https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/prvni-namestek-primatora-karel-brezina-zahajil-dopravni-forum
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Magistrát hl. m. Prahy: První náměstek primátora Karel Březina zahájil Dopravní fórum

9. června 2011 | Magistrát hl. m. Prahy
Odborníci přes dopravu se dnes sešli v Praze, aby na 5. Českém dopravním fóru diskutovali především o moderní přepravě cestujících v evropských velkoměstech. V zasedacím sále magistrátu hlavního města Prahy hosty přivítal první náměstek primátora Karel Březina, který nad akcí převzal záštitu.

„Doprava se každý den promítá nějakým způsobem do života každého z nás. V sále je celá řada vynikajících odborníků, kteří do dopravy vnášejí nové myšlenky, řeší problémy a hříchy minulosti a pohánějí celé to obrovské soukolí tak, aby fungovalo co nejlépe,“ řekl na úvod.

Když se řekne doprava, většina lidí vnímá hlavně automobilovou, která je nejvíce viditelná, ale je třeba k ní přistupovat komplexně. „Pokud to neuděláme, budou to muset řešit generace našich dětí,“ konstatoval Březina. Na rozvoji, koncepci a budoucnosti má podle něho svůj díl vždy politická reprezentace a je na ní, aby rozhodla o tom, zda bude preferovat městskou hromadnou dopravu.

Březina v této souvislosti podotkl, že Praha se může chlubit čtvrtou nejlepší hromadnou dopravou v Evropě. „Lepší jsou jenom Mnichov, Helsinky a Vídeň,“ konstatoval. Praha má podle něho nyní také nejlevnější měsíční jízdenky v Evropě a závazek současného politického vedení je jednoznačný. „Do roku 2014 se předplatné jízdné zvyšovat nebude, i když se zvýší DPH. Z toho jednoznačně plyne preference hromadné dopravy v našem hlavním městě,“ zdůraznil první náměstek. Tvrzení dokumentoval několika čísly z posledních let, kdy město například zakoupilo 51 nových souprav metra M1 a zmodernizovalo 88 starších souprav, zrekonstruovalo 400 tramvají, nakoupilo nízkopodlažní a uzavřelo smlouvu na dodávku 250 plně nízkopodlažních souprav.

„Jsme asi jediné město v Evropě, které buduje metro bez jakékoli podpory státu a z vlastních zdrojů i okruhové komunikace,“ konstatoval první náměstek Březina, když hovořil o rozvoji podzemní dráhy. Zmínil se také o tom, že v současné době je na Pražskou integrovanou dopravu napojeno 299 obcí, zatímco před deset lety to byla polovina. Připomenul rovněž, že za stejnou dobu vzniklo v Praze 17 významných komunikací, například Strahovský tunel, části Pražského okruhu nebo Rohanské nábřeží a cyklisté mají k dispozici 443 km cyklotras a 145 km cyklostezek.

Účastníci konference, kterých se sešlo více než sedm desítek, budou dnes večer hosty Galavečera v aule ČVUT v Betlémské kapli, kde budou primátorem hlavního města vyhlášeni vítězové celostátní soutěže Česká dopravní stavba a technologie 2010.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist