Pavel Novák "> První vodíková stanice v ČR otevřena v areálu Veolia Transport v rámci projektu provozu vodíkového autobusu TriHybus - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/prvni-vodikova-stanice-v-cr-otevrena-v-arealu-veolia-transport-v-ramci-projektu-provozu-vodikoveho-autobusu-trihybus
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

PAN Communications: První vodíková stanice v ČR otevřena v areálu Veolia Transport v rámci projektu provozu vodíkového autobusu TriHybus

11. listopadu 2009 | PAN Communications
Autor: Pavel Novák
V areálu společnosti Veolia Transport v Neratovicích (v ulici Ke Spolaně) byla 5. listopadu otevřena první vodíková čerpací stanice v České republice. Ta je součástí projektu provozu vodíkového autobusu TriHybusu (Triple Hybrid Hydrogen Bus), který bude jezdit na městské lince číslo 256 002 v Neratovicích. Autobus bude provozovat společnost Veolia Transport Praha.

První vodíková čerpací stanice v České republice, vybudovaná firmou Linde Gas, dokáže plnit motorová vozidla plynným vodíkem o tlaku 350 bar. Stanice se skládá z dvoustupňového vodíkového kompresoru, samotný vodík je skladován v nadzemním zásobníku o objemu 50 m3, celá kompresorová stanice je umístěna v železobetonovém kontejneru. V prvním období zde bude vodík tankovat tento speciální autobus městské hromadné dopravy, v budoucnu by mezi klienty čerpací stanice měly patřit i další vozidla jezdící na vodíkový pohon.

„Autobusu bude tankování vodíku trvat přibližně deset minut. Na plnou nádrž, 20 kilogramů vodíku, ujede vozidlo přibližně 300 kilometrů,“ říká Ivo Novotný, marketingový a personální ředitel Veolia Transport ČR.

V areálu dopravce byly provedeny úpravy v objektu garáží pro parkování vodíkového autobusu tak, aby byla splněna všechna přísná bezpečností kritéria (instalace vodíkových senzorů a ventilátorů k nucenému odvodu vzduchu, drobné stavební úpravy).

TriHybus využívá systému trojitého hybridního pohonu: vodíkových palivových článků, baterií a výkonných kondenzátorů zvaných ultrakapacitory. Výkon elektrického trakčního motoru je 120 kW (163 HP), řídící systém a komponenty byly instalovány do karoserie vozidla Irisbus Citelis 12 M. Maximální rychlost autobusu je elektricky omezena na 65 km/h.

Partnery projektu TriHyBus jsou Ústav jaderného výzkumu v Řeži u Prahy, Škoda Electric, Proton Motor, Linde Gas, IFE Halden a Ministerstvo dopravy České republiky.

Veolia Transport Česká republika a Slovensko
Veolia Transport má v České republice 5 společností a na Slovensku 2 společnosti. Celkovým obrat za obě země převyšuje 3,3 miliardy korun. Hlavní činností skupiny je linková autobusová doprava – firma provozuje přes 600 pravidelných příměstských a městských linek. Její vozový park čítá více než 1800 autobusů a 46 trolejbusů a ve svých společnostech zaměstnává více než 3 tisíce zaměstnanců. Na trhu pravidelné osobní autobusové dopravy zaujímá Veolia Transport s více než 20% podílem jedno z čelních postavení v rámci České republiky. Ročně přepraví přes 100 miliónů cestujících. Veolia Transport je také provozovatelem železniční dopravy.

Bližší informace o společnosti Veolia Transport Praha, patřící do dopravní skupiny Veolia Transport ČR a.s., naleznete na adrese www.veolia-transport.cz .

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist