Doc. Petr Firbas "> R43 a obchvaty - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/r43-a-obchvaty
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Občanské sdružení za kvalitu bydlení v Brně-Kníničkách, Jinačovicích a Rozdrojovicích: R43 a obchvaty

Podklady k posuzování vlivů na životní prostředí pro dva úseky R43 (úsek od dálnice D1 po Kuřim a úsek Svitávka – Staré město) byly vráceny ŘSD. Problémy nejsou jen v posuzování vlivů na životní prostředí, ale i v územním plánování.

Celé je to o nedodržování zákonů. Pokus o územní plán kraje muselo Ministerstvo pro místní rozvoj zastavit, protože úředníci postupovali v rozporu se zákony. Nyní se politici snaží jít proti závazné evropské legislativě, která požaduje, aby silnice typu R43 MÍJELA HLAVNÍ SÍDELNÍ ÚTVARY. Takto se nikam nedojde. Proto Ministerstvo dopravy při jednání s Bruselem muselo vypustit z financování nejen celou R43, ale i tzv. JZ tangentu Brna. Bratru pouhých 56 miliard v dnešních cenách. Kdo za to může? Není čas konečně začít dodržovat zákony?

Podstatné je, že tranzitní doprava nepatří do žádné z městských čtvrtí Brna. Řešení problému tranzitní dopravy je dobře známo a běžně aplikováno. Tímto řešením je vybudování OBCHVATU města. Toto řešení aplikuje Praha, Plzeň, Olomouc a stovky měst a vesnic.

Proč údajně OBCHVAT není dobrý pro Brno, to je otázka pro ty, kteří v Brně a v Jihomoravském kraji nesmyslně prosazují vybudování průtahu transevropské dálniční komunikace R43 přes město Brno, a tedy prosazují zavlečení další tranzitní dopravy do Brna místo odstranění tranzitní dopravy z těch míst, kde tato doprava škodí už dnes (tj. Řečkovice, Královo Pole, Žabovřesky a jinde.)

Proč by neměla OBCHVAT mít i Kuřim a proč by neměla mít OBCHVAT Lipůvka? Vždyť to je snadno možné. Je potřeba ukončit dezinformování občanů a sdělit jim nahlas, co se oficiálně projednává. Co je to? No přece R43 vedená jako OBCHVAT Lipůvky s návazností na severní OBCHVAT Kuřimi a s návazností na OBCHVAT BRNA. Toto je řešení reálné. Obrázky z oficiálních dokumentů máte v příloze stejně jako schéma dokládající jak se toto řešení s OBCHVATY ideálně napojuje na silnici od Blanska a na OBCHVAT Čebína a Hradčan ve směru na Tišnov.

Je potřeba také vědět, že poslední dopravní studie objednaná městem Brnem opět doložila, že po OBCHVATU Brna v Boskovické brázdě by jelo přes 18 tis. vozidel denně. Toto tranzitní doprava by pak nejela do Brna, které je ucpané až hanba.

Kdy už konečně Brno dostane OBCHVAT a zbytná tranzitní doprava dostane šanci se Brnu vyhnout?

Nové vedení města Brna se nyní začalo věnovat otázce Brna bez R43. Toto je třeba vysoce ocenit i z hlediska, že petici za OBCHVAT města Brna a proti R43 přes Bystrc podepsalo přes 37 tisíc občanů.

"Ministerstvo pro místní rozvoj v oficielním usnesení jasně potvrdilo, že R43 není v územním plánu brněnské aglomerace schválena. Uzemní plán, který máme, to dokládá. Vypadá to, že jak zastupitelé tak i občané byli po léta uváděni v omyl." uvádí doc. Firbas, předseda občanského sdružení z Kníniček.

„Brno dosud žádný obchvat nemá a nutně jej potřebuje. Závěr vyhledávácí studie v roce 2005 doložil, že vedení R43 obchvatovou trasou mimo celé město Brno je možné. Nyní efektivitu obchvatu opakovaně potvrdila studie objednaná městem Brnem a dokončená v červnu 2008. Očekáváme, že zastupitelé kraje, se zamyslí nad špatnou dopravní situací v městě Brně a budou rozhodným způsobem podporovat vybudování obchvatu města.“ řekla Jana Pálková, zastupitelka v MČ Bystrc a předsedkyně občanského sdružení, které je iniciátorem petice za obchvat města Brna.

Ing. Miroslav Michal, zástupce občanského sdružení z Troubska, dodal: „Je již na čase, aby Ředitelství silnic a dálnic přestalo plýtvat desetimiliony korun z veřejných financí na právně nerealizovatelnou trasu R43 přes Troubsko a Bystrc, kde jsou překročeny zákonné limity a kde již nastal stav ohrožení veřejného zdraví, a konečně začalo plánovat R43 jako skutečný obchvat Brna.“

„Prvním krokem k trasování jakékoli dálnice je územní plán. R43 v územním plánu není, ale úřady už na její virtuální vedení utrácejí miliony daňových poplatníků a chtějí dosáhnout na miliardy dalších Evropanů. Kvůli nezákonným postupům úředníků ovšem finance z Bruselu nepřitečou. Nejen ke škodě Brna,“ uzavírá Vendula Záhumecká, právnička EPS.

Kontakty:

Doc. Petr Firbas, předseda Občanského sdružení za kvalitu bydlení v Brně-Kníničkách, Jinačovicích a Rozdrojovicích, email: petrfirbas@yahoo.com
Jana Pálková, zastupitelka v MČ Brno-Bystrc a předsedkyně OS Občané Brna proti stavbě rychlostní komunikace R43 v trase Kuřim-Troubsko, mobil 608 470 415, email janapalkova@seznam.cz
Ing. Miroslav Michal, předseda OS za ochranu kvality bydlení a životního prostředí v Troubsku, mobil: 732 774 781
Vendula Záhumecká, právnička EPS Brno, mobil: 775 154 088

Další informace:
www.r43.cz
http://zpravodajstvi.ecn.cz/index.stm?x=2126872&s=t&f=v
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist