Tiskové zprávy
KDU-ČSL Brno: Stanovisko klubu zastupitelů KDU-ČSL k místnímu referendu
20. září 2004 | KDU-ČSL Brno
Problematika přesunutí brněnského nádraží je součástí rozsáhlého projektu, kterým je přestavba železničního uzlu Brno. Tato investice má pro Brno strategický význam a výrazně ovlivní budoucnost města. Město Brno má šanci stát se významnou evropskou křižovatkou se všemi pozitivními důsledky, které s sebou rozvoj moderní dopravy přináší. Železniční doprava je ekologická a zájem o ni stále poroste.
Otázka polohy osobního nádraží je technickým problémem, který se v Brně řeší už zhruba osmdesát let. V demokratickém politickém prostředí po roce 1990 byla otázka přestavby nádraží velmi podrobně diskutována. Byly zpracovány studie řešící přestavbu železničního uzlu Brno v několika variantách. Z názorové plurality za účasti dopravních odborníků, architektů včetně zahraničních a zapojením veřejnosti vyšlo jako nejlepší řešení přestavba železničního uzlu Brno s osobním nádražím v nové poloze.Toto stanovisko bylo zahrnuto do přípravy územního plánu, který byl veřejně projednáván a takto také v roce 1994 schválen. Nový impuls v tomto směru znamenalo také usnesení Vlády v roce 2002 a uzavření Smlouvy o spolupráci a zajištění zdrojů financování.
Město Brno se zavázalo podílet se na projektu přestavby železničního uzlu Brno částkou 3 miliardy Kč. Budeme usilovat o to, aby tato finanční částka byla použita k vybudování související městské infrastruktury.
Výstavba nádraží bude probíhat řadu let, v případě nové polohy však nebude obtěžovat obyvatele ani návštěvníky středu města.
Vyvolání referenda k této velmi odborné otázce nepovažujeme za příliš šťastné. Věcnost řešení problému se přesunula do oblasti soutěže politických stran. Přesto respektujeme vůli velké části města a souhlasili jsme s jeho vyhlášením.
KDU-ČSL, která se od roku 1990 podílí na vedení města, po celou dobu podporovala řešení rekonstrukce železničního uzlu Brno v nové poloze.
Podporujeme Programové prohlášení Rady města Brna a nadále budeme usilovat o dořešení všech problémů souvisejících s přestavbou železničního uzlu. Za nejdůležitější považujeme především finanční zajištění celého projektu a návaznost regionální a městské dopravy, odpovídající významu a funkci železničního uzlu Brno.
Na základě všech informací, které máme jako členové Zastupitelstva města Brna, doporučuje klub KDU-ČSL občanům města hlasovat v referendu pro přestavbu železničního uzlu v nové poloze.
Otázka polohy osobního nádraží je technickým problémem, který se v Brně řeší už zhruba osmdesát let. V demokratickém politickém prostředí po roce 1990 byla otázka přestavby nádraží velmi podrobně diskutována. Byly zpracovány studie řešící přestavbu železničního uzlu Brno v několika variantách. Z názorové plurality za účasti dopravních odborníků, architektů včetně zahraničních a zapojením veřejnosti vyšlo jako nejlepší řešení přestavba železničního uzlu Brno s osobním nádražím v nové poloze.Toto stanovisko bylo zahrnuto do přípravy územního plánu, který byl veřejně projednáván a takto také v roce 1994 schválen. Nový impuls v tomto směru znamenalo také usnesení Vlády v roce 2002 a uzavření Smlouvy o spolupráci a zajištění zdrojů financování.
Město Brno se zavázalo podílet se na projektu přestavby železničního uzlu Brno částkou 3 miliardy Kč. Budeme usilovat o to, aby tato finanční částka byla použita k vybudování související městské infrastruktury.
Výstavba nádraží bude probíhat řadu let, v případě nové polohy však nebude obtěžovat obyvatele ani návštěvníky středu města.
Vyvolání referenda k této velmi odborné otázce nepovažujeme za příliš šťastné. Věcnost řešení problému se přesunula do oblasti soutěže politických stran. Přesto respektujeme vůli velké části města a souhlasili jsme s jeho vyhlášením.
KDU-ČSL, která se od roku 1990 podílí na vedení města, po celou dobu podporovala řešení rekonstrukce železničního uzlu Brno v nové poloze.
Podporujeme Programové prohlášení Rady města Brna a nadále budeme usilovat o dořešení všech problémů souvisejících s přestavbou železničního uzlu. Za nejdůležitější považujeme především finanční zajištění celého projektu a návaznost regionální a městské dopravy, odpovídající významu a funkci železničního uzlu Brno.
Na základě všech informací, které máme jako členové Zastupitelstva města Brna, doporučuje klub KDU-ČSL občanům města hlasovat v referendu pro přestavbu železničního uzlu v nové poloze.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk