https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/pribude-vice-nez-400-bezbarierovych-spoju-druha-generace-bezbarierovych-vlaku-nahrazuje-starsi-vlaky
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Přibude více než 400 bezbariérových spojů, druhá generace bezbariérových vlaků nahrazuje starší vlaky

12. listopadu 2024 | České dráhy
Už 8 z 10 spojů Českých drah je bezbariérových. Nový jízdní řád 2025 nabídne o 439 bezbariérových spojů víc. Drtivá většina vlaků je nízkopodlažních a výška jejích podlahy je v úrovni moderních nástupišť. Druhá generace bezbariérových vlaků nabízí lidem s handicapem více pohodlí a větší mobilitu. Jsou klimatizované a disponují elektrickým napájením pro elektrické vozíky. Mobilita osob na vozíku se podstatně rozšiřuje.

„Odstraňování bariér při cestování osob s handicapem je jednou z našich priorit. Dokládají to statistické údaje z jízdního řádu 2025. V novém jízdním řádu nese symbol bezbariérovosti už 7 131 spojů naší společnosti. Je to už 82,7 % ze všech našich spojů a o 439 vlaků víc než v končícím jízdním řádu. Velkou výhodou je rekordní nasazení nízkopodlažních vlaků, do kterých se nastupuje velmi snadno nejen lidem na vozíku, ale i seniorům, dětem nebo cestujícím s koly, kočárky a velkými zavazadly. V nových vlacích myslíme i na osoby s dalšími handicapy, nevidomí mohou ovládat nástupní dveře přes slepecké vysílačky a k dispozici mají hlášení stanic a zastávek. Neslyšící zase získají informace o jízdě vlaku z displejů,“ představuje výhody cestování na železnici Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

„Moderní bezbariérové a nízkopodlažní vlaky RegioPanter a RegioFox umožnily v novém jízdním řádu nabídnout další bezbariérové linky, například z Chlumce nad Cidlinou přes Hradec Králové do Týniště nad Orlicí, z Olomouce přes Přerov do Hranic na Moravě, Valašského Meziříčí a Vsetína nebo z Plzně do Radnic. Na dalších tratích nahradily starší generaci bezbariérových vlaků, které měly podlahu v klasické výšce a bylo nutné používat plošinu, například na trati Přerov – Břeclav nebo na několika linkách v Královéhradeckém kraji. Nástup a výstup cestujících s handicapem je nyní podstatně snazší a na moderních stanicích ho zvládnou cestující i bez asistence dopravce a nemusí svou přepravu u těchto vlaků ani objednávat,“ upozorňuje na vybavení nových vlaků Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu.

Vedle regionálních souprav RegioPanter a RegioFox jsou do provozu uváděné také nejmodernější dálkové vlaky ComfortJet, které nabízejí lidem na vozíku více míst a velmi komfortní cestování. Jednotky jsou vybaveny i dalšími prvky pro cestující s jiným druhem handicapu, např. nápisy v Braillově písmu, haptickými prvky, zvukovou signalizací atp.

České dráhy nyní disponují přibližně 860 vozy a jednotkami v úpravě pro cestování osob na vozíku, z toho zhruba 75 % vozidel je přímo nízkopodlažní. To znamená, že mají výšku podlahy v úrovni moderních nástupišť a nástup osob na vozíku je možné zajistit v takovém případě prakticky bez asistence dopravce. Moderní soupravy navíc nabízejí stejný komfort cestování a dodatečné služby jako mají další cestující. Jde např. o klimatizované prostory, palubní Wi-Fi síť nebo možnost dobíjet cestovní elektroniku.

S novým jízdním řádem se rozšiřuje také nabídka dálkových vlaků přístupných osobám na vozíku. Jedná se o čtyři páry vlaků EuroCity Baltic express, které spojují Prahu, Pardubice a Letohradsko s Kladskem, Vratislaví, Bydhoští a Trojměstím (Gdaňsk, Sopoty, Gdyně) na pobřeží Baltského moře.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist