Jan Vejbor "> Proč kraje zatím neřeší elektromobilitu? V Německu startují druhou fázi - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/proc-kraje-zatim-neresi-elektromobilitu-v-nemecku-startuji-druhou-fazi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

TILI Czech Republic: Proč kraje zatím neřeší elektromobilitu? V Německu startují druhou fázi

4. srpna 2011 | TILI Czech Republic
Autor: Jan Vejbor
Slavnostní přehlídkou jednotlivých partnerů v projektu elektrifikace automobilové dopravy ve spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko (SPV) byla završena první fáze regionální. Hlavní metou i do budoucna zůstává důraz na výzkum a vývoj, který má místní vědě a průmyslu umožnit hladký přechod ze špičky automobilového na elektromobilní průmysl.

Düsseldorfské náměstí Joahnesse Raua hostilo v neděli 31. 7. 2011 na 12 informačních stánků a představilo 20 elektrických pikapů, sportovních kupé či hybridních autobusů a sklápěček. Cílem jednodenní akce, které se zúčastnili i experti na elektromobilitu TILI Czech Republic, bylo seznámit veřejnost s pokračováním spolkového regionálního projektu „e-mobilität-NRW“. Ten v současnosti čítá na 50 partnerů z 25 různých míst, kteří dohromady disponují více než 200 elektromobily a 480 dobíjecími stojany. Jedná se o jeden z celkem osmi spolkovou vládou podporovaných zemských projektů na cestě k ambiciózním cílům německé elektromobility v roce 2020.

V první fázi, která byla zakončena v červnu 2011, se na tomto cíli v podílely mimo jiné tyto subjekty – Dopravní podnik Bochum (hybridní autobusy v celém regionu VRR); automobilka Ford (projekt ColognE-mobil); Cáchy (městská e-mobilita „E-Aix“); Krefeld (4 hybridní sběrové vozy Mercedes-Benz-Rotopress), Essen (výstavba rychlonabíjení dálnice „Stromschnelle“); Smartlab (projekt kartového managementu „ladenetz.de“). Podle ministra hospodářství SPV, pana Harryho K. Voigtsbergera, disponuje oblast Rýn-Porůří „nejlepšími podmínkami co do referenčního regionu pro německou elektromobilitu.“ Jeho kolega, ministr životního prostředí SPV, pan Johannes Remel, připomněl důležitost a přínosy elektromobility pro takto silně průmyslové regiony: „Elektromobilitu chceme od počátku pojmout jako obnovitelnou dopravu, jako důležitý přínos do naší strategie ochrany ovzduší.“ Pro druhou fázi projektu, která potrvá od léta 2011 do roku 2015, bude spolková vláda dotovat výzkum a vývoj částkou okolo 100 milionů eur. Do roku 2020 pak SPV chce být prvním evropským plně elektromobilizovaným regionem – počítá se zde s 250 000 elektromobily. Podle Tomáše Studeníka, ředitele TILI, představuje projekt e-mobilität-NRW výzvu pro další státy: „Většina světových měst již disponuje plánem pro zavádění čisté elektrizované automobilové dopravy. Nyní nastává čas pro konkrétní řešení na regionální úrovni.“ V České republice je z hlediska koncepčního rozvoje elektromobility zatím nejdále hlavní město Praha, které na základě podrobné studie proveditelnosti vypracované společností TILI v tomto roce provozuje pilotní projekt elektromobility. „Rozšíření elektromobility za hranice měst na úroveň krajů je důležitý krok nejen k pozvednutí místního průmyslu, ale též k rozšíření jejich jízdního dosahu a tím umožnění plného využití jejich výhod. V TILI jsme přitom schopni nabídnout rozvoj této technologie na obou úrovních i díky možnosti komunikovat s německými kolegy.“

---

Mezinárodní společnost TILI Czech Republic, s.r.o. se zaměřuje na zlepšování života ve městech. K hlavním aktivitám TILI patří analytická, konzultační a realizační činnost pro instituce veřejné správy a soukromý sektor zaměřená především na ekologickou dopravu, efektivnější využití energetických zdrojů a formulace strategií v oblasti kvality života. TILI je partnerem hlavního města Prahy při zavádění elektromobility. Pro více informací kontaktujte projektového manažera e-mobility TILI Czech Republic, s.r.o. Jana Vejbor na +420 722 052 646 nebo jan.vejbor@tili.cz

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist