Tiskové zprávy
Magistrát hl. m. Prahy: První náměstek primátora Karel Březina zahájil Dopravní fórum
9. června 2011 | Magistrát hl. m. Prahy
Odborníci přes dopravu se dnes sešli v Praze, aby na 5. Českém dopravním fóru diskutovali především o moderní přepravě cestujících v evropských velkoměstech. V zasedacím sále magistrátu hlavního města Prahy hosty přivítal první náměstek primátora Karel Březina, který nad akcí převzal záštitu.
„Doprava se každý den promítá nějakým způsobem do života každého z nás. V sále je celá řada vynikajících odborníků, kteří do dopravy vnášejí nové myšlenky, řeší problémy a hříchy minulosti a pohánějí celé to obrovské soukolí tak, aby fungovalo co nejlépe,“ řekl na úvod.
Když se řekne doprava, většina lidí vnímá hlavně automobilovou, která je nejvíce viditelná, ale je třeba k ní přistupovat komplexně. „Pokud to neuděláme, budou to muset řešit generace našich dětí,“ konstatoval Březina. Na rozvoji, koncepci a budoucnosti má podle něho svůj díl vždy politická reprezentace a je na ní, aby rozhodla o tom, zda bude preferovat městskou hromadnou dopravu.
Březina v této souvislosti podotkl, že Praha se může chlubit čtvrtou nejlepší hromadnou dopravou v Evropě. „Lepší jsou jenom Mnichov, Helsinky a Vídeň,“ konstatoval. Praha má podle něho nyní také nejlevnější měsíční jízdenky v Evropě a závazek současného politického vedení je jednoznačný. „Do roku 2014 se předplatné jízdné zvyšovat nebude, i když se zvýší DPH. Z toho jednoznačně plyne preference hromadné dopravy v našem hlavním městě,“ zdůraznil první náměstek. Tvrzení dokumentoval několika čísly z posledních let, kdy město například zakoupilo 51 nových souprav metra M1 a zmodernizovalo 88 starších souprav, zrekonstruovalo 400 tramvají, nakoupilo nízkopodlažní a uzavřelo smlouvu na dodávku 250 plně nízkopodlažních souprav.
„Jsme asi jediné město v Evropě, které buduje metro bez jakékoli podpory státu a z vlastních zdrojů i okruhové komunikace,“ konstatoval první náměstek Březina, když hovořil o rozvoji podzemní dráhy. Zmínil se také o tom, že v současné době je na Pražskou integrovanou dopravu napojeno 299 obcí, zatímco před deset lety to byla polovina. Připomenul rovněž, že za stejnou dobu vzniklo v Praze 17 významných komunikací, například Strahovský tunel, části Pražského okruhu nebo Rohanské nábřeží a cyklisté mají k dispozici 443 km cyklotras a 145 km cyklostezek.
Účastníci konference, kterých se sešlo více než sedm desítek, budou dnes večer hosty Galavečera v aule ČVUT v Betlémské kapli, kde budou primátorem hlavního města vyhlášeni vítězové celostátní soutěže Česká dopravní stavba a technologie 2010.
„Doprava se každý den promítá nějakým způsobem do života každého z nás. V sále je celá řada vynikajících odborníků, kteří do dopravy vnášejí nové myšlenky, řeší problémy a hříchy minulosti a pohánějí celé to obrovské soukolí tak, aby fungovalo co nejlépe,“ řekl na úvod.
Když se řekne doprava, většina lidí vnímá hlavně automobilovou, která je nejvíce viditelná, ale je třeba k ní přistupovat komplexně. „Pokud to neuděláme, budou to muset řešit generace našich dětí,“ konstatoval Březina. Na rozvoji, koncepci a budoucnosti má podle něho svůj díl vždy politická reprezentace a je na ní, aby rozhodla o tom, zda bude preferovat městskou hromadnou dopravu.
Březina v této souvislosti podotkl, že Praha se může chlubit čtvrtou nejlepší hromadnou dopravou v Evropě. „Lepší jsou jenom Mnichov, Helsinky a Vídeň,“ konstatoval. Praha má podle něho nyní také nejlevnější měsíční jízdenky v Evropě a závazek současného politického vedení je jednoznačný. „Do roku 2014 se předplatné jízdné zvyšovat nebude, i když se zvýší DPH. Z toho jednoznačně plyne preference hromadné dopravy v našem hlavním městě,“ zdůraznil první náměstek. Tvrzení dokumentoval několika čísly z posledních let, kdy město například zakoupilo 51 nových souprav metra M1 a zmodernizovalo 88 starších souprav, zrekonstruovalo 400 tramvají, nakoupilo nízkopodlažní a uzavřelo smlouvu na dodávku 250 plně nízkopodlažních souprav.
„Jsme asi jediné město v Evropě, které buduje metro bez jakékoli podpory státu a z vlastních zdrojů i okruhové komunikace,“ konstatoval první náměstek Březina, když hovořil o rozvoji podzemní dráhy. Zmínil se také o tom, že v současné době je na Pražskou integrovanou dopravu napojeno 299 obcí, zatímco před deset lety to byla polovina. Připomenul rovněž, že za stejnou dobu vzniklo v Praze 17 významných komunikací, například Strahovský tunel, části Pražského okruhu nebo Rohanské nábřeží a cyklisté mají k dispozici 443 km cyklotras a 145 km cyklostezek.
Účastníci konference, kterých se sešlo více než sedm desítek, budou dnes večer hosty Galavečera v aule ČVUT v Betlémské kapli, kde budou primátorem hlavního města vyhlášeni vítězové celostátní soutěže Česká dopravní stavba a technologie 2010.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk