Petra Kolínská "> Rychlodráha zlepší dopravní situaci v Praze 6 - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/rychlodraha-zlepsi-dopravni-situaci-v-praze-6
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Občanské sdružení Wuchterlova : Rychlodráha zlepší dopravní situaci v Praze 6

17. ledna 2005 | Občanské sdružení Wuchterlova
Autor: Petra Kolínská, tel: 776 55 20 22
Občanské sdružení Wuchterlova působící na Praze 6, sdružení EKO Břevnov a pražská pobočka Dětí Země podporují projekt rychlodráhy spojující centrum Prahy s Kladnem a letištěm Ruzyně a jsou znepokojeny přístupem vedení Městské části Praha 6, která rychlodráhu odmítá bez ohledu na to, že projekt byl z velké části upraven podle jejích připomínek.

Rychlodráha Praha – Kladno s odbočkou na ruzyňské letiště řeší hned několik dopravních problémů s negativními důsledky pro Prahu 6:
a) rychlodráha nabídne rychlou a pohodlnou přepravu cestujícím z Kladna, a výrazně tak sníží automobilovou zátěž na Evropské, Vítězném náměstí a přilehlém okolí;
b) rychlodráha umožní rychlou a komfortní dopravu klientům letiště;
c) rychlodráha částečně zlepší obslužnost Prahy 6.

Odpůrci rychlodráhy prosazují metro. To však coby městský dopravní systém není ve srovnání s multifunkční rychlodráhou schopno pojmout tolik funkcí jako navrhovaná rychlodráha a navíc je investičně mnohem náročnější.

Neopominutelná je také míra přepravního komfortu – stanice Dejvická je v současné době plně vytížena a i při kratších intervalech by cestující jezdili stejně jako dnes v přeplněných vagonech. „Může se to zdát jako maličkost, ale porovnejme si poměr míst k sezení a k stání ve vagonech rychlodráhy a ve vagonech metra. Je jasné, že lidé budou více ochotni vyměnit svůj automobil za veřejnou dopravu, pokud budou cestovat pohodlně, tedy v sedě a s minimem přestupů," připomíná Martin Vidlák ze sdružení Wuchterlova.

„Za důležité považujeme také to, že projekt rychlodráhy byl na základě připomínek upraven tak, že hlavní argumenty odpůrců již neplatí – na trati nebudou jezdit nákladní vozy, úsek vedený Stromovkou bude celý v raženém tunelu, na trati bude platit tarif Pražské integrované dopravy a díky moderním vozům a kolejovému vedení budou bez problémů splněny hlukové limity,“ dodává členka sdružení Petra Kolínská.

Rychlá pozemní kolejová doprava spojující funkci příměstskou a městskou se osvědčila v mnoha evropských velkoměstech – výhody tzv. S-Bahnu můžeme dobře vidět např. v Berlíně nebo v Paříži.

Občanské sdružení Wuchterlova vyzývá zastupitelé Prahy 6, aby na své dnešní mimořádné schůzi požadovali od autorů projektu přesné informace o jeho současné podobě a neodmítali jej na základě hrubě zkreslených tvrzení odpůrců rychlodráhy. Zastupitelé i občané mohou navíc projekt připomínkovat ve stále probíhajícím procesu EIA, a tak podpořit dopravní stavbu, která Praze 6 pomůže výrazně snížit intenzitu individuální automobilové dopravy v této městské části.

Kontakt pro novináře:
Mgr. Petra Kolínská
členka výboru Občanského sdružení Wuchterlova
tel.: 776 55 20 22

Ing. arch. Ivan Lejčar
ALEJ – architektonický ateliér
tel.: 604 579 081
Petra Kolínská, tel: 776 55 20 22
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist