Tiskové zprávy
Občanské sdružení Wuchterlova : Rychlodráha zlepší dopravní situaci v Praze 6
Občanské sdružení Wuchterlova působící na Praze 6, sdružení EKO Břevnov a pražská pobočka Dětí Země podporují projekt rychlodráhy spojující centrum Prahy s Kladnem a letištěm Ruzyně a jsou znepokojeny přístupem vedení Městské části Praha 6, která rychlodráhu odmítá bez ohledu na to, že projekt byl z velké části upraven podle jejích připomínek.
Rychlodráha Praha – Kladno s odbočkou na ruzyňské letiště řeší hned několik dopravních problémů s negativními důsledky pro Prahu 6:
a) rychlodráha nabídne rychlou a pohodlnou přepravu cestujícím z Kladna, a výrazně tak sníží automobilovou zátěž na Evropské, Vítězném náměstí a přilehlém okolí;
b) rychlodráha umožní rychlou a komfortní dopravu klientům letiště;
c) rychlodráha částečně zlepší obslužnost Prahy 6.
Odpůrci rychlodráhy prosazují metro. To však coby městský dopravní systém není ve srovnání s multifunkční rychlodráhou schopno pojmout tolik funkcí jako navrhovaná rychlodráha a navíc je investičně mnohem náročnější.
Neopominutelná je také míra přepravního komfortu – stanice Dejvická je v současné době plně vytížena a i při kratších intervalech by cestující jezdili stejně jako dnes v přeplněných vagonech. „Může se to zdát jako maličkost, ale porovnejme si poměr míst k sezení a k stání ve vagonech rychlodráhy a ve vagonech metra. Je jasné, že lidé budou více ochotni vyměnit svůj automobil za veřejnou dopravu, pokud budou cestovat pohodlně, tedy v sedě a s minimem přestupů," připomíná Martin Vidlák ze sdružení Wuchterlova.
„Za důležité považujeme také to, že projekt rychlodráhy byl na základě připomínek upraven tak, že hlavní argumenty odpůrců již neplatí – na trati nebudou jezdit nákladní vozy, úsek vedený Stromovkou bude celý v raženém tunelu, na trati bude platit tarif Pražské integrované dopravy a díky moderním vozům a kolejovému vedení budou bez problémů splněny hlukové limity,“ dodává členka sdružení Petra Kolínská.
Rychlá pozemní kolejová doprava spojující funkci příměstskou a městskou se osvědčila v mnoha evropských velkoměstech – výhody tzv. S-Bahnu můžeme dobře vidět např. v Berlíně nebo v Paříži.
Občanské sdružení Wuchterlova vyzývá zastupitelé Prahy 6, aby na své dnešní mimořádné schůzi požadovali od autorů projektu přesné informace o jeho současné podobě a neodmítali jej na základě hrubě zkreslených tvrzení odpůrců rychlodráhy. Zastupitelé i občané mohou navíc projekt připomínkovat ve stále probíhajícím procesu EIA, a tak podpořit dopravní stavbu, která Praze 6 pomůže výrazně snížit intenzitu individuální automobilové dopravy v této městské části.
Kontakt pro novináře:
Mgr. Petra Kolínská
členka výboru Občanského sdružení Wuchterlova
tel.: 776 55 20 22
Ing. arch. Ivan Lejčar
ALEJ – architektonický ateliér
tel.: 604 579 081
Rychlodráha Praha – Kladno s odbočkou na ruzyňské letiště řeší hned několik dopravních problémů s negativními důsledky pro Prahu 6:
a) rychlodráha nabídne rychlou a pohodlnou přepravu cestujícím z Kladna, a výrazně tak sníží automobilovou zátěž na Evropské, Vítězném náměstí a přilehlém okolí;
b) rychlodráha umožní rychlou a komfortní dopravu klientům letiště;
c) rychlodráha částečně zlepší obslužnost Prahy 6.
Odpůrci rychlodráhy prosazují metro. To však coby městský dopravní systém není ve srovnání s multifunkční rychlodráhou schopno pojmout tolik funkcí jako navrhovaná rychlodráha a navíc je investičně mnohem náročnější.
Neopominutelná je také míra přepravního komfortu – stanice Dejvická je v současné době plně vytížena a i při kratších intervalech by cestující jezdili stejně jako dnes v přeplněných vagonech. „Může se to zdát jako maličkost, ale porovnejme si poměr míst k sezení a k stání ve vagonech rychlodráhy a ve vagonech metra. Je jasné, že lidé budou více ochotni vyměnit svůj automobil za veřejnou dopravu, pokud budou cestovat pohodlně, tedy v sedě a s minimem přestupů," připomíná Martin Vidlák ze sdružení Wuchterlova.
„Za důležité považujeme také to, že projekt rychlodráhy byl na základě připomínek upraven tak, že hlavní argumenty odpůrců již neplatí – na trati nebudou jezdit nákladní vozy, úsek vedený Stromovkou bude celý v raženém tunelu, na trati bude platit tarif Pražské integrované dopravy a díky moderním vozům a kolejovému vedení budou bez problémů splněny hlukové limity,“ dodává členka sdružení Petra Kolínská.
Rychlá pozemní kolejová doprava spojující funkci příměstskou a městskou se osvědčila v mnoha evropských velkoměstech – výhody tzv. S-Bahnu můžeme dobře vidět např. v Berlíně nebo v Paříži.
Občanské sdružení Wuchterlova vyzývá zastupitelé Prahy 6, aby na své dnešní mimořádné schůzi požadovali od autorů projektu přesné informace o jeho současné podobě a neodmítali jej na základě hrubě zkreslených tvrzení odpůrců rychlodráhy. Zastupitelé i občané mohou navíc projekt připomínkovat ve stále probíhajícím procesu EIA, a tak podpořit dopravní stavbu, která Praze 6 pomůže výrazně snížit intenzitu individuální automobilové dopravy v této městské části.
Kontakt pro novináře:
Mgr. Petra Kolínská
členka výboru Občanského sdružení Wuchterlova
tel.: 776 55 20 22
Ing. arch. Ivan Lejčar
ALEJ – architektonický ateliér
tel.: 604 579 081
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk