Tiskové zprávy
CZ Biom - České sdružení pro biomasu: Prodej biopaliv mnohonásobně vzrostl, trh s FFV auty však stále příliš neroste
8. prosince 2011 | CZ Biom - České sdružení pro biomasu
Zájem o moderní biopaliva, obzvlášť v době ekonomické krize, stoupá. Ceny klasických pohonných hmot stoupají a řidiči tak hledají příležitosti. Přesto lze stále hledat rezervy a vůči obzvláště severní Evropě máme stále co dohánět. To je základní výstup z tiskové konference CZ Biom v rámci kampaně Biopaliva frčí k tematice biopaliv a aut jezdících na ně v rámci českého trhu.
Pro biopaliva mluví především jedno. Jsou levnější než klasické pohonné hmoty. Vždyť jeden litr vysokoprocentního biopaliva E85 je zhruba o osm až deset korun levnější než klasický benzin. Litr směsné motorové nafty (SMN 30) i čisté bionafty B100 stojí asi o dvě až pět korun méně než diesel.
“Bioetanol E85 je jednoznačně na vzestupu. Zatímco loni se ho prodal jen milion litrů, letos už se ho načerpal desetinásobek jen během prvních šesti měsíců. A i spotřeba bionafty jde nahoru, její nárůst na trhu je oproti loňsku téměř šestinásobný. Pořád jde však o zlomková čísla, na celém trhu se totiž jedná stále jen o dvě, či tři procenta,“ řekl ředitel CZ Biom Jiří Trnka na konferenci. O nízká čísla se jedná i co se týče počtu zastoupení čerpacích stanic, nabízejících biopaliva. Z celkového počtu zhruba 3700 pump jich jen okolo 350 nabízí moderní biopaliva.
Problém však nastává u automobilů schopných jezdit na biopaliva (tzv. flexible fuel vehicles - FFV). Modelů je na trhu dostatek. Od Dacie, Škody, Renault, přes Ford a Volvo až po Saab, Jeep, či Hummer. Jenže bývá problém v komunikaci a informovanosti mezi automobilkami a dealery. Navíc výměna vozového parku probíhá pomalu, jelikož si lidé radši koupí ojetá auta ze zahraničí, než ty jezdící na moderní biopaliva. Podle Trnky existuje na trhu prostor pro více typů těchto vozidel.
Například Ford nabízí hned několik modelů na biopaliva. Na českém trhu se však prodeje pohybují v řádu desítek. “Věřím, že brzy překročíme hranici stovky prodaných vozů," naznačil čísly, že prostor pro zlepšení tu rozhodně je, ředitel komunikace Fordu Martin Linhart. Ten také popsal, jak funguje trh s biopalivy a FFV auty na švédském trhu, který je obecně branný jako modelový.
Přítomní novináři měli kromě dalších přednášek z úst Jana Habarta z CZ Biom, Petr Jevič ze Sdružení pro výrobu bionafty, či prorektora VŠCHT Milana Pospíšila, také možnost shlédnout alespoň částečnou nabídku modelů, které na českém trhu jsou. Před Vysokou školou chemicko-technologickou, kde se konference konala, se blýskaly modely od Fordu, Škody, Hummeru a Jeepu.
“Osobní zkušenost s biopalivy a s FFV auty mám veskrze pozitivní. Ale nečekejte nějaké překvapení. Hlavní je, že fungují, jako kdybych použil normální paliva. Není zde žádný rozdíl. A to je to, co od paliva chceme všichni,“ uzavřel konferenci Jiří Trnka.
Bližší informace:
Ing. Jiří Trnka Jan Huk
ředitel CZ Biom manažer komunikace CZ Biom
Tel.: 724 153 581 Tel.: 777366485
E-mail: trnka@biom.cz E-mail: media@biom.cz
Pro biopaliva mluví především jedno. Jsou levnější než klasické pohonné hmoty. Vždyť jeden litr vysokoprocentního biopaliva E85 je zhruba o osm až deset korun levnější než klasický benzin. Litr směsné motorové nafty (SMN 30) i čisté bionafty B100 stojí asi o dvě až pět korun méně než diesel.
“Bioetanol E85 je jednoznačně na vzestupu. Zatímco loni se ho prodal jen milion litrů, letos už se ho načerpal desetinásobek jen během prvních šesti měsíců. A i spotřeba bionafty jde nahoru, její nárůst na trhu je oproti loňsku téměř šestinásobný. Pořád jde však o zlomková čísla, na celém trhu se totiž jedná stále jen o dvě, či tři procenta,“ řekl ředitel CZ Biom Jiří Trnka na konferenci. O nízká čísla se jedná i co se týče počtu zastoupení čerpacích stanic, nabízejících biopaliva. Z celkového počtu zhruba 3700 pump jich jen okolo 350 nabízí moderní biopaliva.
Problém však nastává u automobilů schopných jezdit na biopaliva (tzv. flexible fuel vehicles - FFV). Modelů je na trhu dostatek. Od Dacie, Škody, Renault, přes Ford a Volvo až po Saab, Jeep, či Hummer. Jenže bývá problém v komunikaci a informovanosti mezi automobilkami a dealery. Navíc výměna vozového parku probíhá pomalu, jelikož si lidé radši koupí ojetá auta ze zahraničí, než ty jezdící na moderní biopaliva. Podle Trnky existuje na trhu prostor pro více typů těchto vozidel.
Například Ford nabízí hned několik modelů na biopaliva. Na českém trhu se však prodeje pohybují v řádu desítek. “Věřím, že brzy překročíme hranici stovky prodaných vozů," naznačil čísly, že prostor pro zlepšení tu rozhodně je, ředitel komunikace Fordu Martin Linhart. Ten také popsal, jak funguje trh s biopalivy a FFV auty na švédském trhu, který je obecně branný jako modelový.
Přítomní novináři měli kromě dalších přednášek z úst Jana Habarta z CZ Biom, Petr Jevič ze Sdružení pro výrobu bionafty, či prorektora VŠCHT Milana Pospíšila, také možnost shlédnout alespoň částečnou nabídku modelů, které na českém trhu jsou. Před Vysokou školou chemicko-technologickou, kde se konference konala, se blýskaly modely od Fordu, Škody, Hummeru a Jeepu.
“Osobní zkušenost s biopalivy a s FFV auty mám veskrze pozitivní. Ale nečekejte nějaké překvapení. Hlavní je, že fungují, jako kdybych použil normální paliva. Není zde žádný rozdíl. A to je to, co od paliva chceme všichni,“ uzavřel konferenci Jiří Trnka.
Bližší informace:
Ing. Jiří Trnka Jan Huk
ředitel CZ Biom manažer komunikace CZ Biom
Tel.: 724 153 581 Tel.: 777366485
E-mail: trnka@biom.cz E-mail: media@biom.cz
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk