prvků u škol. Petice bude předána zástupcům města na nejbližším zasedání zastupitelstva.

Po ničivých záplavách v srpnu 2002 byla po dobu přibližně jednoho měsíce z širšího centra zcela vyloučena individuální automobilová doprava (IAD). Další měsíc byla IAD silně omezena. Přes veškeré obavy z kolapsu dopravy ve městě nic takového nenastalo. Tramvaje, přestože přepravovaly cestující z metra, jezdily přesněji a rychleji než kdy předtím. Lidé ze Severního města se díky pruhu pro autobusy dostávali do práce až o 15 minut dříve než za normálního stavu. Kolo bylo využíváno jako prostředek pro dojíždění do práce. Doprava po železnici dostala lidi z okrajů Prahy do centra za cca 15 minut v porovnání s téměř hodinovým popojížděním autem.

Dnes se město vrátilo do stavu před povodní - Karmelitskou tramvaje nemohou pro silný provoz IAD projet a vlaky spojující Wilsonovo a Smíchovské nádraží byly zrušeny. Rychlé spojení Severního města s centrem pomocí pruhu pro autobusy bylo zrušeno. Město je opět naplněno automobily a ti kdo opravdu potřebují projet (např. vozidla integrovaného záchraného systému) ztrácejí drahocené minuty. Cyklostezky a ochranné prvky u škol nejsou zřizovány – rozpočet na cyklostezky je opět nula jako tomu bylo za primátorů Koukala a Kasla, město se vymlouvá na povodně.

Dopravní opatření s výraznou preferencí MHD na úkor IAD se jednoznačně osvědčila. Pražané je chtějí, tato petice je toho důkazem. Vyzýváme zastupitele města, aby přestali přešlapovat na místě a pustili se do realizace zmíněných opatření.

Petr Štěpánek
608 702 154
, tel: 608 702 154
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist