Tiskové zprávy
České dráhy: Pokračuje růst výkonů osobní dopravy ČD – za leden až srpen byl počet cestujících meziročně o 2,4 milionů vyšší
9. října 2006 | České dráhy
České dráhy startují reklamní kampaň propagující výhody cestování vlakem.
Více než 118,1 milionů cestujících přepravily České dráhy za osm měsíců letošního roku. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku to představuje nárůst počtu cestujících o 2,4 milionů – procentuálně o více než 2 % cestujících více. Loni přitom České dráhy za stejné období přepravily 115,7 milionů platících cestujících.
Vedle počtu přepravených osob rostly také tržby z osobní přepravy. Ty za prvních osm měsíců letošního roku činily 3,322 miliardy Kč, což je oproti loňskému roku nárůst o 130 mil. Kč - tedy o 4 %.
Podobně pozitivní vývoj a ještě vyšší růstové ukazatele zaznamenává i nákladní doprava realizovaná pod značkou ČD Cargo – a to přes stále existující nerovné podmínky mezi silniční a železniční nákladní dopravou (výsledky budou prezentovány zvlášť).
Za prvních šest měsíců letošního roku vzrostl také přepravní výkon, který činil celkem 4,52 miliardy oskm. Oproti loňskému roku tak tento ukazatel vzrostl o 4,6 %.
„Vývoj ukazatelů osobní dopravy Českých drah je velmi pozitivní. Do výsledků se přitom odráží několik faktorů: především nabídka nových služeb, zavádění nových produktů, ale také celková modernizace obsluhy zákazníka – modernizace nádraží, nové technologie – například internetový prodej a průběžná modernizace vozového parku. Důležitou roli hraje také aktivní obchodní politika ČD vůči objednatelům regionální dopravy – tedy krajským úřadům“, komentuje dosažené výsledky za prvních osm měsíců Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu.
Výrazně se na celkovém růstu podílí také skutečnost, že po zavedení nového tzv. silničního zákona dává stále více cestujících přednost železniční dopravě. Především na dálkových trasách, jako je například Ostrava – Praha a dalších, se na železnici často vracejí zpět i cestující, kteří v 90. letech dali přednost individuální dopravě a nyní zjišťují, že jim České dráhy nabízejí rychlejší, pohodlnější a jistější spojení než osobní automobil.
Nová reklamní kampaň Českých drah propaguje výhody cestování vlakem
S cílem dále podpořit pozitivní trend růstu počtu cestujících a výkonů v osobní dopravě, odstartovaly České dráhy podzimní reklamní kampaň. Ta jednoznačně zmiňuje hlavní výhody při cestování vlakem, jako je vyšší rychlost, možnost lepšího využití času a pohodlí na cestě. V nadsázce pak kampaň tyto výhody prezentuje jako „Body pro Vás“ – tedy pro cestující.
České dráhy v tuto chvíli prezentují dva vizuální motivy billboardové kampaně:
* Stevardku spojů SC Pendolino s jedoucím vlakem v pozadí a poukazem na rychlost 160 km / hod.
* Průvodčího vlaků EC / IC s nabídkou občerstvení pro cestující během jízdy, kteří se tak nemusejí věnovat řízení, ale naopak mohou během cesty relaxovat.
Stevardka i průvodčí jsou přitom reální zaměstnanci Českých drah – s oběma se mohou cestující setkat na pravidelných spojích. Samotná kampaň využije volných reklamních ploch dceřiné společnosti Českých drah, RAILREKLAM.
Spojení Českých drah je přitom na řadě relací ve srovnání s osobním automobilem i autobusem nejrychlejší:
Praha – Ostrava: Současná jízdní doba 3 hodiny 20 minut (spoje SC Pendolino). Tato jízdní doba bude ještě v průběhu letošního roku zkrácena na 3 hodiny 9 minut. Jízdní doba například autobusem je dle jízdních řádů dopravců 5 hodin 10 minut. Pro osobní automobil vyhledávač tras na serveru www.mapy.cz uvádí 4 hodiny 18 minut (bez započtení zdržení vinou rekonstrukce komunikací či nehod).
Praha – Olomouc: Současná jízdní doba 2 hodiny 23 minut (spoje SC Pendolino). Tato jízdní doba by měla být ještě v průběhu letošního roku zkrácena na přibližně 2 hodiny 15 minut. Jízdní doba například autobusem je dle jízdních řádů dopravců 3 hodiny 30 minut u nejkratších spojů. Pro osobní automobil vyhledávač tras na serveru www.mapy.cz uvádí 2 hodiny 46 minut (zde je celá trasa například po dálnici).
Praha – Ústí nad Labem: Současná jízdní doba spojů kategorie EuroCity vedených v tzv. klasických soupravách (bez naklápěcí skříně) – 1 hodina 4 minuty.
Praha – Děčín: Současná jízdní doba spojů kategorie EuroCity vedených v tzv. klasických soupravách (bez naklápěcí skříně) – 1 hodina 22 minut.
Praha – Brno: jízdní doba nejrychlejších spojů 2 hodiny 23 minut
Celkem 9 párů vlaků kategorie EC a IC nabízejí denně České dráhy mezi Prahou a Brnem. Nejrychlejší spoje provozované rychlovlaky pendolino přitom urazí trasu mezi oběma metropolemi za 2 hodiny 23 minut.
Více než 118,1 milionů cestujících přepravily České dráhy za osm měsíců letošního roku. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku to představuje nárůst počtu cestujících o 2,4 milionů – procentuálně o více než 2 % cestujících více. Loni přitom České dráhy za stejné období přepravily 115,7 milionů platících cestujících.
Vedle počtu přepravených osob rostly také tržby z osobní přepravy. Ty za prvních osm měsíců letošního roku činily 3,322 miliardy Kč, což je oproti loňskému roku nárůst o 130 mil. Kč - tedy o 4 %.
Podobně pozitivní vývoj a ještě vyšší růstové ukazatele zaznamenává i nákladní doprava realizovaná pod značkou ČD Cargo – a to přes stále existující nerovné podmínky mezi silniční a železniční nákladní dopravou (výsledky budou prezentovány zvlášť).
Za prvních šest měsíců letošního roku vzrostl také přepravní výkon, který činil celkem 4,52 miliardy oskm. Oproti loňskému roku tak tento ukazatel vzrostl o 4,6 %.
„Vývoj ukazatelů osobní dopravy Českých drah je velmi pozitivní. Do výsledků se přitom odráží několik faktorů: především nabídka nových služeb, zavádění nových produktů, ale také celková modernizace obsluhy zákazníka – modernizace nádraží, nové technologie – například internetový prodej a průběžná modernizace vozového parku. Důležitou roli hraje také aktivní obchodní politika ČD vůči objednatelům regionální dopravy – tedy krajským úřadům“, komentuje dosažené výsledky za prvních osm měsíců Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu.
Výrazně se na celkovém růstu podílí také skutečnost, že po zavedení nového tzv. silničního zákona dává stále více cestujících přednost železniční dopravě. Především na dálkových trasách, jako je například Ostrava – Praha a dalších, se na železnici často vracejí zpět i cestující, kteří v 90. letech dali přednost individuální dopravě a nyní zjišťují, že jim České dráhy nabízejí rychlejší, pohodlnější a jistější spojení než osobní automobil.
Nová reklamní kampaň Českých drah propaguje výhody cestování vlakem
S cílem dále podpořit pozitivní trend růstu počtu cestujících a výkonů v osobní dopravě, odstartovaly České dráhy podzimní reklamní kampaň. Ta jednoznačně zmiňuje hlavní výhody při cestování vlakem, jako je vyšší rychlost, možnost lepšího využití času a pohodlí na cestě. V nadsázce pak kampaň tyto výhody prezentuje jako „Body pro Vás“ – tedy pro cestující.
České dráhy v tuto chvíli prezentují dva vizuální motivy billboardové kampaně:
* Stevardku spojů SC Pendolino s jedoucím vlakem v pozadí a poukazem na rychlost 160 km / hod.
* Průvodčího vlaků EC / IC s nabídkou občerstvení pro cestující během jízdy, kteří se tak nemusejí věnovat řízení, ale naopak mohou během cesty relaxovat.
Stevardka i průvodčí jsou přitom reální zaměstnanci Českých drah – s oběma se mohou cestující setkat na pravidelných spojích. Samotná kampaň využije volných reklamních ploch dceřiné společnosti Českých drah, RAILREKLAM.
Spojení Českých drah je přitom na řadě relací ve srovnání s osobním automobilem i autobusem nejrychlejší:
Praha – Ostrava: Současná jízdní doba 3 hodiny 20 minut (spoje SC Pendolino). Tato jízdní doba bude ještě v průběhu letošního roku zkrácena na 3 hodiny 9 minut. Jízdní doba například autobusem je dle jízdních řádů dopravců 5 hodin 10 minut. Pro osobní automobil vyhledávač tras na serveru www.mapy.cz uvádí 4 hodiny 18 minut (bez započtení zdržení vinou rekonstrukce komunikací či nehod).
Praha – Olomouc: Současná jízdní doba 2 hodiny 23 minut (spoje SC Pendolino). Tato jízdní doba by měla být ještě v průběhu letošního roku zkrácena na přibližně 2 hodiny 15 minut. Jízdní doba například autobusem je dle jízdních řádů dopravců 3 hodiny 30 minut u nejkratších spojů. Pro osobní automobil vyhledávač tras na serveru www.mapy.cz uvádí 2 hodiny 46 minut (zde je celá trasa například po dálnici).
Praha – Ústí nad Labem: Současná jízdní doba spojů kategorie EuroCity vedených v tzv. klasických soupravách (bez naklápěcí skříně) – 1 hodina 4 minuty.
Praha – Děčín: Současná jízdní doba spojů kategorie EuroCity vedených v tzv. klasických soupravách (bez naklápěcí skříně) – 1 hodina 22 minut.
Praha – Brno: jízdní doba nejrychlejších spojů 2 hodiny 23 minut
Celkem 9 párů vlaků kategorie EC a IC nabízejí denně České dráhy mezi Prahou a Brnem. Nejrychlejší spoje provozované rychlovlaky pendolino přitom urazí trasu mezi oběma metropolemi za 2 hodiny 23 minut.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk