Tiskové zprávy
Správa železniční dopravní cesty: Revitalizace trati Frýdlant nad Ostravicí – Valašské Meziříčí zlepšila její parametry
1. prosince 2016 | Správa železniční dopravní cesty
Frýdlant nad Ostravicí, 1. prosince 2016 – Správa železniční dopravní cesty zlepšila parametry části železniční trati Frýdlant nad Ostravicí – Valašské Meziříčí. Hlavním cílem projektu bylo její uvedení do technického stavu odpovídajícího evropským parametrům a standardům.
V rámci stavby byly provedeny úpravy železničního svršku a spodku, mostů a technologických zařízení s cílem zvýšit traťovou rychlost a bezpečnost železničního provozu v uvedeném úseku. Výraznější proměnou prošla železniční stanice Kunčice pod Ondřejníkem, kde vznikl bezbariérový přístup na nástupiště podchodem vybaveným výtahy, a zastávka Čeladná.
„Přínosem revitalizace je především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti na trati. Díky realizaci projektu bylo možné navýšit traťovou rychlost až na 100 km/h, což se příznivě projeví zkrácením jízdních dob. Cestující také ocení pohodlnější a bezpečnější přístup na nástupiště v železniční stanici Kunčice pod Ondřejníkem,“ shrnul pozitivní dopady stavby generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Součástí projektu byla také rekonstrukce celkem 26 přejezdů a obnova sdělovací a zabezpečovací techniky. Ve stanici Kunčice pod Ondřejníkem bylo vybudováno elektronické staniční zabezpečovací zařízení dálkově ovládané ze stanice Frýdlant nad Ostravicí. V celém úseku stavby byly pro kontrolu volnosti staničních a traťových kolejí nainstalovány počítače náprav, které nahradily původní kolejové obvody.
V souladu s globálním cílem prioritní osy 3 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy mimo transevropskou dopravní síť TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, snížení provozních nákladů a zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy.
Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Revitalizace trati Frýdlant nad Ostravicí – Valašské Meziříčí činily 993 725 786 Kč bez DPH. Investorem byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava schválen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 754 592 939 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotoviteli stavby byly společnosti Subterra a.s. a OHL ŽS, a.s.
V rámci stavby byly provedeny úpravy železničního svršku a spodku, mostů a technologických zařízení s cílem zvýšit traťovou rychlost a bezpečnost železničního provozu v uvedeném úseku. Výraznější proměnou prošla železniční stanice Kunčice pod Ondřejníkem, kde vznikl bezbariérový přístup na nástupiště podchodem vybaveným výtahy, a zastávka Čeladná.
„Přínosem revitalizace je především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti na trati. Díky realizaci projektu bylo možné navýšit traťovou rychlost až na 100 km/h, což se příznivě projeví zkrácením jízdních dob. Cestující také ocení pohodlnější a bezpečnější přístup na nástupiště v železniční stanici Kunčice pod Ondřejníkem,“ shrnul pozitivní dopady stavby generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Součástí projektu byla také rekonstrukce celkem 26 přejezdů a obnova sdělovací a zabezpečovací techniky. Ve stanici Kunčice pod Ondřejníkem bylo vybudováno elektronické staniční zabezpečovací zařízení dálkově ovládané ze stanice Frýdlant nad Ostravicí. V celém úseku stavby byly pro kontrolu volnosti staničních a traťových kolejí nainstalovány počítače náprav, které nahradily původní kolejové obvody.
V souladu s globálním cílem prioritní osy 3 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy mimo transevropskou dopravní síť TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, snížení provozních nákladů a zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy.
Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Revitalizace trati Frýdlant nad Ostravicí – Valašské Meziříčí činily 993 725 786 Kč bez DPH. Investorem byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava schválen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 754 592 939 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotoviteli stavby byly společnosti Subterra a.s. a OHL ŽS, a.s.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk