Tiskové zprávy
Oživení: Petici Město pro lidi za uzavření centra autům podepsalo přes 8 000 lidí
22. dubna 2003 | Oživení, tel: 608 702 154
Petici občanského sdružení Oživení, žádající ponechání dopravních opatření, která vznikla v důsledku povodní, podepsalo více než 8.000 lidí. Lidé v ní požadují zřízení Metropolitních linek Českých drah – obdoby německého S-bahnu, zachování pruhů pro autobusy na magistrále a jejich zřízení na všech víceproudých komunikacích vedoucích do města, uzavření Pražské památkové rezervace pro automobily s výjimkou parkování pro rezidenty a vjezdu pro zásobování přes noc, rozsáhlou výstavbu cyklostezek s rozpočtem ve výši alespoň jednoho procenta rozpočtu na dopravu, přeměnu magistrály na městský bulvár a instalaci zpomalovacích prahů a dalších bezpečnostních prvků u škol. Petice bude předána zástupcům města na nejbližším zasedání zastupitelstva.
Po ničivých záplavách v srpnu 2002 byla po dobu přibližně jednoho měsíce z širšího centra zcela vyloučena individuální automobilová doprava (IAD). Další měsíc byla IAD silně omezena. Přes veškeré obavy z kolapsu dopravy ve městě nic takového nenastalo. Tramvaje, přestože přepravovaly cestující z metra, jezdily přesněji a rychleji než kdy předtím. Lidé ze Severního města se díky pruhu pro autobusy dostávali do práce až o 15 minut dříve než za normálního stavu. Kolo bylo využíváno jako prostředek pro dojíždění do práce. Doprava po železnici dostala lidi z okrajů Prahy do centra za cca 15 minut v porovnání s téměř hodinovým popojížděním autem.
Dnes se město vrátilo do stavu před povodní - Karmelitskou tramvaje nemohou pro silný provoz IAD projet a vlaky spojující Wilsonovo a Smíchovské nádraží byly zrušeny. Rychlé spojení Severního města s centrem pomocí pruhu pro autobusy bylo zrušeno. Město je opět naplněno automobily a ti kdo opravdu potřebují projet (např. vozidla integrovaného záchraného systému) ztrácejí drahocené minuty. Cyklostezky a ochranné prvky u škol nejsou zřizovány – rozpočet na cyklostezky je opět nula jako tomu bylo za primátorů Koukala a Kasla, město se vymlouvá na povodně.
Dopravní opatření s výraznou preferencí MHD na úkor IAD se jednoznačně osvědčila. Pražané je chtějí, tato petice je toho důkazem. Vyzýváme zastupitele města, aby přestali přešlapovat na místě a pustili se do realizace zmíněných opatření.
Petr Štěpánek
608 702 154
Po ničivých záplavách v srpnu 2002 byla po dobu přibližně jednoho měsíce z širšího centra zcela vyloučena individuální automobilová doprava (IAD). Další měsíc byla IAD silně omezena. Přes veškeré obavy z kolapsu dopravy ve městě nic takového nenastalo. Tramvaje, přestože přepravovaly cestující z metra, jezdily přesněji a rychleji než kdy předtím. Lidé ze Severního města se díky pruhu pro autobusy dostávali do práce až o 15 minut dříve než za normálního stavu. Kolo bylo využíváno jako prostředek pro dojíždění do práce. Doprava po železnici dostala lidi z okrajů Prahy do centra za cca 15 minut v porovnání s téměř hodinovým popojížděním autem.
Dnes se město vrátilo do stavu před povodní - Karmelitskou tramvaje nemohou pro silný provoz IAD projet a vlaky spojující Wilsonovo a Smíchovské nádraží byly zrušeny. Rychlé spojení Severního města s centrem pomocí pruhu pro autobusy bylo zrušeno. Město je opět naplněno automobily a ti kdo opravdu potřebují projet (např. vozidla integrovaného záchraného systému) ztrácejí drahocené minuty. Cyklostezky a ochranné prvky u škol nejsou zřizovány – rozpočet na cyklostezky je opět nula jako tomu bylo za primátorů Koukala a Kasla, město se vymlouvá na povodně.
Dopravní opatření s výraznou preferencí MHD na úkor IAD se jednoznačně osvědčila. Pražané je chtějí, tato petice je toho důkazem. Vyzýváme zastupitele města, aby přestali přešlapovat na místě a pustili se do realizace zmíněných opatření.
Petr Štěpánek
608 702 154
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk